21. June 2018 · Comments Off on De ce să apelezi la servicii PREMIUM când este vorba de servicii ONLINE – Web Development, SEO și Social Media · Categories: Econ, I.T., Romania

Suntem în plină eră digitală, prezența online nu mai este un simplu moft sau gadget, este ceva foarte important, spre critic: însăși diferența dintre a rămâne în business sau a închide business-ul.
În urmă cu câțiva ani, un website era necesar ca o simplă carte de vizită, o broșură de prezentare sau simplă posibilitate de a fi contactat.
Astăzi, când oamenii petrec mai mult de jumătate din timpul activ online, simpla prezență online nu mai este suficientă, îți trebuie mult mai mult:

  • să ai toate informațiile despre afacerea ta online, nu doar pe website ci pe toate canalele social media
  • să îți prezinți complet și corect toate produsele și serviciile tale, într-o manieră cât mai premium
  • să îți cristalizezi imaginea de brand nu doar la nivel de identificatori de brand (logo, slogan, culori, linii , sunete, persoane reprezentative din compania ta) ci și la nivel de ATRIBUTE de BRAND (alege maxim 3 dintre acestea: relevanță, încredere, consistență, poziționare corectă în piață, durabilitate, flexibilitate, originalitate și atractivitate) și VALORI de BRAND(integritate, solidaritate, profesionalism, dezvoltare, respect, pozitivitate, încredere, implicare, dinamism. pasiune, inovație, inițiativă și responsabilitate.)
  • să comunici cu ușurință, natural, clar, concis, eficient și elocvent în timp real și nu un simplu ”reply” în 24 de ore în zilele de muncă. A modera comentariile de pe o rețea socială, a ține cont în timp real de o informație transmisă de un client sau un partener de afaceri prin mediul online, a avea o bază de date cu informații bine structurată (nu doar adrese de mail) și a monitoriza activ datele statistice de audiență (Goolge Analytics și celelalte insight) este eminamente necesar

Ar mai fi multe de spus despre asta, o activitate susținută online nu este costisitoare atâta vreme cât investiția se reîntoarce cu succes în următoarele feluri:

  • Volum mult mai mare de vânzări servicii sau produse
  • Mărirea marginii comerciale la produse și servicii
  • Creșterea notorietății
  • Creșterea reputației online
  • Clarificare brandului
  • Poziționarea mai bună în piață
  • Identificarea nișelor de piață
  • Planificarea eficientă datorată unui cumul mare de informații (business forecasts)
  • Prospețimea brandului
  • Comunicarea eficientă (creșterea numărului de clienți satisfăcuți și scăderea spre 0 a incidentelor neplăcute care au loc mai mult sau mai puțin accidental)
  • Evitarea situațiilor de criză (internă sau externă)
  • Atașamentul la brand al personalului și a clienților și colaboratorilor
  • Plăcerea de a lucra sub umbra unui brand bine definit și poziționat pe piață

În plină eră a informației, a colecta și a evalua corect cât mai multe informații poate fi un plus semnificativ, care îți poate aduce nenumărate beneficii.

Online-ul este benefic pentru clienți, dar mult mai profitabil ca furnizor de produse și servicii.

Și pe plan intern, un brand care are o reputație și o notorietate impecabilă are foarte mult de câștigat, mai ales în ceea ce privește resursa umană.

  • Angajații muncesc cu mai mult drag și spor, sunt mai atașați de brand
  • Recrutarea personalului nou este mult mai ușoară, plăcută, atrage candidați mult mai valoroși cu costuri mult mai mici
  • Colaborarea cu furnizorii și partenerii de afaceri este mult mai bună, se obțin discounturi, livrarea către propriul business este mai proptă.

Să vorbim un pic despre imagine ca și cum ar fi două persoane: În față ai o persoană îmbrăcată casual, în haine puțin îngrijite de slabă calitate, care nu sunt ale unui brand și o altă persoană îmbrăcată cu mult bun gust, în haine curate, de marcă, alese cu grijă potrivite momentului.

Mai mult, persoana care este îmbracată corect este o persoană educată, cu un background academic bun cu o reputație bună iar cealaltă nu are un vocabular prea profesionist iar despre reputația sa nu știm prea multe, aproape nimic.

Instinctul nostru este să ne adresăm cu mai multă politețe, plăcere și dorință de a dezvolta o colaborare cu persoana ”ambalată” care știm că are o reputație foarte bună decât să comunicăm / interacționăm cu persoana care nu ne transmite prea multe semnale că am putea avea o colaborare bună pe viitor?

Trăim într-o societate unde IMAGINEA contează foarte mult, sunt nenumărate situațiile în care concurenți mult mai slabi decât noi în ceea ce privește calitatea serviciilor/produselor au câștigat încrederea mai multor clienti (de multe ori mai mari si mai importanti) datorită faptului că au avut o imagine mai îngrijită.

Reputatia este ceea ce simt, gândesc și spun oamenii despre tine. este totalitatea percepției oamenilor despre tine din trecut, prezent și viitor.
Este amprenta pe care ai lasat-o acolo unde ai fost și ești pomenit. Este etică, moralitate și valoare. Nu cea din DEX. Aia dovedita. Este BRANDUL tău!

Reputatia este cel mai important capital, este încrederea, avantajul competitiv care face diferența de cele mai multe ori, este experiența construită pe parcursul timpului obținută din interactiunea cu cei din jurul nostru și nu numai, aceasta ne definește imaginea.

Socrate considera preocuparea pentru reputatie mai importantă decat atentia acordată unei bijuterii, calea obtinerii unei reputatii de calitate obținandu-se prin eforturi constante, permanente. Suntem datori să înțelegem că suntem răspunzători nu de ceea ce comunicăm dar și de felul în care suntem percepuți de către cei către care ne adresăm sau suntem observați de către terți, către care nu ne adresăm în mod direct.

Reputatia este mesajul efectiv perceput de către comunitatea profesională, socială si bineînțeles virtuale (ONLINE) la ceea ce propui, la ceea ce initiezi, la anunturile tale din online. Socializeaza mai mult, întreaba, află și răspunde. Tot ceea ce va vine către tine va confirma sau nu că esti in atentia oamenilor si ca ei te apreciază mai mult sau mai puțin.

Cand spui: ”Am o reputatie de apărat” te referi de fapt la opinia generală si judecata publicului in privința ta.

Reputatia inseamna mai mult decat identificatorii de brand, este vorba de ATRIBUTELE și VALORILE brandului
Ce comunică? Cum sustine un BRAND în planul actiunii promisiunea sa…Cum se comportă un BRAND în situatii de criză….
Un BRAND este aliniat între ceea ce promite si ceea ce face?

Reputatia este o consecință directă a acțiunilor, un feedback avut in urma relationari cu cei din jur, real sau virtual (ONLINE), sau daca nu il cunoastem direct, probabil că am auzit despre acesta.

România, din păcate sau după cum era de așteptat este o țară unde nivelul de neîncredere este la cote crescute, pe toate planurile: economic, social, personal, politic și cultural, de aceea trebuie să acordăm o atenție suplimentară imaginii de BRAND, mai nou și ONLINE.

Reputatia se construieste permanent, este un proces de durată, oamenii au mecanisme firesti de percepție, sunt prudenți, studiază bine BRANDUL înainte de a-i oferi încrederea. e suficient un singur rating negativ pe Facebook sau Google Maps pentru ca aceste proiecții în care investesc emotional să se destrame și sa activeze mecanisme de apărare și neîncredere.

Important este ca toate aceste elemente de BRAND să funcționeze natural, într-o sinergie PERFECTĂ!

Asa se face ca in urma interactiunii cu celalalt se creeaza o impresie, ramai cu un sentiment de prea plin sau prea gol. Este mult mai usor sa viralizezi, sa promovezi un om care are o reputatie,decat o persoana care are doar bani, ai observat? De aceea paritatea nu se pastreaza cand ne raportam la reputatie si bani.

Ideal ar fi sa le avem pe amandoua. Uneori e suficient sa ai doar una dintre acestea. Ambele sunt forme de energie. Câti oameni cu bani nu ați văzut, făcând gesturi necugetate, frizând de multe ori penibilul, încercând să obțină o reputație sfidând cele mai elementare norme de bun simț?

1. Efectuează mai multe căutări ale numelui tău pe Google și pe rețelele sociale
2. Citește toate review-urile online despre tine imediat și reacționează în consecință
3. Verifică dacă business-ul tău este prezent în cât mai multe căutări pe Google despre produsele și seriviciile tale
4. Cere părerea cât mai multor clienti și colaboratori despre prezența ta online, inclusiv a propriilor angajați
5. Testează-ți website-ul cu cât mai multe instrumente de audit SEO
6. Studiază cu mare atenție datele din Google Analytics și instalează pe website și alte instrumente de monitorizarea ale activității online (cum ar fi statcounter pentru IP-uri)

Așadar, faptul că oamenii petrec atât de mult timp online și iau atât de multe decizii conștient și inconștient din informațiile colectate online, de ce nu am avea grijă de imaginea noastră online?

25. March 2018 · Comments Off on Jonathan Ive – redefinește succesul · Categories: I.T., Romania

Johny Ive este geniul din spatele designului produselor APPLE, de la cele mai cunoscute produse cum ar fi iPhone, iPad, iMac și MacBook până la celor mai puțin populare Apple TV, Apple Pen, EarPods, AirPods sau AirPort.

Jony Ive este o persoană atât de discretă, atât de nobilă și dornică să ne apropie de perfecțiune încât sunt uimit cum de ESTE ÎNCĂ în umbră de atât de multă vreme, prefer să cred că pentru el este mult mai important să creeze și să facă ceva util.

Fiind de origine britanică, pentru meritele sale deosebite, Jony Ive a fost ridicat la rangul de cavaler de către regina Marii Britanii

 

În comparație cu ”Nebunia Elon Musk” atât de publică, atât de elogiată de a duce omul pe Marte (fără prea mare folos, chiar păgubos), cu rachete ale căror costuri sunt complet nejustificate, în loc de a face altceva mai mult pentru a face cea mai frumoasă planetă din Univers, casa noastră mai plăcută, mai sănătoasă și mai sigură, Jony Ive lucrează la ceea ce este cu adevărat UTIL, de calitate, care aduce un progres REAL și nu doar de revistă de tehnologie care ”fură privirea” cum este lansarea unui autovehicul Tesla în spațiul cosmic… care personal o consider o excentricitate marketing de prost gust.

Într-o lume în care oricine (vloggeri, bloggeri) își fac reclamă și publică online tot felul de nimicuri fără nici un fel de utilitate, Jony Ive este foarte retras, foarte discret, foarte puțin vizibil, un om care a realizat atât de multe pentru tehnologie și care oferă atât de mult omenirii. O simplă căutare pe Youtube sau Google a numelui său cu filtru de căutare rezultate în ultima lună este mai mult decât relevantă.

Gândiți-vă că majoritatea obiectelor produse în lume, produsele Apple poartă ampreenta inteligenței, geniului și talentului să organizatoric.
Statistic un utilizator de telefon iPhone verifică ecranul său de minim 150 de ori pe zi și sunt aproape 1 miliard de iPhone-uri în lume
Adăugând la aceasta și utilizatorii de computere, laptopuri, ipod-uri, earpod, airpod, iwatch sau Apple Tv se ajunge la miliarde de oameni care intereacționează zilnic cu produsele asupra căror design și-a pus Jony ampreenta, sunt chiar dependente de produsele asupra căruia și-a pus ampreenta.

Plus sistemul de operare iOS, care de departe e cel mai practic, frumos, stabil și productiv din lume, restul sistemelor de operarare având un design și o utilitate mult mai slabă decât a iOS, și asupra designului acestui sistem de operare și-a pus ampreenta Jony Ive

Peste toate acestea, dacă suprapunem CALITATEA, INOVAȚIA, UTILITATEA și impactul în viața reală a produselor al căror design îi aparține în cea mai mare parte Jony Ive, ajungem la o dimensiune uriașă asupra impactului pe care îl are acest om asupra omenirii.

Cum este posibil ca un om care a realizat și realizează în acest moment atât de multe pentru omenire să fie atât de puțin vizibil?

De fapt, el a fost ”copilul cel mai drag” din punct de vedere al echipei pentru Steve Jobs

Când spun ”drag”, asta nu înseamnă burdușit cu bani și răsfățat cu onoruri ci asupra căruia s-a revărsat cel mai mult geniul lui Steve Jobs ca membru al echipei, cu el lucra cam tot timpul.. la orice oră din zi și din noapte, iar să îi faci față unui ca Steve Jobs nu înseamnă doar o URIAȘĂ putere de muncă ci și o dedicare completă, trup și suflet tehnologiei și revoluționării tehnologice a omenirii.

Sunt în continuare mai mult decât uimit, sunt chiar revoltat și intrigat că un asemenea om este atât de foarte puțin cunoscut în timp ce ”personaje de carton” ne sunt vânturate zilnic prin fața ochilor și urechilor, așa că am decis să scriu acest articol despre el.

Personal, cred că el ar fi trebuit să preia conducerea Apple după moartea lui Steve Jobs, însă trăim într-o lume în care din păcate este dominată de consumerism kitsch și prost gust, așa că a fost preferat la conducerea Apple – Tim Cook, un geniu în distribuție, stocuri, un vânzător care știe să plimbe marfa bine, cel mai bine din lume!

În acest clip, vocea sa extraordinar de elegantă este în perfectă simbioză cu produsele Apple, este posh, este șic, este ca o picătură de apă curată.

Ceea ce mi se pare genial este faptul că Johny Ive a făcut accesibile aceste BIJUTERII ale designului și tehnologiei accesibile muritorului de rând, această parte a geniului său, de a democratiza accesul la tehnologie și calitate mi se pare un pas extraordinar pentru omenire.

Fast Forwarding de la preluarea conducerii companiei de către Tim Cook, Johnny a intrat într-un con de umbră redevenind din decembrie 2017 șeful echipei de design de la Applem, în acești 2 ani în care a lipsit de la conducerea echipei de design Jony Ive s-a ocupat de proiectarea și supravegherea construcției Apple Park, post pe care îl visează și doresc toți designerii de produs din lume.

Produsele Apple nu sunt simple produse, sunt opere de artă. Inteligente. Intuitive. Simple ca o picătură de apă. Simplitatea dusă pe culmile absolute. Armonie, armonie ca un cântec fără pereche din natura noastră, umană.

Apple Park este proiectat tot de către Johnny Ive și este aproape gata. Are atât de multă sticlă și transparență pe interior încât este ceva obișnuit ca cei nefamiliarizați cu interiorul să se lovească frecvent de usile și peretii de sticlă ai clădirii 🙂

și interiorul este iar.. fantastic!

Câteva obiceiuri ale lui Jony sunt legate de existența și dezvoltareaunui jurnal de activități:

  • Ține un jurnal
  • Ține un jurnal din industrie
  • Ține un jurnal al problemelor și soluțiilor găsite
  • Se întreabă de sute de ori pe zi dacă ceea ce ce face e destul de bun, folositor, inovativ, util, frumos, armonioc, ecologic

Și în încheiere, ce înseamnă o echipă de design de produs adevărată

07. March 2018 · Comments Off on Brandul de țară – de ce nu știm să îl apărăm? · Categories: I.T., Psiho, Romania

De ceva vreme am remarcat o ”hartă a inteligenței” pe Europa al cărei autor este Richard Lynn și care circulă VIRAL în social media românească, în special pe LinkedIn.

Pentru a CONTRACARA acest HOAX (minciună virală) , am trecut la modificarea hărții pentru ca algoritmul Edge Rank al rețelei sociale să îl livreze pe newsfeed la cât mai mulți oameni

”In 2002, Richard Lynn, a professor of psychology at the University of Ulster, stoked the fire with the publication of his book IQ and the Wealth of Nations, written with Tatu Vanhanen, emeritus professor of political science at the University of Tampere, Finland, and father of the Finnish Prime Minister, Matti Vanhanen. The claims were criticised on the grounds that data for many countries was flimsy and inadequate, unrepresentative of their ethnic diversity and wrongly analysed. The countries with the highest scores were those where IQ testing was part of the educational process.”

Această hartă a fost creată/concepută de către CONTROVERSATUL (ca să nu spun altfel) profesor universitar Richard Lynn în (“white supremacist journal”) lucrarea sa IQ and Wealth of Nations lucrare considerată iar în afara unei comunicări științifice. Vom reveni pe parcurs cu ARGUMENTE scrise, cu documente și dovezi de maxim bun simț (Wikipedia)

În mod natural, m-am uitat cu ce scor este cotată România și nu am fost deloc surprins de faptul că am fost puși, ARBITRAR la coada clasamentului, ”depășiți” fiind de Turcia și alte țări din Europa considerata ”barbare”. Ce m-a întristat însă a fost ferocitatea vecină cu inconștiența cu care conaționalii noștrii distribuiau și argumentau veridicitatea acestui scor, aș fi fost cât de cât împăcat că totuși cineva, din sutele de mii de români utilizatori ai rețelei sociale LinkedIn, ia totuși atitudine și argumentează științific, cu argumente de bun simț, de ce această ”hartă” este o mare eroare.

Sunt cel putin 30 de argumente solide valide care să contrazică această hartă, totuși mă voi limita la principalele  8 pe care le găsesc de cuviință să le prezint aici și am să vă las pe voi să găsiți măcar un argument în plus pe care aș putea să îl adaug la lista aceasta, care așa cum cum am menționat anterior, nu este încheiată.

1. Inteligența umană este distribuită OMOGEN! Fiind o calitate NATIVĂ în principal, nu se poate face un clasament GEOGRAFIC.

A clasifica GEOGRAFIC inteligența umană înseamnă a arunca apariția omului indirect pe panta evoluționismului, teorie care în ultimii 20-30 de ani a fost demonstrată ca fiind depășită (ca să nu zic falsă sau frauduloasă). Așadar, din fașă această hartă are un temei greșit, imoral, neprofesional, etc etc

2. Studiul inteligenței umane este imprecis, neclar, neștiințific din punct de vedere al cuantificării și impreciziei Definiens-ului și Definiendum-ului.

Orice definiție comportă un DEFINIENDUM, în privința psihologiei, știință relativ tânără dar destul de departe în privința preciziei cifrelor, domeniul este neclar și metodele de cercetare iar neclare și superficiale în privința inteligenței. Dacă se poate vorbi de niște cifre, este îngăduit ca a fi considerabil acceptate cifrele SOCIOLOGICE, dar nu cele din psihologie,

3. Tipurile de INTELIGENȚĂ sunt cel puțin 7 științifice, din punct de vedere științific, în această hartă este aleasă o inteligență arbitrară, preferențială

4. Autorul hărții Richard Lynn este contestat și mai mult, este declarat în afara științei, pentru RASISM și DISCRIMINARE geografică, istorică, etc etc etc

Iată ce scriu aceste mari publicatii de un incontestabil nivel academic și cu reputație impecabilă despre acest domn Richard Lynn autorul hărții inteligenței care ne clasează pe noi românii drept un popor de oameni cu inteligență mică:

5. Nu este prezentată nici o metodă științifică sau cum au fost obținute aceste procente

6. Nici un INSTITUT sau autoritate în domeniu nu garantează sau nu susțin în nici o formă calitatea procentelor sus numite. Instituțiile noastre abilitate din România, de stat sau private, din câte cunosc, nu au făcut nici un fel de studiu în această privință.

7. Reacția comunității științifice a fost puternică și cei care contestă acuratețea și chiar onestitatea datelor sunt de zeci de ori mai mulți, așadar Quorumul comunității științifice nu este întrunit, dimpotrivă, numărul si reputația contestatarilor în domeniu este mult mai mare!
Articole despre această hartă și acest subiect sunt aici:
– Devastating Criticism of Richard Lynn

– IQ Map Sparks Controversy

8. Felul în care este livrată informația, sub formă de INFOGRAFIC care este un format grafic VIRAL (lucru pe care foarte puțini oameni îl știu) sub formă de material viral, duc către un HOAX, am explicat în multe locuri ce este un hoax: Aici, aici și aici

Trecând peste faptul că domnul Richard Lynn discriminează fățiș oamenii geografic și rasial, acesta mai discriminează și femeile din punct de vedere al inteligenței.

sau cum titreaza Daily Mail despre Richard Flynn : Sorry, men ARE more brainy than women (and more stupid too!) It’s a simple scientific fact, says one of Britain’s top dons
… unde acest pretins ”om de știință” declară cu subiect și predicat că bărbații sunt mai deștepți ca femeile…

De fapt, la o sumară documentare pe internet despre lucrările acestui domn Richard Lynn vă veți da seama asupra competenței profesionale și a calității informației pe care acesta o generează.

Mi se pare STRIGĂTOR la cer, ca în plin mileniu 3, în plină epocă a cunoașterii și informației, aceste informații de senzație false să se bucure de așa de mare apreciere și asimilare!

Dincolo de faptul că am fost acuzat (pe nedrept, pentru că sunt exact la polul opus al acestor etichetări) de: comunism, PSD-ism, Dragne-ism, naționalism etc și alte mizerii intelectuale de acest gen, țin să atrag atenția că PATRIOTISMUL și luarea de atitudine în fața informației false, manipulatoare, incorecte este o atitudine de bun simț. Patriotismul nu este nationalism ci păstrarea DIVERSITĂTII culturale, nu este nici comunism și nici coruptie politică.

În încheierea articolului voi vorbi despre BRANDUL DE ȚARĂ.

Este foarte trist că noi românii nu suntem conștienți de ce este IMPORTANT să luăm atitudine în fața acestor manipulări de joasă speță.
Aici nimeni nu spune să ieșim în stradă să ne batem în piept cu ”noi suntem români”, ci doar ca înainte de a accepta o informație ca fiind 100% reală, de calitate, etică, morală, profesională ș.a.m.d., să o verificăm!

Mi se iar iar teribil de trist că, atunci când vedem ca autor un nume străin să ne ploconim și să o luăm drept ”de bună” și mai mult, să sărim la gâtul celor care de fapt ne apără interesele noastre și nu în ultimul rând, adevărul și corectitudinea științifică.

Cu atât mai trist este că o publicație NAȚIONALĂ care PRETINDE un jurnalism de calitate ca ADEVĂRUL, cade în capcana HOAX-ului și publică această hartă luând-o drept informație de calitate:
Cât de inteligenţi sunt românii în comparaţie cu restul europenilor. Harta IQ-ului din statele UE

Ca o reacție în lanț, zeci de publicații jurnalistice au preluat acest articol distribuindu-l la scală națională.

Din păcate, organele noastre abilitate nu au luat nici o măsură, populatia României fiind intoxicată cu mesaje care induc complexul de inferioritate al unei inteligențe mici europene, aceste articole publicate și promovate de către publicații în masă din România reprezentând un atac direct asupra siguranței naționale în contextul războiului hibrid, războiul informațional.

Încă o dată, iată punctul de vedere despre autorul hărții Richard Lynn, surse jurnalistice IMPECABILE aici:

============

Ca o ultimă remarcă, dacă mai aveți o fărâmă de conștiință românească, anul acesta se împlinesc 100 de ani de la marea unire, care ne definește ca națiune, poate ar fi un moment bun de meditație asupra acestui fapt și, dacă nu putem face ceva bun pentru România, măcar să nu îi facem rău.

Vă multumesc pentru răbdarea de a fi citit acest articol destul de arid.

 

27. February 2018 · Comments Off on Banca Transilvania – CĂMĂTARI la mica ciupeală! · Categories: I.T., Romania

Banca Transilvania Camatarie

În urmă cu 2 ani am avut două conturi la Banca Transilvania pe care le-am închis în urmă cu un an, de tot definitiv.
La închidere am întrebat dacă e plătit tot și mi s-a spus că s-a plătit TOT și că nu mai am de plătit nimic.
Apoi mi-au venit niște sms-uri că mai am de plătit 10-15 lei, nu mai țin minte și le-am ignorat pentru ca anul acesta să îmi vină ditamai somatia în plic, prin poștă cu confirmare de plată că am să plătesc ceva de genul 70-80 lei…

Să ne înțelegem: Nu am nimic împotrivă să plătesc ce folosesc sau ce mi-a fost prestat. Dar când ai conturile închise la bancă și îți vine din urmă tot felul de notificări, inclusiv acasă prin poștă, cu sume la care s-au pus dobânzi peste dobânzi, la servicii de care tu știai i ai semnat că nu mai beneficiezi de ele, că ei sunt bancă și își pot permite să te trateze ca un nimic.. ca o vacă de muls… atunci e o problemă!

Cum rezolvăm problema aceasta? Informăm publicul cum stau lucrurile pentru ca să nu mai fie păcăliți și alții!

Când am văzut că oamenii îmi tot pun în cârcă sume, am zis să plătesc o dată și să închid tot ce e de plătit
Am fost, am plătit suma și… după 3-4 ore mă sună o domnișoară ca să îmi spună că mai sunt încă 2-3 lei de plată de care nu si-a dat seama dmnisoara de la ghisue… că mă roagă frumos să merg să plătesc. Îi spun domnisoarei ca e ridicol ca conversatia noastra ne costa pe amandoi mai mult decar 2-3 lei cat datoram, la fel si timpul si nervii noștri. Ea insistă să merg să plătesc… Chiar așa de mare nesimțire ca pentru eroarea lor să mă pună pe drumuri să plătesc.. 2-3 lei? Nici măcar să plătesc ONLINE nu au optiunea, trebuie să merg musai cu buletinul la agentia nu stiu care!

Deci, la un an de când nu mai foloseam serviciile Bancii Transilvania, aceasta m-a taxat 70 si ceva de lei.. apoi după ce intreb cu subiect si predicat, la ghiseu, daca mai am de platit ceva, daca totul e ok.. mă suna iar sa imi zica ca mai am de plătit.. Ce mai am de plătit? Dacă e de la voi eroarea.. de ce imi puneti dobânzi peste dobânzi si dobânzi exorbitante de faceti din 2 lei .. 14 lei in o lună?????

După nici o lună, iată îmi vine SMS ca am să plătesc 14.05 lei.. Cum Dumnezeu de la 2 lei dator, că uitase să îmi dea la ghiseu sa platesc si ăia 2-3 lei au ajuns 14.05 lei? 

Bănuiesc că cei 14 lei se vor face 2-300 lei până la sfârsitul anului. Din ce au făcut Banca Transilvania datoria de 2 leu în 14 lei?

Nici de al naibi nu am să îi plătesc, să vedem dacă mă fac dator câteva sute de lei anul acesta, din nimic!

Să vedem cine are mai mult de pierdut, Banca Transilvania sau eu.. Să vedem cum ”la mica ciupeală” face Banca Transilvania bani.

Servicii pe care nu le prestează le încasează de la mii de oameni ca mine, care trec cu vederea pentru că sunt prea ocupați și au alte treburi.
Acesta este ”business”-ul Banca Transilvania? Să pună dobânzi pe tot felul de chichițe pe care ei le uită și pe servicii pe care NU LE FOLOSESC oamenii?

Banca-Transilvania-Camatari

 

 

 

22. February 2018 · Comments Off on Google Maps User Rank – ajută la îmbunătățirea semnificativă a rezultatelor căutărilor organice în Gooogle · Categories: Econ, I.T., Romania

Contribuiți cu fotografii de CALITATE / Relevante pentru utilizatorii Google Maps în locații atractive care sunt foarte căutate pe Google Maps pentru a obține un punctaj mare.

Google Maps Vizualizari Multe

Creșterea rank-ului Dvs în Google Maps vă permite ca să creșteți prin acordarea de rating unei locații pe Google Maps a vizibilității în rezultatele organice Google (SEO).

Google Maps User Ranking Level 7 Seven

 

 

19. February 2018 · Comments Off on Pe Facebook nu îi amendează nimeni pentru HOAX? · Categories: I.T., Psiho

Au trecut aproape 24 de ore de când ”un glumeț” a postat cu rea voință un HOAX pe cea mai vizibilă rețea socială.
Reacția rețelei sociale este de a nu șterge această postare, care este pomenită în cam toate ziarele de scandal din lume este (cel puțin pentru mine) de neînțeles. Cum este posibil ca FACEBOOK în aproape 24 de ore să nu șteargă un HOAX care s-a propagat la aproape 1 miliard de oameni? Cum de își permite FACEBOOK ca să păstreze cu bună știință această postare mincinoasă care a fost distribuită de 2 milioane de oameni???

Adresa postarii Facebook HOAX 

hoax-facebook-silvester-stalone

 

Cum adică, tu rețea socială lași ca asemenea HOAX să fie distribuit de aproape 2 milioane de oameni și tu să tolerezi asemenea poluare informațională.

Despre HOAX am scris în foarte multe rânduri, sunt pasionat de acest subiect de mai mult de 15 ani, am scris despre asta Hoax in strada am scris despre Hoax pe Yahoo messenger , în mod cert voi mai scrie despre asta și în viitor, am vrut doar ca să punctez acest ”milestone”  din istoria omenirii când 2 MILIOANE de oameni au dat SHARE în 24 de ore unui HOAX

În condițiile tu ca rețea socială ești într-un război deschis cu știrile de senzație, stirile tip clickbait, pretinzi conținut premium, conținut original și niște standarde mari de conținut online, lași totuși o postare care a ajuns la toată planeta ca fiind falsă.

Este normal ca HOAX-ul de asemenea amploare să fie tolerat? Ar trebui ca cineva să amendeze sau nu Facebook pentru asemenea tolerare la asemenea nivel (2 milioane share-uri) a acestei stiri false?

Părerea mea personală este că Facebook ar trebui să se implice, mai ales ca a fost cazul de curand al bug-ului iOS cu acel simbol care bloca mesageria iPhone, iar oprirea hoaxului ar trebui să se facă si la nivel de mesagerie, nu doar la postări.

În mod cert, se va ajunge la asta, estimez că în 10 ani astfel de fenomente nu vor mai fi posibile, va fi un departament întreg specializat pe HOAX care va opri de la bun început acest gen de fenomene media.

Acum este ora 2 noaptea și HOAX-ul încă se propagă. Facebook, multumim că ne-ai lăsat jucăria s functioneze, sperăm că te va da în judecata Stalone si va lua si pielea de pe voi!

sylvester-stalone-hoax-2-million-shares

 

Update 20 Februarie ora 10.00 A.M. – Toată lumea e sătulă de acest HOAX însă Facebook a decis să păstreze această postare după mai mult de 36 de ore.

HOAX - Silvester Stallon-Facebook-Post

Toate rezultatele de pe Google vorbesc despre acest HOAX iar Facebook a decis ca să mențină această postare, desi Facebook permanent ameninta cu suspendarea paginilor, oprirea livrarii postarilor pe newsfeed si vorbeste cu gura pana la urechi de CALITATEA RETELEI sociale

Sylvester-Stallone-Hoax-Google -results

08. February 2018 · Comments Off on Promovarea SpaceX și Tesla pe orbită este de prost gust! · Categories: Econ, I.T.

tesla-spacex-starman-falcon-heavy-rocket-elon-musk

Cu toții îi admirăm excentricitatea lui Elon Musk, dar, pentru mine cel puțin, mi se pare de prost gust, pentru că sunt poluante!

Admir la Elon Musk faptul că promovează zborul interplanetar prin programul Space X, bateriile Powerwall și Tesla pentru trecerea la energie nepoluantă, însă marketingul lor mi se pare o cretinitate.
Am să explic de ce:

1. Ideea rachetelor refolosibile, este utopică, majoritatea oamenilor nu știu sau au incultura de a nu își da seama că 90% din POLUARE are loc nu în momentul aruncării produsului finit la gunoi, sau aiurea ci în momentul PRODUCTIEI!. Pentru a produce un iPhone X de exemplu, care are 200 de grame, se poluează cu o tonă de material (energie și deșeuri). Aproape degeaba duci la reciclat un iPhone folosit dacă pentru producerea unui model nou de iPhone se polueaza la producerea sa de 3-4 ori mai mult decât la producerea modelelor anterioare.
Așadar, pentru a produce o rachetă ”refolosibilă” care să fie ”rentabilă” probabil mai poluează cu producerea a încă 1000 de rachete obișnuite.

2. Colonizarea MARTE – O altă cretinitate absolută. Omul nu a ajuns pe lună și nu va ajunge următoarea sută de ani pe Marte, dar planeta noastră trebuie să fie salvată înainte de a incepe colonizarea. Se investește în colonizarea viitoare de 100 de ori mai mult decât ar fi de ajuns pentru salvarea planetei. De banii cheltuiți pe Space X se puteau reface pădurile tăiate în Amazon și Asia și refacerea planetei.
Pentru ce să mergi pe o planetă îndepărtată pe care nu se poate locui? Nu are absolut nici o logică să colonizezi cu costuri de 1000 de ori mai mari o planetă indepartata decât să readuci echilibrul și natura pe frumoasa noastră planetă.
Pentru maniacii ”Elon Musk” le readuc aminte că:
– Aproape toate speciile de mamifere au fost EXTERMINATE și este foarte posiobil ca urmașii noștrii în curând să le poate vedea doar in filme, muzee (împăiate) si desene animate
– Aproape jumate dintre păsări au fost exterminate
– În oceane, la fel vietățile au fost reduse la jumate
– Albinele sunt aproape de disparitie (se stie ca daca dispar albinele este foarte posibil ca specia umana și majoritatea oamenilor sa dispara)

3. Pentru ce să duci un automobil în spațiul cosmic? Ca să faci marketing? Reclamă video când 80% din mașinile Tesla care ies pe poarta fabricii au defecte de fabricație?
La ce este de folos o Tesla în spațiul cosmic? Puteai să duci un satelit sau ceva folositor pe orbită pe care să vopsești un logo sau slogan cu Tesla. Cred că oamenii nu sunt deloc conștienți de GUNOIUL de pe orbită care este foarte periculos și deja este o problemă!

Așadar, pentru sforăitorii habotnici Elon Musk, mai băgați-vă mințile  în cap și nu mai ”haliți” toate prostiile comerciale.

07. February 2018 · Comments Off on De ce nu folosește aproape nimeni Google+? · Categories: I.T.

google-retea-sociala-nefunctionala

Rețeaua socială Google+ a fost lansată pe 28 Iunie 2011, cu mari așteptări, urmate de o continuă nedumerire: Google+ este un produs prost sau e făcut intentionat prost?
Îmi mai aduc aminte ca ieri când era în pregătiri, cum ne zbăteam ca să prindem cont înainte de a fi lansat oficial, ce speranțe ne făceam vis a vis de Google, chiar și la ora actuală Google+ rămâne cea mai mare rețea socială (dacă ai cont pe gMail sau Youtube ai automat și cont de Google+
Cred că majoritatea eram convinși că Google+ va fi un chalenger serios la adresa Facebook, pe care, mulți dintre noi nu prea îl agream, iar lucrurile nu s-au schimbat cu mult nici astăzi.
În acei ani, imediat după lansarea Google+, unii specialiști Social Media și SEO își dădeau cu părerea că +1 și cu Google+  vor instaura dictatura Google și pe rețelele sociale, impunând sau condiționând ordonarea / poziționarea rezultatelor în căutările Google de activitatea pe rețeaua socială a Google+.

Uite că au trecut aproape 7 ani de atunci, Google și-a retras +1 -ul (versiunea proprie de ”like” și acum Google+ pare mai părăsit ca oricând, poate doar năpădit de reclamă și postări care au legătură cu algoritmul SEO, postările și influența postările pe Google+ sunt aproape nule, nimeni nu își +1 sau ce like o mai fi pe acolo. Nici măcar Google nu aruncă în primele rezultate din căutările organice postările de pe Google+, rețeaua părând a fi un fel de a 7-a rotă inutilă la căruță.

Dar, iată motivele pentru care aproape nimeni nu folosește Google+

1. Interfața de navigare UX/UI sunt cu totul atipice, pe 2 sau 3 rânduri. WordPress a consacrat navigarea stil ”filă de dosar”, meniul în stânga, micuț și practic. La Google+ totul e pe dos, se navighează foarte greu pe el, se încarcă greu newsfeed-ul. Navigarea este ușor ”aberantă” pe newsfeed-ul Google+

2. Butonul de +1 nu este prea îmbietor spre a fi accesat, în mod clar icon-ul ”like” este mult mai atractiv decât cifra 1 și simbolul adunării, acum hai să fim serioși, câți dintre noi am iubit matematic în școală și câți dintre noi ne dorim să mai avem de a face cu numerele si adunarea când suntem la relaxare? În această categorie includem și icon-ul de Share, care e și acela, prea abstract/minimalist

3. Probabil de focul Copyright-ului, nu se pot pozele pe calculator. Pe Google+ au introdus un format nou de imagine care este practic inutil in afara rețelei, așa că dacă vrei să iei o imagine de pe Google+ te ajută doar sfântul PrintScreen (captură de excran)

4. Clipurile video nu pot fi postate decât prin intermediul Youtube, la fel si pornirea lor, iar comentariile integrate cu Youtube sunt un mare rahat. Aici intervine părerea multora că Youtube este o rețea socială prea COOL pentru a încuraja Google+

5. Chatul, este ca si inexistent sau daca exista este prea puțin practic

6. Utilizatorii este deja pe alte rețele sociale și Google+ nu oferă ceva nou, extraordinar, ceva care să ”se merite”să îți pierzi timpul acolo. Nici măcar conținutul postat pe Google+ nu este prea premium, LinkedIn de exemplu a reușit să se adapteze și să aibă un conținut de calitate, specializat.

7. Navigarea printre fotografii: Dacă dai un click pe o fotografie ca să se facă mare, trebuie apoi să îi dai back de la  săgeata/link-ul de back,este prea putin placut si chiar putin confortabil.

8. Google+ are o identitate de brand foarte ciudată, un roșu care pare a nu avea prea mare legătură cu Google, deși youtube este cu roșu, Gogogle+ nu prea are are legătură cu roșul. Culoarea albastru închis rămâne cea mai potrivită pentru o rețea de social media.

9. Partea de embed, de OpenGraph este de-a dreptul JALNICĂ, mai mult, nu exista un debugger pentru problemele de OpenGraph la postarea pe Google+

10. Decalajul imens dintre User Experience și Usability. – Practic pe Google+ nu este deloc distractie, nu există deloc o coerență, o muzică, un ”fun”. Este pur și simplu un produs plictisitor și nefolositor.

Practic,, urmare a folosirii Google+ nu am găsit decât câteva elemente spoiradice de SEO combinate cu Google Compania mea, un plus insuficient aparitia in Knowledge Graph pentru a folosi macar 10 minute pe zi Google+. Este, neproductiv, ineficient și nu aduce nici o satisfacție utilizarea Google+ .

11. Aplicația Google+ se prezintă surprinzător de bine în comparație cu versiunea desktop, dar, aici partea de sărăcie de conținut și lipsa activității de orice fel convingând repede ca aplicația să fie dezinstalată/

Rezumând, echipa Google+ este complet lipsită de viziune în materie de Social Media, produsul lor fiind cu totul neatractiv

 

30. January 2018 · Comments Off on Al patrulea val – Societatea Informațională · Categories: I.T., Psiho

Alvin Toffler și Al treilea val

#alvintofler #altreileaval #antropologie #alpatruleaval #societateainformationala #antropologieindustriala

Al-4-lea-val

Ultima lucrare a lui Alvin Toffler, “Al treilea val”, cunoscuta prin atributele ei de a fi incitanta, chiar socanta, a castigat popularitatea mondiala. Ea a fost editata in peste 1,5 milioane de exemplare si tradusa in 16 tari.

Cartea a necesitat o vasta documentatie, la elaborarea ei contribuind lectu ri indelungate ale revistelor de specialitate, rapoarte, ziare, documente, monografii din numeroase tari, alaturi d interviuri ale “pionierilor” schimbarii dintr-o gama larga de domenii. Nu au lipsit, dupa cum insusi autorul afirma, calatoriile, experientele personale.

Aceasta carte imparte civilizatia in numai trei faze – faza agricola a Primului Val, faza industriala a celui de Al Doilea Val, locul central ocupandu-l insa omenirea contemporana, aflata in zorii unei noi civilizatii, deseori personificata de Toffler – civilizatia celui de Al Treilea Val.

Termenul “val” este aici metaforic, el referindu-se la impactul social al unor “torente” de schimbare ce ne perturba vietile, aceste ciocniri de valuri ducand la disparitia civilizatiei industriale si aparitia civilizatiei informationale.

Aceasta noua civilizatie este atat de revolutionara – spune Toffler – incat sfideaza vechile moduri de gandire, vechile formule, dogme si ideologii, intrucat acestea nu mai corespund realitatilor. “Nu putem inghesui lumea embrionara de maine in spatiile tihnite de ieri. Nici atitudinile sau starile de spirit conventionale nu mai sunt potrivite”.Aceasta este marea incercare al lui Alvin Toffler.

In capitolul “Mausoleul politic”, Toffler subliniaza mesajul politic al celui de Al Treilea Val – necesitatea confruntarii cu o revolutie politica, in urma careia civilizatia celui de Al treilea Val sa beneficieze de noi instrumente politice de adoptare si aplicare a deciziilor, intrucat structurile politice de tipul celui de al Doilea Val sunt perimate si pe punctul de a fi transformate.

In subcapitolul “Gaura neagra”, Toffler, referindu-se la criza energetica din anii ’70 , critica neputinta mecanismului politic al S.U.A., blocajul decizional cu privire la chestiunile de importanta vitala pentru societate, aratand ca tehnologia politica a celui de Al Doilea Val “scartaie”, nefiind vorba de criza unui guvern sau a altuia, ci de o profunda criza a democratiei reprezentative in toate formele ei.

Incapacitatea crescanda dae a lua decizii competente la momentul oportun modifica radical raporturile dintre putere si societate. Astfel, partidele politice isi pierd puterea de atractie, scade participarea la vot, cetatenii exprimandu-si fata de conducatorii politici dezgustul si dispretul, drept pentru care, sistemul politic, fiind el insusi dereglat,nu mai poate indeplini rolul de stabilizator intr-o societate dinamica, cuprinsa de schimbari. “Gaura neagra” in societate este un tot mai mare vid al puterii, inregistrat in toate tarile celui de Al treilea Val al schimbarii.

Asistand la “falimentul” celor care ne conduc si observand politicienii impletindu-se “nauci” in fata problemelor generate de inaintarea celui de Al Treilea Val, pana si oamenii cel mai bine intentionati incep sa doreasca un conducator dinamic, dominator. Aceasta revendicare a unei conduceri mai ferme coincide cu aparitia unor grupuri autoritare care urmaresc profituri din destramarea guvernamantului reprezentativ.

Se pleaca astfel de la trei idei gresite, dintre care, prima este mitul eficacitatii regimurilor autoritare. Insa conducerea autoritara si chiar totalitarismul au prea putin de-a face cu eficienta, relevanta fiind in acest sens , ineficienta Germaniei naziste in multe privinte, chiar daca a actionat cu eficienta in omorarea “nearienilor”. Comparand Germania nazista cu Marea Britanie, in privinta organizarii pentru razboi, Toffler demonstreaza ca “ideea ca cel de-al treilea Reich a fost un exemplu de eficienta militara sau industriala este un mit caraghios”.

Cea de-a doua idee pe care se bazeaza cei ce pledeaza pentru o conducere de mana forte este supozitia tacita ca un stil de conducere care a dat rezultate in trecut va da rezultate si in prezent sau in viitor, insa in civilizatii diferite este nevoie de calitati de conducator foarte diferite, intrucat ceea ce azi se demonstreaza a fi virtute, maine se poate dovedi a fi nevolnicie, “slabiciune dezastruoasa”.

Cea de-a treia idee comporta un viciu si mai grav, in sensul ca se simte nevoia unui Mesia politic, care sa ne salveze de la dezastru, idee ce porneste de la premisa ca miezul problemei ar fi personalitatea conducatorului.

Toffler sustine insa ca, daca am avea in posturile de conducere chiar “sfinti, genii si eroi, tot nu ne-ar ocoli criza agonica a guvernarii reprezentative, adica a tehnologiei politice din era celui de Al Doilea Val.

El lasa loc ideii ca liderii de maine s-ar putea sa aiba de-a face cu o societate mult mai descentralizata si mai participativa, o societate mai diversificata decat cea actuala.

Se pune problema ca, daca totul s-ar rezuma la alegerea “celui mai bun conducator”, solutia s-ar gasi in cadrul sistemelor politice existente. Insa, in conditiile desuetudinii structurilor politice si guvernamentale actuale, conducatorii – chiar si “cei mai buni” – se dovedesc neputinciosi, intrucat institutiile prin intermediul carora trebuie sa actioneze sunt perimate.

Unul din motivele desuetudinii structurilor politice este interdependenta la nivel mondial a guvernelor nationale, ale caror decizii pot declansa repercusiuni costisitoare si primejdioase, atat la nivel local, cat si la nivel planetar, insasi scara la care se exercita guvernarea si chiar modul in care este distribuita autoritatea decizionala fiind flagrant inadecvate lumii contemporane.

Anacronismul structurilor politice se reflecta si in tendinta de a delimita net activitatile diverselor ministere sau departamente din cadrul guvernelor ceea ce duce inevitabil la confuzie si dezastru, generandu-se efecte contradictorii care se anihileaza reciproc.

Un asemenea mod de abordare a realitatii, caracteristic celui de Al Doilea Val, nu va permite nici unui guvern, oricat de centralizat si autoritar, sa rezolve problema integrarii activitatii acestor unitati, in virtutea intelegerii stransei impletiri a diferitelor domenii, care se interconditioneaza reciproc (energia afecteaza economia, de pilda) si ca urmare, orice incercare a unui guvern de a rezolva o problema ar genera o noua problema, deseori mai grava decat cea initiala, rezultatul nefiind insa decat aparitia unui nou rand de filtre si filiere, care incalcesc hatisul birocratic prin care trebuie sa treaca deciziile, adica o si mai mare complicare a labirintului birocratic.

Guvernele si institutiile parlamentare ale celui de Al Doilea Val au fost concepute pentru adoptarea deciziilor fara graba, fondatorii lor neprevazand viteza cu care aveau sa evolueze evenimentele. Astazi, schimbarea sociala se accelereaza, sporind presiunile carora trebuie sa le faca fata cei ce adopta deciziile politice si intensificand totodata actualul declin politic si guvernamental.

Institutiile politice, proprii celui de Al Doilea Val, nu permit elaborarea unor decizii intaligente cu promptitudinea pe care o impun evenimentele, in conditiile accelerarii generale a schimbarii, iar in acest ritm frenetic, deciziile ori vin cu intarziere, ori lasa loc indeciziei, ceea ce face ca structurile politice actuale sa fie perimate, indiferent de ideologiile de partid si de conducatori.

Daca Al Doilea Val a generat o societate de masa, Al Treilea Val ne demasifica, lasand loc unui nivel mai mare de diversitate si complexitate.

Acest proces revolutionar, asimilat evolutiei societatii, ne ajuta la explicarea unui fenomen politic cunoscut de toata lumea – destramarea consensului.

Organizatiile de masa nationale intampina dificultati in a-si pastra coeziunea, concomitent cu proliferarea unor puternice grupuri disidente, interesele acestora fiind foarte diversificate, atat la nivel national, cat si la nivel local, incat politicienii si inaltii functionari din aparatul de stat nu le pot urmari.

Se inregistreaza nu numai faramitarea electoratului, dar si o necontenita perindare a grupurilor disidente, tot mai efemere, aceste schimbari facand sa devina tot mai desuete si ideile despre coalitiile politice, aliante sau fronturi unite.

Demasificarea vietii politice reflecta tendintele conflictuale din domeniul tehnologiei, al productiei, comunicatiilor si culturii, ceea ce reduce si mai mult capacitatea oamenilor politici de a adopta decizii de importanta vitala ei fiind obisnuiti sa manevreze cu un electorat format din cateva blocuri bine delimitate si organizate.

Situatia difera insa de la tara la tara. Ceea ce nu difera este provocarea revolutionara a celui de Al Treilea Val, fata de institutiile perimate ale celui de Al Doilea Val, care sunt prea lente pentru a putea merge in pas cu schimbarile si prea nediferentiate pentru a putea face fata gradului actual de diversitate sociala si politica. N-ar fi suficiente simple remanieri ale regulilor pentru a schimba situatia, fiind in joc postulatul fundamental al teoriei politice ale celui de Al Doilea Val: conceptul de reprezentare.

Desi sistemele noastre se bazeaza teoretic pe principiul majoritatii, cresterea diversitatii duce la imposibilitatea formarii unei majoritati, chiar si in problemele de importanta cruciala pentru supravietuire.

Aceasta destramare a consensului arata ca tot mai multe guverne sunt guverne minoritare, bazate pe coalitii flotante si precare. Diversitatea electoratului este atat de mare, incat “reprezentantii” alesi nu pot pretinde cu indreptatire de a fi mandatarii unui consens. Ei nu pot reprezenta vointa generala, pentru simplul motiv ca asa ceva nu exista. Astfel, democratia reprezentativa este pusa sub semnul intrebarii.

Incompetenta deciziilor politice si guvernamentale de astazi se explica prin faptul ca trebuie adoptate prea multe decizii, intr-un timp prea scurt, asupra prea multor probleme, institutiile noastre fiind zguduite de o implozie decizionala. Pentru ca se lucreaza cu o tehnologie politica invechita, capacitatea decizionala la nivel guvernamental se deterioreaza. Mai mult, un sistem politic trebuie sa fie capabil nu numai de a elabora decizii, ci si de a le aplica.

Sistemele noastre politice, asa-zis “contemporane” sunt copii ale modelelor inventate inainte de nasterea marii industrii, ele fiind concepute dinainte de Marx, de Darwin, de Freud si de Einstein.

Prin urmare, cea mai importanta problema politica cu care se confrunta contemporaneitatea este senilitatea celor mai fundamentale institutii politice si guvernamentale dar si a principiilor insesi pe baza carora au fost intemeiate.

Capitolul “Democratia secolului XXI” debuteaza cu o epistola imaginara adresata parintilor fondatori ai Constitutiei Statelor Unite si in special lui Jefferson, carora Toffler le multumeste pentru contributia adusa la crearea sistemului actual, sistem care i-a oferit posibilitatea de a trai o jumatate de secol ca cetatean american, sub o domnie a legilor si nu a oamenilor.

Mesajul lui Toffler este ca intocmai ca si revolutionarii defuncti, care au inteles necesitatea reconsiderarii Constitutiei Statelor Unite in vederea largirii Declaratiei Drepturilor si care au contribuit al crearea unei structuri de guvernamant, capabila sa adopte decizii inteligente, democratice pentru a supravietui intr-o lume noua, generatia actuala are ca principala sarcina polititca, renuntarea la cliseele proprii erei industriale si edificarea unor noi structuri de guvernare, prin considerarea a trei principii – cheie: principiul “puterii minoritatilor”, principiul “democratiei semidirecte” si principiul “impartirii deciziei”.

Principiul puterii minoritatilor porneste de la premisa ca regula majoritatii – fundamentul legitim al erei celui de Al Doilea Val- devine din ce in ce mai desueta. Regula majoritatii a avut o semnificatie umana si eliberatoare pe parcursul erei industriale, dar ea isi pastreaza si acum aceasta semnificatie in tarile aflate in curs de industrializare. Principiul majoritatii a insemnat intotdeauna o sansa in plus pentru cei saraci, fiindca ei erau majoritatea. Azi insa, suntem martorii unei cotituri istorice, cei saraci nefiind neaparat si cei mai numerosi. Ei au devenit in multe tari o minoritate si vor ramane, daca nu va interveni vreun holocaust economic.

Toffler critica pozitia ideologilor celui de Al Doilea Val, care se plang de destramarea societatii de masa si care, in loc sa vada in aceasta diversitate sporita un teren fertil pentru dezvoltarea umana, o ataca, numind-o “fragmentare” sau “balcanizare”.

Se desprinde astfel ideea ca ar trebui sa acceptam diversitatea si sa schimbam institutiile politice mostenite de la Al Doilea Val, ceea ce ar duce la evolutie sociala si al democratia bazata pe minoritati a secolului al XXI-lea. Absenta institutiilor politice adecvate este cea care exacerbeaza astazi, in mod inutil, conflictul dintre minoritati, ducandu-l pana la violenta si in consecinta, intrunirea majoritatii devine din ce in ce mai greu de realizat. Astfel, ar trebui sa modernizam intregul sistem si sa intarim rolul diferitelor minoritati, permitandu-le sa formeze majoritati.

Daca politica a fost “pre-majoritara” in timpul Primului Val si “majoritara” in era celui de Al Doilea Val, se presupune ca maine va fi “mini-majoritara” – o fuziune intre principiul majoritati si puterea minoritatilor.

Cel de-al doilea fundament politic al societatii demasificate va trebui sa fie principiul “democratiei semidirecte” ce consta intr-o reducere a dependentei fata de reprezentanti si o crestere corespunzatoare a autoreprezentarii, democratia semidirecta fiind o imbinarre a celor doua modalitati de reprezentare.

Acest principiu se prezinta aca o consecinta fireasca a destramarii consensului, a inexistentei unui acord intre alegatori, fapt ce conduce la inutilitatea reprezentantilor, insusi conceptul de reprezentare fiind golit de continut, in conditiile in care foarte putine grupuri sunt reprezentate adecvat.

De altfel, e de notorietate faptul ca legiuitorii au ajuns sa se bizuie in elaborarea legilor pe personalul tehnic si pe experti din afara, Parlamentul nedispunanad de un personal de specialitate corespunzator, generandu-se astfel un transfer al puterii dinspre el spre aparatul guvenamental neeligibil.

O receptivitate mai mare a sistemului fata de puterea minoritatilor si crearea posibilitatii de participare mai directa a cetatenilor la propria lor guvernara ar fi deopotriva necesare, nu insa si suficiente.

Cel de-al treilea principiu vital al vietii politice de maine va trebui sa fie “impartirea deciziei”, prin care s-ar urmari desfacerea blocajului decizional si o distribuire adecvata a competentelor in acest domeniu.

Descentralizarea politica este de fapt o pseudodescentralizare si ea nu constituie o chezasie a democratiei, stiut fiind ca, deseori viata politica locala este mai corupta decat cea la nivel national.

Or, nu este posibil ca o societate sa-si descentralizeze activitatea economica, comunicatiile si multe alte procese cruciale,fara a fi silita, mai devreme sau mai tarziu, sa descentralizeze si decizia guvernamentala.

Transferul “in sus” al anumitor decizii ce tin in prezent de preocuparile statului national, nu este o solutie si ca urmare, o insemnata parte a procesului decizional trebuie deplasata dinspre centru in jos, cea ce ar avea ca efect nu numai o reducere a poverii decizionale ce apasa asupra guvernelor nationale, ci si o schimbare fundamentala a structurii elitelor.

Toffler analizeaza astfel, impartirea deciziei ca pe un mijloc de depasire a blocajului politic, asa incat sistemul politic sa poata functiona din nou , adaptandu-l la nevoile civilizatiei care se naste.

Nivelul democratiei intr-o societate depinde de modul in care este distribuita “povara deciziei” pe care aceasta societate o poarta, intrucat pentru a putea functiona, orice societate are nevoie de o anumita cantitate de decizii politice si de o anumita calitate a lor, asa incat se poate spune ca fiecare societate isi are o structura decizionala proprie si unica.

In societatile industriale – ale celui de Al Doilea Val – expansiunea pietei, adancirea diviziunii sociale a muncii si gradul de complexitate a vietii sociale au provocat o implozie decizionala de tipul celei pe care o determina astazi Al Treilea Val si ca urmare, vechile grupuri conducatoare nu au mai avut capacitatea de a decide singure, impunandu-se nevoia de a recruta noi elite si subelite, ceea ce a dus la inventarea unor institutii politice noi. Asadar, ca o consecinta naturala, datorita imploziei decizionale ce copleseste oamenii politici din tarile celui de Al Treilea Val, se impune largirea radicala a participarii politice si revolutionarea institutiilor politice.

In subcapitolul “Marea lupta a zilei de maine”, Alvin Toffler subliniaza existenta in mijlocul nostru a doua mari tabere, hotarul dintre ele nefiind inca net trasat: una, atasata civilizatiei celui de Al Doilea Val, cealalta – celui de Al Treilea Val. Aceasta din urma este constienta de faptul ca cele mai presante probleme ale contemporaneitatii – de la energie, razboi si saracie, pana la degradarea ecologica si a relatiilor de familie – nu mai pot fi rezolvate in cadrul unei civilizatii de tip industrial, intrucat deciziile de importanta cruciala pentru existenta noastra nu pot fi adoptate in actualul cadru politic.In schimb, aparatorii celui ce Al Doilea Val sustin jocul politic traditional, urmarind perpetuarea institutiilor-cheie ale societatii industriale de masa: familia nucleara, sistemul invatamantului de masa, corporatiile gigant, sindicatul de masa, statul national centralizat si guvernmantul pseudoreprezentativ.

Fortele celui de Al Treilea Val, dimpotriva, actioneaza in directia demasificarii societatii industriale, sustinand democratia minoritatilor si fiind gata sa experimenteze forme ale democratiei mai directe se pronunta pentru o descentralizare a puterii, pentru dezmembrarea birocratiei gigantice si pentru statutul legal al unor structuri familiale, altele decat familia nucleara.

“Cel mai important eveniment politic al epocii noastre” – asa cum caracterizeaza A. Toffler supralupta dintre fortele celui de Al Doilea Val si ale celui de Al treilea Val – va influenta in mod cert viata politica de maine si forma insasi a noii civilizatii.

Asa cum oameni ca Montesquieu , Mill, Madison, aflandu-se la cumpana dintre doua civilizatii, au fost destinati sa creeze si au inventat cea mai mare parte a formelor politice existente, asa si noi “avem menirea de a crea”, cum afirma Toffler in ultimul subcapitol, intrucat unele generatii se nasc pentru a crea, iar altele pentru a mentine o civilizatie.

“Noua ne revine responsabilitatea schimbarii”, sustine Toffler, desi crearea noilor structuri politice corespunzatoare celui de Al Treilea Val nu se va produce printr-o “bulversare unica si decisiva”, ci va dura decenii, aceasta “captivanta” opera de reconstructie urmand s-o incepem “noi si copiii nostri”, inainte ca dezintegrarea sistemelor politice existente sa duca la instalarea tiraniei, iar tranzitia pasnica la democratia secolului XXI sa nu mai fie posibila.

07. December 2017 · Comments Off on Zbor gratuit cu avionul, pe care îl poți pilota chiar tu! · Categories: Econ, I.T., Romania

ceasuri-vostok-europe-ceasuri-zbor-gratuit

Cred că nu există copil care să nu își fi dorit, când era mic, să fie aviator…. cred ca e printre cele mai frecvente răspunsuri ale oricărui băiat atunci când e întrebat ce își dorește să fie când va crește mare!
Chiar am citit multe cărți despre aviatorii români, în special din al doilea război mondial, Inimi cât să cuprindă cerul patriei

ceasurile-vostok
Tocmai am văzut ca cei de la Vostok-Europe împreună cu Airborne oferă un cadou foarte fain, mai ales pentru cei ce vor să zboare sau chiar să piloteze un avion!
Pentru mine a picat la fix promoția lor pentru ca pusesem deja ochii pe un ceas din colecția Vostok-Europe, unul dintre acele produse pe care nu prea le mai vezi în magazine în 2017, un ceas ce are o poveste în spate, un story super interesant si care, contrar vremurilor în care trăim, este făcut să te țină o viață, iar faza cu tuburile cu Tritium m-a dat gata; luminează permanent fără a fi încărcate de la o sursă! Când a fost ultima oară când ți-ai cumpărat ceva să te țină o viață?!

ceas-vostok-cu-tritium

Cea mai mișto parte este că dacă nu vrei să zbori, poți face voucherul cadou unui prieten pentru că nu este nominal și este valabil un an întreg!
Îi poți face o surpriză de Crăciun, de Valentines Day, de ziua lui sau cu orice altă ocazie… în 12 luni e timp suficient!
Deci dacă vrei să primești un zbor gratuit cu avionul, ca pilot, tot ce trebuie să faci este să îți cumperi un ceas frumos mecanic, de la ORA10.ro .
Eu am comandat deja ceasul, cred că îmi voi programa zborul imediat ce voi primi voucherul! !

Abia aștept!

05. October 2017 · Comments Off on Top 100 cele mai bune branduri 2017 · Categories: I.T.

Interbrand a prezentat zilele acestea topul celor mai bune BRANDURI pe anul 2017

Interbrand, divizie a Omnicom, este o firmă de consultanță în domeniul mărcii, specializată în domenii precum strategia de brand, analiza mărcii, evaluarea mărcii, designul corporativ, managementul mărcii digitale, designul ambalajelor și denumirea. Interbrand are 24 de birouri în 17 țări
Interbrand a fost fondat de John Murphy, un nativ din Essex în Regatul Unit. Interesul său pentru designul de brand a început în timp ce lucra în departamentul de planificare și marketing corporativ al Dunlop Corporation, lider în industria anvelopelor. În 1974, Murphy a părăsit compania Dunlop și, împreună cu soția sa, a deschis Novamark, o firmă de consultanță pentru brand name. În 1979, Novamark a deschis un birou în New York, sub numele de Interbrand, reflectând o schimbare în ofertele companiei. Nu se mai concentrează doar pe denumirea și înregistrarea mărcilor comerciale, compania era implicată acum în activitatea mai cuprinzătoare a strategiei și designului de marcă Pe parcursul anilor ’70 și ’80 au fost deschise birouri internaționale, inclusiv Tokyo și Frankfurt, Milano, Los Angeles și Melbourne – toate oferind o gamă completă de servicii de branding: evaluarea mărcii, dezvoltarea de noi produse, denumirea, căutările legale și designul grafic.

Metodologia folosită de Interbrands de evaluare a brandului este una proprie, care folosește inteligent experiența din analiza mai multor modele de afaceri, strategie și a punctelor tari ale brandului cum ar fi:

– poziționarea brandului
– arhitectura brandului
– oportunitățile de piață
– stabilitatea investițiilor
– resursa umană (în special leaderii)
.. și în cele din urmă, evaluările financiare

Pentru a fi inclus cu succes între top 100 branduri globale, depășind cu succes granițele geografice, economice și culturale trebuiesc îndeplinite mai multe criterii:
– Cel puțin 30% dintre venituri trebuie să provină din afara regiunii de unde provine brandul
– Brandul trebuie să aibă o prezență semnificativă în Asia, Europa, America de nord și o acoperire geofgrafică largă pe piețele emergente (America de Sud, Oceania, Europa de Est, Africa)
– Rezultatele economice ale brandului trebuie să fie pozitive pe termen lung (minim 10 ani) și fără fluctuații foarte mari
– Marca trebuie să fie vizibilă și conștientizată (brand awareness) în toate țările în care e prezentă

cele-mai-bune-branduri-internationale

Metodologia Interbrands presupune analiza brandurilor asupra influenței pe care acestea le exercită asupra grupurilor principale de interes (OMNIBUS – cercetarea de tip omnibus reprezintă o modalitate practică şi eficientă de a obţine date de înaltă calitate privind dinamica opiniilor, atitudinilor şi motivaţiilor consumatorilor), atât consumatori cât și angajați și investitori actuali și potențiali.
Brandurile puternice creează loialitatea și retenția clienților și angajaților, potențarea talentului, creează o cultură de masă de consum și organizațională.
Interbrands și-a certificat metodologia ca fiind conformă cu cerințele standardului ISO 10668 (cerințe privind evaluarea monetară a mărcii) și a jucat un rol-cheie în dezvoltarea standardului însuși.

Există trei componente cheie pentru toate evaluările Interbrands: o analiză a performanței financiare a produselor sau serviciilor de marcă, a rolului pe care brandul îl joacă în deciziile de cumpărare și a puterii competitive a mărcii.

Componentele valorii brandului:

componentele-brandului
– Analiza Financiară
Aceasta măsoară rulajul financiar, investițiile și profitul economic după aplicarea taxelor.
Profitul economic este profitul operațional obținut de brand după scăderea taxelor, minus taxarea capitalului folosit pentru generarea de profit conform marginilor comerciale.

– Rolul brandului
Aceasta măsoară aria de decizie atribuibilă brandului în opoziție cu alți factori (de exemplu prețul, parametrii produselor, dorința de cumpărare) cum ar fi:
Role of Brand Index (RBI) care se măsoară în procente
Rolul indicelui de marcă (RBI) cuantifică acest procent.
Determinările RBI pentru cele mai bune mărci globale derivă, în funcție de marcă, dintr-una din cele trei metode: cercetarea primară, revizuirea rolurilor istorice ale brandurilor pentru companiile din industria respectivă sau evaluarea grupului de experți.

– Puterea Brandului (tăria/soliditatea/stabilitatea/consistența)
Forța mărcii măsoară capacitatea mărcii de a crea loialitate și, prin urmare, o cerere și un profit durabil în viitor. Analiza puterii unui brandului se bazează pe o evaluare a 10 factori pe care Interbrand consideră că reprezintă o marcă în creștere.
Performanța în aceste domenii este evaluată în raport cu alte branduri din industrie și față de alte branduri de clasă mondială. Analiza puterii brandului furnizează o imagine de ansamblu a punctelor forte și a punctelor slabe ale mărcii și este utilizată pentru a genera o foaie de parcurs a activităților pentru a crește puterea și valoarea mărcii în viitor.
Măsurarea puterii unui brand se bazează atât pe cuantificări interne, cât și pe cuantificări externe.

punctele-tari-ale-brandului

La realizarea TOP 100 branduri au fost folosite următoarele surse de informație:

Datele financiare folosite au fost preluate din Financial Thomson Reuters
thomsonreuters-methodology

Analiza cantitativa / calitativa / stocuri / valori a fost făcută de către Canadean
canadean-analiza-date

Analiza semnalelor social media a fost făcută de către Infegy
infegy-social-media

 

01 Apple Technology +3% 184,154 $m
02 Google Technology +6% 141,703 $m
03 Microsoft Technology +10% 79,999 $m
04 Coca-Cola Beverages -5% 69,733 $m
05 Amazon Retail +29% 64,796 $m
06 Samsung Technology +9% 56,249 $m
07 Toyota Automotive -6% 50,291 $m
08 Facebook Technology +48% 48,188 $m
09 Mercedes-Benz Automotive +10% 47,829 $m
10 IBM Business Services -11% 46,829 $m
11 GE Diversified +3% 44,208 $m
12 McDonald’s Restaurants +5% 41,533 $m
13 BMW Automotive 0% 41,521 $m
14 Disney Media +5% 40,772 $m
15 Intel Technology +7% 39,459 $m
16 Cisco Technology +3% 31,930 $m
17 Oracle Technology +3% 27,466 $m
18 Nike Sporting Goods +8% 27,021 $m
19 Louis Vuitton Luxury -4% 22,919 $m
20 Honda Automotive +3% 22,696 $m
21 SAP Technology +6% 22,635 $m
22 Pepsi Beverages +1% 20,491 $m
23 H&M Apparel -10% 20,488 $m
24 Zara Apparel +11% 18,573 $m
25 IKEA Retail +4% 18,472 $m
26 Gillette FMCG -9% 18,200 $m
27 American Express Financial Services -3% 17,787 $m
28 Pampers FMCG +2% 16,416 $m
29 UPS Logistics +7% 16,387 $m
30 J.P. Morgan Financial Services +11% 15,749 $m
31 Budweiser Alcohol +2% 15,375 $m
32 Hermès Luxury +11% 14,210 $m
33 Ford Automotive +5% 13,643 $m
34 eBay Retail +1% 13,224 $m
35 Hyundai Automotive +5% 13,193 $m
36 NESCAFÉ Beverages +1% 12,661 $m
37 Accenture Business Services +4% 12,471 $m
38 Audi Automotive +2% 12,023 $m
39 Nissan Automotive +4% 11,534 $m
40 Volkswagen Automotive +1% 11,522 $m
41 Philips Electronics +2% 11,519 $m
42 AXA Financial Services +5% 11,073 $m
43 Kellogg’s FMCG -6% 10,972 $m
44 Goldman Sachs Financial Services +16% 10,864 $m
45 L’Oréal FMCG -2% 10,674 $m
46 Citi Financial Services +3% 10,599 $m
47 HSBC Financial Services +1% 10,534 $m
48 Porsche Automotive +6% 10,129 $m
49 Allianz Financial Services +6% 10,059 $m
50 Siemens Diversified +6% 9,982 $m
51 Gucci Luxury +6% 9,969 $m
52 Canon Electronics -12% 9,788 $m
53 HP Technology -8% 9,541 $m
54 Danone FMCG +1% 9,322 $m
55 adidas Sporting Goods +17% 9,216 $m
56 Adobe Technology +19% 9,060 $m
57 Hewlett Packard Enterprise Technology -19% 8,951 $m
58 3M Diversified +9% 8,947 $m
59 Nestlé FMCG 0% 8,728 $m
60 Starbucks Restaurants +16% 8,704 $m
61 Sony Electronics +2% 8,474 $m
62 Colgate FMCG -1% 8,325 $m
63 Morgan Stanley Financial Services +14% 8,205 $m
64 Visa Financial Services +1% 7,815 $m
65 Cartier Luxury -2% 7,547 $m
66 Thomson Reuters Media +4% 7,100 $m
67 LEGO FMCG +5% 7,024 $m
68 Santander Financial Services +8% 6,702 $m
69 Kia Automotive +6% 6,683 $m
70 Huawei Technology +14% 6,676 $m
71 Mastercard Financial Services +11% 6,350 $m
72 FedEx Logistics +12% 6,255 $m
73 Land Rover Automotive +7% 6,095 $m
74 Johnson & Johnson FMCG +4% 6,041 $m
75 Panasonic Electronics -6% 5,983 $m
76 DHL Logistics 0% 5,715 $m
77 Harley-Davidson Automotive +3% 5,671 $m
78 Netflix Media NEW 5,592 $m
79 Discovery Media -9% 5,411 $m
80 PayPal Financial Services +12% 5,408 $m
81 Tiffany & Co. Luxury -6% 5,394 $m
82 Jack Daniel’s Alcohol +3% 5,332 $m
83 KFC Restaurants -7% 5,313 $m
84 Salesforce.com Technology NEW 5,224 $m
85 Heineken Alcohol +1% 5,181 $m
86 Burberry Luxury -4% 5,135 $m
87 MINI Automotive +3% 5,114 $m
88 Ferrari Automotive NEW 4,876 $m
89 Caterpillar Diversified -10% 4,868 $m
90 Sprite Beverages -6% 4,842 $m
91 Shell Energy +5% 4,823 $m
92 John Deere Diversified -1% 4,783 $m
93 Corona Alcohol +6% 4,776 $m
94 Prada Luxury -14% 4,716 $m
95 Dior Luxury -7% 4,587 $m
96 Johnnie Walker Alcohol +2% 4,405 $m
97 Smirnoff Alcohol +1% 4,288 $m
98 Tesla Automotive 0% 4,009 $m
99 Moët & Chandon Alcohol -3% 4,006 $m
100 Lenovo Technology -1% 4,004 $m

29. September 2017 · Comments Off on De ce site-ul se încarcă greu? · Categories: I.T.

Am făcut un top cu cauzele cel mai des întâlnite care cauzează întârzieri la încărcarea în browser a website-ului!

1. Butoanele de social media de regulă sunt pluggin-uri, în special comment-urile Facebook. Keep it simple!
2. Dacă ai anunțuri pe site care se încarcă din diferite rețele, iar e o problemă, au tot felul de bannere mari sau ne-optimizate, unii chiar au VIRUȘI în banere și o dai în penalizări grele de la Google
3. Java script-uri, multe uitate, altele nefunctionale, altele care se încarcă de pe cine știe ce site-uri
4. Cei care adaugă pe site conținut, în special fotografii, nu au cunoștințe minime de SEO sau editare imagini și urcă ”monștri” de 10-20MB.
5. Cod sursă scris prost, de la HTML și CSS-uri până la Java și baze de date, este ceva foarte des întâlnit când proprietarul se zgârcește excesiv și angajează amatori pentru creația site-ului sau este țepuit de escroci că ar fi competent să realizeze site-uri la nivel profesionist.
6. Hosting low budget. Una e un hosting de 20 Euro pe an și alta este un hosting de 1000 Euro pe an (cu teoretic aceiași parametri în oferta tehnică). Acum nu vă îndemn să vă luați cel mai scump hosting ci să țineți cont și de asta, cred că cel mai ieftin hosting este o mare problemă pentru SEO

Topul cauzelor care conduc la îngreunarea încărcării unui website

Topul cauzelor care conduc la îngreunarea încărcării unui website

27. September 2017 · Comments Off on Suprasaturația de informație, probleme, soluții și oportunități · Categories: I.T., Psiho, Romania

S-ar putea spune, că dintr-un anumit punct de vedere cea mai mare problemă a societății noastre este în zilele noastre suprasaturația de informație.
Foarte multă informație, este aproape imposibil să discernem dintre ceea ce ne trebuie și ceea ce nu ne trebuie.

prea-multa-informatie
Dar pasul cel mai greu este să prioritizăm informațiile pentru a acționa în consecință. Cum depășim această problemă, a alegerilor potrivite?
Cred că în primul rând trebuie să fim conștienți că există soluțiile și problemele respective. De multe ori este mai important să știm de existența unor soluții decât a unor probleme.
Se zice că un om deștept învață din greșelile proprii și un om înțelept învață și din greșelile celorlalți.

Ce reprezintă un brand online

Ce reprezintă un brand online

Acum, cred că ar fi mult mai potrivit să ne informăm doar asupra existenței cazurilor respective, în special success story.
Este foarte important ca în procesul documentării să ne focusăm pe ”success story” și nu pe ”worst-case scenario”.

Scopul acestui demers este unul în primă fază propedeutic (învățătură pregătitoare) pentru a cunoaște ce fel de posibilități există și a acționa instinctiv cu succes în situații limită sau în care creativitatea este necesară.
Cum v-am obișnuit până acum, infograficele sunt o formă vizuală puternică de a comunica.

Iată

Infografic solutii SEO si Social Media

Infografic solutii SEO si Social Media

24. September 2017 · Comments Off on SEO la sfârșit de an 2017 · Categories: I.T., Romania

Câteva oportunități care ar trebui mai bine punctate, la sfârșit de 2017 și anul viitor.
Oficial, de anul acesta INFORMAȚIA este cea mai importantă resursă a planetei noastre.
”The world’s most valuable resource is no longer oil, but data
The data economy demands a new approach to antitrust rules”
The Economist

Ea nu este gratuită și are cea mai mare importanță în economia mondială

– Conținut, text, video, imagini utile, practice care să fie demne de a fi distribuite de publicul tău. Nu este de ajuns doar să fie utile trebuie să fie și SHAREABLE!
– CALITATE înainte CANTITATE! Este mult mai important să ai conținut de calitate original care devine viral decât mult pe care nu îl citește și nu îl folosește nimeni!
– Foloșește DIACRITICE. Dacă nici în 2017 nu folosești diacritice, este de-a dreptul jenant. Firmele de SEO sau ”specialiștii” SEO care încă îți recomandă să nu folosești diacritice trebuie să dispară din zona ta profesională, acum pe bune… dacă acum 4-5-6 ani le mai găseai scuze dar acum chiar nu mai au nici una în privința diacriticelor.
– Noutăți, pentru că este jenant să încerci să comunici lucruri deja știute sau ultraștiute, mai bine nu le publici, trebuie să aduci ceva NOU, neapărat!
– Rețelele sociale sunt bune, chiar foarte bune dar asta nu înseamnă să publici pe ele TOT ce este interesant. Publică pe ele doar teasere care să conducă către site-ul tău.
Încetează să îl mai îmbogățești pe Zuckemberg cu conținut nou și original, valorifică tot conținutul ORIGINAL la tine pe site!
– Fii prezent pe absolut toate rețelele sociale, chiar daca îți ia 1 an întreg să ajungi pe ele, în special twitter, LinkedIn, Youtube, Instagram

conversation-prism-V5.0
– Fiecare fotografie si clip video unic original, conținutul tău propriu sunt averea ta. Publică-le repede cu lux de amănunte doar la tine pe website, pe rețele sociale doar teasere, nu te zgârci să scrii cuvintele cheie care îți pot aduce ție profit și postează-le pe pagina ta de web în jurul imaginilor și clipurilor video. Scrie descrieri clare, cuprinzătoare și relevante!
– Brand brand brand brand brand brand peste tot, adică nu doar MARCA, logo, slogan, descriere scurtă, descriere medie, descriere lungă, toate la indigo peste tot. Google punctează generos brandurile și le recunoaște în Google Compania Mea de pe Google+

Ce reprezintă un brand online

Ce reprezintă un brand online

Pentru a atrage atentia asupra brandului, mesajele trebuie să fie în primul rând: utile/practice (69%), informative (56%) sau amuzante/distractive (35%). Mai puțini români sunt interesați de informațiile inspiraționale (19%), surprinzătoare (18%), populare / la modă (10%) sau șocante (7%).
brand-seo-romania
– REPUTAȚIA este infinit mai importantă decât notorietatea. Preferă să ai servicii de calitate decât multe și nesigure.
Rating review – în special Google Maps, anul acesta am întâlnit foarte multe firme penalizate masiv în rezultatele organice datorită review-urilor negative luate pe Google Maps si Facebook
– Fii uman! Oamenii preferă să vorbească mai mult cu OAMENI decât cu branduri. Nu folosi poze template de pe Internet cu oameni, folosește fotografii REALE și ORIGINALE cu oamenii din business-ul tău. Fotografiile cu clientii si partenerii tăi de afacceri sunt și acestea importante! Încetează să mai folosești fotografii de pe internet sau de stock
– Clipurile video nu trebuie să le uploadezi la tine pe site, ocupă mult spațiu și nici nu se văd prea bine, uploadează-le în canalul tău de Youtube și postează-le ca EMBED pe site-ul tău. Google îți va fi recunoscător pentru asta.
– Folosește-te de Google Maps, aifi uimit cât de multe beneficii îți poate aduce dacă încorporezi în site-ul tău locații. Ar fi bine să adaugi TOATE locatiile tale cu Google Maps și să adaugi cât mai multe locații Google Maps pe site-ul tău care îți aparțin. Locațiile Google Maps trebuie să aibe fotografiile tale originale și 360-uri. Folosește cât mai multe 360-uri images în Google Maps, crează tururi virtuale cu Google Maps la locațiile tale și Google îți va aduce multe vizite organice!

Iată cum arată un Google Maps Local Guide corespunzător de rank 7 care care atunci când acordă punctaj contribuie mult mai mult decât un utilizator obisnuit

google-maps-local-guide-7

– Crește-ți cât mai multe profile de Google și de Facebook, la un moment dat vor fi importante
– Roagă-ți prietenii, cunoștințele, clientii, partenerii, colegii să acorde calificativ poztiv pe Google Maps pentru locațiile tale oferind la schimb ranking din partea ta peste tot, evident, pozitiv
– Crește-ți contul tău de Google până la cer, de la Google+ până la Google Maps. Pe Google+ fii activ, creează-ti comunități puternice în jurul companiei tale. Google punctează foarte bine conținutul distribuit pe Google+
– Contul de LinkedIn este iar o mină de aur, un cont de linkedIn puternic îți poate aduce iar multe vizite valoroase din Google. Toți angajații tăi trebuie să fie pe LinkedIn și să figureze ca angajați ai firmei tale.
Evident că fiecare angajat al companiei tale pe LinkedIn trebuie să aibă cât mai multe connections și cât mai multe endorsement-uri
Fii un exemplu pentru colegii tăi din punct de vedere Social Media și SEO, fii activ pe rețelele sociale și încurajează-i să fie și ei activi și să distribuie link-uri de pe site-ul companiei (doar de acolo își câștigă pâinea)
– Evită să fii prea personal și să intri in dispute sterile cu persoanele răuvoitoare, sunt cronofage și nu te vor ajuta să crești prea mult
– Construiește rețele (backlink-uri) numai cu site-urile cu exact aceasi specializare strictă ca și tine, începe cu comment-uri pe site-urile prietene și termină cu link-uri pe site-urile concurente. Pare imposibil? Nu este imposibil, este doar o provocare foarte interesantă pe care dacă o abordezi cu încredere îți va aduce succesul binemeritat!

Dacă în urmă cu 10 ani Matt Cutts (șeful Google pe căutări organice) spunea că cea mai mare greșeală SEO și cea mai frecventă este să nu ai un website,

acum Zuckemberg spune că cea mai mare greșeală este să nu îți asumi nici un risc.

cel-mai-mare-risc-Social-Media
– Construiește prietenii cât mai multe, sincere si cât mai solide cu leaderii din domeniul tău, lasă invidia sau gelozia la o parte, sunt sentimente distructive.
– Încetează să te crezi cel mai deștept decât audiența ta, este cea mai mare greșeală pe care o poți face în online să te crezi mai deșteptept decât clienții tăi!
Audiența ta este foarte inteligentă și nu o poți păcăli! Cât despre Google sau Facebook, nici atât, nu îi poți păcăli.
– Încetează să vinzi și începe să AJUȚI. Dacă tu tot timpul te milogești pentru fani / followeri și le pui imediat în față factura cu nota de plată pentru ceea ce faci în foarte scump timp nu te va mai lua în serios multă lume sau vei vinde la un preț derizoriu.

seo-audienta
– Clickbait is dead – poate ai impresia că vizitele multe și dezamăgitoare pe site îți sunt de folos, dar crede-mă, îți fac mai mult rău decât bine
– Hashtaguri. Dacă  nu folosești încă hashtagurile e nasol. Hshtagurile trebuiesc să fie folosite INTELIGENT, să targeteze EXACT și nu multe și generaliste. Este o artă să folosești hashtagurile!
– Este foarte important să ai un bounce rate but, un timp de stationare mare pe site si să îți fidelizezi vizitatorii. Pentru aceasta, adaugă conținut de CALITATE, adică dă-le oamenilor ceea ce vor, informații utile, detalii care nu sunt găsite pe alte site-uri și imagini frumoase și originale!

cresti-vanzarile-seo

– Construiește comunitatea în jurul site-uluitău, participă activ la discuțiile de pe site-ul tău la comentarii, ajută-ți oamenii care îți scriu să își rezolve problemele
în limita facturii de 100 lei. Peste 100 lei servicii, le spui că presupune un cost, dar nu mai devreme, altfel ești un găinar.

– Ai grijă ca ceea ce promiți să și livrezi. Serviciile tale dacă vor fi de calitate se vor reflecta imediat și în rezultatele SEO

livreaza-mail-mult-seo
– Folosește un hosting scump, de calitate, care are IP-uri cu reputatie excelentă
– Dacă ai un business solid, foloseste un ip dedicat pentru hosting, un IP cu reputatie impecabilă și HTTPS pe un server rapid și puternic
– Începe să folosești cât mai multe LONG TAIL și cât mai eficiente. Decât să te chinuiești pe câteva cuvinte cheie pe care să  nu ai rezultate deloc sau foarte mici, mai bine construiești încet și sigur viitorul tău business.
– Poate că ar fi cazul ca să îți construiești totuși un brand personal. Dă-i un search pe Google numele tău și dacă îți place ce vei, atunci las-o așa.
– Adaugă content pe site-ul tău în fiecare zi și apoi răspândește-l cu link în toate rețelele sociale. Nu uita de GRUPURILE din rețelele sociale, mai ales de pe Facebook!!!!

Numai în România există peste 1000 grupuri Facebook eficiente.
RECOMANDARE: Mergeti pe specializare și nu pre grupuri generaliste
SEO-2017-sfaturi-romania

și să nu uităm și de offline, este important de asemenea pentru SEO, cum ar fi cărțile de vizită, pliantele, materialele auxiliare (ambalaje, facturi), toate trebuie să conțină adresa de web a companiei sau business-ului pe care îl promovați! Fiecare vizită pe website este importantă!

SEO-offline-uli-iulian-andrei

13. July 2017 · Comments Off on Cât de mare este Social Media în 2017 – Conversation prism project · Categories: I.T., Psiho

În decursul ultimilor 10 ani de Social Media activă și matură, pentru că Social Media ca termen, ca definitie a apărut în anul 1995, avem 5 infografice mari și late care descriu clar cum este structurată social media.

Structura retelelor sociale se imparte, după toipul de activitate pe el astfel:

– Mesagerie
(Skype, Facebook Messenger, Telegram, Instagram, Whatsapp, Viber)
– Parametrii personali (în special sănătate/sport)
(Fitbit, myfitnesspal, runkeeper, Strava)
– Influență
(Klout, Influenz)
– Social Bookmarking
(Delicious, Stumbleupon)
– Colectii de imagini
(Flickr, Instagram, Ptotobucket)
– Streeam-uri Live
(Youtube, Facebook Live, Live.ly, Periscope, Twitch)
– Muzică
(Youtube, Zonga, last.fm, Shazam, Soundcloud)
– Evenimente
(Facebook, meetup, applauze, eventbrite)
– Video
(youtube, vimeo, viva, liveleak, vevo, break)
– Content Networking (distribuție documente, stocare, prezentări)
(Dropbox, Slideshare, Scribd, Google Drive)
– Social Curation
– Păreri / review-uri /
– Service / asistență
– Business / Afaceri
– Discuții, Forumuri
– Wiki / Dictionare (contribuitori)
– Mesagerie corporatie / intreprindere / mesagerie business
– Retea socială de nișă ultraspecializată
– Retele sociale bazate pe locatie geografică
– Fluxuri de informatii sociale / contribuitori
– Rețele sociale de e-comerce
– Rețele Sociale bazate pe comentarii
– Rețele sociale bazate pe Întrebări și Răspunsuri
– Bloguri/Microbloguri
– Rețele Sociale COMPLETE (full range)
– Rețele Sociale cu scop dating / intalnirea in viatăa reală (IRL) In real life
– Călătorie / Turism / Găzduire / Cazare
– Colectare de fonduri, petiții online

Așadar, în 2008, avem primul infografic cu adevărat detaliat.

Social Media în 2008

În 2010 Social Media era prezentata așa

conversation-prism-V2.0

În 2012 era foarte asemanatoare cu cea din 2010

conversation-prism-V3.0

În 2015 lucrurile s-au mai diversificat un pic, chiar intensificat cu mai multe opțiuni

conversation-prism-V4.0

Iar acum în 2017 avem mult mai multe opțiuni, un spectru impresionant al Social Media
conversation-prism-V5.0-bun

 

 

24. May 2017 · Comments Off on Cum să îți crești afacerea cu ajutorul Social Media · Categories: I.T., Psiho, Romania

1. În primul rând trebuie să îți cunoști clienții, partenerii de afaceri, furnizorii, influencerii, trendsetterii si leaderii de opinie.

Fiecare canal social media trebuie bine definit cu o comunicare specifică.
Una dintre cele mai frecvente greșeli în Social Media făcută de către branduri este că folosesc același conținut și tip de comunicare pe toate canalele social media
Dar, cea mai mare greșeală pe care o fac firmele/companiile este că nu comunică, sau comunică mult prea puțin pe social media sau chiar DELOC.
2. Cumpără publicitate!
Toții fanii si followerii social media trebuie să fie FOARTE TARGETAȚI și NU ”la grămadă”
Un start bun este cumpărarea fanilor prin sistemele de publicitate cât mai targetați, constituirea unui nucleu dur de fani / followeri
A porni de la fani / followeri cumpărați netargetati din medii obscure este o MARE GREȘEALĂ care poate atrage pe viitor închiderea vechiului canal social media si deschiderea corectă a unuia nou
3. Strategia Social Media

Trăim într-o epocă în care oricine se laudă că se pricepe la Social Media.
A pune în mâinile cui nu trebuie Social Media companiei / firmei este o mare greșeală care poate aduce prejudicii pe termen lung si foarte lung.
Trebuie constituită o strategie, nu trebuie ”plasat” acest job secretarei, recemptionistei, băiatului de la IT ci angajată o persoană cu livență în Marketing, Jurnalism sau Comunicare.
De asemenea certificarile Google și Facebook sunt mandatorii, a încredința Social Media unei persoane care nu are o cultură minimă de comunicare online este iar o mare greșeală.
Trebuie elaborată o strategie / buget pe termen scurt, mediu si lung.
De asemenea aceasta strategie trebuie strâns corelata cu planul de dezvoltare SEO.

4. Monitorizarea și măsurarea permanentă

Este o necesitate importantă care poate ajunge la 50% din timpul de lucru al unui responsabil Social Media.
Parametrii precum Organic Reach sau cei din Google Analytics trebuiesc stiuti in fiecare zi cât mai bine.
Social Media transmite semnalele din piață cum ar fi: trenduri noi, produse noi, preferinte, probleme cu produsele sau serviciile, relatia de comunicare cu clientii, lead-uri noi, contacte noi, oportunități de afaceri.
Social Media oferă informații în REAL TIME, adică la secundă despre poziționarea companiei în online
5. Creează momentul viral / shareable
Nimic nu este mai viu si mai activ in companie decât social media.
Este pur si simplul vârful de lance al marketingului, este fața frumoasă a companiei, zâmbetul și vocea sa.
Social Media este imagine pură, iar capitalismul presupune IMAGINE, cât mai de calitate, cât mai multă. Reputația este mai importantă decât Notorietatea.

6. Social Media dă tonul în companie si al business-ului.
A ajuns marfa, avem un coleg nou, implinim 10 ani pe piață, avem team building, Social Media aduce noul model de munca ce imbine utilul cu plăcutul mai energic si mai armonios ca până acum.
Că ne place sau nu, ne dorim să fim mai legati de companie atat ca angajati cat si ca clienti sua parteneri.
Social Media este liantul toturor relatiilor interpersonale ale companiei si a le neglija este daca nu pierdere a unor oportunitati, greseli care la un moment dat vor costa.

 

cresti-afacerea-cu-social-media

18. May 2017 · Comments Off on Customer Service si Social Media · Categories: I.T., Psiho, Romania

Problemele social media sunt acum 100% legate de customer service
Toate review-urile de pe toate retelele sociale sunt foarte foarte foarte importante

Imediat, instant si cu toate resursele disponibile se intervine în remedierea ORICARUI rating negativ, nu mâine, nu poimâine, nu amânat, rezultatele Google depind 100% de asta!!!

Iată câteva date statistice foarte importante

customer-service-social-media

18. May 2017 · Comments Off on Social Media pentru Branduri – 3 pasi de urmat · Categories: I.T., Romania

1. Vezi pe ce rețele sociale stau clientii tăi,   care sunt locurile lor favorite
2. Te duci după ei, te implici activ pe termen lung
3. Legi prietenii reale, interesate cu ei

Gata, asta e tot! A durut?

 

social-media-pentru-branduri

18. May 2017 · Comments Off on Condimente Social Media pentru succes · Categories: I.T., Romania

Primul lucru pe care l-am remarcat a fost că niciodată nu ești suficient de activ în fiecare zi pe social media pentru a avea succes.
O postare pe zi pe pagina de Fani Facebook este complet irelevantă. Ce părere ai despre 10 postări pe zi? Dar 20? Dar 50?

PE TOATE REȚELELE SOCIALE !!!! 

Cu cât mai multe, de calitate, cu atât mai bine.
E ca și cum ai pleca la război cu un singur glonț în loc să dai cu Katiușa.
Targetarea acelui glonț are de multe ori mult mai puține șanse de cucces decât un ”bombardament masiv”, altfel, toți soldații din lume ar fi lunetiști și mitraliera sau bomba atomică nu s-ar mai fi inventat.

social-media-eficienta-tehnici-esentiale

 

18. May 2017 · Comments Off on Un business online – rutina zilnica – Social Media și content · Categories: I.T., Romania

Un business în zilele noastre nu mai poate fi conceput decât online.
Depindem în cea mai bună parte de rezultatele din Google organice, nu de cele plătite!
Apoi de social media, de Facebook în special

Dar, pentru a susține un business cu ajutorul online-ului trebuie ca în fiecare zi, inclusiv în weekend să facem următoarele 7 lucruri

1. În fiecare zi minim 7 postări pe toate rețelele sociale, cu continut propriu, cât mai original și cât mai bine realizat grafic și copyright.
De video Live nu mai zic…

2. Postările trebuiesc să fie de calitate, la topic, nu aiurea. Scopul targetării este la fel de important ca cel al diseminării informației

3. Contactează toți fanii competiției, intră in toate grupurile, adaugă-i ca prieteni, nu te uita cum competiția e activă si tu nu faci nimic pentru clientii tai.

4. Răspunde INSTANT, imediat clienților tai, cu mare promptitudine și amabilitate

5. Calitatea serviciilor tale trebuie să se vadă și ONLINE – fii un LEADER în calitatea serviciilor

6. Să nu îți fie frică să te arăți cine ești, oamenii vor să interacționeze cu oameni, nu cu litere de pe pereți

7. Nu uita de LinkedIn, lucrurile stau altfel acum

social-media-for-business-daily