Anonymous va ataca Facebook – hoax sau certitudine?

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=L771UHsM1NA]

Odata cu dezvoltarea si cresterea in complexitate a societatii omenesti noi tipologii comportamentale se dezvolta.
Daca acum 1000 de ani asistam la arme masive, armuri, fortificatii sau ucideri sangeroase, de data aceasta asistam la alte forme de razboi, armele au devenit mai mici, mai distructive, mai fine, mai complexe.
Astfel armele cele mai puternice astazi sunt foartea vansate tehnologic si logistic, uneori cu 20 de ani mai avansate decat tehnologia civila, dar odata cu aceasta asistam si la rafinarea tehnicilor de lupta, mai precis TERORISMUL 

Dovada este ca acum acest fenomen prolifereaza dincolo de 9/11 sau clasicele amenintari cu bombe, rapiri, asasinate, acum terorismul capata o valenta Internet… hacktivismul
Pe langa specificul software si online hacktivismul presupune o componenta psihotronica masiva, viralul, panica, flaming-ul, hoax-ul, pe aripile Web 2.0 social media propagat si pe alte canale: blogging, televiziuni, radio, messenger si globalizarea.

Pericolul este real fiind la inceput, asa cum am mentionat in posturile mele anterioare despre HOAX, aceste amenintari sunt asociate “lolcat”-ului si meme-lor, migrand usor catre flashmob, un barometru al evolutiei acestui fenomen ar putea fi numarul relatarilor despre acest eveniment, raspandirea prin Youtube, numarul de vizualizari al mesajului, propagarea in tweeter, numarul de versiuni similare comparativ cu mesajul de baza.

Mesajul Anonymous

“Atentie cetateni ai lumii,

Vrem sa va atragem atentia, sperand ca o sa fiti de acord cu ingrijorarile noastre: Mediul de comunicare pe care voi toti il adorati va fi distrus. Daca esti un activist sau un tip care vrea sa protejeze libertatea informatiei alatura-te cauzei si distruge facebook de dragul propriei intimitati.
Facebook a vandut informatii agentiilor guvernamentale si a permis accesul clandestin la informatie al firmelor de securitatea pentru ca ele sa poata spiona oameni din intreaga lume. Cateva dintre aceste firme ‘curate’ lucreaza pentru guvernele totalitare, cum ar fi cel din Egipt sau Siria.
Tot ce faci pe Facebook ramane in facebook indiferent de setarile tale de confidentialitate, iar stergerea contului este imposibila, chiar daca reusesti, toate informatiile personale raman in Facebook si pot fi recuperate in orice moment. Schimbarea setarilor de confidentialitate este de de asemenea o iluzie. Facebook stie mai multe despre tine decat propria familie.
Nu va puteti ascunde de realitatea in care, voi, oameni de pe internet, traiti. Facebook e opusul cauzei Antisec.
Nu sunteti in siguranta fata de ei asa cum nu sunteti nici in fata guvernelor voastre. Intr-o zi va veti aminti ca ati facut ce trebuie, veti multumi hackerilor, nu suntem aici sa va incalcam drepturile, ci sa le salvam. Rotile s-au pus in miscare. Nu e o lupta pentru viitorul intimitatii. E o lupta pentru alegere si informare. Se intampla pentru ca oamenii sunt violati, pupati in cur, atrasi, si impinsi sa faca lucruri carora nu le inteleg consecintele. Facebook tot spune ca da utilizatorilor libertatea de a alege, dar aste e intru totul o minciuna.
Da utilizatorilor iluzia de libertate si tine ascunse detaliile importante “pentru binele lor” in timp ce ei scot milioane pe seama ta. Cand un serviciu e gratuit inseamna ca se fac bani din tine si din informatia ta. Gandeste-te un pic si pregateste-te pentru ziua cand va fi distrus. 5 noiembrie 2011, #opfacebook. Pornim. 
Asta e lumea noastra acum. existam fara nationalitate, fara prejudecati religioase. Avem dreptul sa nu fim spionati, sa nu fim urmariti, si sa nu fim folositi pentru profit. Avem dreptul sa nu traim ca niste sclavi. Suntem anonimi

Suntem legionari
Noi nu iertam
Noi nu uitam
Asteptati-ne
===========

Clarificari

Antisec
http://en.wikipedia.org/wiki/Antisec_Movement
The Anti Security Movement (also written as antisec and anti-sec) is a movement opposed to the computer security industry. Antisec is against full disclosure of information relating to but not limited to: software vulnerabilities, exploits, exploitation techniques, hacking tools, attacking public outlets and distribution points of that information. The general thought behind this is that the computer security industry uses full-disclosure to profit and develop scare-tactics to convince people into buying their firewalls, anti-virus software and auditing services.

Operation AntiSec
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_AntiSec

=================
We are Anonymous,
We are Legion,
We do not forgive,
We do not forget
Expect us.
=================

Pozitia oficiala a Facebook referitor la acest subiect nu exista, acetia refuzand sa comenteze.

Pozitia Wikipedia este neclara, partial sceptica, deci nu exclude atacul.

Wikipedia
On August 2011, someone created an account on Twitter with the name OP_Facebook and announced the “Operation Facebook”. According to the links on the post, Anonymous will take down Facebook on the fifth of November 2011. The date “November 5” is believed to be attributed to the comics V from Vendeta, where the character “V” conducts his major plans every fifth of November. This operation isn’t assuredly an Anonymous one. There was an earlier OpFacebook that was abandoned, and this current plan is a revival of the communication channels previously used.The plan is contentious and does not appear to be supported by the majority of those who say they are part of Anonymous. 

Pozitia companiilor antivirus:

Kaspersky: “cel mai probabil.. fake/hoax”
http://eugene.kaspersky.com/2011/08/11/facebook-doomsday-on-november-5/

De fapt aceasta este pe moment pozitiala lor oficiala in acest moment, spune Dl. Ionut Tecuceanu Kasperski Romania
Other details that have also caused skepticism from specialists are the “strange Twitter name used and links to websites with adverts,” said security expert Eugene Kaspersky, as reported by The Register.
To Kaspersky, Anonymous attacking Facebook on Nov. 5 is “most probably fake” and SlashGear mentioned that all this “MAY be an elaborate plot to get ad revenue via the sites linked.”

Bitdefender: “n-ai de lucru..” – iar threadu` de pe Forum a fost blocat, se pare ca pun prea multe intrebari incomode, asta a fost “raspunsul Bitdefender oficial” , fratilor nu va iau locu` de munca, dimpotriva va protejez investitia 🙂 – 400 vizitatori in 2 zile!
http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=29073

Bitdefender

Hi , I am not sure what to tell you about this or if I understand your question. Any Facebook attack would be redirected to their servers and we cannot prevent anything from happening at their end. If there are any kind of malware attacks on a Facebook profile secured by Safego Bitdefender will take proper actions against them.
Safego insa am dat click p el si …. BUG!
Dar totusi spre deosebire de ceilalti Bitdefender face CEVA!!!
Este foarte interesant ca Bitdefender ca un mare antivirus se respecta si implementeaza peste tot antivirus.. ca merge prost sau ciudat.. nu conteaza.. dar ideea este ca FACE CEVA!

In continuare nimic oficial, adica prea putin oficial, parerea ca NU VA FI NIMIC ramane impresia de ansamblu…

Panda Antivirus – Nici un raspuns, dupa 3 e-mailuri consecutive catre centrul lor de presa
Symantec – Nici un raspuns, dupa 3 e-mailuri consecutive catre centrul lor de presa
Eset Antivirus – Nici un raspuns, dupa 3 e-mailuri consecutive catre centrul lor de presa
Nod32
 – Nici un raspuns, dupa 3 e-mailuri consecutive catre centrul lor de presa
Avira – Nici un raspuns, dupa 3 e-mailuri consecutive catre centrul lor de presa

Iata pe ce dati banii oameni buni, in materie de securitate si antivirus, doar pe solutii corporate, nu sunteti protejati in nici un fel de cel mai mare grup de hackeri Anonymous, mai mult nici macar nu s-au sinchisit sa raspunda in afara de KASPERSKY Labs si Bitdefender.

Felicitari Kaspersky Labs pentru pozitia oficiala si mai ales pentru amabilitatea de a raspunde presei / clientilor

Yahoo Answers: “I don`t care” – rasete..
http://yhoo.it/rgV0XQ

Ask.com via Slashgear.com – Anonymous disown – Adica Anonymous aia originali zic ca nu ei au dat anuntu`
http://bit.ly/qECRd0

Cateva observatii personale cred interesante:

A) Avertismentul anuntat prea devreme
Sunt 112 zile intre 16 Iulie ziua cand a fost dat anuntul si 5 Noiembrie ziua atacului, de regula Anonymous anunta cu cateva zile inainte de atac, nu mai mult de o saptamana.
Totusi acest interval poate fi justificat si cu marimea tintei, Facebook nu este un singur server si mii de servere distribuite in toate tarile din lume. Mai mult, anuntul este si un manifest de solidarizare si inregimentare a mai multor “hacktivisti”, o noua forma de dizidenta, electronica

B) Data atacului
Atacul are loc in data de 5 noiembrie, data complotului prafului de pusca ce il alre ca personaj central pe Guy Fawkes Guy Fawkes (n. 13 aprilie 1570 – d. 31 ianuarie 1606), numit și Guido Fawkes, nume adoptat în timp ce lupta de partea spaniolilor în Țările de Jos, era membru al unui grup de restauraționiști catolici din Anglia care au plănuit Complotul Prafului de Pușcă din 1605. Scopul lor era înlăturarea guvernării protestante din țară prin aruncarea în aer a clădirii Parlamentului în timp ce înăuntru se aflau Regele James I și întreaga nobilime protestantă (dar și mare parte din cea catolică). Conspiratorii credeau că aceasta este o reacție necesară față de ceea ce ei considerau a fi discriminarea sistematică împotriva catolicilor englezi.
Complotul Prafului de Pușcă a fost condus de Robert Catesby, dar Fawkes a fost cel însărcinat cu punerea sa în aplicare. El a fost arestat cu câteva ore înainte de explozia plănuită, în timpul unei inspecții a subsolului Parlamentului de la primele ore ale dimineții de 5 noiembrie, inspecție declanșată după primirea unei scrisori anonime de avertisment.
Noaptea lui Guy Fawkes se sărbătorește în Regatul Unit și în unele țări ale Commonwealth-ului în ziua de 5 noiembrie, și comemorează complotul, festivitate în care se arde o păpușă ce-l reprezintă pe Fawkes, adesea însoțită de un foc de artificii. Termenul englez guy, care înseamnă om sau bărbat, provine de la numele lui Fawkes.

C) Coincidenta lansarii unui concurent Google+
Atacul a fost anuntat la data la care Google+ era lansat ca si competitor direct al Facebook

D) Investitia Facebook nesemificativa in securitate
Facebook dintr-o data incepe sa investeasca in mass media efortul sau de a se proteja impotriva Hackerilor. sumele implicate sunt neglijabile, numai 500$ pentru raportarea unui bug si in total sunt platiti numai 40,000$ testerilor sau “white hat hackers”,adica acei hackeri de oficial “buna credinta”.
Practic pierderile pentru Facebook ar fi de cateva zeci de milioane daca acest atac ar fi reusit chiar si pentru o durata de o ora! Oare de ce Facebook nu a investit un minim de 1 milion $ in sporirea securitatii la data de 5 noiembrie 2011? Ignoranta? Manipulare globala? Conspiratie? Hoax?

E) Autentictatea mesajului si reputatia Anonymoushttp://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_(group))
Anonymous este un grup de hackeri serios care a inregistrat in trecut succese semnificative si confirmate asupra unor website-uri importante Internet. Amenintarea este din punctul de vedere al precedentelor atacuri chiar foarte serioasa. Mai mult, nu a fost raportat nici un mesaj care sa infirme ca mesajul sa fi fost ne-autentic, asadar mesajul pare sa fie 100% autentic din partea organizatiei Anonymous

F) Mobilul atacului
Motivul atacului asupra Facebook este pierderea intimitatii vietii personale, ciudat insa Google+ care este clar declarat ca accepta numai nume reale, autentice, care foloseste nenumarati algoritmi de confirmare a identitatii profilului utilizat, nu este totusi tinta a atacului, oare de ce asta?
Atunci cand vine vorba despre identitatea utilizatorilor de Google+, presedintele companiei, Eric Schmidt, nu face niciun compromis.
Schmidt a transat problema rapid avertizand: “nu va dati numele real, nu aveti ce cauta pe Google+”, scrie Mashable.
Asadar daca Facebook va fi atacat, urmeaza Google+ implicit sau .. Google+ care a declarat oficial ca sunt cei mai porniti pe colectat informatii personale sunt feriti de un asemenea viitor atac?

G) Tipul atacului asupra FaceBook.
Oricine stie ca orice website are un backup. In cazul organizatiei Anonymous tintele sale au fost intodeauna bresele de securitate care au ca scop furtul informatiilor senzitive (mai speciale, carti de credit, numere de asigurari sociale, conturi bancare, secrete militare, secrete industriale, secrete ale organizatiilor guvernamentale, etc)
– Atacuri tip DDoS
– Atacuri Flood
– Atacuri convergente
– Virusi interni care deja sunt plantati in serverele Facebook

H) Implicatii adiacente
Robotizarea oamenilor, sedentarismul, depersonalizarea, ADHD-ul, Inteligenta artificiala, drepturile de autor (copyright), dreptul la anonimat, terorismul informatic, terorismul digital, singuratatea, sindicalizarea globala, crima organizata electronica, noua revolutie digitala, libertatea informatiei

Este complet atipica aceasta noua tinta, de data aceasta informatiile nu mai pot fi valorificate in bani, scopul atacului fiind efectiv eliminarea de pe piata. Tipul atacului va fi clar o “conserva”, un virus care se va declansa la data respectiva si va viza computerele care au legatura cu Facebook atat ca utilizator cat si ca server Facebook.
Asistam practic la o solidarizare mondiala, in spatele acestui atac putandu-se afla companii financiare puternice, guverne, organizatii extremiste care pot sa sustina acest atac.
Fenomenul este foarte interesant de urmarit la acea data, urmarile pot fi urmatoarele:

– Virusul se activeaza si floodeaza (inunda) serverele Facebook ducand la oprirea partiala, temporara sau permanenta a lor, zonal sau global
– Virusul poate actiona si asupra utilizatorilor computerului putand formata, distruge, distribui un mesaj, redirectiona pagina web catre anumite pagini manifest sau chiar raspandirea de mailuri cu mesaje antiFacebook
– Mai multe servere pot bloca sistemele de operare pe care functioneaza FaceBook fapt care ar putea duce la blocarea sau suspendarea serviciilor pe un interval temporal mare de cateva zile
– Posibilitatea ca in tarile mai slab dezvoltate ca efectul sa fie resimtit cu o intensitate mai mare sau mai mica

Ceea ce este iar foarte ciudat este ca pana acum in afara de LulzSec alti membri ai Anonymous nu au mai fost depistati, ceea ce arunca o umbra de neancredere asupra numarului de membrii care fac parte din grupul de hackeri.

http://www.zdnet.com/blog/btl/scotland-yard-battles-lulzsec-anonymous-on-twitter/54207?tag=search-results-rivers;item0

Mai multe detalii despre Anonymous la adresa web:
http://www.zdnet.com/blog/btl/scotland-yard-battles-lulzsec-anonymous-on-twitter/54207?tag=search-results-rivers;item0Multe surse spun ca mesajul nu este autentic si ca atacul insa nu va avea loc

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=24zvr-0_XCs]

O alta posibilitate este vorba despre ingineria sociala:

  • Step #1: Informing your own city what Facebook is actually doing by hanging posters around. From 15/08/2011 -> 22/08/2011 (dd/mm/jjj)
  • Step #1.5: Inform your local media of your own country about Facebook
  • Step #2: Inform world media (Fox News, NY Times, The Times, etc.)
  • Step #3: Make fake FB accounts and massive invite strangers for a week or two
  • Step #3.5: Inform every FB friend on what’s going on around FB. Make a wall about it or something.
  • Step #4: Mass spam the internet about FB’s activities. Be createful, contact Google, contact Microsoft, spam on MSN, Yahoo, Skype or w/e, massive spam on games, Inform EVERYONE
  • Step #5: Create an Anonymous Social Network site ourselves identical to FB, only difference is that everyone is Anonymous.
  • Step #6: Convince everyone from FB to join our new network.
  • Step #7: ??????
  • Step #8: Profit
Pe de alta parte alte clone de anunturi de tot felul s-au propagat cu diferite grade de credibilitate
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=oQ5hblpWlL8]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=xaZins0-W8E]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Jpyr5PfQshQ]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=CbUYL8YwGC8]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=d-j2Xfoh8zU]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=e7BsIDCanEw]
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=2tfyfgvO2-E]

Este practic stanjenitor si as putea spune chiar jenant pentru aceasta lipsa de informare din partea firmelor de securitate IT / Antivirus ca nu au reusit sa dea un raspuns OFICIAL in acest domeniu, incompententa, prostia sunt legate indisolubil de LASITATE si lipsa de curaj in asumarea atentiei cu privire la un eveniment care poate sa distruga vietile personale a mai mult de 1 miliard de oameni.

Iata ca nimeni de pe Internet nu a dat nici un fel de previziune sau pozitie oficiala, practic toata lumea scrie in deriva, ceea ce este ridicol avand o industrie imensa software antivirus, administratori IT, securitate IT care  lucreaza si sunt platiti cu sume impresionante, practic nimeni nu da nici un fel de informatie coerenta sau pertinenta, numai titluri galagioase si continut nesemnificativ care nu numai ca este DEPARTE de a fi un punct de vedere competent dar nici macar nu realizeaza o informare completa sau detaliata iata cateva exemple despre acest subiect:

http://www.drtechonline.com/news/facebooks-imminent-destruction-a-hoax-by-anonymous/
http://www.kf5dtn.net/?p=1399

======================================

Practic se lanseaza o intrebare: Expertii nostrii in securitate IT sunt doar niste tocilari care habar nu au de psihologie / psihanaliza / sociologie si le este greu sa discearna intre o amenintare software si una psihotronica???
Pentru cei care vor sa inteleaga ce este un hoax recomand: http://www.museumofhoaxes.com/ 

======================================

CONCLUZIE

Deocamdata nu exista nici o sursa SERIOASA oficiala care sa confirme daca DA sau NU va avea un atac, faptul ca marii furnizori de antivirus si protectie online nu fac nici o declaratie oficiala din acest punct de vedere si nici macar Facebook sau Wikipedia nu au nici ei o pozitie FERMA si OFICIALA ca se va intampla sau nu ceva, nu ar trebui sa fie nici o surpriza pentru nimeni ca “Ceva”  o sa se intample pe 5 noiembrie.
Ceea ce recomand tuturor este un BACK-up de pe Facebook a datelor uploadate, aceasta se face in felul urmator:

1. Gasiti linku`
Mergeti la setarile contului “Account” (dreapta sus).

Selectati Account Settings / Setarile contului.

Gasiti si selectati butonul acela mic pe care scrie “Download a copy of your Facebook data” / Downloadati o copie a datelor din Facebook (din pacate nu este foarte clar butonul).

Click pe “Start My Archive“/ “Start arhiva mea”

2. Asteptati (rabdaaaarea este sfanta) sa primiti un e-mail de la Facebook
Asteptati sa primiti un e-mail care sa va instiinteze ca arhiva voastra a fost creata si poate sa fie downloadata, vedeti insa ca e-mailul acesta vine greu, la unii a venit in 10 minute la altii intr-o ora.. la altii in mai mult de 2 ore.. depinde cate poze aveti si de cand aveti cont.

Motto
Utilizatorul obișnuit are deschis mai mult de 50% din timp Facebook-ul și folosește Facebook de 5 ori mai mult timp decât Google.
În ceea ce privește deciziile pentru viața reală, utilizatorul obișnuit ia de 5 ori mai multe decizii folosind Google decât Facebook, în comparație cu anul trecut 2011 când lua de 10 ori mai multe decizii pentru viața reală folosind Google în comparație cu Facebook. 

 

Unul dintre domeniile cele mai avansate ale studiului inteligentei, singularitatea, intra in discutie cu privire la noua competitie deschisa intre cele doua retele sociale, Facebook si nou intratul pe piata Google+.

Avem de a face cu doi competitori redutabili, Facebook care este clar liderul indiscutabil al retelelor sociale sustinut de cel mai mare producator de software Microsoft cu alianta Yahoo/Twitter si nou intratul Google+ cel mai promitator copil al leaderului online Google, colos care se pare ca este numarul 1 in industria IT.
Competitia aceasta de top intre Microsoft (platforma software/finaciara/logistica) a Facebook si Google se duce intr-un punct in care cei mai multi dintre voi nu se asteapta, anume intre centrele de recrutare.

Miza cea mare între cei doi competitori este publicitatea online unde Google deține cea mai mare parte din încasări însă din 2012 Facebook înghite din ce in ce mai multă cotă de piață din încasările Google.
Astfel din ce în ce în ce mai multi oameni aleg să își investească bugetele de publicitate mai mult în Facebook în special afacerile mici și  mijlocii de exemplu:
– Cineva își deschide un magazin de piese auto în orașul Galați
Dacă ar da reclama pe Google reclama nu ar fi eficientă pentru că ar fi distribuită la toți din România indiferent de vârstă sau preferințe, însă dacă ar face reclamă prin Facebook acesta poate limita reclama numai la Galați, numai la persoane peste 18 ani, numai la persoane cu preferințe și inclinații spre automobile..

Această targetare îî face pe cei de la Google să colecteze și ei informații despre utilizatori pentru a livra reclamă relevantă, de exemplu daca folosești browserul Chrome acesta îți va creiona un profil de utilizator ca vârstă, locație, preferințe, click-uri, prieteni, va construi chiar corelații de grup cum ar fi ce vecini ai sau colegi după IP-ul care il folosesti si e-mailurile care le trimitim mergând până la identificarea utilizatorului de browser Chrome după dinamica mișcării săgeții în fereastra de browser și elaborarea de prognoze sau statistici extrem de complexe pentru fiecare utilizator în parte.

Toate aceste mici detalii se traduc în miliarde de dolari profit sau deficit din invadarea spațiului intim al nostru din colectarea datelor despre noi, avem impresia că facem alegeri libere dar nu facem nici o alegere liberă pentru că acestea sunt anticipate de noii noștrii Dumnezei electronici – Google și Facebook!

Acolo unde exista un centru recrutare Microsoft, in imediata apropiere se afla un centru recrutare Google, uneori la o distanta mai mica de 100 metrii!
Se stie ca cele mai cautate locuri de munca din lume sunt la Google si Microsoft, zerourile numeroase, conditiile de lucru, interpersonale, dezvoltare personala si lobby sunt extraordinare, recrutarea celor mai inteligenti angajati incepe practic aproape de varsta prescolara iar castigatorii competitiilor IT si nu numai sunt imediat recrutati.

Revenind la competitia dintre Facebook si Google, sunt cateva concepte care sunt putin folosite in mass media putin specializata dar care vor intra in curand si in limbajul cotidian pe langa clasicele:

– SEO – search engine optimiser
– SMO – Social Media Optimiser
– SEM – Search engine marketing
– PPC – Pay Per click
– Landing page, conversie, retele sociale etc

De exemplu Youtube are acum subtitrare in toate limbile, ce ziceti de asta?

Iata noile concepte mai avansate care Google le are mult mai bine in vedere:
– Algoritmul Uman (PeoplerRank sau People Rank)
– Momentum (momentul de varf de pornire a unui val, unui trend, remarcat mai ales la mesajele virale, poate fi descris ca momentul in care o informatie este matura/coapta, pentru a declansa un stimul prag de schimbare de paradigma)
– Sistemul de operare social/Social Networks: Your Social OS (este ca un un sistem de operare care ruleaza un “software social” compus din prieteni, bloguri, e-mailuri, messenger, forumuri, media online)
– ADN-ul social – aici este vorba despre pattern-ul comportamental pe care se monteaza informatia colectata si procesata online de fiecare individ uman pe diferite interfete de comunicare online (Twitter, Outlook Express, Yahoo Messenger, Google+, LinkedIn)

===========

Youtube Transcribe – Beavis and Butthead, noul serial poate fi vizionat cu subtitrare automata in limba romana!
Mai mult decat subtitrare, recunoastere vocala!

Google+ vine cu remarcabil de multe imbunatiri fara de Facebook in domeniul socializarii, segmentarea/structurarea prietenilor.
Daca la Facebook exista posibilitatea structurarii dar mai putin vizibille pe “foldere” dupa o structura arborescenta, la Google+ conceptul de cercuri “circles” este mult mai asemanator/similar comportamental fata de al lui Facebook.

La Google+ “circles” pot interfera si poti sa iti distribuiesti prietenii in mai multe cercuri, sa luam un caz particular mai complex in discutie deoarece relatiile din retelele sociale sunt astazi foarte complex, un personaj romanesc ION.
ION este din Craiova, a facut facultatea in Cluj, masteratul in Bucuresti, a muncit in Timisoara si a facut mai multe specializari inViena si Praga. Deoarece lui ION ii plac foarte mult vinurile el viziteaza frecvent localitati viticole din Bohotin, Murfatlar, Recas si Purcari iar fetele care ii plac cel mai mult sunt fetele din Brasov si Deva.
Asadar ION isi va crea cercurile de prieteni Craiova, Cluj, Timisoara, Viena, Praga, Recas, Bucuresti, Murfatlar, Brasov si Deva.
Pentru viata sa romantica a creat cercurile Bucuresti, Brasov si Deva iar celelalte hobby-uri a creat cercurile, Colegi, Familie, Job, Specialisti, Viticol si noutati, in prima faza. Astfel ca multi dintre cei care se regasesc in cercul Bucuresti se pot regasi la colegi sau noutati.

In comparatie cu Facebook ce iti permite sa postezi doar intr-un singur folder, partea interesanta intra insa in functiune odata cu +1 Google care spre deosebire de “like” gaseste similaritati intre subiectele de discutie si iti ordoneaza informatiile in fuctie de pattern-ul tau comportamental, astfel +Google se transforma intr-un instrument de pre-cognitie a informatiei ajutand productivitatii.
Daca in mod natural orice sistem de inteligenta artificiala cu cat imita mai bine comportamentul si organicitatea omului cu atat este mai performant, de data aceasta Google se autodepaseste si participa creativ procesand informatia in avans in acest fel comportandu-se ca o “proteza activa”.

Cam orice obiect care este creat de om imita omul iata cateva exemple:
– Autovehiculele au doua faruri (ochii) si radiator (gura), daca ati vazut filmul de animatie Cars este usor sa intelegeti, 4 roti (membre)
– Computerul – unitate de stocare a informatiei HDD (subconstientul), memoria activa RAM (constientul), procesorul, neuronii sunt
circuitele prin care se face conectarea iar placa de baza coloana vertebrala, unitatea centrala separata de monitor (monitor=chip)
– Obiectivul foto (lentila) cea mai performanta este un SLR (Single Lens Reticle) aceasta imita aproape identic ochiul uman

Aceste similaritati intre inteligenta umana si cea artificiala sunt concepute in primul rand functional si apoi din punct de vedere al compatibilitatii, in mod cert daca vedeti o tricicleta (3 roti) sau computer cu 3 tastaturi 4 monitoare sau automobil cu un singur far ar parea nu doar ciudat dar si prea putin ergonomic.
In ceea ce priveste ergonomia, functionalitatea, comprehensivitatea sistemului, prin interfata foarte aerisita si minimalista dublata de imaginile (icons) foarte inteligibile, +Google este mult mai usor de folosit de catre utilizatorii de sex feminin in comparatie cu Facebook care le da batai de cap femeilor.
Imaginea de piata, cursivitatea, preluarea emotiei, empatia, entropia sociala sunt mult mai bine monitorizate si valorificate de Google+ vs. Facebook
In tandem cu noul concept de “momentum“, este “flow“-ul pietei, daca pe Facebook angajarea intr-un trend (tendinta) de piata este lenta, la Google+ insa senzatia de participare (live-ul) este mult mai clara si mai puternica, dupa 5 zile de utilizare intensa cred ca acest lucru este datorat in principal dinamicii site-ului, foarte rapid, prompt, imaginile sunt clare, vibrante iar interloctorii, persoanele care sunt acum in Google+ sunt cele mai premium persoane de pe internet, calitatea acestora fiind recrutata prin “invitatii” catre persoane inteligente si foarte bine literate in tehnologii informationale, pe Google+ nu exista manelisti sau vedete de carton!
Componenta ludica (pofta de joaca), pe Google+ este foarte mare, animatiile, drag&drop, claritatea imaginii, dinamica rapida si placuta, componenta ludica impreuna cu flow-ul formeaza “game play-ul” utilizarii retelei sociale, trebuie sa aibe “fun”
Componenta lingvistica – Google+ este in limba romana, de fapt este valabil in mai multe limbi indigene cu explicatii simple, clare si precise care fac placuta experienta utilizarii sale la care Facebook nu prea are parte utilizant ca browser Google Chrome ce te “faulteaza” intamplator ca bug dar in realitate in cele mai multe cazuri ca si competitie neloiala.
Politica de browsere: Mozila Firefox iese de pe piata lasand acest gol de piata lui Chrome, Chrome este integrat superb cu Google+, pe cand utilizand Facebook cu browserul Google Chrome aceasta nu este o experienta foar placuta (am identificat 20 bug-uri intentionate ale Chrome la accesarea Facebook).
Daca in ultimii 2 ani Mozila Firefox i-a luat Microsoft-ului (implicit Facebook-ului) o cota de piata semnificativa (aproape 50%), Google il aduce in prim-plan odata cu Google+ browserul Chrome, Google Chrome care este cutitul si furculita in utilizarea online
Acestor actiuni similare unui front de lupta  Facebook-ul incaseaza “lovituri” dure pierzand vertiginos cote de piata semnificative, toate acestea insa coroborate nu sunt o adunare simpla de procente ci concura la “momentum”-ul de piata care Google+ il gestioneaza excelent prin politica de “invites” la noua retea sociala, cu alte cuvinte, Google face tot ce este posibil sa nu aduca prosti in reteaua sa sociala, asistam asadar la evolutia unui organism inteligent care evolueaza fara “e-uri” in comparatie cu Facebook care gestioneaza o retea sociala cu mult mai putin premium de utilizatori in comparatie cu Google+.

Increderea: Google are mult mai multa credibilitate in comparatie cu Facebook, imaginati-va doua echipamente, telefoane, vehicule, etc, orice si doua branduri care sunt lipite pe acestea 2, in care dintre ele veti avea mai multa incredere?

Poate ca nu este intamplator momentul “Anders Behring Breivik” care pe langa genocidul celor 92 persoane si sutele de raniti cu sange rece este vehiculata/asociata in paralel imaginea.. Facebook… Facebook incaseaza si aici o lovitura de imagine incredibila asociata cu momentul lansarii Google+, nici ca se putea mai rau pentru Facebook!!!
Iata niste linkl-uri care vorbesc in detaliu despre CAMPANIA terorista inceputa de acesta de pe Facebook, o platforma de terorism virtual, o premiera macabra:
http://www.solidprinciples.com/blog/tag/anders-behring-breivi/

The 3 Big Questions About Anders Behring Breivik’s Facebook profile
Pagina de FACEBOOK a lui Anders Behring Breivik Facebook PDF File

========================

Rapiditate: Google+ este sensibil mult, mult mai rapid decat Facebook, aici practic se castiga mult mai mult la capitolul hiperactivitate, ceea ce inseamna ca satisface mult mai bine necesitatile tip ADHD cerute de catre public.

Poate ca foarte multi dintre voi spun ca nu este o competitie intre cele doua retele sociale dar sunt prea multe puncte in care concureaza, iata care sunt acestea:

Communicare:
– Gmail contra Facebook.com email
– Google Voice contra Facebook/Skype
– Google Huddle contra Facebook/Skype/Yahoo
– Buzz contra Twitter
Sharing:
– Like contra Google +1
– Amintirile digitale cum ar fi fotografii, evenimente, postari si videoclipuri/filme
Stocare documente:
– Google Docs contra Facebook/Microsoft 365Live
Locatii:
– Google Lattitude contra Facebook Places
Cautare pe net/ Explorare
– Google.com contra Facebook/Microsoft Search – Bing
Comert Social – promotii/concursuri/reclama:
– Google Deals contra Facebook Deals
– Google Wallet contra Facebook Credits
Gadgeturi Mobile
– Android, iPhone (Smartphones), iPad (Tablets)
Distractie
– Jocuri online
– Apps / Aplicatii
Shortlink (va lua amploare!!!)
– Goo.gl
Browsere
– Internet Explorer versus Google Chrome si exMozila Firefox
File sharing

La ora actuala la Google cele mai multe angajari le face departamentul Jocuri / Aplicatii online, asa ca: “vi se pregateste ceva”

Iata cateva noutati sa va dati seama cat de serioasa este aceasta competitie:
– Google+ a lansat aplicatie pentru iPhone si Android
– Actiunile Google cresc, actiunile Facebook scad – http://www.allfacebook.com/facebook-google-plus-2011-07
– Google+ cu platforma de jocuri tocmai a fost confirmata ca va fi lansata curand: http://allthingsd.com/20110721/soon-to-debut-google-games-will-hit-facebook-where-it-hurts-the-pocketbook/
– In curand (estimez 5 august) Google+ ajunge la 20 milioane utlizatori: http://online.wsj.com/article/SB10001424053111904233404576460394032418286.html
– Cresterea valorii Google pe piata bursiera fulminanta din ultima saptamana

Rezumand ceea ce aduce Google+ in comparatie cu Facebook este mai multa claritate, mai multa suplete, simplitate in aceasi timp sincronizata cu functionalitate.

Daca pana acum structurarea sociala pe grupuri nu era atat de distincta dupa concepte vizuale atat de clare (cercuri/circles) de data aceasta e-mailul de la G-mail reuseste sa se integreze in reteaua sociala cu mult succes, sunt foarte multe “retete de succes online” dar castigatoare sunt foarte putine, iar acelea care castiga sunt cele care sunt adoptate de nucleele tari constand in leaderii de opinie si inteligenta, avem asadar 700 milioane de frecareti de menta pe Facebook si 15 milioane superinteligenti care s-au adunat in 20 de zile, din experienta mea personala stiu ca intodeauna prostii se iau dupa inteligenti conform legii atractiei universale, un corp cu o greutate mai mare atrage un corp cu o greutate mai mica.

Intrebari interesante:
– In cat timp va bate Google+ pe Facebook? O luna? 2 luni? o jumate de an? Un an?
– Daca nu ai primit pana acum invitatie pe Google+ esti o persoana cu indice scazut de inteligenta?
– Cand se va putea intra in reteaua sociala Google+ fara invitatie?
– In cat timp va fi declarat Google monopol si va fi scindat in mai multe companii (la fel ca AT&T)?
– In cat timp Facebook va da faliment?
– Twitter incotro?
– Google Brands va fi o noua etapa in publicitatea online?
– Dupa falimentul Facebook in cat timp urmeaza falimentul Micosoft?
– Apple va cumpara Microsoft?

Concluzia articolului: