13. July 2017 · Comments Off · Categories: I.T., Psiho

În decursul ultimilor 10 ani de Social Media activă și matură, pentru că Social Media ca termen, ca definitie a apărut în anul 1995, avem 5 infografice mari și late care descriu clar cum este structurată social media.

Structura retelelor sociale se imparte, după toipul de activitate pe el astfel:

- Mesagerie
(Skype, Facebook Messenger, Telegram, Instagram, Whatsapp, Viber)
- Parametrii personali (în special sănătate/sport)
(Fitbit, myfitnesspal, runkeeper, Strava)
- Influență
(Klout, Influenz)
- Social Bookmarking
(Delicious, Stumbleupon)
- Colectii de imagini
(Flickr, Instagram, Ptotobucket)
- Streeam-uri Live
(Youtube, Facebook Live, Live.ly, Periscope, Twitch)
- Muzică
(Youtube, Zonga, last.fm, Shazam, Soundcloud)
- Evenimente
(Facebook, meetup, applauze, eventbrite)
- Video
(youtube, vimeo, viva, liveleak, vevo, break)
- Content Networking (distribuție documente, stocare, prezentări)
(Dropbox, Slideshare, Scribd, Google Drive)
– Social Curation
– Păreri / review-uri /
– Service / asistență
– Business / Afaceri
– Discuții, Forumuri
– Wiki / Dictionare (contribuitori)
– Mesagerie corporatie / intreprindere / mesagerie business
– Retea socială de nișă ultraspecializată
– Retele sociale bazate pe locatie geografică
– Fluxuri de informatii sociale / contribuitori
– Rețele sociale de e-comerce
– Rețele Sociale bazate pe comentarii
– Rețele sociale bazate pe Întrebări și Răspunsuri
– Bloguri/Microbloguri
– Rețele Sociale COMPLETE (full range)
– Rețele Sociale cu scop dating / intalnirea in viatăa reală (IRL) In real life
– Călătorie / Turism / Găzduire / Cazare
– Colectare de fonduri, petiții online

Așadar, în 2008, avem primul infografic cu adevărat detaliat.

Social Media în 2008

În 2010 Social Media era prezentata așa

conversation-prism-V2.0

În 2012 era foarte asemanatoare cu cea din 2010

conversation-prism-V3.0

În 2015 lucrurile s-au mai diversificat un pic, chiar intensificat cu mai multe opțiuni

conversation-prism-V4.0

Iar acum în 2017 avem mult mai multe opțiuni, un spectru impresionant al Social Media
conversation-prism-V5.0-bun

 

 

24. May 2017 · Comments Off · Categories: I.T., Psiho, Romania

1. În primul rând trebuie să îți cunoști clienții, partenerii de afaceri, furnizorii, influencerii, trendsetterii si leaderii de opinie.

Fiecare canal social media trebuie bine definit cu o comunicare specifică.
Una dintre cele mai frecvente greșeli în Social Media făcută de către branduri este că folosesc același conținut și tip de comunicare pe toate canalele social media
Dar, cea mai mare greșeală pe care o fac firmele/companiile este că nu comunică, sau comunică mult prea puțin pe social media sau chiar DELOC.
2. Cumpără publicitate!
Toții fanii si followerii social media trebuie să fie FOARTE TARGETAȚI și NU ”la grămadă”
Un start bun este cumpărarea fanilor prin sistemele de publicitate cât mai targetați, constituirea unui nucleu dur de fani / followeri
A porni de la fani / followeri cumpărați netargetati din medii obscure este o MARE GREȘEALĂ care poate atrage pe viitor închiderea vechiului canal social media si deschiderea corectă a unuia nou
3. Strategia Social Media

Trăim într-o epocă în care oricine se laudă că se pricepe la Social Media.
A pune în mâinile cui nu trebuie Social Media companiei / firmei este o mare greșeală care poate aduce prejudicii pe termen lung si foarte lung.
Trebuie constituită o strategie, nu trebuie ”plasat” acest job secretarei, recemptionistei, băiatului de la IT ci angajată o persoană cu livență în Marketing, Jurnalism sau Comunicare.
De asemenea certificarile Google și Facebook sunt mandatorii, a încredința Social Media unei persoane care nu are o cultură minimă de comunicare online este iar o mare greșeală.
Trebuie elaborată o strategie / buget pe termen scurt, mediu si lung.
De asemenea aceasta strategie trebuie strâns corelata cu planul de dezvoltare SEO.

4. Monitorizarea și măsurarea permanentă

Este o necesitate importantă care poate ajunge la 50% din timpul de lucru al unui responsabil Social Media.
Parametrii precum Organic Reach sau cei din Google Analytics trebuiesc stiuti in fiecare zi cât mai bine.
Social Media transmite semnalele din piață cum ar fi: trenduri noi, produse noi, preferinte, probleme cu produsele sau serviciile, relatia de comunicare cu clientii, lead-uri noi, contacte noi, oportunități de afaceri.
Social Media oferă informații în REAL TIME, adică la secundă despre poziționarea companiei în online
5. Creează momentul viral / shareable
Nimic nu este mai viu si mai activ in companie decât social media.
Este pur si simplul vârful de lance al marketingului, este fața frumoasă a companiei, zâmbetul și vocea sa.
Social Media este imagine pură, iar capitalismul presupune IMAGINE, cât mai de calitate, cât mai multă. Reputația este mai importantă decât Notorietatea.

6. Social Media dă tonul în companie si al business-ului.
A ajuns marfa, avem un coleg nou, implinim 10 ani pe piață, avem team building, Social Media aduce noul model de munca ce imbine utilul cu plăcutul mai energic si mai armonios ca până acum.
Că ne place sau nu, ne dorim să fim mai legati de companie atat ca angajati cat si ca clienti sua parteneri.
Social Media este liantul toturor relatiilor interpersonale ale companiei si a le neglija este daca nu pierdere a unor oportunitati, greseli care la un moment dat vor costa.

 

cresti-afacerea-cu-social-media

18. May 2017 · Comments Off · Categories: I.T., Psiho, Romania

Problemele social media sunt acum 100% legate de customer service
Toate review-urile de pe toate retelele sociale sunt foarte foarte foarte importante

Imediat, instant si cu toate resursele disponibile se intervine în remedierea ORICARUI rating negativ, nu mâine, nu poimâine, nu amânat, rezultatele Google depind 100% de asta!!!

Iată câteva date statistice foarte importante

customer-service-social-media

18. May 2017 · Comments Off · Categories: I.T., Romania

1. Vezi pe ce rețele sociale stau clientii tăi,   care sunt locurile lor favorite
2. Te duci după ei, te implici activ pe termen lung
3. Legi prietenii reale, interesate cu ei

Gata, asta e tot! A durut?

 

social-media-pentru-branduri

18. May 2017 · Comments Off · Categories: I.T., Romania

Primul lucru pe care l-am remarcat a fost că niciodată nu ești suficient de activ în fiecare zi pe social media pentru a avea succes.
O postare pe zi pe pagina de Fani Facebook este complet irelevantă. Ce părere ai despre 10 postări pe zi? Dar 20? Dar 50?

PE TOATE REȚELELE SOCIALE !!!! 

Cu cât mai multe, de calitate, cu atât mai bine.
E ca și cum ai pleca la război cu un singur glonț în loc să dai cu Katiușa.
Targetarea acelui glonț are de multe ori mult mai puține șanse de cucces decât un ”bombardament masiv”, altfel, toți soldații din lume ar fi lunetiști și mitraliera sau bomba atomică nu s-ar mai fi inventat.

social-media-eficienta-tehnici-esentiale

 

18. May 2017 · Comments Off · Categories: I.T., Romania

Un business în zilele noastre nu mai poate fi conceput decât online.
Depindem în cea mai bună parte de rezultatele din Google organice, nu de cele plătite!
Apoi de social media, de Facebook în special

Dar, pentru a susține un business cu ajutorul online-ului trebuie ca în fiecare zi, inclusiv în weekend să facem următoarele 7 lucruri

1. În fiecare zi minim 7 postări pe toate rețelele sociale, cu continut propriu, cât mai original și cât mai bine realizat grafic și copyright.
De video Live nu mai zic…

2. Postările trebuiesc să fie de calitate, la topic, nu aiurea. Scopul targetării este la fel de important ca cel al diseminării informației

3. Contactează toți fanii competiției, intră in toate grupurile, adaugă-i ca prieteni, nu te uita cum competiția e activă si tu nu faci nimic pentru clientii tai.

4. Răspunde INSTANT, imediat clienților tai, cu mare promptitudine și amabilitate

5. Calitatea serviciilor tale trebuie să se vadă și ONLINE – fii un LEADER în calitatea serviciilor

6. Să nu îți fie frică să te arăți cine ești, oamenii vor să interacționeze cu oameni, nu cu litere de pe pereți

7. Nu uita de LinkedIn, lucrurile stau altfel acum

social-media-for-business-daily

28. March 2017 · Comments Off · Categories: Econ, I.T.

Într-un singur minut (60 secunde) pe Internet se întâmplă următoarele:
– Aproape 1 milion de autentificări la Facebook
– Se dau 4 milioane de like-uri pe Facebook
– 16 milioane SMS-uri
– 4 milioane videoclipuri vizualizate
– 342,000 aplicatii mobile downloadate
– 46,000 postări pe Instagram
– 452,000 Tweet-uri
– 1 milion de swipe-uri pe Tinder (interesant)
– 156 milioane e-mailuri trimise! (incredibil, e-mailul este foarte puternic în continuare)
– 120 conturi noi de LinkedIn
– 15,000 Gif-uri trimise (lumea a inceput sa prinda gustul GIF-urilor trimise)
– 3.5 Milioane căutări pe Google

Mie mi-a rămas gândul la Tinder, chiar a luat amploare treaba

un-minut-pe-Internet-2017