21. June 2018 · Comments Off on De ce să apelezi la servicii PREMIUM când este vorba de servicii ONLINE – Web Development, SEO și Social Media · Categories: Econ, I.T., Romania

Suntem în plină eră digitală, prezența online nu mai este un simplu moft sau gadget, este ceva foarte important, spre critic: însăși diferența dintre a rămâne în business sau a închide business-ul.
În urmă cu câțiva ani, un website era necesar ca o simplă carte de vizită, o broșură de prezentare sau simplă posibilitate de a fi contactat.
Astăzi, când oamenii petrec mai mult de jumătate din timpul activ online, simpla prezență online nu mai este suficientă, îți trebuie mult mai mult:

  • să ai toate informațiile despre afacerea ta online, nu doar pe website ci pe toate canalele social media
  • să îți prezinți complet și corect toate produsele și serviciile tale, într-o manieră cât mai premium
  • să îți cristalizezi imaginea de brand nu doar la nivel de identificatori de brand (logo, slogan, culori, linii , sunete, persoane reprezentative din compania ta) ci și la nivel de ATRIBUTE de BRAND (alege maxim 3 dintre acestea: relevanță, încredere, consistență, poziționare corectă în piață, durabilitate, flexibilitate, originalitate și atractivitate) și VALORI de BRAND(integritate, solidaritate, profesionalism, dezvoltare, respect, pozitivitate, încredere, implicare, dinamism. pasiune, inovație, inițiativă și responsabilitate.)
  • să comunici cu ușurință, natural, clar, concis, eficient și elocvent în timp real și nu un simplu ”reply” în 24 de ore în zilele de muncă. A modera comentariile de pe o rețea socială, a ține cont în timp real de o informație transmisă de un client sau un partener de afaceri prin mediul online, a avea o bază de date cu informații bine structurată (nu doar adrese de mail) și a monitoriza activ datele statistice de audiență (Goolge Analytics și celelalte insight) este eminamente necesar

Ar mai fi multe de spus despre asta, o activitate susținută online nu este costisitoare atâta vreme cât investiția se reîntoarce cu succes în următoarele feluri:

  • Volum mult mai mare de vânzări servicii sau produse
  • Mărirea marginii comerciale la produse și servicii
  • Creșterea notorietății
  • Creșterea reputației online
  • Clarificare brandului
  • Poziționarea mai bună în piață
  • Identificarea nișelor de piață
  • Planificarea eficientă datorată unui cumul mare de informații (business forecasts)
  • Prospețimea brandului
  • Comunicarea eficientă (creșterea numărului de clienți satisfăcuți și scăderea spre 0 a incidentelor neplăcute care au loc mai mult sau mai puțin accidental)
  • Evitarea situațiilor de criză (internă sau externă)
  • Atașamentul la brand al personalului și a clienților și colaboratorilor
  • Plăcerea de a lucra sub umbra unui brand bine definit și poziționat pe piață

În plină eră a informației, a colecta și a evalua corect cât mai multe informații poate fi un plus semnificativ, care îți poate aduce nenumărate beneficii.

Online-ul este benefic pentru clienți, dar mult mai profitabil ca furnizor de produse și servicii.

Și pe plan intern, un brand care are o reputație și o notorietate impecabilă are foarte mult de câștigat, mai ales în ceea ce privește resursa umană.

  • Angajații muncesc cu mai mult drag și spor, sunt mai atașați de brand
  • Recrutarea personalului nou este mult mai ușoară, plăcută, atrage candidați mult mai valoroși cu costuri mult mai mici
  • Colaborarea cu furnizorii și partenerii de afaceri este mult mai bună, se obțin discounturi, livrarea către propriul business este mai proptă.

Să vorbim un pic despre imagine ca și cum ar fi două persoane: În față ai o persoană îmbrăcată casual, în haine puțin îngrijite de slabă calitate, care nu sunt ale unui brand și o altă persoană îmbrăcată cu mult bun gust, în haine curate, de marcă, alese cu grijă potrivite momentului.

Mai mult, persoana care este îmbracată corect este o persoană educată, cu un background academic bun cu o reputație bună iar cealaltă nu are un vocabular prea profesionist iar despre reputația sa nu știm prea multe, aproape nimic.

Instinctul nostru este să ne adresăm cu mai multă politețe, plăcere și dorință de a dezvolta o colaborare cu persoana ”ambalată” care știm că are o reputație foarte bună decât să comunicăm / interacționăm cu persoana care nu ne transmite prea multe semnale că am putea avea o colaborare bună pe viitor?

Trăim într-o societate unde IMAGINEA contează foarte mult, sunt nenumărate situațiile în care concurenți mult mai slabi decât noi în ceea ce privește calitatea serviciilor/produselor au câștigat încrederea mai multor clienti (de multe ori mai mari si mai importanti) datorită faptului că au avut o imagine mai îngrijită.

Reputatia este ceea ce simt, gândesc și spun oamenii despre tine. este totalitatea percepției oamenilor despre tine din trecut, prezent și viitor.
Este amprenta pe care ai lasat-o acolo unde ai fost și ești pomenit. Este etică, moralitate și valoare. Nu cea din DEX. Aia dovedita. Este BRANDUL tău!

Reputatia este cel mai important capital, este încrederea, avantajul competitiv care face diferența de cele mai multe ori, este experiența construită pe parcursul timpului obținută din interactiunea cu cei din jurul nostru și nu numai, aceasta ne definește imaginea.

Socrate considera preocuparea pentru reputatie mai importantă decat atentia acordată unei bijuterii, calea obtinerii unei reputatii de calitate obținandu-se prin eforturi constante, permanente. Suntem datori să înțelegem că suntem răspunzători nu de ceea ce comunicăm dar și de felul în care suntem percepuți de către cei către care ne adresăm sau suntem observați de către terți, către care nu ne adresăm în mod direct.

Reputatia este mesajul efectiv perceput de către comunitatea profesională, socială si bineînțeles virtuale (ONLINE) la ceea ce propui, la ceea ce initiezi, la anunturile tale din online. Socializeaza mai mult, întreaba, află și răspunde. Tot ceea ce va vine către tine va confirma sau nu că esti in atentia oamenilor si ca ei te apreciază mai mult sau mai puțin.

Cand spui: ”Am o reputatie de apărat” te referi de fapt la opinia generală si judecata publicului in privința ta.

Reputatia inseamna mai mult decat identificatorii de brand, este vorba de ATRIBUTELE și VALORILE brandului
Ce comunică? Cum sustine un BRAND în planul actiunii promisiunea sa…Cum se comportă un BRAND în situatii de criză….
Un BRAND este aliniat între ceea ce promite si ceea ce face?

Reputatia este o consecință directă a acțiunilor, un feedback avut in urma relationari cu cei din jur, real sau virtual (ONLINE), sau daca nu il cunoastem direct, probabil că am auzit despre acesta.

România, din păcate sau după cum era de așteptat este o țară unde nivelul de neîncredere este la cote crescute, pe toate planurile: economic, social, personal, politic și cultural, de aceea trebuie să acordăm o atenție suplimentară imaginii de BRAND, mai nou și ONLINE.

Reputatia se construieste permanent, este un proces de durată, oamenii au mecanisme firesti de percepție, sunt prudenți, studiază bine BRANDUL înainte de a-i oferi încrederea. e suficient un singur rating negativ pe Facebook sau Google Maps pentru ca aceste proiecții în care investesc emotional să se destrame și sa activeze mecanisme de apărare și neîncredere.

Important este ca toate aceste elemente de BRAND să funcționeze natural, într-o sinergie PERFECTĂ!

Asa se face ca in urma interactiunii cu celalalt se creeaza o impresie, ramai cu un sentiment de prea plin sau prea gol. Este mult mai usor sa viralizezi, sa promovezi un om care are o reputatie,decat o persoana care are doar bani, ai observat? De aceea paritatea nu se pastreaza cand ne raportam la reputatie si bani.

Ideal ar fi sa le avem pe amandoua. Uneori e suficient sa ai doar una dintre acestea. Ambele sunt forme de energie. Câti oameni cu bani nu ați văzut, făcând gesturi necugetate, frizând de multe ori penibilul, încercând să obțină o reputație sfidând cele mai elementare norme de bun simț?

1. Efectuează mai multe căutări ale numelui tău pe Google și pe rețelele sociale
2. Citește toate review-urile online despre tine imediat și reacționează în consecință
3. Verifică dacă business-ul tău este prezent în cât mai multe căutări pe Google despre produsele și seriviciile tale
4. Cere părerea cât mai multor clienti și colaboratori despre prezența ta online, inclusiv a propriilor angajați
5. Testează-ți website-ul cu cât mai multe instrumente de audit SEO
6. Studiază cu mare atenție datele din Google Analytics și instalează pe website și alte instrumente de monitorizarea ale activității online (cum ar fi statcounter pentru IP-uri)

Așadar, faptul că oamenii petrec atât de mult timp online și iau atât de multe decizii conștient și inconștient din informațiile colectate online, de ce nu am avea grijă de imaginea noastră online?

06. June 2018 · Comments Off on Ocean Fish – produse gustoase de calitate · Categories: Econ, Romania

Printre micile mele plăceri în viață se numără și plăcerea de a degusta produse noi, pe care nu le-am mai încercat până acum.
Sunt un fan al tonului în salate și al pastelor cu ton la coservă, dar și al celorlalte produse cum ar fi icrele, fructele de mare sau algele.
Pentru că sunt o fire mai calculată, am decis să încerc săptămâna aceasta produsele unui singur brand, anume produsele Ocean Fish.
De regulă, pentru că nu îmi place să risc prea mult în privința alimentatiei cumpăr Rio Mare, care are un preț destul de piperat, încep de la 15 lei și ajung departe, până la 30 de lei, un preț relativ prohibitiv. Alte branduri îmi sunt prea puțin cunoscute și prețul mic mă fac un pic neîncrezător, rar cumpărând alte conserve pentru că de multe ori cantitatea de pește fiind mai mică decât a sucului în care sunt conservate, practic un preț mai mic ”acoperit” de conținutul mare de apă.

După o mic ”search pe google” am aflat că Ocean Fish este de fapt brandul care vinde cel mai mult pește în România sub diferite feluri, având o mare DIVERSITATE de produse, dar adevărata surpriză plăcută este că este un producător ROMÂN 100%
Am fost uimit să observ diversitatea imensă de produse marine a Ocean Fish, de la peștii obișnuiți până la alge marine, dar si semipreparatele afumate sau în ulei /saramură, dar mai ales faptul că aveau un preț foarte bun, aproape de jumate sau chiar o treime din cele care aparțin brandurilor străine, practic peste 130 sortimente, pentru toate gusturile și toate buzunarele!

Am început cu salatele de ICRE de la Ocean Fish

Primul lucru care m-a uimit a fost PROSPEȚIMEA gustului, ca și cum ar fi fost tocmai făcute, pe loc, am prins aromele subtile și am simțit ICRELE din ele, nu uleiul sau materialul adițional de umplutură. Foarte sățioase, fără ca s fie greșoase, cum sunt cele la preț mic.

De regulă când am cumpărat icre la preț mic, alte branduri, mâncam doar jumate sau o treime iar restul rămânea nemâncat, pentru că îmi tăia pofta repede. Cu icrele de la Ocean Fish, lucrurile stau cu totul altfel, am mâncat totul din prima, tartine pe pâine integrală sau cu secară (merg cel mai bine cele cu somon), deci recomand să mâncați icrele cu pâine cu semințe sau integrală, absolut delicioase!

File-urile de pește afumat, pot să spun sincer că nu am văzut nici o diferențp de calitate faț de a brandurilor scumpe, practic faceți o economie de 100% la bani dacă alegeți Ocean Fish în loc de brandurile mari, pentru că marketing și ambalaj, eu unul nu mănânc ambalaje pe mine mă interesează conținutul, produsul în sine. Aceiași remarcă la fel ca la icre, aromele și gustul sunt foarte proaspete și la produsele afumate.

Partea favorita a mea (contrar așteptărilor nu sunt conservele) sunt cocktailurile de fructe de mare și cele de alge, pentru că ambalajul mi s-a părut genial, se desface ușor și conțne exact cantitatea pe care o vreau la o masă, fie că este prânz, fie că este cină.
Dacă nu ai chef să gătești șivrei o masă rapidă și sănătoasă (din ocean) cocktailul de alge de mare cu somon afumat este perfect, iar pretul este INCREDIBIL de mic la așa calitate, cât al unui sandwitch mediocru de la supermarket, un lucru care m-a convins ca în loc să cheltuiesc o grămadă pe alte semipreparate de carne (care stiti si voi cat de ”sănătoase” sunt) să prefer un prânz sau o cină Ocean Fish.

Bineînțeles că m-am răsfățat și cu alte produse, pentru gătit despre care voi scrie zilele următoare, le voi găti cu paste cu sos de roșii cu mult usturoi, chiar nu am încercat până acum creveții Black Tiger, totul la jumate de preț față de ai concurenței, este incredibil cum au reușit cei de la Ocean Fish să aducă atât de multe produse, o gamă atât de diversificată de produse de calitate la un preț atât de mic, așa că, am scris acest articol despre aceste produse de CALITATE la un preț așa de bun!

Și încă ceva, Ocean Fish este un brand românesc, este prezent aproape peste tot în lume, ar fi de bun gust ca anul acesta, când se împlinesc 100 de ani de la marea unire a românilor, de când România este un stat unitar (tânăr), măcar să GUSTĂM produsele românești ca să știm pe ce dăm banii, care din păcate nu sunt prea mulți în buzunarele românilor și din păcate, de prea multe ori sunt cheltuiți pe produse străine care nu sunt prea sănătoase.

Sunt

22. February 2018 · Comments Off on Google Maps User Rank – ajută la îmbunătățirea semnificativă a rezultatelor căutărilor organice în Gooogle · Categories: Econ, I.T., Romania

Contribuiți cu fotografii de CALITATE / Relevante pentru utilizatorii Google Maps în locații atractive care sunt foarte căutate pe Google Maps pentru a obține un punctaj mare.

Google Maps Vizualizari Multe

Creșterea rank-ului Dvs în Google Maps vă permite ca să creșteți prin acordarea de rating unei locații pe Google Maps a vizibilității în rezultatele organice Google (SEO).

Google Maps User Ranking Level 7 Seven

 

 

08. February 2018 · Comments Off on Promovarea SpaceX și Tesla pe orbită este de prost gust! · Categories: Econ, I.T.

tesla-spacex-starman-falcon-heavy-rocket-elon-musk

Cu toții îi admirăm excentricitatea lui Elon Musk, dar, pentru mine cel puțin, mi se pare de prost gust, pentru că sunt poluante!

Admir la Elon Musk faptul că promovează zborul interplanetar prin programul Space X, bateriile Powerwall și Tesla pentru trecerea la energie nepoluantă, însă marketingul lor mi se pare o cretinitate.
Am să explic de ce:

1. Ideea rachetelor refolosibile, este utopică, majoritatea oamenilor nu știu sau au incultura de a nu își da seama că 90% din POLUARE are loc nu în momentul aruncării produsului finit la gunoi, sau aiurea ci în momentul PRODUCTIEI!. Pentru a produce un iPhone X de exemplu, care are 200 de grame, se poluează cu o tonă de material (energie și deșeuri). Aproape degeaba duci la reciclat un iPhone folosit dacă pentru producerea unui model nou de iPhone se polueaza la producerea sa de 3-4 ori mai mult decât la producerea modelelor anterioare.
Așadar, pentru a produce o rachetă ”refolosibilă” care să fie ”rentabilă” probabil mai poluează cu producerea a încă 1000 de rachete obișnuite.

2. Colonizarea MARTE – O altă cretinitate absolută. Omul nu a ajuns pe lună și nu va ajunge următoarea sută de ani pe Marte, dar planeta noastră trebuie să fie salvată înainte de a incepe colonizarea. Se investește în colonizarea viitoare de 100 de ori mai mult decât ar fi de ajuns pentru salvarea planetei. De banii cheltuiți pe Space X se puteau reface pădurile tăiate în Amazon și Asia și refacerea planetei.
Pentru ce să mergi pe o planetă îndepărtată pe care nu se poate locui? Nu are absolut nici o logică să colonizezi cu costuri de 1000 de ori mai mari o planetă indepartata decât să readuci echilibrul și natura pe frumoasa noastră planetă.
Pentru maniacii ”Elon Musk” le readuc aminte că:
– Aproape toate speciile de mamifere au fost EXTERMINATE și este foarte posiobil ca urmașii noștrii în curând să le poate vedea doar in filme, muzee (împăiate) si desene animate
– Aproape jumate dintre păsări au fost exterminate
– În oceane, la fel vietățile au fost reduse la jumate
– Albinele sunt aproape de disparitie (se stie ca daca dispar albinele este foarte posibil ca specia umana și majoritatea oamenilor sa dispara)

3. Pentru ce să duci un automobil în spațiul cosmic? Ca să faci marketing? Reclamă video când 80% din mașinile Tesla care ies pe poarta fabricii au defecte de fabricație?
La ce este de folos o Tesla în spațiul cosmic? Puteai să duci un satelit sau ceva folositor pe orbită pe care să vopsești un logo sau slogan cu Tesla. Cred că oamenii nu sunt deloc conștienți de GUNOIUL de pe orbită care este foarte periculos și deja este o problemă!

Așadar, pentru sforăitorii habotnici Elon Musk, mai băgați-vă mințile  în cap și nu mai ”haliți” toate prostiile comerciale.

07. December 2017 · Comments Off on Zbor gratuit cu avionul, pe care îl poți pilota chiar tu! · Categories: Econ, I.T., Romania

ceasuri-vostok-europe-ceasuri-zbor-gratuit

Cred că nu există copil care să nu își fi dorit, când era mic, să fie aviator…. cred ca e printre cele mai frecvente răspunsuri ale oricărui băiat atunci când e întrebat ce își dorește să fie când va crește mare!
Chiar am citit multe cărți despre aviatorii români, în special din al doilea război mondial, Inimi cât să cuprindă cerul patriei

ceasurile-vostok
Tocmai am văzut ca cei de la Vostok-Europe împreună cu Airborne oferă un cadou foarte fain, mai ales pentru cei ce vor să zboare sau chiar să piloteze un avion!
Pentru mine a picat la fix promoția lor pentru ca pusesem deja ochii pe un ceas din colecția Vostok-Europe, unul dintre acele produse pe care nu prea le mai vezi în magazine în 2017, un ceas ce are o poveste în spate, un story super interesant si care, contrar vremurilor în care trăim, este făcut să te țină o viață, iar faza cu tuburile cu Tritium m-a dat gata; luminează permanent fără a fi încărcate de la o sursă! Când a fost ultima oară când ți-ai cumpărat ceva să te țină o viață?!

ceas-vostok-cu-tritium

Cea mai mișto parte este că dacă nu vrei să zbori, poți face voucherul cadou unui prieten pentru că nu este nominal și este valabil un an întreg!
Îi poți face o surpriză de Crăciun, de Valentines Day, de ziua lui sau cu orice altă ocazie… în 12 luni e timp suficient!
Deci dacă vrei să primești un zbor gratuit cu avionul, ca pilot, tot ce trebuie să faci este să îți cumperi un ceas frumos mecanic, de la ORA10.ro .
Eu am comandat deja ceasul, cred că îmi voi programa zborul imediat ce voi primi voucherul! !

Abia aștept!

28. March 2017 · Comments Off on Statistică – 1 minut pe Internet – 2017 edition · Categories: Econ, I.T.

Într-un singur minut (60 secunde) pe Internet se întâmplă următoarele:
– Aproape 1 milion de autentificări la Facebook
– Se dau 4 milioane de like-uri pe Facebook
– 16 milioane SMS-uri
– 4 milioane videoclipuri vizualizate
– 342,000 aplicatii mobile downloadate
– 46,000 postări pe Instagram
– 452,000 Tweet-uri
– 1 milion de swipe-uri pe Tinder (interesant)
– 156 milioane e-mailuri trimise! (incredibil, e-mailul este foarte puternic în continuare)
– 120 conturi noi de LinkedIn
– 15,000 Gif-uri trimise (lumea a inceput sa prinda gustul GIF-urilor trimise)
– 3.5 Milioane căutări pe Google

Mie mi-a rămas gândul la Tinder, chiar a luat amploare treaba

un-minut-pe-Internet-2017

02. March 2017 · Comments Off on De ce ai nevoie de o imagine online? · Categories: Econ, I.T., Umor

Sunt două motive mari:

 

1. Valoarea muncii tale. Una este când muncești pe 1 leu, alta este când muncești pe 1000 de lei

Dacă faci reclamă cum trebuie produselor tale poți obține un preț de 1000 de ori mai mare decât dacă nu îi faci reclamă
Această rochie costă nici mai mult nici mai puțin decât 3,500 Euro, este o creatie Yves Saint Laurent

Rochie Yves Saint Laurent

 

Iar aceiași rochie, dintr-un material diferit posibil, dar cu imprimeu identic, numai 3 Euro
colectia-babe-rochie

=====================================

2. Al doilea motiv este simplu, tindem către un alt gen de existență, una electronică în care existăm mai mult online

inteligenta-artificiala-oameni

continut-de-calitate

Este clar, SEO deja este la fel de important la un loc de muncă precum permisul de conducere.
Momentan Știința Google este un fel de permis de navigat pe Internet. Social Media încă nu este așa de evident importantă cum este SEOcial Media.
Așa cum v-am spus dățile trecute, comportamentul motoarelor de căutare, de fapt Google că restul sunt neinteresante, devine mult mai complex, mult mai dinamic și responsiv, adică ”organic”. Probabil că noul SEO se va transforma într-un SEO de tip BIO, fără E-uri (backlink-uri, keyword stuffing, rețele sociale cu profile false și ratinguri false, etc)

Revenind, avem aici un minunat infografic care descrie noul SEO ca o grădină, de la curte, probabil în curând va fi ca o pădure virgină din Amazon 🙂 Culmea este că analogia este foarte reușită întrucât SEO-ul din fiecare țară este exact cum este civilizația respectivei țări, cu mai multe sau mai puține E-uri sau uscăciuni, sau vegetație virgină 🙂

Noul-SEO-pentru-incepatori

Un studiu foarte interesant realizat de către GLOBAL WebIndex pentru anul 2015 arată cât de intens este folosită Social Media și care sunt cele mai populare rețele sociale de pe planeta noastră.

din această cercetare sociologică lipsește CHINA iar eșantionul măsurat este cel al utilizatorilor cu vârsta între 16 și 64 ani.

utilizarea-retelelor-sociale

Foarte mulți oameni (mai ales ”old school”) sunt de părere că e-mailul este mai mult ISTORIE decât viitor.
Estimările specialiștilor pentru anul 2015 însă contrazic aceste așteptări, e-mailul are un viitor frumos, inclusiv pe piața echipamentelor mobile (smatphone-urilor)

Iată un infografic interesant alături de cele mai bune tendințe în utilizarea e-mailului.

Să vă fie cu folos !
viitorul-email-2015

publicitatea-internet-in-romaniaCu certitudine cifrele pentru publicitate sunt de 5-10 ori mai mari, este ridicol să spui că se cheltuiesc în medie numai 25 euro anual pe cap de locuitor în România pe absolut toată publicitatea investită într-un an, că aici vorbim despre cifre oficiale, este vorba de sume fiscalizate.
Dacă vă uitați la orice produs din SUPERMARKET, minim 10% din valoarea sa este investită în publicitate, asta înseamnă numai reclama produselor de la Supermarket cheltuieli de 100 Euro anual! 100 Euro x 20 milioane = 2 Miliarde de euro costă minim minimorum numai reclama produselor din supermarket într-un an.

Așadar, din grafic rezultă că publicitatea TV nu a luat-o la vale prea tare, pe când Radio și OOH au luat-o la vale binișior.

O creștere reală și lentă este vizibilă pentru Internet, acum cred că este cazul ”să mă arunc” că anul viitor va fi cea mai mare creștere procentuală la Internet pentru că aceste creșteri sunt modeste cu ce cifre de afaceri de miliarde de Euro se cheltuiesc anual numai cu publicitatea Internet.

56 milioane de euro anual pe Internet, este ridicol de puțin, poate banii aceștia îi cheltuiește numai BET365 pe fiecare an, să fim serioși, piața românească actuală de publicitate este peste 200 milioane de euro anual, sunt mai mult de 10 milioane de utiliztori Internet în România, care stau 365 zile pe an 5 ore pe zi pe Internet, chiar nu se bagă 20 Euro / român conectat la Internet tot anul ca acesta să halească reclamă pe Internet? 

Încă o dată reiau calculul ”oficial”: 50 milioane Euro investiti anual în reclama Internet la toti 10 milioane internauti români, asta înseamnă 5 euro pe an pe fiecare internetiost, adic 0.5 euro lunar investiti în fiecare internetist

Domnilor, este o mare EROARE, numai un Cost Per Click este 0.1 euro, numai într-o zi dau click pe 5 reclame, unde este diferența celorlalte 30 de zile!!!

🙂

 

 

Secretul succesului online este acela de a ajuta cât mai mulți oameni care ești absolut sigur că nu te pot ajuta înapoi.

Altruismul online este recompensat sigur la fel ca în viața reală, acest altruism nu va trece neobservat de către ceilalți oameni cu care interacționezi direct sau indirect și va fi recompensat înzecit sau chit însutit!

secretul-social-media

Cea mai mare greșeală social media a unul business este să nu ai social media pe website sau în afara site-ului.
De aceea este foarte important să îți faci cont (ca business) pe toate rețelele sociale majore online.

cum-sa-cresti-cu-social-media

O modalitate inedită de explicare pe înțelesul tuturor într-o formă grafică plăcută sunt benzile desenate.
Dacă infograficele sunt prea sobre și caricaturile SEO ”prea neserioase”, această formă inedită de comunicare ce se apropie de un ”story board” se pare că este pe placul multora.
Cred că este destul de simplu, mult prea simplificat și că pune cam prea mult accent pe link-uri ca SEO

ce-e-seo-cartoons

Cât de importantă este Social Media în zilele noastre, nu mai trebuie explicat, chiar deloc!
Dar, ce este INTERESANT cu adevărat, este acest infografic care arată evoluția folosirii Social Media în ultimii 3 ani.
Concluzia ce trebuie trasă nu se referă exclusiv la societate și utilizare cât și la TEHNOLOGIE.

Pot spune cu MAXIMĂ CONVINGERE că această revoluție Social Media din ultimii 3 ani nu era posibilă fără SMARTPHONE-uri, pentru că personal nu consider Tabletele sau Laptopurile device-uri mobile ci birouri mobile.

Așadar, teritoriul Social Media este ocupat de device-urile mobile, urmăriți cifrele care compară cei 3 ani pentru a gusta noua revoluție Internet Social Media

Explozia utilizării intensive a smartphone-urilor și social media nu ar fi fost posibilă dacă nu erau următoarele progrese semnificative în tehnologie
1. Cel mai important progres tehnologic cred că este datorat miniaturizării componentelor care a dus la:
– realizarea unor procesoare mai performante care să încapă în telefoane (exemplu, octacore)
– realizarea unor circuite care economisesc curentul electric
– ecranele telefoanelor consumă mai puțină energie
2. Bateria care ține mult mai mult
3. Software-ul pentru smartphone-uri care este mult mai prietenos și consumă mai puțin procesor / memorie / baterie
este vorba nu numai de Android și iOS cât și de aplicații
4. Ecrane mai clare si mai vizibile pe lumina soarelui (antiglare)
5. Camere foto mai performante (dezastruos pentru industria echipamentelor foto)
6. 3G și 4G la un preț cumsecade
7. Numeroasele gadgeturi cum ar fi – bateria portabilă, încărcătoare, adaptoare mașină

Semidocții din industria Online / INTERNET (cum ar fi Dragoș Stanca) anunțau revoluția device-urilor mobile încă de pe de acum 5 ani inutil, ceea ce e cu totul stupid să anunți o explozie a utilizării smatphone-urilor care costau EXORBITANT în 2010/2011 plus că nu te ținea bateria telefonului nici 2 ore să te dai pe Internet, unde mai pui că Internetul mobil costa o grămadă de bani era chiar era inaccesibil majorității oamenilor.

Partea de alfabetizare a oamenilor care stiu să își drămuiască mai bine bateria si stilul de viață cu smartphone ocupă locul secund, e clar că dacă telefonul nu te ține nici 1 oră pe Internet, nu ai de ce să îl folosești,
foarte puțini oameni știu că cel mai mare consumator al bateriei telefonului este 3G/ 4G – ul urmat de serviciile de localizare activate.
Unde mai pui că unii stau cu 40 de plicatii pornite in background, ca orice utilizator ”ignorant” este o altă cauză pentru care bateria unui smatphone nu avea nici o șansă să ajute prea mult un smartphone acum 5 ani.

Smatphone-ul devine de la zi la zi cel mai important obiect pentru om, First Screen, apoi PC-ul seccond Screen apoi TV-ul third screen și pe un loc aproape neglijabil stau tabletele.

evolutia-social-media-2012-2013-2014

diacritice-ROTLD-domenii-noi

Cred că nu mai este nevoie să vă explic (cel puțin pentru cei cu care lucrez) importanța diacriticelor în SEO, personal nu îmi vine să cred că există persoane care se cred ”Experți SEO” și pentru care diacriticele nu numai că li se par inutile ci chiar dăunătoare în pagerank-ul Google.

Evident că toți cei care urăsc schimbările și detaliile urăsc și diacriticele, dar trăim într-o lume în care persoanele educate și civilizate sunt mai bine recompensate de către Google.
Totuși câteva lucruri amuzante, de tranziție merită să fie menționate:
– Să spunem că există domenii deja consacrate cum ar fi ionut.ro va fi confundat cu ionuț.ro sau vacante.ro cu vacanțe.ro , www.asigurari.ro vs. asigurări.ro cum va fi?
– Ar mai fi versiunile de mobil, din câte știu, nu prea există diacritice pe tastatura telefoanelor mobile, sau dacă există, uneori  între ă, â  și alte accente din alte limbi se pot confunda cu mare ușurință, există mai multe feluri de diacritice pentru diferite fonturi
– Oare la ora lansării noilor domenii, e clar că unele domenii vor fi foarte râvnite, cum se procedează? Se stă la ”refresh / F5” din secundă în secundă si apoi datele (Credit Card, adresă, zip, etc) sunt completate repede cu copy & paste dintr-un Notepad? Nu cumva s-au apucat deja oamenii să exerseze completarea VITEZĂ a formularelor?
Pentru cei care au de înregistrat mai multe domenii noi cu diacritice ( 10 domenii, 100), pentru a nu rămâne în urmă îi vor pune pe angajați, rude, vecini, cunoscuți să completeze formularul de rezervare domeniu?

Spre deosebire de alte țări, nu se va acorda PRIORITATE celor care au DEJA domeniile fără diacritice, deci primul venit, primul SERVIT !

prioritate-inregistrare

În mod cert, toți ignoranții care și acum consideră că Google nu punctează generos în SERP conținutul cu diacritice, vor înțelege că au fost tâmpiți multă vreme crezând că este mai bine ca site-ul să fie fără diacritice pentru a fi mai bine cotat SEO.

Se pun totuși niște întrebări interesante:

1. Domeniile cu diacritice cu miză mare cum ar fi bancă.ro sau asigurări.ro, vor fi cumpărate online sau sunt rezervate de ”niște șmecheri” deja? Într-o țară în care toți fură de unde se poate, ar fi mai mult decât uimitor să poți cumpăra domenii cu miză mare precum asigurări.ro ”la liber” la coadă cu toți și să nu îl fi pus cineva ”deoparte” cu câteva ore sau zile înainte de START-ul oficial de la ora 00:00 din data de 3 iunie

2. Cât de mare isterie va fi cu noile domenii? Își vor lua mulți domenii cu diacritice ca la un fel de ”Black Friday”?

3. Cum va poziționa în SERP Google noile domenii pe care este clar că se va face un SEO de primă mână

Acum, la urma-urmei, chiar dacă nu scrie nimeni cu diacritice, ca BRANDING un nume de domeniu scurt este neprețuit.
Litera ș, ț . î, sau în.ro și.ro .. dă bine de tot.. chiar va fi o mare isterie!

Motto:
”Imaginea ta este totul !”
Bogdan Tudor
CEO Class IT

social-media-business-online

10 motive SERIOASE pentru care este bună Social Media la casa omului, în condițiile în care mai mult de 50% din timpul petrecut online de către români este pe rețelele sociale (mai ales Facebook)

Cred că este cazul să le prezint mai pe îndelete oamenilor, pe puncte pentru a fi mai ușor de înțeles și aprofundat structurat.

1. Aflii foarte multe informații importante despre clienți la care de regulă nu ai acces deloc sau ușor

Din postările pe Facebook / Google+ / Twitter / Youtube îți dai seama ce le place sau nu: Comment-urile, share-urile sunt surse neprețuite de informații. Ai la dispoziție o mulțime de date statistice pe care nu le poți culege de pe Google Analytics
De asemenea poți avea o mulțime de alte detali importante, numele fanilor, ce ocupatii au, ce prieteni au, cât de atașați sunt de business-ul tău

2. Îmbunătățirea relației cu clienții / fanii / partenerii / furnizorii / colegii

Prin intermediul Social Media ai acces direct la comunicare live cu aceștia, primești mesaje, comentarii, comunici în direct într-un mediu în care aceștia stau zilnic ore întregi. Cu ocazia aceasta arăți că nu ești doar o siglă pe perete sau niște litere pe o carte de vizită sau bon fiscal ci că ești uman și că aveți mai multe valori în comun.
Dă-le oamenilor ce vor! Dacă oamenii vor să fie luați la ”PERTÚ” pe social media, ia-i la ”PERTÚ”, doar nu vrei să te împrietenești cu ei folosind pronume de politețe pe care ei le consideră anacronice.

3. Îmbunătățirea rezultatelor SEO

Aici se poate vorbi sute de ore despre asta.
În primul rând Google oferă printre rezultate pagini de fani Facebook, postări pe Google+, pagini de fani Google+, clipuri de Youtube, Twitter și multe altele, deci ai șanse foarte ca foarte multe comenzi să îți vină din afara site-ului.
De asemenea Page Rank Authority-ul este întărit de prezența online în rețelele sociale, deci clar aici nu este de neglijat activitatea, sunt foart multe business-uri care câștigă frumușel numai din Social Media, nici măcar pagină web nu au.

4. Reduce costurile de marketing

Foarte adevărat, pur si simplu nu te costă hârtia, cerneala, spațiul de emisie TV / Radio, promoterii și toate chestiile pe care se cheltuiesc o mulțime de bani! Tot ce ai de făcut este să te apuci serios de creat conținut, faci fotografii cu telefonul, scrii frumos articole zilnic și HOP, iată cum vin comenzile și clienții în … câteva luni!
Ce am observat este că lumea este FOARTE LENEȘĂ și cu slabe cunoștințe SEO, așa că nu este tocmai ușor pentru cei leneși și nepricepuți.

5. Mergi unde sunt oamenii!

Știu că pare ciudat dar unii oameni nu stau pe Google să caute ce le trebuie, ei stau doar pe rețele sociale și la ei nu ai cum să ajungi decât dacă intri cu ei în horă în rețelele sociale.
Încrederea în rețelele sociale a crescut așa de mult încât bugetele de publicitate online pentru Social Media sunt alocate mult mai generos decât acum 5 ani. Unele business-uri se promovează online exclusiv în rețelele social media!
Cu atât mai mult cu cât acum sunt unele segmente de clienți mai ”exclusiviști” cum ar fi LinkedIn sau Instagram, Pinterest sau Twitter. Te duci după ei acolo unde sunt!

6. Crești AUTORITATEA brandului.

Este ridicol cum și în anul 2015 există multe branduri / firme mari și foarte mari care nu au pagină de fani Facebook sau canal de Youtube sau cont de Twitter sau LinkedIn. Ce fel de firmă crezi că este aceea care nu acceptă noul, modernitatea, flexibilitatea în comunicare?
Dar, există o mulțime de firme mici care clienții exclamă: ”Vai, dar ce sediu mic aveți, pe Internet sunteți așa de mari”  am trăit experiența aceasta cu mulți clienți care acum au afaceri înfloritoare.
Clienții, partenerii, furnizorii și toți ceilalți te vor aprecia mult mai mult dacă vei fi prezent ONLINE în rețelele sociale!

7. Rată de Conversie Mare

Clienții tăi vor fi mult mai ușor de convins, vor avea mult mai multă încredere în tine și vor aprecia comunicarea deschisă, prietenoasă. Astfel, cei cucare menții comunicarea online te vor ajuta să îți îmbunătățești simțitor profiturile.
Să luăm un exemplu: Pe pagina de fani facebook potențialii tăi clienți au văzut mai multe modele de produse pe care si le doresc să le achiziționeze, acolo se vor informa asupra lor, vor intra în contact cu alți clienți care sunt mulțumiți de produsele tale și mai mult ca sigur vor cumpăra liniștiți și foarte posibil vor mai recomanda și altora chiar mai multe produse.
Ai mai multă încredere să cumperi un produs sau serviciu când ești mai bine informat.

8. Crește oportunitățile de vânzare și noi afaceri

Sunt unele medii unde produsul promovat pur și simplu ”nu prinde”, spre exemplu la TV nu se mai uită decât babele și moșii sau țăranii. Ai mai multe șanse să promovezi acel produs sau serviciu în rețelele sociale de asemenea vizibilitatea ta online
În alte cazuri, business de exemplu, conferințele sau expozițiile de servicii și produse au ajuns desuete ciar triste prin foarte slaba prezență a oamenilor acolo. Oamenii pur si simplu stau pe Internet și nu mai ies din case sau birouri!
O soluție ar fi publicitate pe LinkedIn si mai ales activitatea naturală.
Un alt caz, cel al programatorilor care simt nevoia să socializeze dar, atenție, nu pe Facebook ci pe Google+

Se pun întrebări firești cum ar fi: site-urile de anunțuri online, cum ar fi cele de job-uri, sunt rețele sociale?
Forumurile mai există mai sunt bune de ceva? Tabletele (exemplu iPad) sunt device-uri mobile?

9. Îmbunătățește loialitatea la brand și retenția clientului

Un client / partener / angajat care este aproape zilnic în contact cu brandul tău prin Intermediul rețelelor sociale îți va fi mult mai fidel decât dacă nu aude de tine deloc cu lunile de zile sau cu anii… Vizibilitatea online îți va întări  REPUTAȚIA și îl va face pe cel care interacționează cu tine să te considere un punct de reper în existența sa.
Prin intermediul Social Media va vedea noutățile, oportunitățile, seriozitatea și loialitatea ta.

10. Îmbunătățește recunoașterea în piață a brandului

90% din decizia de achiziție a unui produs sau serviciu este luată INCONȘTIENT ! Informația din subconștient nu trebuie nicidecum neglijată. Logo-ul, sloganul, stilul și celelelalte elemente de recunoaștere a brandului funcționează minunat în rețelele sociale!

atenti-la-seo

Dar până acolo, expertul SEO va ”sparge bășica” multor probleme care există în firmă,
iar în cazul în care Social Media nu este prezentă deloc la acel brand, ”bășica” aceasta este mare și dureroasă!

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

 

seocial-media-viitorul-online

Ar trebui să mai scriu pentru SEO în același stil SEO cu cuvinte cheie?

Prin definiție, optimizarea motorului de căutare (SEO) este modul în care site-urile comunică cu motoarele de căutare și primesc un ”rank” pentru diferitele căutări.

Dar SEO și marketingul social media au fuzionat.
Acum, conținutul tip ”SEO friendly” (optimizat SEO) conceput pentru a convinge Google că site-ul tău merită să apară în primele căutări, trebuie să aibă între aceste optimizări și prezența Social Media.

Dă-i un click să vezi aici SEOcial-Media-SEO-Social

internet-fist-bro

Brandingul digital este strâns corelat cu semnalele social media, și motoarele de căutare oferă ca rezultate în căutările Google și paginile oficiale de fani (Google+ sau Facebook).

Mai mult, pentru Google+ în rezultate postările de pe profilele personale și Tweet-urile indexează foarte bine.

În cele din urmă, impactul Social Media va juca un rol foarte mare în SEO.
Rezultatele Google cu trimitere către Social Media sunt din ce în ce mai frecvente și chiar în căutările cu miză mare, comercială!

Noul tip de expert SEO va trebui să cunoască aspectele social media, conversaționale, abordarea conținutului va fi mai puțin academică și mai mult cotidiană/emoțională.

Cu ajutorul canalelor Social Media, conținutul se va alinia mai bine conversației și intențiilor utilizatorului,
Partea EURISTICĂ a conținutului este generată de interacțiunea maieutică dintre utilizatorii care deja interacționează cea mai mare parte a timpului online în rețelele social media.

Un rol important îl joacă comentariile la articole cu autentificare Social Media (de regulă Facebook)

Care este viitorul dinamicii dintre SEO – Social Media?

În mod cert un rol important va fi actualitatea, informatiile de pe device-urile mobile, in special smartphone-urile.
Social Media este mult mai bine adaptată pentru actualitate si echipamentele mobile decât SEO, iar SEO va trebui să țină cont din ce în ce mai mult de semnalele social media, campaniile de hashtag ##, companiile, brandurile și mediul business deja sunt racordate la sistemele Social Media și intercorelarea cu capacitățile SEO vor trasa rezultatul final care va fi în favoarea celor care vor integra armonios componenta SEO cu cea de Social Media. Lipsa Social Media din prezența online a companiilor sau brandurilor va avea un impact mare negativ asupra rezultatelor SEO. Conținutul Social Media este foarte important pentru motoarele de căutare care sunt permanent avide de continut nou, original, ”added value content” iar ”scrapped content” va fi din ce în ce mai frecvent penalizat ca rezultate în motoarele de căutare.

Un alt aspect interesant sunt magazinele online integrate în rețelele sociale, cum ar fi de exemplu Shopify.
Rețelele sociale doresc să își păstreze audiența și să convertească traficul în profit, valoare adăugată.
Această fuziune între: actualitate, profitabilitatea rețelei sociale și adăugarea de conținut nou, original, de calitate vor face ca SEO să se orienteze și mai mult spre rețelele sociale.

Continutul relevant pentru SEO este cel care este viral, care atrage vizitatori fideli și care interactionează cu pagina respectivă de web prin like/ comment / share/tweet/pin etc. Social Media clar asigură toate aceste informații, comunitatea fidelizează, mecanismele de viralitate sunt pe retele sociale în primul rând, specificul local și taregetarea sunt un el Dorado electronic pentru companiile care vor să își fidelizeze sau să atragă clienți noi.
Prin pagina de web nu poți ajunge prea departe în inima utilizatorului, prin social Media, emoția este la ea acasă pentru că este disponibilă în timp real prin chatul online.

Traficul / audiența utilizatorilor mobili care a depășit 50% din audiență este factorul primordial în interdependența dintre Social Media și SEO.

Faptul că utilizatorul este preponderent ”mobil” face ca SEO să își dorească să ajungă la el iar Social Media este ocazia este cea mai naturală oportunitate.

Autoritatea Social Media este importantă în SEO?
În mod cert da. Faptul că paginile de Fani / Brandurile pe Social Media au rating reviews, număr de fani, citations, zonare, content, informatii care pot fi măsurate si contorizate, faptul că retelele sociale importante acordă o mare atenție calității retelei cum ar fi:
a) Utilizatori reali
b) Continut original protejat de drepturi de autor
c) Clasificare pe industrii, afinităti, vârstă, sex. localitate. preferințe, bunuri consumate

… face ca motoarele de căutare să își dorească să folosească aceste surse de informații din ce în ce mai des și cu mai multă încredere!
Mai mult decât atât paginile de Facebook, Google+, Pinterest etc sunt CONECTATE/Autentificate cu authorship la paginile WEB oficiale

O mare parte a conținutului TEXT / imagini / video noi autentice sunt acum în retelele Social Media si motoarele de căutare sunt foarte dornice să indexeze această informatie, dar si să o indexeze după POPULARITATE si REPUTATIE, având deja indicii / parametrii / markerii necesari evaluării deja în rețeaua socială respectivă.

Să nu uităm că Google nu poate să indexeze la secundă toată informația din lume, dar unele zone ”fierbinți” le poate indexa la secundă, aici este cazul zonelor de social media active cu comunități mari de utilizatori.

Cum să valorifici Social Media mai bine din punct de vedere SEO?

Cu ajutorul Social Media aflii direct care sunt întrebări reale, de actualitate – publicul adoră să găsească ce îi interesează ”Give them people what they want!!!” răspunde la întrebările și îndeplinește nevoile lor
Fi distractiv și interactiv – Publicul vrea să simtă o persoană vie, caldă de partea cealaltă, publicul vrea mai mult decât să fie informat in timp real si exact, vrea să se simtă bine!
Folosește hashtag-uri, scrie titluri cu greutate SEO în social Media, Google nu va ezita să premieze conținutul tău dacă este apreciat sau viral de către utilizatori

Discuția de fond este de fapt competiția între NOTORIETATE și AUTORITATE, social media acum nu mai este doar popular, are și AUTORITATE certă, la TV / RADIO sau în alte surse sunt citate ca oficiale postările de pe Facebook sau Twitter și nu numai de pe paginile de fani oficiale ci și profilele PERSONALE de Facebook.

Să nu mai vorbim de angajări, care clar au ca reper și profilul personal din rețelele Social Media

continua-sa-studiezi

Una dintre întrebările cele mai interesante care mi se adresează este cum văd viitorul Marketingului Online.
Este cert că preferințele publicului au evoluat, este clar că pe Internet are acum acces toată lumea și nu mai este un public foarte exclusivist ce depindea de cunoștințe foarte bune în utilizarea computerului, de mijloace financiare pentru a procura un computer (sau smartphone), de condiții tehnice pentru conectarea la Internet.

INTERNETUL rămâne CEA MAI MARE ȘANSĂ a oricărui individ uman!
Astăzi oricine își poate permite Internet, cu numai 100 Euro poti cumpăra un computer la mana a 2-a si cu 5 euro lunar poti beneficia de Internet la viteza decentă. Un geniu, cu această minimă investiție ar putea face milioane de euro într-un an, un ignorant, cu un computer de 100,000 euro nu stie să facă nici 100 euro într-un an.

ne-vom-transforma-in-roboti

Mai mult, perspectiva socială s-a schimbat foarte mult, felul de a face audiență și de a comunica nu doar că s-a schimbat mult cu ceea ce se întâmpla acum ”să zicem” 10 ani, lucrurile evoluază rapid în direcții neașteptate revoluționând din ce în ce mai rapid societatea noastră.

Un simplu clip postat pe o rețea socială, o simplă poză într-un articol online pot pur și simplu să schimbe lumea.
Iată câteva lucruri care ne-au schimbat radical viața în ultimii 5 ani, un top personal:
– Smartphone-urile – Internet oriunde oricând la performanțe de desktop / laptop
– 3G-ul si preturile mici la Internetul Mobil
– Social Media (deja toată lumea are viața personală arhivată și în plină desfășurare acolo)
– Magazinele Online – cumpărăm din ce în ce mai des / rapid / eficient / online
– Felul în care ne informăm și stocăm informația online, publicațiile scrise aproape au dispărut, până și cărțile sunt amenințate serios
– Revoluția VIDEO – pozele sunt depășite, totul tinde către Video
– Intimitatea – totul devine mai vizibil și mai accesibil despre viața privată online acum

Dincolo de acest mic top, marketingul evoluează spectaculos, marketingul trebuie să fie permanent nou, creativ, provocator, inovativ,

viitorul-marketingului-online

engage-social-media-audience

O mulțime de oameni mă întreabă permanent cum să facă audiență și apoi, cum să valorifice audiența.

Pentru că mulți oameni chiar adună milioane de oameni în comunități fără ca aceștia să știe absolut nimic despre audiență, despre structura lor socială, despre preferințe, despre trend-uri dar totuși au pretenția de a fi VIRALI.

audienta-virala

Ei bine, viralitatea nu se poate fără ca să îți cunoști FOARTE BINE audiența și fără ca aceaceastă audiență să fie implicată, angrenată în comunitatea respectivă.

Cum faci ca respectivii oameni să ”te iubească„?

Iată căteva idei interesante pe care trebuie să le păstrezi vii în mintea ta și să le duci la nivelul superior ale conștiinței tale,

Supercharge-your-Facebook-fanpage

Interviul complet cu Brian Clark : aici

cum-faci-audiență-buna