Motto:
Jumatate din banii pe care ii dau pe publicitate sunt pierduti, problema este ca nu stiu care jumatate.
John Wanamaker
(1838 – 1922), Om politic american
(unii il denumesc drept parintele marketingului modern)


Ei bine, Facebook va pregateste ceva.

Va pregateste mai multe butoane pe langa clasicul “like” se pregateste sa mai livreze inca 2-3 butoane cel putin… cu incetisorul 🙂
Si pentru mai multa consistenta iata de ce, cum se va face, presupuneri, estimari si un mic sondaj de opinie 🙂

Scopul noilor butoane:
– sa mentina si dezvolte actuala audienta
– retentia audientei, adica lumea sa gaseasca mai multe noutati si informatii
– sa acumuleze mai multe informatii despre utilizatori
– sa aibe mai multi indici statistici in timp real
– sa poata sa faca mai multe si cat mai exacte interogari de baze de date.

Este un pic cam prea simplist sa ai doar “like” cand poti sa ai si “dislike” sau “hate” sau “meh” sau ..

Evident ca este o megasecretomanie din partea Facebook in a dezvalui planurile lor de viitor, ca la “The new iPad” nu iPad 3, nu iPad 2S, nu iPad 4G.. nu.. va fi ceva cu totul diferit, marketingul devine din ce in ce mai tampit si mai incurcat!

1) De ce se vor introduce si alti de estimare in stilul “like” la Facebook?
Se cunoaste o expresie: “keep it simple but not so f… simple..”
Sa recunoastem ca Facebook nu este un produs elitist ca Apple sa fie asa de minimalist, sau ca Google care si el a trebuit sa se mai “cocalarizeze” un pic dezvoltand si implementand cu succes propria sa retea sociala despre care am scris de acum o jumate de an consistent: exemplu

Mai intai noile butoane vor fi introduse in din Fanpage-urile de Facebook de firme cu produse, cu numele:
– aquired
– want
– read
– listened
– watched

Asadar sunt multe optiuni, este clar ca “like”-ul simplu nu mai ajuhge deoarece publicitatea prin  Facebook deja este mult mai eficienta decat  cea prin Google, sau decat oricare, fiind supertargetata in virtutea datelor care le furnizati prin conturile de Facebook 🙂
– Nume prenume
– Telefon
– IP
– Adresa
– Profil de consumator – paginile la care sunteti abonati ca fani sau care le vizitati frecvent
– Paginile Facebook unde va inscrieti
– Prietenii pe care ii aveti
– Locurile unde faceti check in

continuand cu chestiile subtile, la ce concursuri va inscrieti, cu ce frecventa vizitati anumite locuri, de pe ce ip-uri care arata locatia, cat timp stati conectati, cati prieteni aveti, chiar si ce poze puneti va traseaza un profil clar de consumator, aici este valoarea Facebook – capacitatea sa de a indexa informatii, a le interpreta si mai ales de a va convinge sa le cumparati!
Totul consta in cantitatea de informatii acumulata care este practic imensa pana la capacitatea de prelucrare si interpretare, de generare a unui profil de utilizator 🙂 a unor patternuri, ale unor instrumente superperformante de interpretare statistica, folosind programele precum SPSS sau Statistica puteti sa trageti niste concluzii 3D variabile uluitoare!
(stiu sa lucres cu SPSS si Statistica din 1995, sunt aplicatii foarte complexe dar usor de inteles foarte intuitive)

Practic Facebook este principala agentie de publicitate care incaseaza actualmente 1% din valoarea bunurilor care sunt vandute si care tinde sa ajunga la 10% din toti banii planetei!

Vom lua un exemplu simplu, un producator de bere, care doreste sa vanda mai mult sau sa atinga un segment de consumatori nou, care apartine concurentei 🙂 In locul acestuia puteti apoi pune orice alt produs… si sa va exersati capacitatea de extrapolare si adaptare a gandirii de marketing 🙂

Da, sa luam un exemplu, un producator de bere doreste sa stie ce muzica asculta consumatorii de bere, mai ales cei ai concurentei.
Astfel, va stii sa distribuie bani prin sponsorizari catre un festival de muzica sa stie ce trupe sa aduca 🙂

sau..

Producatorul de bere doreste sa stie ce programe TV urmaresc fanii lor de pe pagina lor de Facebook, astfel pot cu aceste statistici sa aleaga Canalele TV si orele si programele si chiar si artistii / V.I.P. – urile care se preteaza sa investeasca in reclama.

Desigur ca la asemenea sume profit investite inteligent se vorbeste de cercetare in domeniu de nivelul la cel putin 1 Miliard dolari anual numai la Facebook, in dezvoltarea de software care sa identifice si sa customizeze patternuri statistice care pot sa determine si sa faca prognoze cu erori de maxim 3% asupra a.
– locatia unde te aflii la o anumita data din viitor
– ce produse cumperi sau vei cumpara
– ce produse iti doresti
– ce muzica iti place sau chiar ce megastar ar avea succes la tine

Acestea par Stiintifico Fantastice dar chiar exista si functioneaza bine de mai mult de 5 ani!

De cateva zile este lansat buton “listen”
Dar daca sapati printre formularele de completat despre profilurile voastre online pe Facebook o sa constatati ca puteti sa completati la ele 100 de pagini de informatii, cu tot ce va trece voua prin cap, evident toate informatiile acestea sunt informatii MARKETING asupra a ce produse cumparati sau ce obiceiuri de cumparator aveti.

Cat de etic este butonul “like” si in general achizitionarea de informatii despre utilizatorii sai
Facebook evident ca a informat printre randulete ca daca vrei nu iti publici informatiile nu le faci publice sau ca nu esti obligat, dar cumva tot te obliga sa le introduci, de exemplu nu ai voie sa iti faci cont imaginar, trebuie sa iti bagi datele pe bune!
Desigur ca nu te obliga direct, dar iti spune ca pentru recuperarea parolei, sau pentru imaginea lor sau pentru decenta, etc, toate sunt tertipuri comerciale pentru a iti aduna datele.

Pentru ei este o mare dilema intre a introduce mai multe elemente de “stress” a audientei si a introduce elemente de “atractivitate” a aaudientei, cumva este oarecum dificil datorita globalizari si specidficului fiecarei culturi si impactului mare in societate.

Mai exista si un alt fenomen, anume acela ca oamenii se plictisesc si piata online ofera permanent noi si noi jucarii, noi locuri, noi stiluri de viata, si mai mult este ca Facebook ca orice retea sociala se va demoda, mai devreme sau mai tarziu, banuiesc ca nu va vedeti ca stati pe Facebook si peste 50 de ani 🙂

Scopul Facebook este simplu:
– Cat mai multe date de obtinut (direct sau indirect)
– Cat mai multi bani de la clientii care isi fac reclama!

Google este la concurenta maxima in acest moment cu Facebook, pentru ca Facebook acapareaza vertiginos clienti Google, incasarile Google scad in favoarea incasarilor Facebook deoarece este mult mai rentabil sa iti faci reclama de multe ori prin Facebook decat prin Google.

Privind realist industria publicitatii, din ce in ce mai multi bani sunt investiti in publicitatea Internet si celelalte canale media scad rapid, televiziunile, outdoor-ul etc scad repede repede.
Primii care incaseaza banii sunt: Google si Facebook iar aici nu vorbim de cateva milioane pe luna ci vorbim de MILIARDE de $$$ pe luna profit pe plan mondial incasati de la clientii care investesc in publicitatea online.

Numai in Romania exista cel putin 100 de clienti care investesc minim 10,000 Euro lunar in publicitate prin Facebook..

Avem asadar o piata de aproape 500 milioane Euro anual pentru Facebook numai in Romania!

La Google incasarile lor pentru Romania cifrele sunt cel putin duble… in jur de 1 Miliard Euro anual pentru Romania..

Se poate pune cineva cu acestia?
Intre timp insa, Facebook isi arata si el latura razboinica si isi pregateste un search engine alternativa in locul la Google, acum ei au mai multe informatii despre utilizatorii internet decat Google…

 

Pentru asa sume ametitoare, pentru asa audienta, este normal ca cele mai bune resurse umane sa fie implicate atata vreme cat profiturile sunt URIASE!

Cu noile informatii care se vor acumula procesate prin echipamente care lucreaza acum in CLOUD, cumparatorul nu mai are nici o sansa, orice producator in masa va stii exact ce arome ii plac, ce obiceiuri de consum are, cand cumpara, cat cumpara, inclusiv cand se caca si cand moare.

Vor rezulta produse inselatoare foarte multe, mai multe E-uri si nu doar alimentare, vom cumpara mai mult ce nu ne trebuie, ne vom transforma in niste masini de consum care nu au nici un haz 🙂

Singularitatea este crearea unei Inteligente, in cele mai cunoscute cazuri Artificiale superioare inteligenţei umane, desigur exista si tehnologii ce tin de genetica animala sau vegetala, sunt si tehnologii eugenice sun chiar si tehnologii psihotronice care incearca izolarea si dezvoltarea Inteligentei in alte ”culturi” sau ”suporturi” chiar si in vid.
In timp, datorita domeniului destul de high tech in care lucrez, am identificat unele tendinta in acest domeniu care par sa urmeze acest filon de cunoastere.
Cred ca cel mai cunoscut este, probabil, Inteligenta Artificiala (Neuromancer), evident folosind si altele: interfeţe direct creier- calculator, augmentarea (modificarea din extern a biologiei creierului, ingineria genetică, sanarea la ultra-înaltă rezoluţie a creierului, dupa care este emulata pe calculator. Aceste metode sunt cunoscute in alte tehnologii cum ar fi in optica obiectivelor aparatelor fotografice (SLR – single lens reticle ) ce imita fizica si morfologia ochiului uman.

Multe din aceste tehnologii in domeniu par să fie mai avansate decat altele altele, totusi există mai multe tehnologii cu totul independente una de alta care se îndreaptă evident catre specificul Singularitatii – dintr-o data multe dintre ele au depasit foarte repede nivelele obisnuite de complexitate si dezvoltare, si permit crearea inteligentei – decât -generarea de informaţii.
Pare a fi greu de inteles ca devine din ce in ce mai clar ca viitorea noastra Inteligenta ce va prevala (domina majoritatea aspectelor in domeniu, sau cele mai importante) va fi mult superioara celei umane actuale iar ca arhitectura de functionare si relationare va folosi principii radical diferite diferite de cele cunoscute azi, inclusiv sutelor de viziuni pline de fantezii ce le anticipam azi in miile de feluri de gadget-uri mai mici, creative, practice, amuzante, compatibile, fiabile, scalabile, populare şi uimitoare.

Inteligenţa umană este fundamentul tehnologiei umane, toate tehnologiile sunt în cele din urmă produsul inteligentei. În cazul în care tehnologia transforma totul în jurul nostru şi potenteaza inteligenta intr-o spirala logaritmic-euristica, uneori ca o reactie in lant, alte dati ca o contemplare purificatoare.
Cu fiecare ”azi”, cu fiecare ”acum”, cu fiecare ”noi si cu fiecare ”eu”, mintea umana este mai inteligenta si este mai eficienta in construirea din ce in ce mai inteligenta a unei minti noi, artificiale. Această spirala logaritmica apare cel mai clar atunci cand unei Inteligente Artificiale is se aduc îmbunătăţiri direct in codul său sursă (Unix, C++),

Oamenii se confruntă, de asemenea, cu o limitare fiziologica cu privire la dimensiunea creierele lor. Se estimeaza că in creierul uman tipic exista aproximativ o suta de miliarde de neuroni şi o sută de miliarde de sinapse. Aceasta este o cantitate enormă de forţă pură de calcul brută, în comparaţie cu computerele de astăzi Dupa cercetarile actuale, numai pentru a reproduce creierul mic uman mezencefalic care coordoneaza miscarile si procesele fiziologice umane (muschii, glandele endocrine..) este nevoie de un creier electronic de dimensiunea intregii noastre planete pentru a lucra la tehnologia actuala Intel Core I5 sau I7 si a coordona numai corpul. De la acest punct se poate spune ca ne apropiem de adevarata tehnologie, care se manifesta printr-o lucratura mai fina la nivel nano/pico/femto/atto/zepto/yocto – metru.
Microtehnologia este la antipodul puterii retelei, sa nu uitam ca acum cea m ai puternica sursa de procesare clusterizarea, spre exemplu programul SETI de cautare a inteligentei extraterestre acum migreaza spre analizarea ”butterfly effect” de prognoza meteo pe 1 an, 10 ani sau 50 ani.
Cu toate acestea, în industria de calcul, criterii de referinţă crec exponenţial, de obicei, cu un timp de dublare de la unu la doi ani, adica la fiecare 2 ani tehnologia permite reducerea dimensiunilor echipamentelor cu 50%. Legea lui Moore spune că numărul de tranzistori într-un anumit domeniu de siliciu se dublează la fiecare optsprezece luni, ca o ironie acum legea lui Moore se aplica si pentru viteza chipurilor, sau Legea lui Moore pentru memoria RAM, Legea lui Moore pentru stocarea pe hard disc (cartela de carton perforata forma de 1$), Legea lui Moore pentru conectivitate la Internet, şi o duzină de alte variante.
Prin contrast, întreaga evoluţie a omului din ultimele milenii a implicat o creştere semnificativa a capacitatii creierului şi in special in cortexul prefrontal.
Deocamdata, medicina nu ne permite sa ne extindem capacitatile fizice ale creierului, mai mult, fata de acum cateva sute de ani pierdem mult mai accelerat neuroni pe masura ce imbatranim.(Este posibil să fi auzit că oamenii folosesc doar 10% din creierul lor Din păcate, aceasta este o legendă urbana semidocta.
Aceasta teorie ca am folosi doar 10%-15% din creier este neaacceptata si contrazisa categoric nu numai de posihanaliza dar si de neurostiinta.
O inteligenta artificiala ar fi diferita. Unele discuţii despre Singularitate presupune că momentul critic în istoria umană va fi când echivalentul primei Inteligente Artificiale va depasi primul om. In acel moment viata unui om va putea fi monetizata, urmată de cumpărare, închiriere, sau absorbţie mai puţin formala, vom deveni parte a unei ecuatii.
Dar tema centrala de studiu a Singularitatii este ideea de informaţie mai buna sau inteligenta mai performanta. Oamenii nu sunt doar cimpanzeii mai mari, ci sunt cimpanzeii din varful lantului trofic.
Aceasta este cea mai delicata discutie a Singularitatii de discutat – este uşor să te uiti la un neuron şi un tranzistor şi poti sa spui că unul este mai lent şi celalt este mai rapid, dar gandirea umana este mai mult greu de înţeles.

================
EXPERIMENT clone/singularity pe Facebook

…. in curs de editareeee

Dincolo  de esoterismul  sau, spirala  este  generata  de un model matematic  care se regaseste  in geometrie, fizica, chimie, biologie, astronomie.. cam in toate  stiintele, cu cu  un pic de imaginatie  putem  sa o regasim  in toate  aspectele  vietii  noastre.

Vom  pleca  de la tipurile  de spirala:

1) Spirala  lui  Fibonacci (spirala  de aur), se regaseste  in natura sub multiple forme, floarea  soarelui  de exemplu.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fibonacci_spiral_34.svg
1
1 + 1 = 2
2 + 1 = 3
3 + 2 = 5
5 + 3 = 8
8 + 5 = 13
13 + 8 = 21
21 + 13 = 34

0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987, 1597, 2584, 4181, 6765, 10946, 17711, 28657, 46368, 75025, 121393, 196418, 317811, 514229, 832040, 1346269, 2178309, 3524578, 5702887, 9227465, 14930352, 24157817, 39088169.. s.a.m.d.


Da, in poza  asta sunt eu 🙂 nu este  poza  de pe net, eu cu sirul  lui  Fibonacci, nu am poze  cu mine si femei  sau  cu fotbalisti 🙂
De asemenea nu am nici horoscop, gasitit pe libertatea.ro sau coolgirl.ro
Sugestii, plangeri, reclamatii, remarci, la comentarii, am incredere ca imi veti spune ceva interesant 🙂
Nu uitati ca extensia fisierelor SVG este vectoriala si puteti sa mariti cat de mult vreti pentru ca nu se va deforma sau “pixeliza”.
Spor la mouse 🙂

2) Spirala  Arhimedica

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Archimedean_spiral.svg
3) Spirala  logaritmica  (dacica), dormele  sale in natura: ciclonul, tornada, cochilia  melcului, galaxiile

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Logarithmic_Spiral_Pylab.svg
4) Spirala  Hiperbolica

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hyperspiral.svg
5) Spirala  lui Fermat
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fermat’s_spiral.svg

Iata  aici  o mica galerie  de spirale, efectele  sale, vor fi descrise  in episoadele  urmatoare 🙂

etc

Se observa  clar  corelatile  din natura in legile  matematicii, chimie, fizicii, energiile  urmeaza  niste  legi  deocamdata  invizibile  noua  si necunoscute.
Daca  efectele  de piramida  sunt cunoscute  se poate  spune  ca efectul  de spurala  este  prea  putin  studiat.
Toata  simbolistica  arhetipala  este  generata  de acest  prim instinct de a urma  principiile  totusi  nu vedem  acum  pe strada  automobile in forma de spirala  sau  haine in forma de spirala, insa  incet  incet  redescoperim  principiile  de baza, in arhitectura, mecanica, aerodinamica, spirala  deja functioneaza  sunb  forma de elice, turbine, scari, diferite  echipamente.. care.. functioneaza  minunat.
Una dintre  cele  mai  eficiente  metode  de omologare  a teoriilor  stiintifice  este  experimentul, oare  stramosii  nostrii  au descoperit  tot experimental ca alimentele  conservate  in recipiente  care au desenate  pe ele  spirale  conserva  mai  bine  sau  un matematician  a sugerat  acest  nou design?

1. Ce face un programator care umbla din bar in bar, noaptea? Umbla DLL (Deleleu).
2. Ce zice un programator in mijlocul unei petreceri? “Nu mai bine continuam on-line?”
3. Pe cine da vina un programator cand nu intelege actiunea din film? Pe script.
4. Ce face o programatoare cand bate pe umar fostele prietene ale iubitului ei? Da click pe “exe”.
5. Ce face o programatoare dupa ce trimite un document in Recycle Bin? Merge la baie sa se spele pe maini.
6. Cum recita un programator alfabetul? A:, B:, C:…
7. Ce face o programatoare cand desface picioarele? Ii crapa aplicatia.
8. Cum isi scrie un programator adresa de domiciliu? Incepe cu http://strada…
9. Cati metri are un kilometru pentru un programator? 1024
10. Ce zice un programator cand ii spune cineva ca afara ninge? “Da link sa vad!”
11. Cum spun programatorii moldoveni de la Computerland cand merg la o bauta? “aI BieM sheva?”
12. Unde serveste masa un programator? Pe tastatura!
13. De cate ori ajunge acasa intr-o zi un programator? De fiecare data cand apasa “Home”!
14. De ce nu are programatorul farfurioara la cana de cafea? Pentru ca are CD/DVD/CDW-ROM/iPad/iPhone/DVD
15. Cine il trezeste dimineata pe programator? “Buzz”-ul de pe Yahoo Mess!.
16. Pe cine pupa de noapte buna programatorul? Monitorul.. trebuie si el spalat
17. Ce se spune despre un programator racit? “Este virusat”
18. Ce are la breloc un programator? Mai multe gadgeturi!
19. Care e gadgetul preferat de programatoarei? “Androidul” de la Google!
20. Unde ajunge un programator dupa ce moare? In “Matrix”!

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=F0QXB5pw2qE&feature=player_embedded]

Este cazul sa invatati sa utilizati tehnologia, deja in Amazon padurile sunt taiate de masini Caterpilar computerizate coordonate de la distanta prin internet de “muncitori” americani cu joystick`ul.
Vreti sa fiti destepti? Vreti sa participati la noua revolutie informationala? Informati-va!

Nivelul 1
==========

Google Insights – grafice
Google Trends – trenduri
Google Forecast
Google Directory
Google Documents
Google Alerts

Nivelul 2
===========
http://www.searchengineshowdown.com/
www.statcounter.com

Nivelul 3
=========
www.alexa.com
http://siteanalytics.compete.com/
http://www.quantcast.com
romania: http://t5.ro/
http://attentionmeter.com/
http://www.crunchbase.com/
http://www.comscore.com/
http://www.anythingtips.com/seo/top-30-social-bookmarking-sites/

Nivelul 4
========
…….

si cand le faceti pe astea veniti sa va bagati in seama cu mine.. ok? Eu sunt 3-4 nivele mai sus 🙂

Iulian Andrei