O noua dimensiune in marketing subcategorie a genului SEO se naste cu acte in regula acum: Social SEO

Si aici un screenshot foarte rar si interesant cum va arata Google foarte curand, in maxim 1 luna


Aici am inserat poze secrete ale proiectului +1 de la Google

Nume proiect: Emerald Sea
Initiator: Sergey Brin
Forma alternativa de prezentare: Google Toolbar
Facilitate Browser: Va fi prezenta (inclusa) in urmatoare versiune Google Chrome
Conducator Proiect: Vic Gundotra  (MIT Technology Review as a “Young Innovator under 35”, India, 14 iunie 1968, Twitter: vicgundotra
Concurenti noi: Digg it, Twitter, Stumbleupon, Del.icio.us, 


Anul acesta vor fi schimbari semnificative in experienta navigatului pe Internet.

Se observa bara de sus modificata:

Se observa de asemenea layout-ul Google modificat:

Google este cel care va introduce ordine, ierarhie, clasificari, practic barometrul gusturilor va fi dictat direct indirect de Google.

Ce este Social Media?


Primul motor al acestei vaste schimbari este credibilitatea si increderea acordata, fiecare utilizator Google inclusiv Open ID sau Gravatar, dar nu autentificarea Facebook (care ii va fi concurent) va primi un scor de REPUTATIE, ce va regla credibilitatea si notorietatea unei informatii.

http://www.google.com/+1/button/

Degustibus et coloribus non disputandum
V.S.
Degustibus et coloribus Google arbitrandum +1

Iata ca aici se introduce o ierarhie noua in 4 culori:
– Galben mustar
– Verde
– Albastru
– Rosu

Semnificatia culorilor nu va spun care este, faceti si voi cautarile de rigoare, doar nu vreti sa va dau informatiile asa, oricarui necunoscut de pe net ce inseamna, consultanta COSTA!

Totusi, ca sa va mai arunc cate o plevusca, pentru cei nerabdatori sa isi inscrie site-ul in Google cu +1 iata link unde poate sa se inscrie:
https://services.google.com/fb/forms/plusonesignup/
si daca vor sa fie la curent, la minut cu noutatile..
http://sphinn.com/story/183672

Astfel culorile vor dirija, recomandarile, scorul pozitiv sau negativ, relevanta, actualitatea, trendul de piata, estimarile, in felul acesta Google ne va invata ce sa cumparam, ce sa vindem, ce este important si ce nu este important, sub aparenta democratie care evident nu este transparenta, voturile le vor tine ei si contoriza exact cum vor ei, asadar, cu toti vom deveni o simpla masa de manevra usor de manipulat.

Facebook care credea ca a dat lovitura cu degetul opozabil aratat in sus (OK) este direct amenintat de noua jucarie a lui Google, mai sociala ca niciodata, iata ca in curand Google o sa scoatqa limitarea la angajare bazata pe “urati” si va angaja din ce in ce mai multi angajati care sa arate si bine in poze 🙂

Ca design, cand se va face o cautare in google, in afara de plicticosul albastru si negru, veti asista la o multime de grafice, rank-uri, toate in culori speciale care va vor ghida cum si unde ce sa cumparati si ce sa faceti si sa alegeti, prostii vor merge pe unde le dirijeaza Google drumul, cei inteligenti, se vor baza pe inteligenta si intuitie.

P entru cei care vor sa stie mai mult despre subiect:
http://thefastertimes.com/tech/2011/04/03/what-google-plus-one-1-is-all-about/
http://www.odinmetatech.com/misc/googles-social-network-answer-to-facebook/
http://uk.gizmodo.com/5787352/what-is-google-%252B1
http://techcrunch.com/2010/12/02/google-plus-one-brin/ 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=nS3vLUKQ4oU]

Iata ca “ratusca cea urata” este trimisa inapoi de la Paris la Bucuresti via Air France bilet “billet aller simple” (adica doar dus).
In acest moment cea mai mare investitie straina in Romania este Renault, la Dacia. Daca nu stiati Dacia Logan si mai nou Dacia Duster are probabil cel mai mare succes de piata la vanzari automobile in Europa, este o crestere spectaculoasa pe fondul scumpirii carburantilor si declinului mondial al industriei auto.. Dacia.. se vinde cu succes acoperind o nisa de piata inspirata, un vehicul fiabil, ieftin, decent, cu o popularitate rezonabila sustinuta de o forta de munca ieftina, inteligenta, flexibila, Made in Ro.

In Paris, unde Moulin Rouge nu a mai cunoscut gloria de pe vremea lui Napoleon, prea nationalistii nonconformisti formali nu mai gasesc umanitar sa aibe in grija si uscaturile RO, desi profiturile Dacia, Orange, Lafarge (industrii strategice!) curg cu nemiluita.. ei.. ar mai vrea un Alcatel.. sau ceva sa ii motiveze sa ne mai tina si “problemele RO”.

Daca Franta a gasit o nesperata gura de aer de prosperitate economica in Uniunea Europeana… acum.. “unii cetateni ai uniunii europene sunt mai cetateni decat altii” , ipocrizia aceasta nu este de inteles.. de ce? Pentru ca ei nu sunt asa de “sfinti” pe cat se pretind, doamna aceea cu “salvati cainii vagabonzi.. Brigitte Bardot.. de ce nu vrea sa salveze si oamenii.. mai nomazi?

Sa intelegem ca oamenii acum beneficiaza de mai putina caritate decat cainii?
Frumos exemplu de ipocrizie.. ar trebui sa va confiscam fabrica Dacia ca amenda pentru jignirea data…

Urmatoarea jignire.. Lafarge-ul.. apoi Orange.. 🙂

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=X-bBjcz9vDQ]

Singularitatea este crearea unei Inteligente, in cele mai cunoscute cazuri Artificiale superioare inteligenţei umane, desigur exista si tehnologii ce tin de genetica animala sau vegetala, sunt si tehnologii eugenice sun chiar si tehnologii psihotronice care incearca izolarea si dezvoltarea Inteligentei in alte ”culturi” sau ”suporturi” chiar si in vid.
In timp, datorita domeniului destul de high tech in care lucrez, am identificat unele tendinta in acest domeniu care par sa urmeze acest filon de cunoastere.
Cred ca cel mai cunoscut este, probabil, Inteligenta Artificiala (Neuromancer), evident folosind si altele: interfeţe direct creier- calculator, augmentarea (modificarea din extern a biologiei creierului, ingineria genetică, sanarea la ultra-înaltă rezoluţie a creierului, dupa care este emulata pe calculator. Aceste metode sunt cunoscute in alte tehnologii cum ar fi in optica obiectivelor aparatelor fotografice (SLR – single lens reticle ) ce imita fizica si morfologia ochiului uman.

Multe din aceste tehnologii in domeniu par să fie mai avansate decat altele altele, totusi există mai multe tehnologii cu totul independente una de alta care se îndreaptă evident catre specificul Singularitatii – dintr-o data multe dintre ele au depasit foarte repede nivelele obisnuite de complexitate si dezvoltare, si permit crearea inteligentei – decât -generarea de informaţii.
Pare a fi greu de inteles ca devine din ce in ce mai clar ca viitorea noastra Inteligenta ce va prevala (domina majoritatea aspectelor in domeniu, sau cele mai importante) va fi mult superioara celei umane actuale iar ca arhitectura de functionare si relationare va folosi principii radical diferite diferite de cele cunoscute azi, inclusiv sutelor de viziuni pline de fantezii ce le anticipam azi in miile de feluri de gadget-uri mai mici, creative, practice, amuzante, compatibile, fiabile, scalabile, populare şi uimitoare.

Inteligenţa umană este fundamentul tehnologiei umane, toate tehnologiile sunt în cele din urmă produsul inteligentei. În cazul în care tehnologia transforma totul în jurul nostru şi potenteaza inteligenta intr-o spirala logaritmic-euristica, uneori ca o reactie in lant, alte dati ca o contemplare purificatoare.
Cu fiecare ”azi”, cu fiecare ”acum”, cu fiecare ”noi si cu fiecare ”eu”, mintea umana este mai inteligenta si este mai eficienta in construirea din ce in ce mai inteligenta a unei minti noi, artificiale. Această spirala logaritmica apare cel mai clar atunci cand unei Inteligente Artificiale is se aduc îmbunătăţiri direct in codul său sursă (Unix, C++),

Oamenii se confruntă, de asemenea, cu o limitare fiziologica cu privire la dimensiunea creierele lor. Se estimeaza că in creierul uman tipic exista aproximativ o suta de miliarde de neuroni şi o sută de miliarde de sinapse. Aceasta este o cantitate enormă de forţă pură de calcul brută, în comparaţie cu computerele de astăzi Dupa cercetarile actuale, numai pentru a reproduce creierul mic uman mezencefalic care coordoneaza miscarile si procesele fiziologice umane (muschii, glandele endocrine..) este nevoie de un creier electronic de dimensiunea intregii noastre planete pentru a lucra la tehnologia actuala Intel Core I5 sau I7 si a coordona numai corpul. De la acest punct se poate spune ca ne apropiem de adevarata tehnologie, care se manifesta printr-o lucratura mai fina la nivel nano/pico/femto/atto/zepto/yocto – metru.
Microtehnologia este la antipodul puterii retelei, sa nu uitam ca acum cea m ai puternica sursa de procesare clusterizarea, spre exemplu programul SETI de cautare a inteligentei extraterestre acum migreaza spre analizarea ”butterfly effect” de prognoza meteo pe 1 an, 10 ani sau 50 ani.
Cu toate acestea, în industria de calcul, criterii de referinţă crec exponenţial, de obicei, cu un timp de dublare de la unu la doi ani, adica la fiecare 2 ani tehnologia permite reducerea dimensiunilor echipamentelor cu 50%. Legea lui Moore spune că numărul de tranzistori într-un anumit domeniu de siliciu se dublează la fiecare optsprezece luni, ca o ironie acum legea lui Moore se aplica si pentru viteza chipurilor, sau Legea lui Moore pentru memoria RAM, Legea lui Moore pentru stocarea pe hard disc (cartela de carton perforata forma de 1$), Legea lui Moore pentru conectivitate la Internet, şi o duzină de alte variante.
Prin contrast, întreaga evoluţie a omului din ultimele milenii a implicat o creştere semnificativa a capacitatii creierului şi in special in cortexul prefrontal.
Deocamdata, medicina nu ne permite sa ne extindem capacitatile fizice ale creierului, mai mult, fata de acum cateva sute de ani pierdem mult mai accelerat neuroni pe masura ce imbatranim.(Este posibil să fi auzit că oamenii folosesc doar 10% din creierul lor Din păcate, aceasta este o legendă urbana semidocta.
Aceasta teorie ca am folosi doar 10%-15% din creier este neaacceptata si contrazisa categoric nu numai de posihanaliza dar si de neurostiinta.
O inteligenta artificiala ar fi diferita. Unele discuţii despre Singularitate presupune că momentul critic în istoria umană va fi când echivalentul primei Inteligente Artificiale va depasi primul om. In acel moment viata unui om va putea fi monetizata, urmată de cumpărare, închiriere, sau absorbţie mai puţin formala, vom deveni parte a unei ecuatii.
Dar tema centrala de studiu a Singularitatii este ideea de informaţie mai buna sau inteligenta mai performanta. Oamenii nu sunt doar cimpanzeii mai mari, ci sunt cimpanzeii din varful lantului trofic.
Aceasta este cea mai delicata discutie a Singularitatii de discutat – este uşor să te uiti la un neuron şi un tranzistor şi poti sa spui că unul este mai lent şi celalt este mai rapid, dar gandirea umana este mai mult greu de înţeles.

================
EXPERIMENT clone/singularity pe Facebook

…. in curs de editareeee

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=6gmP4nk0EOE]
Suntem  in 2010 si suntem  pe deplin  convinsi  ca nu se mai  poate  fara  net, razboiul  browserelor  este  departe  de a se fi incheiat  acum, aici, nume  noi  intrate  pe piata  in haine bune  si frumoase  ar fi Safari by Apple, Chrome by Google , Flock sau  chiar Avant.
Deoarece  in zilele  noastre  un browser nu mai  este  asa  de greu  de construit, o multime  de pofticiosi  la masa Internet au marginalizat  browserul  Opera by “copilul  ploii” care o sa moara  curand  sau  o sa se faca  mic langa  Avant care a intrat  intr-un  con de umbra unde cauta  un loc sub umbreluta  cu cei  4 noi  intrati  sus mentionati  (de aceea  mi-am tocit  degetelele  ca voi  sa dati  click direct la ele din link).
O chestie  care mi se pare  foarte  ciudata  este  ca Mozila  Firefox ocupa  o cota  de piata  semnificativ  mai  mare decat  Internet Explorer pe sistemele  de operare  XP si Vista insa  cand  vine vorba  de Windows 7, Mozila  isi  ocupa  frumusel  locul  2 in clasamentul  browserelor.
Utilizatorii  Mac ce incep  sa se inmulteasca  din ce in ce mai  mult si nu mai  este  nici  un miracol  asta, opereaza  consecvent  pe Mozila  si Safari, aspectul  curat, ethereal, usor  clinic al mac browserelor  nu este  niciodata  populat  de Internet Explorer, chiar  ma intrebam  daca  are cineva  pe Mac-ul  sau  instalat Internet Explorer.
Ca rezultanta  a razboiului  browserelor  acestea  in ultimele  versiuni  s-au descotorosit  de serviciile  de mail pop3  incluse, Internet Explorer nu mai  contine  Outlook Express clientul  de mail ci un “Default web browser”, Internet Explorer contine  Bing, Safari contine  Google si Yahoo, Mozilla contine  Google, yahoo, Amazon, Wikipedia, Answers, dar nu contine  Bing si tot asa!
Pe de alta  parte fiecare  browser vrea  sa fie default web browser, bookmart-urile  default sunt pline  cu clientela  lor, start page-ul  browserului  de asemenea  tot cu ce le place lor iar  ca sa fie menu-ul  complet  cu asta din cand  in cand  iti  mai  porneste  cu ceva  update-uri  ale lor care sunt destul  de complicat  sa le scoti, totul  marjeaza  pe bunatatea  sau  prostia  omului.
Stiu  ca sunteti  amatori  de statistici, ii spuneam  unui  prieten  ca oamenii  geniali  citesc  numai  din carti  si isi  actualizeaza  informatiile  cu Google, mai  exista  o categorie  de oameni  mai  destepti  care se feresc  de Internet si se documenteaza  numai  din carti, inca  o categorie  de oameni  destepti  care nu folosesc  Google si se documenteaza  doar  de pe Wikipedia, apoi  exista  oamenii  obisnuiti  cam 50% care folosesc  numai  Google ca sa afle  raspunsuri  si mai  exista  prostii  care ori  nu folosesc  computerul  de felul  lor, ori  pun intrebari  al caror  raspuns  se poate  afla  pe Google, asadar  cea  mai  potrivita  statistica  pe acest  caz  consider ca este  tot Wikipedia aici  gasiti  mai  multe  detalii  semnificative.
Batalia  cea  mare intre  acesti  mari  giganti  producatori  software nu se da in spionajul  informatic, nici  in politicile  monetare, nici  in inaltimea  turnurilor  ci in centrele  de recrutare  care nu mai  stiu  cum sa isi  atraga  cei  mai  talentati  programatori  ai universitatilor  de top din lume  ajung  la situatii  rizibile  de genul  Google si Microsoft sa aibe  centrul  de recrutare  in aceiasi  cladire  care este  intamplator  lipita  de universitatea  din statul  respectiv  american, frumos, nu?
Criza  economica  a impulsionat  agresivitatea  site-urilor  care nu mai  doresc  sa fie cuminti, acum  ele  sunt XML, ce permit ca tu in timp  ce vizualizezi  site-ul  sa beneficiezi  de o dinamica  activa, astfel, poti  sa ai chat in e-mail cum au acum  google, facebook  si yahoo, poti  sa primesti  informatiile  actualizate  la secunda  fara  sa fie nevoie  sa reancarci  pagina  cu “refresh” , de asemenea  politicile  de comunicare  intre  site-uri  permit portarea  userilor  si parolelor  prin  intermediul  cookie-urilor, browserul  iti  memoreaza  toate  informatiile  de care ai nevoie  euristic  retinand  paginile  vizitate, userul, parola, adresa  web, campurile  completate.
Nici  un website nu este  dispus  sa isi  ia prea  rapid ramas  bun de la vizita  sa a internet  surferului, esti  mai  intai  luat  cu binisorul, o interfata  simpla  si aparent  complet  lipsita  de reclama  se incarca, apoi  iti  spune  ca poti  sa devii  membru  si primesti  ce nu ai visat  tu cand  aveai  ciunga  in par numai  sa te inregistrezi, dupa  ce te-ai inregistrat  ca membru  trebuie  sa confirmi  e-mailul  de inregistrare, uraaa! Acum  esti  din nou  user pe un site unde ai ceva  facilitati  dar daca  ai fi membru  verificat  ai avea  mult mai  multe  beneficii  pentru  o minima suma  care de regula nu sare  de 1 Euro, de regula o platesti  cu cartea  de credit si dupa  ce ai terminat  de facut  plata  ti se spune  ca mai  ai inca  100 de posibilitati  de a iti  extinde  business-ul  si a ocupa  intreaga  piata, intr-un  final te alegi  cu cardul  gol, cu intelegerea  sintagmei  “esecul  dot comurilor” si cu o scarba  de computer pentru  cel putin  o luna cand  desigur  unul  din cei  mai  zglobii  tinerei  angajati  incep  sa miorlaie  ca la firma nu exista  un website de prezentare  a companiei  la care mai  nou  se ataseaza  si blog-ul  acesteia  unde se fac team build-uri  cu fete  dragute  si proaste  si patroni  grasi  in preajma  carora  in 90% din cazuri  nu se gaseste  nevasta.
Oarecum  rezumand, cele  4 noi  browsere  sunt Safari by Apple, Chrome by Google , Flock si Avant este  foarte  recomandata  prezenta  a cel putin  unul  suplimentar  in computer dintre  acestea  pe langa  incorporatul  Internet Explorer pentru  unul  din urmatoarele motive:
– Este bine  sa ai un browser de rezerva  pentru  ca daca  pica Exploreru  si nu ai ce pune  in loc este  jale mare
– Se misca  mult mai  rapid decat  Internet Explorer si chiar  cu designul  lor mai  minimalist asa  par a fi foarte  practice. Acum  ce mai  conteaza  ca sunt mai  proaste  ca internet explorerul  si nu stiu  tabele  css  si java-uri  care trebuiesc  la 1% din pagini  daca  se misca  de 2 ori  mai  rapid ca Internet Explorerul?
– Chiar  ai mai  multe  mailuri  pe Yahoo, Gmail, Hotmail, si iti  place sa ai userul  si parola  salvate  ca sa nu iti  rupi  degetelele  aiurea  in tastatura  sa le scrii  de 10 ori  pe zi. Sa presupunem  ca ai 3 adrese  de gmail  diferite  care vrei  sa le utilizezi  simultan, ei  bine, ca sa realizezi  jongleria  asta iti  trebuie  neaparat  3 browsere  diferite, acelasi  lucru  este  valabil  si pentru  hotmail, yahoo si celelalte  participante  la mailuri gratis
– Iti  place tie cum arata  blog-ul  tau pe Chrome si cum da Google pe Safari, este  cool sa iti  mailul  pe hotmail  utilizand  Opera si totusi  sa iti  iei  mailurile  corporatiei  cu Pop3  in Microsoft Exchange sau Lotus Notes
– Stai  la gagicarit  pe Hi5  si poti  sa furi  pozele  pitzipoancelor  cu click dreapta  cu browserul  Avant ca din Internet Explorer nu te lasa, valabil  si la alte  site-uri 🙂
– Cu browserele  mai  putin  populare  este  mult mai  putin  probabil  sa agati  vre-un  virus sau  troian.
…. si ar mai  fi cel putin  de 100 mici  motive personale.
Singura  chestie  care ma irita  insa  la reclama  acestor  browsere  este  ca toate  proclama  “The fastest and safest browser on Earth”, nu au nici  un pic de modestie  in ei, practic  cu securitatea  browserelor  treaba  sta cu totul  altfel  si daca  ati  vrea  sa aflati, studiati 🙂
Web 2.0 insa este  motorul  afacerii  pentru  marile  website-uri, primul  avantaj  vizibil  este  reducerea  traficului, G-mail a fost  primul  care a exploatat  aceasta  oportunitate  de piata  fiind  primul  e-mail gratuit  cu spatiu  de 1Gb, Hotmail al Microsoft a fost  urmatorul  care s-a “trezit” la realitatea  Web 2.0 cam dupa  1 an sau    2, yahoo a urmat  si el un pic mai  tarziu  crezand  ca designul  layout-ului sau    minimalist aerisit  html ar mai  putea  tine mai  mult, nu, acum  daca  iti  faci  cont nou  de mail cam la orice  mail gratuit  pe net ti se ofera  prima optiune  Web 2.0 si printre  menu-uri  optiunea  “mail clasic” ce nu iti  mai  omoara  tie computerul  ci le omoara  lor serverele, in mod cert anticipez  ca intr-un an sau  2 optiunea  de “mail clasic” sa nu mai  fie valabila  pentru  mailurile  gratuite.
O alta  gaselnita  a mailurilor  gratuite  pornita  tot de Google prin  Gmail este  chatul  direct din pagina  de webmail, de data aceasta  Yahoo nu a mai  dormit  pe el 2 ani ca la mailul  de 1Gb  ci a implementat  in mai  putin  de 3 luni  si la el in pagina  de webmail  chat-ul, mai  mult, ca o moda  si site-urile  de socializare  au adoptat  asta iar  multe  din site-urile  mari  la rubrica  “contact” au mai  condamnat  o persoana  la “vorbaretz” pe net.
Majoritatea  oamenilor  insa nu sunt constienti  de accesul  la informatii  personale  care este  facut  mai  mult pe furis  al marilor  site-uri  ce aduce  multi bani  marilor  site-uri  ce folosesc  Web 2.0 sunt statisticile, pattern-urile, toate  aceste  “servicii  gratuite” de pe Internet nu fac altceva  decat  sa colecteze  informatii  personale  despre  stilul  tau de viata, produsele  care le consumi  le promovezi sau  te intereseaza, rezultanta  fiind  reclamele  personalizate  pe target-ul  tau personal si unele  mailuri  publicitare  care “doar  informeaza” si nu “streseaza”. De exemplu, esti  mecanic  auto si trimiti/primesti  e-mailuri  cu piese  auto, noutati  in industria  auto, dupa  o vreme  webmail-ul  tau nu mai  arata  reclame  intamplatoare  pe banerele  rotative  ci numai  reclame  cu masini  auto si reclame  din industria  auto, coincidenta? Nu este  nici  o coincidenta!
Criza  economica  a amplificat  agresivitatea  si ferocitatea  reclamei, Youtube  care apartine  lui  Google are bunavointa  de a nu ma lasa  sa vad  clipul  video care ma intereseaza  pana  nu vad  20 de secunde  reclama  la un produs  care dupa  presupunerile  lor din statisticile  lor asupra  userului  meu  asupra  la ce m-ar putea  interesa.
Chestia  aceasta  se prelungeste  aproape  in toate  celelalte  website-uri, citesti  un articol sau  2 de pe un site al unui  ziar, undeva  apar  “articole  similare” sau  “te-ar mai  putea  interesa”, le fel  si pe site-uri  cu articole  culinare, blog-uri  si tot asa, toate  site-urile  sunt foarte  amabile  sa te indrume sau  sa iti  dea  sfaturi  numai  ca sa mai  ramai  pe site-ul lor.
Rezumand, Web 2.0 nu ne-a adus  numai  un plus de performanta  functionala  si estetica  dar si o mult mai  mare interactivitate, proactivitate  si “captivitate” in fata  computerului, fiecare  website vrea  sa isi  instaleze  un ceva  care “sa te ajute” in browserul  tau, daca  vrei  sa uploadezi  niste  poze  vezi  tu nu se poate  decat  cu utilitarul  lor special si trebuie  sa dai  click pe bara de sus a browserului  “allow blocked content” sa isi  puna  el shmecheria  care te lasa  sa uploadezi  poze  pe site-ul  lor (Facebook de exemplu) dar care pe langa  asta mai  face si alte  chestii  care nu le stii  in computerul  tau si care sunt 100% un abuz  la dreptul  tau la intimitate, tastezi  cateva  cuvinte  in search-ul de la Google sau  oricare  alt search, se completeaza  automat  mai  mult optiuni, browserul  iti  tine minte  link-urile  unde ai fost, cookie-urile  iti  salveaza  form-urile  completate, totul  este  numai  miere  aparent  dar daca  te lasi  la mana amabilitatilor  lor in mai  putin  de 1 saptamana  ai computerul  plin  de virusi, troieni, keyloggers, diallers, reclama, add-ons, care iti  vor face repede  computerul  inutilizabil  si mai  mult iti  pot limita  accesul  la Internet de la Insternet Service Provider.
Pana  atunci  obisnuiti-va  ca sa intalniti  din ce in ce mai  des sintagma  “upgrade now!” si sa platiti  pentru  orice  nimic  cate  un picutz, de exemplu  la iPhone, un joculet  pentru  el costa numai  1$, daca  il platesc  1 miliard  de oameni  echipa  de 10 oameni  care l-a construit  va fi multimilionara  in mai  putin  de 2-3 ani, dragut, nu?
Din punct  de vedere  constructiv, functional, Web 2.0 pare a fi cea  mai  buna  optiune  dar mai  ramane  moralitatea, ADHD-ul, estetica, stilul  de viata, prezenta  sportului, statul  in casa, statul  pe scaun, relatiile  cu oamenii, stress-ul, autoansingurarea  in fata  monitorului, intimitatea  personala  si multe  alte  aspecte  normale  ale vietii  de zi  cu zi  a unui om.
Urmariti  clipul  de la inceputul  post-ului, este  interesant.

In ultimii 3 ani cat am calatorit in West am observat ca in centru, in locurile civilizate, in locurile finute, cafenele bune, fastfood-uri care se respecta, cluburi si evenimente se ofera internet gratuit, wireless.
In Praga sau Budapesta exista infopointuri cu internet gratis, adica daca esti jos la metrou poti sa intri pe mess sau pe mail gratis, aceasta solutie este deja prea science fiction pentru Romania dar pana acolo, access point-urile cu net gratis “de un e-mail” ar trebui sa existe.
Sponsorul de Internet avea dreptul sa isi puna sticker-ul pe clubuletul respectiv si se alegea cu o reclama frumusica, mari costuri pentru intretinerea respectivei conexiuni la Internet nu erau, toata lumea se plange ca nu are clienti dar nimeni nu baga un mic banut sau face un efort mic sa aduca servicii in plus, sunt sigur ca restaurantul tau va fi preferat daca ar avea net in plus, mai pui 1 RON in plus la bonul de mancare si nu se simte.
In Romania, imi este jena sa spun, peste tot numai retele parolate sau foarte des, lipsa chiar si la blocuri, lumea nu foloseste Internetul sau nu vrea sa dea net gratis,de unde atata zgarcenie, rautate si avarism nu am vazut nicaieri.
Orice operator telecom ar trebui sa fie interesant sa isi faca simtita prezenta cat mai mult, cat mai peste tot, insa nimeni nu ia atitudine, ajunge omul la cafenea sau restaurant si are de trimis un e-mail sau sa intre pe mesenger un pic, in afara ce mancarica si bauturica nu primeste altceva, dar ah cat de important ar fi sa fi dat acel amarat de e-mail sau sa imi fi cerut scuze pentru gafa comisa ieri si uite ca nu am net, nu pot sa iau legatura, mai usor sau mai decent ar fi fost prin internet sa iau legatura cu partenerul de afaceri sau de viata dar, nu se poate.
Comunicatiile wireless in cafenele ar detensiona mult relatiile intre oameni si ar fluidiza actiunile, pentru ca nu am net in cafenea trebuie sa ies la masina sa ma injur cu aurolacul care imi cere taxa de parcare, sa sufar la 10 semafoare pentru a ajunge in fine la birou si a da nenorocitul de e-mail care il puteam da de pe iPhone telefon sau laptopul din servieta pentru ca nu este un amarat de wireless gratuit in cafeneaua unde cafeau costa cat un sfert de abonament lunar.
Primitivismul acesta dureaza deja de 2-3 ani, nici un operator nu are acea mica sclipire de geniu sau initiativa de a face totusi ceva wirelsss in Bucurestiul asta sufocat de cabluri si de trafic inutil!
Suntem inca la nivelul comunist, priponiti de cabluri si fire, libertatea inseamna miscare, libertatea inseamna comunicare, oare RDS, Vodafone, Orange sau altcineva chiar nu are un cuvant de spus?
Nu stiu? Mi se pare ca sunt niste mari dobitoci ca sunt ocupati cu sms-urile cu suprataxa cu concursuri idioate, valoarea unei singure masini ar fi cat 100 de cafenele cu wireless, dar, masina este baza, taranul tot la caruta se gandeste.
Eh, de aceea nu imi place Romania, fudulia inaintea rentabilitatii, deci ce facem? Stam ca aborigenii in jungla fara comunicatii sau nu?
In mod cert dupa ce se va implementa acest wireless in locurile publice unde se aduna oamenii, mai ales ca in Bucuresti densitatea populatiei este mult peste orice limita a civilizatiei, oamenii nu au pe unde merge pe trotuar pe strada, in metrou se asteapta mult si este inghesuiala, in autobuz iar inghesuiala si la domnisoare li se fura portmoneul si telefonul, toate asta din cauza unei proaste organizari si mai ales a slabei initiative a celor care au cat de cat bani sa implementeze niste solutii ca nu sutn scumpe, suint foarte ieftine si foarte eficiente.
Multi dintre operatori ar motiva “probleme de securitate” dar aceste hot spot-uri pot avea circuit inchis si regimul propriu de securitate, plus ca, daca ar fi asa de mare paranoia, se poate face accesul cu parola pe bonul de la cafenea, sau pe invitatie, solutii exista, bunavointa mai trebuie!
Asa ca, degeaba iti cari laptopul sau telefonul cu toate standarnele wireless dupa tine, in Bucuresti nu o sa ai net gratis o buna perioada, pana cand cineva care vrea sa ia cota binemeritata de piata isi va face treaba si va pune pe roate treaba.
Tehnologia este acum foarte acesibila si opfera standarde foarte bune, WPA2 nu poate fi spart (decat foarte greu de experti) , wireless routere care stiu sa faca PPOE sau sa stie a,b,g,n se gasesc sub 50 euro, suporta management filtre de criptare la distanta, si asa mai departe, nu sunt costuri mari. Chiar si acasa am net wireless pe iPhone si laptop, nu imi place sa imi necajesc fast ethernet-ul de la laptop sau sa ma impiedic in cabluri, este asa de elegant sa stai fara cabluri pentru ca spatiile mici si inchise, lipsa de spatiu accelereaza stress-ul, paranoia, nevrozele si toate celelalte comportamente neplacute omului.