Motto:
Jumatate din banii pe care ii dau pe publicitate sunt pierduti, problema este ca nu stiu care jumatate.
John Wanamaker
(1838 – 1922), Om politic american
(unii il denumesc drept parintele marketingului modern)


Ei bine, Facebook va pregateste ceva.

Va pregateste mai multe butoane pe langa clasicul “like” se pregateste sa mai livreze inca 2-3 butoane cel putin… cu incetisorul 🙂
Si pentru mai multa consistenta iata de ce, cum se va face, presupuneri, estimari si un mic sondaj de opinie 🙂

Scopul noilor butoane:
– sa mentina si dezvolte actuala audienta
– retentia audientei, adica lumea sa gaseasca mai multe noutati si informatii
– sa acumuleze mai multe informatii despre utilizatori
– sa aibe mai multi indici statistici in timp real
– sa poata sa faca mai multe si cat mai exacte interogari de baze de date.

Este un pic cam prea simplist sa ai doar “like” cand poti sa ai si “dislike” sau “hate” sau “meh” sau ..

Evident ca este o megasecretomanie din partea Facebook in a dezvalui planurile lor de viitor, ca la “The new iPad” nu iPad 3, nu iPad 2S, nu iPad 4G.. nu.. va fi ceva cu totul diferit, marketingul devine din ce in ce mai tampit si mai incurcat!

1) De ce se vor introduce si alti de estimare in stilul “like” la Facebook?
Se cunoaste o expresie: “keep it simple but not so f… simple..”
Sa recunoastem ca Facebook nu este un produs elitist ca Apple sa fie asa de minimalist, sau ca Google care si el a trebuit sa se mai “cocalarizeze” un pic dezvoltand si implementand cu succes propria sa retea sociala despre care am scris de acum o jumate de an consistent: exemplu

Mai intai noile butoane vor fi introduse in din Fanpage-urile de Facebook de firme cu produse, cu numele:
– aquired
– want
– read
– listened
– watched

Asadar sunt multe optiuni, este clar ca “like”-ul simplu nu mai ajuhge deoarece publicitatea prin  Facebook deja este mult mai eficienta decat  cea prin Google, sau decat oricare, fiind supertargetata in virtutea datelor care le furnizati prin conturile de Facebook 🙂
– Nume prenume
– Telefon
– IP
– Adresa
– Profil de consumator – paginile la care sunteti abonati ca fani sau care le vizitati frecvent
– Paginile Facebook unde va inscrieti
– Prietenii pe care ii aveti
– Locurile unde faceti check in

continuand cu chestiile subtile, la ce concursuri va inscrieti, cu ce frecventa vizitati anumite locuri, de pe ce ip-uri care arata locatia, cat timp stati conectati, cati prieteni aveti, chiar si ce poze puneti va traseaza un profil clar de consumator, aici este valoarea Facebook – capacitatea sa de a indexa informatii, a le interpreta si mai ales de a va convinge sa le cumparati!
Totul consta in cantitatea de informatii acumulata care este practic imensa pana la capacitatea de prelucrare si interpretare, de generare a unui profil de utilizator 🙂 a unor patternuri, ale unor instrumente superperformante de interpretare statistica, folosind programele precum SPSS sau Statistica puteti sa trageti niste concluzii 3D variabile uluitoare!
(stiu sa lucres cu SPSS si Statistica din 1995, sunt aplicatii foarte complexe dar usor de inteles foarte intuitive)

Practic Facebook este principala agentie de publicitate care incaseaza actualmente 1% din valoarea bunurilor care sunt vandute si care tinde sa ajunga la 10% din toti banii planetei!

Vom lua un exemplu simplu, un producator de bere, care doreste sa vanda mai mult sau sa atinga un segment de consumatori nou, care apartine concurentei 🙂 In locul acestuia puteti apoi pune orice alt produs… si sa va exersati capacitatea de extrapolare si adaptare a gandirii de marketing 🙂

Da, sa luam un exemplu, un producator de bere doreste sa stie ce muzica asculta consumatorii de bere, mai ales cei ai concurentei.
Astfel, va stii sa distribuie bani prin sponsorizari catre un festival de muzica sa stie ce trupe sa aduca 🙂

sau..

Producatorul de bere doreste sa stie ce programe TV urmaresc fanii lor de pe pagina lor de Facebook, astfel pot cu aceste statistici sa aleaga Canalele TV si orele si programele si chiar si artistii / V.I.P. – urile care se preteaza sa investeasca in reclama.

Desigur ca la asemenea sume profit investite inteligent se vorbeste de cercetare in domeniu de nivelul la cel putin 1 Miliard dolari anual numai la Facebook, in dezvoltarea de software care sa identifice si sa customizeze patternuri statistice care pot sa determine si sa faca prognoze cu erori de maxim 3% asupra a.
– locatia unde te aflii la o anumita data din viitor
– ce produse cumperi sau vei cumpara
– ce produse iti doresti
– ce muzica iti place sau chiar ce megastar ar avea succes la tine

Acestea par Stiintifico Fantastice dar chiar exista si functioneaza bine de mai mult de 5 ani!

De cateva zile este lansat buton “listen”
Dar daca sapati printre formularele de completat despre profilurile voastre online pe Facebook o sa constatati ca puteti sa completati la ele 100 de pagini de informatii, cu tot ce va trece voua prin cap, evident toate informatiile acestea sunt informatii MARKETING asupra a ce produse cumparati sau ce obiceiuri de cumparator aveti.

Cat de etic este butonul “like” si in general achizitionarea de informatii despre utilizatorii sai
Facebook evident ca a informat printre randulete ca daca vrei nu iti publici informatiile nu le faci publice sau ca nu esti obligat, dar cumva tot te obliga sa le introduci, de exemplu nu ai voie sa iti faci cont imaginar, trebuie sa iti bagi datele pe bune!
Desigur ca nu te obliga direct, dar iti spune ca pentru recuperarea parolei, sau pentru imaginea lor sau pentru decenta, etc, toate sunt tertipuri comerciale pentru a iti aduna datele.

Pentru ei este o mare dilema intre a introduce mai multe elemente de “stress” a audientei si a introduce elemente de “atractivitate” a aaudientei, cumva este oarecum dificil datorita globalizari si specidficului fiecarei culturi si impactului mare in societate.

Mai exista si un alt fenomen, anume acela ca oamenii se plictisesc si piata online ofera permanent noi si noi jucarii, noi locuri, noi stiluri de viata, si mai mult este ca Facebook ca orice retea sociala se va demoda, mai devreme sau mai tarziu, banuiesc ca nu va vedeti ca stati pe Facebook si peste 50 de ani 🙂

Scopul Facebook este simplu:
– Cat mai multe date de obtinut (direct sau indirect)
– Cat mai multi bani de la clientii care isi fac reclama!

Google este la concurenta maxima in acest moment cu Facebook, pentru ca Facebook acapareaza vertiginos clienti Google, incasarile Google scad in favoarea incasarilor Facebook deoarece este mult mai rentabil sa iti faci reclama de multe ori prin Facebook decat prin Google.

Privind realist industria publicitatii, din ce in ce mai multi bani sunt investiti in publicitatea Internet si celelalte canale media scad rapid, televiziunile, outdoor-ul etc scad repede repede.
Primii care incaseaza banii sunt: Google si Facebook iar aici nu vorbim de cateva milioane pe luna ci vorbim de MILIARDE de $$$ pe luna profit pe plan mondial incasati de la clientii care investesc in publicitatea online.

Numai in Romania exista cel putin 100 de clienti care investesc minim 10,000 Euro lunar in publicitate prin Facebook..

Avem asadar o piata de aproape 500 milioane Euro anual pentru Facebook numai in Romania!

La Google incasarile lor pentru Romania cifrele sunt cel putin duble… in jur de 1 Miliard Euro anual pentru Romania..

Se poate pune cineva cu acestia?
Intre timp insa, Facebook isi arata si el latura razboinica si isi pregateste un search engine alternativa in locul la Google, acum ei au mai multe informatii despre utilizatorii internet decat Google…

 

Pentru asa sume ametitoare, pentru asa audienta, este normal ca cele mai bune resurse umane sa fie implicate atata vreme cat profiturile sunt URIASE!

Cu noile informatii care se vor acumula procesate prin echipamente care lucreaza acum in CLOUD, cumparatorul nu mai are nici o sansa, orice producator in masa va stii exact ce arome ii plac, ce obiceiuri de consum are, cand cumpara, cat cumpara, inclusiv cand se caca si cand moare.

Vor rezulta produse inselatoare foarte multe, mai multe E-uri si nu doar alimentare, vom cumpara mai mult ce nu ne trebuie, ne vom transforma in niste masini de consum care nu au nici un haz 🙂

M-am lamurit, in Romania este o mare prostie sa iti spui ideile cuiva, pentru ca inevitabil te va sari din schema.
Daca cineva va vrea mai multe detalii cum se face, cum se aplica, cum se rezolva … si asa mai departe, atunci se percepe o taxa de consultanta care sa inceapa de la minim 500E euro ora
Pentru ca altfel nu se mai poate, dupa ce spui prostului 2-3 idei, el crede ca este usor sa le implementeze singur, dar de la fapta pana la practica este o cale foarte lunga pe care putini o inteleg.
Degeaba ai cateva informatii, se numeste semidoct sau mai ales pentru Romania, SFERTODOCTI, care stiu doar titlul cartilor dar nu si continutul.

Asa ca, voi continua sa invat in continuare si cand va fi cazul voi spune informatiile doar contracost, documentatia enumerata mai jos are vechime de maxim.. 2 saptamani!
🙂

gillian muess ig-i strategy amsterdamkey note.pptx
aportul seo in afiliere.pdf
app store seo.pptx
black-white-hat-sydney.pptx
holder dealer meeting web slides.pdf
copywriting.pdf
fashion-face-off-boston-2011.pptx
google new serp 2011.pptx
google-1-button-experiment.pdf
image is everything.pdf
internet marketingin 2011.pptx
las vegas graphics presentation.pptx
marketing for seo.pptx
new-oppty-risk-goog-nyc-2011.pptx
advanced-seo-ecommerce-sites.pptx
pimp your joomla seo.ppt
ranking-factors-sydney-2011.pptx
reputation management seo.pdf
search-social-may-2011.pptx
SEO RO.ppt
seo tools.pdf
seo-consultant-on-page-keyword-optimisation-seomoz.pdf
seo-webinar-10may2011.pptx
SEO.ppt
SEO2.ppt
seosearch engine optmization.pptx

seven illegal searchengine optimization techniques.pdf
smc indy orm.pdf
link building.pptx
social signals.pptx
social-for-seo-links-sydney-2011.pptx
social media relevance to sport presentation may.ppt
teaching seo in a classroom.pptx
the 6 flavors of seo your company needs.pdf
top seo experts.docx
top seo tips for your website.pptx
wordpress seo-wordcamp seattle.pptx
wordpress seo.pdf
your-toughest-seo-questions-answered.pdf
youtube optimisation tips.pdf

Am primit mailul ca Google +1 s-a lansat!
Spre marea mea durere WordPresss cu politica lor de fomisti rupti de foame de saraci sa moara ei si copii cu tot neamul lor pana la gradul de rudenie 10, nu ma lasa sa implementez +1 in website.
Iata ce mesaj am primit de la Google
Mai multe detalii: http://googleblog.blogspot.com/2011/06/1-button-for-websites-recommend-content.html
http://www.optimizareseo.org/blog/cum-sa-adaugi-butonul-1-de-la-google-pe-site-ul-tau#axzz1O8Dzgvmx

MAI MULT! mi s-a activat si +1 de la Google iata poza cum arata menu`ul:

=============

Imbunatatirile SERP (http://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_results_page) The results normally include a list of web pages with titles, a link to the page, and a short description showing where the Keywords have matched content within the page. A SERP may refer to a single page of links returned, or to the set of all links returned for a search query.
+ 1 este incercarea google de a intra in zona “social search”. din cate am inteles este nevoie ca utilizatorul sa detina un cont google profiles pentru a vota, ceea ce este un lucru exceptional, fiecare utilizator acordand practic un vot de incredere, sau o recomandare.
sistemul cu siguranta va fi afectat de spam, insa nu este foarte sigur daca un numar mare de + va afecta pozitionarea in serp. apoi… un vot al unui utilizator activ ar putea sa cantareasca mult mai mult decat votul unui utilizator inactiv (creat de un robot care nu face altceva decat sa dea un +1)cred sunt sigur ca este o evolutie fireasca si implementata cum trebuie ar putea pune soarta rezultatelor in mainile vizitatorilor.

Google Webmaster Central: The +1 button code is ready for your site

Hi there,

You asked to be notified when the +1 button code was available, and today’s the day!

The +1 button makes it easy for visitors to recommend your pages to friends and contacts exactly when their advice is most useful — on Google search. As a result, you could get more and better qualified site traffic.

You’ll need to add a small snippet of code on the pages where you want a +1 button to appear. Ready to get started?

Get the code!

To stay current on updates to the +1 button large and small, please sign up for the Google Publisher Button Announce Group.

If you have questions when adding the code, check out the Google Webmasters Help Center. Thanks for your interest!

Sincerely,
The Google Webmaster Central & +1 button teams

© 2011 Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043
You are receiving this one-time message because you asked to be notified when the +1 button code was available for your website.

===============

plus unu
unu plus
google unu
activeaza plus one google
activeaza google 1
cum se activeaza google 1
Google 1 specific
activeaza plus 1 google
activeaza google plus 1
activeaza google

===============

Asadar alaturi de blestemele traditionale ce le urez sa dea ghinionul, falimentul, boala, nesanta si uitarea peste firma lor de mare fecale ce este WordPress-ul, Google+1 s-a lansat.

Cine vrea forward de la Google.. sa imi zica, eu tot nu sunt un narcisist sa imi iau domeniu propriu sa imi scriu literatura de jurnal acolo, sa moara WordPress.. si eu sa ma pish pe mormantul lor..

Ce ai atat de mult de castigat de la Google  +1???

In primul rand ONESTITATEA, crdibilitatea, testimonials, ai un rate score indexabil, esti cuantificabil cu adevarat “cati bani faci”.

Si pana WordPress-ul o sa accepte si o sa inteleaga +1-ul lui Google.. o sa ma cac pe falimentul la WordPress ca prea sunt cretini de 2 lei la minte.

O noua dimensiune in marketing subcategorie a genului SEO se naste cu acte in regula acum: Social SEO

Si aici un screenshot foarte rar si interesant cum va arata Google foarte curand, in maxim 1 luna


Aici am inserat poze secrete ale proiectului +1 de la Google

Nume proiect: Emerald Sea
Initiator: Sergey Brin
Forma alternativa de prezentare: Google Toolbar
Facilitate Browser: Va fi prezenta (inclusa) in urmatoare versiune Google Chrome
Conducator Proiect: Vic Gundotra  (MIT Technology Review as a “Young Innovator under 35”, India, 14 iunie 1968, Twitter: vicgundotra
Concurenti noi: Digg it, Twitter, Stumbleupon, Del.icio.us, 


Anul acesta vor fi schimbari semnificative in experienta navigatului pe Internet.

Se observa bara de sus modificata:

Se observa de asemenea layout-ul Google modificat:

Google este cel care va introduce ordine, ierarhie, clasificari, practic barometrul gusturilor va fi dictat direct indirect de Google.

Ce este Social Media?


Primul motor al acestei vaste schimbari este credibilitatea si increderea acordata, fiecare utilizator Google inclusiv Open ID sau Gravatar, dar nu autentificarea Facebook (care ii va fi concurent) va primi un scor de REPUTATIE, ce va regla credibilitatea si notorietatea unei informatii.

http://www.google.com/+1/button/

Degustibus et coloribus non disputandum
V.S.
Degustibus et coloribus Google arbitrandum +1

Iata ca aici se introduce o ierarhie noua in 4 culori:
– Galben mustar
– Verde
– Albastru
– Rosu

Semnificatia culorilor nu va spun care este, faceti si voi cautarile de rigoare, doar nu vreti sa va dau informatiile asa, oricarui necunoscut de pe net ce inseamna, consultanta COSTA!

Totusi, ca sa va mai arunc cate o plevusca, pentru cei nerabdatori sa isi inscrie site-ul in Google cu +1 iata link unde poate sa se inscrie:
https://services.google.com/fb/forms/plusonesignup/
si daca vor sa fie la curent, la minut cu noutatile..
http://sphinn.com/story/183672

Astfel culorile vor dirija, recomandarile, scorul pozitiv sau negativ, relevanta, actualitatea, trendul de piata, estimarile, in felul acesta Google ne va invata ce sa cumparam, ce sa vindem, ce este important si ce nu este important, sub aparenta democratie care evident nu este transparenta, voturile le vor tine ei si contoriza exact cum vor ei, asadar, cu toti vom deveni o simpla masa de manevra usor de manipulat.

Facebook care credea ca a dat lovitura cu degetul opozabil aratat in sus (OK) este direct amenintat de noua jucarie a lui Google, mai sociala ca niciodata, iata ca in curand Google o sa scoatqa limitarea la angajare bazata pe “urati” si va angaja din ce in ce mai multi angajati care sa arate si bine in poze 🙂

Ca design, cand se va face o cautare in google, in afara de plicticosul albastru si negru, veti asista la o multime de grafice, rank-uri, toate in culori speciale care va vor ghida cum si unde ce sa cumparati si ce sa faceti si sa alegeti, prostii vor merge pe unde le dirijeaza Google drumul, cei inteligenti, se vor baza pe inteligenta si intuitie.

P entru cei care vor sa stie mai mult despre subiect:
http://thefastertimes.com/tech/2011/04/03/what-google-plus-one-1-is-all-about/
http://www.odinmetatech.com/misc/googles-social-network-answer-to-facebook/
http://uk.gizmodo.com/5787352/what-is-google-%252B1
http://techcrunch.com/2010/12/02/google-plus-one-brin/ 

Fiecare aveti la locul de munca un tipmai destept prin preajma, unii insa, sunt exceptionali, credeti-ma, adica iti dai seama din simple amanunte.

Harnicut asa cum sunt, fara sa fiu prea genial, am adunat cateva sute de documente SEO / SEM in care imi studiez treburile mele, desigur, mi-ad dorit sa le si notez care sunt documentele care s-ar putea sa ma intereseze.
Dar oare cum sa fac ca 1000 de fisiere sa le notez mai repede? Sa iau fiecare la mana si sa ii dau rename apoi Ctrl+C si Ctrl+V
Ar fi neghiob, zau, intreb “caposul de langa mine” si imi spune o mica comanda de dos
Imediat mi s-a creat fisierul.. care arata cam asa…
text.txt

Buna treaba!
Volume in drive C has no label.
Volume Serial Number is 4479 ED25

Directory of C:SEO

53 File(s) 209,723,661 bytes
2 Dir(s) 6,974,726,144 bytes free

dir > xxx.txt
218 File(s) 764,840,878 bytes
2 Dir(s) 7,347,748,864 bytes free

Iulian Andrei