Motto
Utilizatorul obișnuit are deschis mai mult de 50% din timp Facebook-ul și folosește Facebook de 5 ori mai mult timp decât Google.
În ceea ce privește deciziile pentru viața reală, utilizatorul obișnuit ia de 5 ori mai multe decizii folosind Google decât Facebook, în comparație cu anul trecut 2011 când lua de 10 ori mai multe decizii pentru viața reală folosind Google în comparație cu Facebook. 

 

Unul dintre domeniile cele mai avansate ale studiului inteligentei, singularitatea, intra in discutie cu privire la noua competitie deschisa intre cele doua retele sociale, Facebook si nou intratul pe piata Google+.

Avem de a face cu doi competitori redutabili, Facebook care este clar liderul indiscutabil al retelelor sociale sustinut de cel mai mare producator de software Microsoft cu alianta Yahoo/Twitter si nou intratul Google+ cel mai promitator copil al leaderului online Google, colos care se pare ca este numarul 1 in industria IT.
Competitia aceasta de top intre Microsoft (platforma software/finaciara/logistica) a Facebook si Google se duce intr-un punct in care cei mai multi dintre voi nu se asteapta, anume intre centrele de recrutare.

Miza cea mare între cei doi competitori este publicitatea online unde Google deține cea mai mare parte din încasări însă din 2012 Facebook înghite din ce in ce mai multă cotă de piață din încasările Google.
Astfel din ce în ce în ce mai multi oameni aleg să își investească bugetele de publicitate mai mult în Facebook în special afacerile mici și  mijlocii de exemplu:
– Cineva își deschide un magazin de piese auto în orașul Galați
Dacă ar da reclama pe Google reclama nu ar fi eficientă pentru că ar fi distribuită la toți din România indiferent de vârstă sau preferințe, însă dacă ar face reclamă prin Facebook acesta poate limita reclama numai la Galați, numai la persoane peste 18 ani, numai la persoane cu preferințe și inclinații spre automobile..

Această targetare îî face pe cei de la Google să colecteze și ei informații despre utilizatori pentru a livra reclamă relevantă, de exemplu daca folosești browserul Chrome acesta îți va creiona un profil de utilizator ca vârstă, locație, preferințe, click-uri, prieteni, va construi chiar corelații de grup cum ar fi ce vecini ai sau colegi după IP-ul care il folosesti si e-mailurile care le trimitim mergând până la identificarea utilizatorului de browser Chrome după dinamica mișcării săgeții în fereastra de browser și elaborarea de prognoze sau statistici extrem de complexe pentru fiecare utilizator în parte.

Toate aceste mici detalii se traduc în miliarde de dolari profit sau deficit din invadarea spațiului intim al nostru din colectarea datelor despre noi, avem impresia că facem alegeri libere dar nu facem nici o alegere liberă pentru că acestea sunt anticipate de noii noștrii Dumnezei electronici – Google și Facebook!

Acolo unde exista un centru recrutare Microsoft, in imediata apropiere se afla un centru recrutare Google, uneori la o distanta mai mica de 100 metrii!
Se stie ca cele mai cautate locuri de munca din lume sunt la Google si Microsoft, zerourile numeroase, conditiile de lucru, interpersonale, dezvoltare personala si lobby sunt extraordinare, recrutarea celor mai inteligenti angajati incepe practic aproape de varsta prescolara iar castigatorii competitiilor IT si nu numai sunt imediat recrutati.

Revenind la competitia dintre Facebook si Google, sunt cateva concepte care sunt putin folosite in mass media putin specializata dar care vor intra in curand si in limbajul cotidian pe langa clasicele:

– SEO – search engine optimiser
– SMO – Social Media Optimiser
– SEM – Search engine marketing
– PPC – Pay Per click
– Landing page, conversie, retele sociale etc

De exemplu Youtube are acum subtitrare in toate limbile, ce ziceti de asta?

Iata noile concepte mai avansate care Google le are mult mai bine in vedere:
- Algoritmul Uman (PeoplerRank sau People Rank)
- Momentum (momentul de varf de pornire a unui val, unui trend, remarcat mai ales la mesajele virale, poate fi descris ca momentul in care o informatie este matura/coapta, pentru a declansa un stimul prag de schimbare de paradigma)
- Sistemul de operare social/Social Networks: Your Social OS (este ca un un sistem de operare care ruleaza un “software social” compus din prieteni, bloguri, e-mailuri, messenger, forumuri, media online)
- ADN-ul social - aici este vorba despre pattern-ul comportamental pe care se monteaza informatia colectata si procesata online de fiecare individ uman pe diferite interfete de comunicare online (Twitter, Outlook Express, Yahoo Messenger, Google+, LinkedIn)

===========

Youtube Transcribe – Beavis and Butthead, noul serial poate fi vizionat cu subtitrare automata in limba romana!
Mai mult decat subtitrare, recunoastere vocala!

Google+ vine cu remarcabil de multe imbunatiri fara de Facebook in domeniul socializarii, segmentarea/structurarea prietenilor.
Daca la Facebook exista posibilitatea structurarii dar mai putin vizibille pe “foldere” dupa o structura arborescenta, la Google+ conceptul de cercuri “circles” este mult mai asemanator/similar comportamental fata de al lui Facebook.

La Google+ “circles” pot interfera si poti sa iti distribuiesti prietenii in mai multe cercuri, sa luam un caz particular mai complex in discutie deoarece relatiile din retelele sociale sunt astazi foarte complex, un personaj romanesc ION.
ION este din Craiova, a facut facultatea in Cluj, masteratul in Bucuresti, a muncit in Timisoara si a facut mai multe specializari inViena si Praga. Deoarece lui ION ii plac foarte mult vinurile el viziteaza frecvent localitati viticole din Bohotin, Murfatlar, Recas si Purcari iar fetele care ii plac cel mai mult sunt fetele din Brasov si Deva.
Asadar ION isi va crea cercurile de prieteni Craiova, Cluj, Timisoara, Viena, Praga, Recas, Bucuresti, Murfatlar, Brasov si Deva.
Pentru viata sa romantica a creat cercurile Bucuresti, Brasov si Deva iar celelalte hobby-uri a creat cercurile, Colegi, Familie, Job, Specialisti, Viticol si noutati, in prima faza. Astfel ca multi dintre cei care se regasesc in cercul Bucuresti se pot regasi la colegi sau noutati.

In comparatie cu Facebook ce iti permite sa postezi doar intr-un singur folder, partea interesanta intra insa in functiune odata cu +1 Google care spre deosebire de “like” gaseste similaritati intre subiectele de discutie si iti ordoneaza informatiile in fuctie de pattern-ul tau comportamental, astfel +Google se transforma intr-un instrument de pre-cognitie a informatiei ajutand productivitatii.
Daca in mod natural orice sistem de inteligenta artificiala cu cat imita mai bine comportamentul si organicitatea omului cu atat este mai performant, de data aceasta Google se autodepaseste si participa creativ procesand informatia in avans in acest fel comportandu-se ca o “proteza activa”.

Cam orice obiect care este creat de om imita omul iata cateva exemple:
– Autovehiculele au doua faruri (ochii) si radiator (gura), daca ati vazut filmul de animatie Cars este usor sa intelegeti, 4 roti (membre)
– Computerul – unitate de stocare a informatiei HDD (subconstientul), memoria activa RAM (constientul), procesorul, neuronii sunt
circuitele prin care se face conectarea iar placa de baza coloana vertebrala, unitatea centrala separata de monitor (monitor=chip)
– Obiectivul foto (lentila) cea mai performanta este un SLR (Single Lens Reticle) aceasta imita aproape identic ochiul uman

Aceste similaritati intre inteligenta umana si cea artificiala sunt concepute in primul rand functional si apoi din punct de vedere al compatibilitatii, in mod cert daca vedeti o tricicleta (3 roti) sau computer cu 3 tastaturi 4 monitoare sau automobil cu un singur far ar parea nu doar ciudat dar si prea putin ergonomic.
In ceea ce priveste ergonomia, functionalitatea, comprehensivitatea sistemului, prin interfata foarte aerisita si minimalista dublata de imaginile (icons) foarte inteligibile, +Google este mult mai usor de folosit de catre utilizatorii de sex feminin in comparatie cu Facebook care le da batai de cap femeilor.
Imaginea de piata, cursivitatea, preluarea emotiei, empatia, entropia sociala sunt mult mai bine monitorizate si valorificate de Google+ vs. Facebook
In tandem cu noul concept de “momentum“, este “flow“-ul pietei, daca pe Facebook angajarea intr-un trend (tendinta) de piata este lenta, la Google+ insa senzatia de participare (live-ul) este mult mai clara si mai puternica, dupa 5 zile de utilizare intensa cred ca acest lucru este datorat in principal dinamicii site-ului, foarte rapid, prompt, imaginile sunt clare, vibrante iar interloctorii, persoanele care sunt acum in Google+ sunt cele mai premium persoane de pe internet, calitatea acestora fiind recrutata prin “invitatii” catre persoane inteligente si foarte bine literate in tehnologii informationale, pe Google+ nu exista manelisti sau vedete de carton!
Componenta ludica (pofta de joaca), pe Google+ este foarte mare, animatiile, drag&drop, claritatea imaginii, dinamica rapida si placuta, componenta ludica impreuna cu flow-ul formeaza “game play-ul” utilizarii retelei sociale, trebuie sa aibe “fun”
Componenta lingvistica – Google+ este in limba romana, de fapt este valabil in mai multe limbi indigene cu explicatii simple, clare si precise care fac placuta experienta utilizarii sale la care Facebook nu prea are parte utilizant ca browser Google Chrome ce te “faulteaza” intamplator ca bug dar in realitate in cele mai multe cazuri ca si competitie neloiala.
Politica de browsere: Mozila Firefox iese de pe piata lasand acest gol de piata lui Chrome, Chrome este integrat superb cu Google+, pe cand utilizand Facebook cu browserul Google Chrome aceasta nu este o experienta foar placuta (am identificat 20 bug-uri intentionate ale Chrome la accesarea Facebook).
Daca in ultimii 2 ani Mozila Firefox i-a luat Microsoft-ului (implicit Facebook-ului) o cota de piata semnificativa (aproape 50%), Google il aduce in prim-plan odata cu Google+ browserul Chrome, Google Chrome care este cutitul si furculita in utilizarea online
Acestor actiuni similare unui front de lupta  Facebook-ul incaseaza “lovituri” dure pierzand vertiginos cote de piata semnificative, toate acestea insa coroborate nu sunt o adunare simpla de procente ci concura la “momentum”-ul de piata care Google+ il gestioneaza excelent prin politica de “invites” la noua retea sociala, cu alte cuvinte, Google face tot ce este posibil sa nu aduca prosti in reteaua sa sociala, asistam asadar la evolutia unui organism inteligent care evolueaza fara “e-uri” in comparatie cu Facebook care gestioneaza o retea sociala cu mult mai putin premium de utilizatori in comparatie cu Google+.

Increderea: Google are mult mai multa credibilitate in comparatie cu Facebook, imaginati-va doua echipamente, telefoane, vehicule, etc, orice si doua branduri care sunt lipite pe acestea 2, in care dintre ele veti avea mai multa incredere?

Poate ca nu este intamplator momentul “Anders Behring Breivik” care pe langa genocidul celor 92 persoane si sutele de raniti cu sange rece este vehiculata/asociata in paralel imaginea.. Facebook… Facebook incaseaza si aici o lovitura de imagine incredibila asociata cu momentul lansarii Google+, nici ca se putea mai rau pentru Facebook!!!
Iata niste linkl-uri care vorbesc in detaliu despre CAMPANIA terorista inceputa de acesta de pe Facebook, o platforma de terorism virtual, o premiera macabra:
http://www.solidprinciples.com/blog/tag/anders-behring-breivi/

The 3 Big Questions About Anders Behring Breivik’s Facebook profile
Pagina de FACEBOOK a lui Anders Behring Breivik Facebook PDF File

========================

Rapiditate: Google+ este sensibil mult, mult mai rapid decat Facebook, aici practic se castiga mult mai mult la capitolul hiperactivitate, ceea ce inseamna ca satisface mult mai bine necesitatile tip ADHD cerute de catre public.

Poate ca foarte multi dintre voi spun ca nu este o competitie intre cele doua retele sociale dar sunt prea multe puncte in care concureaza, iata care sunt acestea:

Communicare:
– Gmail contra Facebook.com email
– Google Voice contra Facebook/Skype
– Google Huddle contra Facebook/Skype/Yahoo
– Buzz contra Twitter
Sharing:
– Like contra Google +1
– Amintirile digitale cum ar fi fotografii, evenimente, postari si videoclipuri/filme
Stocare documente:
– Google Docs contra Facebook/Microsoft 365Live
Locatii:
– Google Lattitude contra Facebook Places
Cautare pe net/ Explorare
– Google.com contra Facebook/Microsoft Search – Bing
Comert Social – promotii/concursuri/reclama:
– Google Deals contra Facebook Deals
– Google Wallet contra Facebook Credits
Gadgeturi Mobile
– Android, iPhone (Smartphones), iPad (Tablets)
Distractie
– Jocuri online
– Apps / Aplicatii
Shortlink (va lua amploare!!!)
– Goo.gl
Browsere
– Internet Explorer versus Google Chrome si exMozila Firefox
File sharing

La ora actuala la Google cele mai multe angajari le face departamentul Jocuri / Aplicatii online, asa ca: “vi se pregateste ceva”

Iata cateva noutati sa va dati seama cat de serioasa este aceasta competitie:
– Google+ a lansat aplicatie pentru iPhone si Android
– Actiunile Google cresc, actiunile Facebook scad – http://www.allfacebook.com/facebook-google-plus-2011-07
– Google+ cu platforma de jocuri tocmai a fost confirmata ca va fi lansata curand: http://allthingsd.com/20110721/soon-to-debut-google-games-will-hit-facebook-where-it-hurts-the-pocketbook/
– In curand (estimez 5 august) Google+ ajunge la 20 milioane utlizatori: http://online.wsj.com/article/SB10001424053111904233404576460394032418286.html
– Cresterea valorii Google pe piata bursiera fulminanta din ultima saptamana

Rezumand ceea ce aduce Google+ in comparatie cu Facebook este mai multa claritate, mai multa suplete, simplitate in aceasi timp sincronizata cu functionalitate.

Daca pana acum structurarea sociala pe grupuri nu era atat de distincta dupa concepte vizuale atat de clare (cercuri/circles) de data aceasta e-mailul de la G-mail reuseste sa se integreze in reteaua sociala cu mult succes, sunt foarte multe “retete de succes online” dar castigatoare sunt foarte putine, iar acelea care castiga sunt cele care sunt adoptate de nucleele tari constand in leaderii de opinie si inteligenta, avem asadar 700 milioane de frecareti de menta pe Facebook si 15 milioane superinteligenti care s-au adunat in 20 de zile, din experienta mea personala stiu ca intodeauna prostii se iau dupa inteligenti conform legii atractiei universale, un corp cu o greutate mai mare atrage un corp cu o greutate mai mica.

Intrebari interesante:
- In cat timp va bate Google+ pe Facebook? O luna? 2 luni? o jumate de an? Un an?
– Daca nu ai primit pana acum invitatie pe Google+ esti o persoana cu indice scazut de inteligenta?
– Cand se va putea intra in reteaua sociala Google+ fara invitatie?
– In cat timp va fi declarat Google monopol si va fi scindat in mai multe companii (la fel ca AT&T)?
– In cat timp Facebook va da faliment?
– Twitter incotro?
– Google Brands va fi o noua etapa in publicitatea online?
– Dupa falimentul Facebook in cat timp urmeaza falimentul Micosoft?
– Apple va cumpara Microsoft?

Concluzia articolului:

Surpriza frumoasa azi, WordPress a implementat +1 Google in Sharing, imediat l-am asimilat.
Pe portalurile mari, doar ROL.ro a implementat, restul se pare ca sunt asa de retrograzi incat ignora schimbarea care o vor face oricum.
Pe site-uri cu profil de SEO si bloguri, este implementat imediat, iata cateva site-uri romanesti care l-au implementat si dau dovada de profesionalism  SEO, iata cateva exemple :)


http://bloggerin.ro/
http://www.floreacristian.ro
http://gsmro.ro

http://2webdesign.ro

Si, daca va place ce cititi la mine pe blog, dati voi un +1 :)

 

 

 

 

O noua dimensiune in marketing subcategorie a genului SEO se naste cu acte in regula acum: Social SEO

Si aici un screenshot foarte rar si interesant cum va arata Google foarte curand, in maxim 1 luna


Aici am inserat poze secrete ale proiectului +1 de la Google

Nume proiect: Emerald Sea
Initiator: Sergey Brin
Forma alternativa de prezentare: Google Toolbar
Facilitate Browser: Va fi prezenta (inclusa) in urmatoare versiune Google Chrome
Conducator Proiect: Vic Gundotra  (MIT Technology Review as a “Young Innovator under 35”, India, 14 iunie 1968, Twitter: vicgundotra
Concurenti noi: Digg it, Twitter, Stumbleupon, Del.icio.us, 


Anul acesta vor fi schimbari semnificative in experienta navigatului pe Internet.

Se observa bara de sus modificata:

Se observa de asemenea layout-ul Google modificat:

Google este cel care va introduce ordine, ierarhie, clasificari, practic barometrul gusturilor va fi dictat direct indirect de Google.

Ce este Social Media?


Primul motor al acestei vaste schimbari este credibilitatea si increderea acordata, fiecare utilizator Google inclusiv Open ID sau Gravatar, dar nu autentificarea Facebook (care ii va fi concurent) va primi un scor de REPUTATIE, ce va regla credibilitatea si notorietatea unei informatii.

http://www.google.com/+1/button/

Degustibus et coloribus non disputandum
V.S.
Degustibus et coloribus Google arbitrandum +1

Iata ca aici se introduce o ierarhie noua in 4 culori:
– Galben mustar
– Verde
– Albastru
– Rosu

Semnificatia culorilor nu va spun care este, faceti si voi cautarile de rigoare, doar nu vreti sa va dau informatiile asa, oricarui necunoscut de pe net ce inseamna, consultanta COSTA!

Totusi, ca sa va mai arunc cate o plevusca, pentru cei nerabdatori sa isi inscrie site-ul in Google cu +1 iata link unde poate sa se inscrie:
https://services.google.com/fb/forms/plusonesignup/
si daca vor sa fie la curent, la minut cu noutatile..
http://sphinn.com/story/183672

Astfel culorile vor dirija, recomandarile, scorul pozitiv sau negativ, relevanta, actualitatea, trendul de piata, estimarile, in felul acesta Google ne va invata ce sa cumparam, ce sa vindem, ce este important si ce nu este important, sub aparenta democratie care evident nu este transparenta, voturile le vor tine ei si contoriza exact cum vor ei, asadar, cu toti vom deveni o simpla masa de manevra usor de manipulat.

Facebook care credea ca a dat lovitura cu degetul opozabil aratat in sus (OK) este direct amenintat de noua jucarie a lui Google, mai sociala ca niciodata, iata ca in curand Google o sa scoatqa limitarea la angajare bazata pe “urati” si va angaja din ce in ce mai multi angajati care sa arate si bine in poze :)

Ca design, cand se va face o cautare in google, in afara de plicticosul albastru si negru, veti asista la o multime de grafice, rank-uri, toate in culori speciale care va vor ghida cum si unde ce sa cumparati si ce sa faceti si sa alegeti, prostii vor merge pe unde le dirijeaza Google drumul, cei inteligenti, se vor baza pe inteligenta si intuitie.

P entru cei care vor sa stie mai mult despre subiect:
http://thefastertimes.com/tech/2011/04/03/what-google-plus-one-1-is-all-about/
http://www.odinmetatech.com/misc/googles-social-network-answer-to-facebook/
http://uk.gizmodo.com/5787352/what-is-google-%252B1
http://techcrunch.com/2010/12/02/google-plus-one-brin/