Motto:
Jumatate din banii pe care ii dau pe publicitate sunt pierduti, problema este ca nu stiu care jumatate.
John Wanamaker
(1838 – 1922), Om politic american
(unii il denumesc drept parintele marketingului modern)


Ei bine, Facebook va pregateste ceva.

Va pregateste mai multe butoane pe langa clasicul “like” se pregateste sa mai livreze inca 2-3 butoane cel putin… cu incetisorul 🙂
Si pentru mai multa consistenta iata de ce, cum se va face, presupuneri, estimari si un mic sondaj de opinie 🙂

Scopul noilor butoane:
– sa mentina si dezvolte actuala audienta
– retentia audientei, adica lumea sa gaseasca mai multe noutati si informatii
– sa acumuleze mai multe informatii despre utilizatori
– sa aibe mai multi indici statistici in timp real
– sa poata sa faca mai multe si cat mai exacte interogari de baze de date.

Este un pic cam prea simplist sa ai doar “like” cand poti sa ai si “dislike” sau “hate” sau “meh” sau ..

Evident ca este o megasecretomanie din partea Facebook in a dezvalui planurile lor de viitor, ca la “The new iPad” nu iPad 3, nu iPad 2S, nu iPad 4G.. nu.. va fi ceva cu totul diferit, marketingul devine din ce in ce mai tampit si mai incurcat!

1) De ce se vor introduce si alti de estimare in stilul “like” la Facebook?
Se cunoaste o expresie: “keep it simple but not so f… simple..”
Sa recunoastem ca Facebook nu este un produs elitist ca Apple sa fie asa de minimalist, sau ca Google care si el a trebuit sa se mai “cocalarizeze” un pic dezvoltand si implementand cu succes propria sa retea sociala despre care am scris de acum o jumate de an consistent: exemplu

Mai intai noile butoane vor fi introduse in din Fanpage-urile de Facebook de firme cu produse, cu numele:
– aquired
– want
– read
– listened
– watched

Asadar sunt multe optiuni, este clar ca “like”-ul simplu nu mai ajuhge deoarece publicitatea prin  Facebook deja este mult mai eficienta decat  cea prin Google, sau decat oricare, fiind supertargetata in virtutea datelor care le furnizati prin conturile de Facebook 🙂
– Nume prenume
– Telefon
– IP
– Adresa
– Profil de consumator – paginile la care sunteti abonati ca fani sau care le vizitati frecvent
– Paginile Facebook unde va inscrieti
– Prietenii pe care ii aveti
– Locurile unde faceti check in

continuand cu chestiile subtile, la ce concursuri va inscrieti, cu ce frecventa vizitati anumite locuri, de pe ce ip-uri care arata locatia, cat timp stati conectati, cati prieteni aveti, chiar si ce poze puneti va traseaza un profil clar de consumator, aici este valoarea Facebook – capacitatea sa de a indexa informatii, a le interpreta si mai ales de a va convinge sa le cumparati!
Totul consta in cantitatea de informatii acumulata care este practic imensa pana la capacitatea de prelucrare si interpretare, de generare a unui profil de utilizator 🙂 a unor patternuri, ale unor instrumente superperformante de interpretare statistica, folosind programele precum SPSS sau Statistica puteti sa trageti niste concluzii 3D variabile uluitoare!
(stiu sa lucres cu SPSS si Statistica din 1995, sunt aplicatii foarte complexe dar usor de inteles foarte intuitive)

Practic Facebook este principala agentie de publicitate care incaseaza actualmente 1% din valoarea bunurilor care sunt vandute si care tinde sa ajunga la 10% din toti banii planetei!

Vom lua un exemplu simplu, un producator de bere, care doreste sa vanda mai mult sau sa atinga un segment de consumatori nou, care apartine concurentei 🙂 In locul acestuia puteti apoi pune orice alt produs… si sa va exersati capacitatea de extrapolare si adaptare a gandirii de marketing 🙂

Da, sa luam un exemplu, un producator de bere doreste sa stie ce muzica asculta consumatorii de bere, mai ales cei ai concurentei.
Astfel, va stii sa distribuie bani prin sponsorizari catre un festival de muzica sa stie ce trupe sa aduca 🙂

sau..

Producatorul de bere doreste sa stie ce programe TV urmaresc fanii lor de pe pagina lor de Facebook, astfel pot cu aceste statistici sa aleaga Canalele TV si orele si programele si chiar si artistii / V.I.P. – urile care se preteaza sa investeasca in reclama.

Desigur ca la asemenea sume profit investite inteligent se vorbeste de cercetare in domeniu de nivelul la cel putin 1 Miliard dolari anual numai la Facebook, in dezvoltarea de software care sa identifice si sa customizeze patternuri statistice care pot sa determine si sa faca prognoze cu erori de maxim 3% asupra a.
– locatia unde te aflii la o anumita data din viitor
– ce produse cumperi sau vei cumpara
– ce produse iti doresti
– ce muzica iti place sau chiar ce megastar ar avea succes la tine

Acestea par Stiintifico Fantastice dar chiar exista si functioneaza bine de mai mult de 5 ani!

De cateva zile este lansat buton “listen”
Dar daca sapati printre formularele de completat despre profilurile voastre online pe Facebook o sa constatati ca puteti sa completati la ele 100 de pagini de informatii, cu tot ce va trece voua prin cap, evident toate informatiile acestea sunt informatii MARKETING asupra a ce produse cumparati sau ce obiceiuri de cumparator aveti.

Cat de etic este butonul “like” si in general achizitionarea de informatii despre utilizatorii sai
Facebook evident ca a informat printre randulete ca daca vrei nu iti publici informatiile nu le faci publice sau ca nu esti obligat, dar cumva tot te obliga sa le introduci, de exemplu nu ai voie sa iti faci cont imaginar, trebuie sa iti bagi datele pe bune!
Desigur ca nu te obliga direct, dar iti spune ca pentru recuperarea parolei, sau pentru imaginea lor sau pentru decenta, etc, toate sunt tertipuri comerciale pentru a iti aduna datele.

Pentru ei este o mare dilema intre a introduce mai multe elemente de “stress” a audientei si a introduce elemente de “atractivitate” a aaudientei, cumva este oarecum dificil datorita globalizari si specidficului fiecarei culturi si impactului mare in societate.

Mai exista si un alt fenomen, anume acela ca oamenii se plictisesc si piata online ofera permanent noi si noi jucarii, noi locuri, noi stiluri de viata, si mai mult este ca Facebook ca orice retea sociala se va demoda, mai devreme sau mai tarziu, banuiesc ca nu va vedeti ca stati pe Facebook si peste 50 de ani 🙂

Scopul Facebook este simplu:
– Cat mai multe date de obtinut (direct sau indirect)
– Cat mai multi bani de la clientii care isi fac reclama!

Google este la concurenta maxima in acest moment cu Facebook, pentru ca Facebook acapareaza vertiginos clienti Google, incasarile Google scad in favoarea incasarilor Facebook deoarece este mult mai rentabil sa iti faci reclama de multe ori prin Facebook decat prin Google.

Privind realist industria publicitatii, din ce in ce mai multi bani sunt investiti in publicitatea Internet si celelalte canale media scad rapid, televiziunile, outdoor-ul etc scad repede repede.
Primii care incaseaza banii sunt: Google si Facebook iar aici nu vorbim de cateva milioane pe luna ci vorbim de MILIARDE de $$$ pe luna profit pe plan mondial incasati de la clientii care investesc in publicitatea online.

Numai in Romania exista cel putin 100 de clienti care investesc minim 10,000 Euro lunar in publicitate prin Facebook..

Avem asadar o piata de aproape 500 milioane Euro anual pentru Facebook numai in Romania!

La Google incasarile lor pentru Romania cifrele sunt cel putin duble… in jur de 1 Miliard Euro anual pentru Romania..

Se poate pune cineva cu acestia?
Intre timp insa, Facebook isi arata si el latura razboinica si isi pregateste un search engine alternativa in locul la Google, acum ei au mai multe informatii despre utilizatorii internet decat Google…

 

Pentru asa sume ametitoare, pentru asa audienta, este normal ca cele mai bune resurse umane sa fie implicate atata vreme cat profiturile sunt URIASE!

Cu noile informatii care se vor acumula procesate prin echipamente care lucreaza acum in CLOUD, cumparatorul nu mai are nici o sansa, orice producator in masa va stii exact ce arome ii plac, ce obiceiuri de consum are, cand cumpara, cat cumpara, inclusiv cand se caca si cand moare.

Vor rezulta produse inselatoare foarte multe, mai multe E-uri si nu doar alimentare, vom cumpara mai mult ce nu ne trebuie, ne vom transforma in niste masini de consum care nu au nici un haz 🙂

Mare lupta pe net acum dupa like-uri, dupa fani, dupa frends si asa mai departe.
Daca Facebook a introdus Captcha (cod de securitate la autentificare) asta nu inseamna ca s-a stopat goana dupa Like-uri si Fani.
Probabil acesta este penultimul pas spre Cocalarizarea Facebook-ului in 6 pasi simpli (post scris acum 2 ani)
Desigur ca acest paroxism al prostiei analizat in Anatomia prostiei pe Internet (Yahoo Messenger) are un nou echivalent acum pe Facebook.

Pentru acesta exista un loc unde sa raportezi la Facebook  aceasta frauda, Facebook nu discuta mult si imediat iti “prajeste” contul de fani daca te prinde cu asa ceva.

Iata aici 3 exemple de prostie de Internet de data foarte recenta.

Cazul 1: http://www.facebook.com/event.php?eid=166030033465635

Primii 300.000 participanti – tricou personalizat facebook ABSOLUT GRATUIT!

Cine garanteaza premiile?
Lipsesc datele de identificare
Lipseste scopul
Lipseste claritatea
De ce ar da un tricou gratuit cu tot cu livrare?


Cazul 2: http://www.facebook.com/event.php?eid=240772512601120
Hai sa facem un record mondial 2011 ! Cel mai mare eveniment pe Facebook RO
Despre ce record mondial este vorba? Record mondial in prostie?
Se remarca faptul ca nu are nici macar miza sau premiu, practic este un eveniment pur viral!

Cazul 3: http://www.facebook.com/event.php?eid=234390039917872

 

Primii 500.000 participanti – Ochelari de soare WAYFARER – ABSOLUT GRATUIT
Dupa cum remarcati, autorul acestor gratuitati este unul si acelasi, saracia limbajului exprimarii si vocabularului este usor de remarcat.

 

Si in 2011 o sa avem un leader nou, acesta va fi LinkedIn, o retea sociala profesionala.. deocamdata ea nu este uzata  moral de notorietate..
“Linked nu este de “ieri” este chiar vechi.. de el a inceput sa se “auda” in Romania de pe vremea Hi5-ului.. chiar pe atunci, dar la fel ca si moda Mirc-ul si Hi5-ului,prin popularizare s-a perimat ideea.

Experiment Social networking, Baba Cloanta are profil pe (e pe bune):

 

LinkedIn: http://ro.linkedin.com/pub/baba-cloanta/26/331/14b
WordPresswww.babakloanta.wordpress.com/
Twitter: www.twitter.com/babakloanta
Youtube: www.youtube.com/user/babakloanta
Facebookwww.facebook.com/people/Baba-Cloanta/100001984804794
Hi5www.vrajitorii.hi5.com
Yahoo mess: babaclonata (power usera! pe bune!)

Tot anul acesta LinkedIn se va lista la bursa, sumele sunt ametitoare, pentru Romania LinkedIn din sursele mele pot spune ca sunt 200,000 utilizatori romani dintre care 15,000 – 20,000 in IT sau 50,000 IT wannabee
LinkedIn a patruns mai intai in Romania cu domeniul networkers, mai precis CORE Networkers, se pare ca sefii de retele sunt cei mai valorosi si inteligenti angajati, apoi restul IT-ului, apoi publicitatea .. printre ultimii veniti.. asigurarile…vanzarile.. pitzipoancele.. s.a.m.d.
Ca sa va faceti idee cum arata un pri utilizator de linkedin RO in 2005:
– tacut, are in minte minim 50 parole uzuale, inca 150 parole mai putin utilizate, cea mai scurta parola, 12 caractere, alfanumerice actualizate lunar,monitorizat permanent.. official si neoficial.
Tipologia succesului LinkedIn imi confirma o teorie, legata de succesul in telecom, sin nu numai, corelatia subtila intre viziune, Destin si antreprenoriat, secretul nucleului dens al inceputului, romanii ziceau sfertodoct ca un lucru inceput este pe jumate facut, apoi atragerea unui nucleu tare, urmata de o crestere lenta cat mai controlata… seamana cu Google, nu?
Cateva surse destul de serioase vorbesc de 100 milioane utilizatori linkedin…
Una din sursele superficiale de informare este noul serviciu Insight de la Google aceasta arata ca in RO se vorbeste de LinkedIn din 2006, dar credeti-ma.. am auzit de el din 2005 la cativa colegi
www.google.com/insights/search/#q=linkedin&geo=RO&cmpt=q
O alta sursa a mea de informare, tot light este Google trends
www.trends.google.com/websites?q=linkedin.com&geo=all&date=all&sort=0

Jucati-va un pic aceste  googlumbustiucuri dar nu mult, credeti-ma sunt surse “light”, SPSS , Statistica cu Bursa raman cele mai exacte
Va mai aduceti aminte ce fel de oameni intrau pe Internet in 1996? Daca “da” s-ar putea sa impartasiti aceasi parere cu a mea ca atunci erau foarte putini inculti si oameni mai putin dotati.. intelectual, la urma urmei.. cine putea fi asa de open mind sa isi doreasca sa exploreze terenul oarecum “virgin” al Internetului? Bani erau .. interes pentru computere si Internet in 1997.. cam de 30 de ori mai mic decat acum.. o firma din 30 avea pagina de web..

Revenind, LinkedIn se vrea exclusivist, descurajeaza “funcluburile”, cu o prezentare business in nuante albastru inchis (networkers, secret services, high intelligence) are criterii flexibile si incurajeaza profesionalismul, este mai oficial ca FaceBook dar teoretic deschis tuturor. Deoarece stiu ca nu sunteti dispusi sa va sinucideti prea multi neuroni pe culmile comprehensiunii metafizice o sa vorbesc in limbaj NLP
catre intelesurile cladirilor corporatiste.

Aspecte PRO ale LinkedIn

Exclusivist
Profesional
Putina reclama
Intuitiv
Credibil (desi exista babe cloante)
Functional
Armonios integrat cu Twitter
Elitist
Elegant structurat
Putin ermetic
Scalabil
Poti vedea ce carti a citit sau citeste utilizatorul
Poti vedea calatoriile sale
Onest
State of art prin integrarea ca platforma ejobs-twitter-blog-retea sociala
Riguros
Elocvent
Recomandarile, sunt pe bune!
Integrarea Google Documents
Poti vedea cine te-a vizitat
Linked answers – este premium
Identitatea utilizatorului este partajata cel mai rezonabil dintre toate retelele sociale
Putini “John Smith”
Remarcabil de onesta politica de plata pentru servicii suplimentare, as putea spune ca este chiar prea rezonabila!

Aparent prea auster, minimalist grafic, Linkedin dincolo de albastrul layou-ului care seamana cu o apa linistita ascunde multe… secrete grele.
www.centernetworks.com/linkedin-forcing-all-passwords-to-change
Totusi are si el aplicatie de iPhone, de Android, de Windows mobile… etc.. chiar
www.worldit.info/noutati/linkedin-a-lansat-aplicatia-pentru-android/
Aceastea cred ca sunt cele mai importante si as putea argumenta 10 pagini la fiecare “Pro”, este evident ca mai au cel putin inca 50 de alte calitati mai mici..

Mai putin potrivit
Pentru nivelul profesional al persoanelor din LinkedIn ar trebui introdusa o autentificare obligatorie la inregistrare cu cartea de credit sau cont bancar, macar telefonul
Cam greu se misca cu Web 2.0 in el
Bara aceea de publicitate sub menu-ul LinkedIn este o vrajeala, sa para si el un pic comercial, acea bara este “acoperirea”… chipurile ca din ea scot banii.. nimic mai fals!
Proliferarea EXAGERATA a grupurilor si asociatiilor, unii au 50 de grupuri..
Proliferarea stilului “Follower” de la Twitter.. mi se pare iar gaunoasa
Desi exista “Reading List by Amazon” are un efect mai mult daunator, literatura NLP este prezenta la 90% dintre utilizatori
(practic imi dau seama ce fel de om este dupa cartile citite, nu are carti deloc.. cam 50% verze, are NLP 45%.. ROBOTEL.. clasice.. DESTEPT!)
Nu permite mai multe fotografii de profil
Este expus perimarii prin popularizare conform pattern-ului “Cocalarizarea Facebook-ului in 5 pasi simpli”
Continutul poate fi ridiculizat
Dupa cum se remarca usor sunt foarte putine lipsurile site-ului, chiar neglijabile,

Verigi slabe:
Prea multe grupulete si asociatii offtopic
Prea multi membrii posibili, trebuie maxim.. 200 conform Minima Moralia

Experiment Social networking, Baba Cloanta are profil pe:

LinkedIn: http://ro.linkedin.com/pub/baba-cloanta/26/331/14b
WordPress: www.babakloanta.wordpress.com/
Twitter: www.twitter.com/babakloanta
Youtube: www.youtube.com/user/babakloanta
Facebook: www.facebook.com/people/Baba-Cloanta/100001984804794
Hi5: www.vrajitorii.hi5.com
Yahoo mess: babaclonata (estee regina!)

In rest:
Linkuri “low”:
1) Categoria “Daca aveam noroc in viata”
Cum sa te angajezi folosind profilul de LinkedIn
http://www.concediaza-ti-seful.ro/2011/01/cum-sa-te-angajezi-folosind-profilul-de-linkedin
2
) Categoria “Vreau si eu!”
www.zoso.ro/ce-mai-fura-neogen-linkedin/
3
) Categoria “Rate la banca”
www.careeradvisor.ro/folosirea-linkedin-in-recrutare-mit-sau-realitate

Noobs
www.gomediazine.com/design-articles/design-industry-insight/linkedin-professional-networking/
www.slideshare.net/jpatelatl/linkedinwprecruitingtrends

Link-uri mai speciale
www.themoderatorcommunity.com/
www.insights.socialware.com/insights-a-guide-to-linkedin-social-networking-compliance.html
www.interviewiq.com.au/hands-up-who-knows-what-this-means

Ideea de baza ramane.. informatii cat mai exacte si cat mai specializate.. nu va mai imbatati cu NLP, este apa chioara!!!
Mai scapati cate o cautare booleana cu intitle in google, mai scapati un “proffesional”, un “reputation”…

Internetul, este foarte simplu si intuitiv, Google si Web 2.0 sunt garantia ca sistemul functioneaza, varful icebergului sunt retelele sociale tip LinkedIn , acestea pot fi o sansa reala catre success in cariera si viata personala, pentru a se concretize insa trebuie sustinuta cu foarte multa munca, onestitate, altruism, originalitate si… un pic de sansa

Pentru restul care dau gres…  www.pwned.nl

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=nS3vLUKQ4oU]

Iata ca “ratusca cea urata” este trimisa inapoi de la Paris la Bucuresti via Air France bilet “billet aller simple” (adica doar dus).
In acest moment cea mai mare investitie straina in Romania este Renault, la Dacia. Daca nu stiati Dacia Logan si mai nou Dacia Duster are probabil cel mai mare succes de piata la vanzari automobile in Europa, este o crestere spectaculoasa pe fondul scumpirii carburantilor si declinului mondial al industriei auto.. Dacia.. se vinde cu succes acoperind o nisa de piata inspirata, un vehicul fiabil, ieftin, decent, cu o popularitate rezonabila sustinuta de o forta de munca ieftina, inteligenta, flexibila, Made in Ro.

In Paris, unde Moulin Rouge nu a mai cunoscut gloria de pe vremea lui Napoleon, prea nationalistii nonconformisti formali nu mai gasesc umanitar sa aibe in grija si uscaturile RO, desi profiturile Dacia, Orange, Lafarge (industrii strategice!) curg cu nemiluita.. ei.. ar mai vrea un Alcatel.. sau ceva sa ii motiveze sa ne mai tina si “problemele RO”.

Daca Franta a gasit o nesperata gura de aer de prosperitate economica in Uniunea Europeana… acum.. “unii cetateni ai uniunii europene sunt mai cetateni decat altii” , ipocrizia aceasta nu este de inteles.. de ce? Pentru ca ei nu sunt asa de “sfinti” pe cat se pretind, doamna aceea cu “salvati cainii vagabonzi.. Brigitte Bardot.. de ce nu vrea sa salveze si oamenii.. mai nomazi?

Sa intelegem ca oamenii acum beneficiaza de mai putina caritate decat cainii?
Frumos exemplu de ipocrizie.. ar trebui sa va confiscam fabrica Dacia ca amenda pentru jignirea data…

Urmatoarea jignire.. Lafarge-ul.. apoi Orange.. 🙂

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=X-bBjcz9vDQ]

Singularitatea este crearea unei Inteligente, in cele mai cunoscute cazuri Artificiale superioare inteligenţei umane, desigur exista si tehnologii ce tin de genetica animala sau vegetala, sunt si tehnologii eugenice sun chiar si tehnologii psihotronice care incearca izolarea si dezvoltarea Inteligentei in alte ”culturi” sau ”suporturi” chiar si in vid.
In timp, datorita domeniului destul de high tech in care lucrez, am identificat unele tendinta in acest domeniu care par sa urmeze acest filon de cunoastere.
Cred ca cel mai cunoscut este, probabil, Inteligenta Artificiala (Neuromancer), evident folosind si altele: interfeţe direct creier- calculator, augmentarea (modificarea din extern a biologiei creierului, ingineria genetică, sanarea la ultra-înaltă rezoluţie a creierului, dupa care este emulata pe calculator. Aceste metode sunt cunoscute in alte tehnologii cum ar fi in optica obiectivelor aparatelor fotografice (SLR – single lens reticle ) ce imita fizica si morfologia ochiului uman.

Multe din aceste tehnologii in domeniu par să fie mai avansate decat altele altele, totusi există mai multe tehnologii cu totul independente una de alta care se îndreaptă evident catre specificul Singularitatii – dintr-o data multe dintre ele au depasit foarte repede nivelele obisnuite de complexitate si dezvoltare, si permit crearea inteligentei – decât -generarea de informaţii.
Pare a fi greu de inteles ca devine din ce in ce mai clar ca viitorea noastra Inteligenta ce va prevala (domina majoritatea aspectelor in domeniu, sau cele mai importante) va fi mult superioara celei umane actuale iar ca arhitectura de functionare si relationare va folosi principii radical diferite diferite de cele cunoscute azi, inclusiv sutelor de viziuni pline de fantezii ce le anticipam azi in miile de feluri de gadget-uri mai mici, creative, practice, amuzante, compatibile, fiabile, scalabile, populare şi uimitoare.

Inteligenţa umană este fundamentul tehnologiei umane, toate tehnologiile sunt în cele din urmă produsul inteligentei. În cazul în care tehnologia transforma totul în jurul nostru şi potenteaza inteligenta intr-o spirala logaritmic-euristica, uneori ca o reactie in lant, alte dati ca o contemplare purificatoare.
Cu fiecare ”azi”, cu fiecare ”acum”, cu fiecare ”noi si cu fiecare ”eu”, mintea umana este mai inteligenta si este mai eficienta in construirea din ce in ce mai inteligenta a unei minti noi, artificiale. Această spirala logaritmica apare cel mai clar atunci cand unei Inteligente Artificiale is se aduc îmbunătăţiri direct in codul său sursă (Unix, C++),

Oamenii se confruntă, de asemenea, cu o limitare fiziologica cu privire la dimensiunea creierele lor. Se estimeaza că in creierul uman tipic exista aproximativ o suta de miliarde de neuroni şi o sută de miliarde de sinapse. Aceasta este o cantitate enormă de forţă pură de calcul brută, în comparaţie cu computerele de astăzi Dupa cercetarile actuale, numai pentru a reproduce creierul mic uman mezencefalic care coordoneaza miscarile si procesele fiziologice umane (muschii, glandele endocrine..) este nevoie de un creier electronic de dimensiunea intregii noastre planete pentru a lucra la tehnologia actuala Intel Core I5 sau I7 si a coordona numai corpul. De la acest punct se poate spune ca ne apropiem de adevarata tehnologie, care se manifesta printr-o lucratura mai fina la nivel nano/pico/femto/atto/zepto/yocto – metru.
Microtehnologia este la antipodul puterii retelei, sa nu uitam ca acum cea m ai puternica sursa de procesare clusterizarea, spre exemplu programul SETI de cautare a inteligentei extraterestre acum migreaza spre analizarea ”butterfly effect” de prognoza meteo pe 1 an, 10 ani sau 50 ani.
Cu toate acestea, în industria de calcul, criterii de referinţă crec exponenţial, de obicei, cu un timp de dublare de la unu la doi ani, adica la fiecare 2 ani tehnologia permite reducerea dimensiunilor echipamentelor cu 50%. Legea lui Moore spune că numărul de tranzistori într-un anumit domeniu de siliciu se dublează la fiecare optsprezece luni, ca o ironie acum legea lui Moore se aplica si pentru viteza chipurilor, sau Legea lui Moore pentru memoria RAM, Legea lui Moore pentru stocarea pe hard disc (cartela de carton perforata forma de 1$), Legea lui Moore pentru conectivitate la Internet, şi o duzină de alte variante.
Prin contrast, întreaga evoluţie a omului din ultimele milenii a implicat o creştere semnificativa a capacitatii creierului şi in special in cortexul prefrontal.
Deocamdata, medicina nu ne permite sa ne extindem capacitatile fizice ale creierului, mai mult, fata de acum cateva sute de ani pierdem mult mai accelerat neuroni pe masura ce imbatranim.(Este posibil să fi auzit că oamenii folosesc doar 10% din creierul lor Din păcate, aceasta este o legendă urbana semidocta.
Aceasta teorie ca am folosi doar 10%-15% din creier este neaacceptata si contrazisa categoric nu numai de posihanaliza dar si de neurostiinta.
O inteligenta artificiala ar fi diferita. Unele discuţii despre Singularitate presupune că momentul critic în istoria umană va fi când echivalentul primei Inteligente Artificiale va depasi primul om. In acel moment viata unui om va putea fi monetizata, urmată de cumpărare, închiriere, sau absorbţie mai puţin formala, vom deveni parte a unei ecuatii.
Dar tema centrala de studiu a Singularitatii este ideea de informaţie mai buna sau inteligenta mai performanta. Oamenii nu sunt doar cimpanzeii mai mari, ci sunt cimpanzeii din varful lantului trofic.
Aceasta este cea mai delicata discutie a Singularitatii de discutat – este uşor să te uiti la un neuron şi un tranzistor şi poti sa spui că unul este mai lent şi celalt este mai rapid, dar gandirea umana este mai mult greu de înţeles.

================
EXPERIMENT clone/singularity pe Facebook

…. in curs de editareeee