07. March 2018 · Comments Off on Brandul de țară – de ce nu știm să îl apărăm? · Categories: I.T., Psiho, Romania

De ceva vreme am remarcat o ”hartă a inteligenței” pe Europa al cărei autor este Richard Lynn și care circulă VIRAL în social media românească, în special pe LinkedIn.

Pentru a CONTRACARA acest HOAX (minciună virală) , am trecut la modificarea hărții pentru ca algoritmul Edge Rank al rețelei sociale să îl livreze pe newsfeed la cât mai mulți oameni

”In 2002, Richard Lynn, a professor of psychology at the University of Ulster, stoked the fire with the publication of his book IQ and the Wealth of Nations, written with Tatu Vanhanen, emeritus professor of political science at the University of Tampere, Finland, and father of the Finnish Prime Minister, Matti Vanhanen. The claims were criticised on the grounds that data for many countries was flimsy and inadequate, unrepresentative of their ethnic diversity and wrongly analysed. The countries with the highest scores were those where IQ testing was part of the educational process.”

Această hartă a fost creată/concepută de către CONTROVERSATUL (ca să nu spun altfel) profesor universitar Richard Lynn în (“white supremacist journal”) lucrarea sa IQ and Wealth of Nations lucrare considerată iar în afara unei comunicări științifice. Vom reveni pe parcurs cu ARGUMENTE scrise, cu documente și dovezi de maxim bun simț (Wikipedia)

În mod natural, m-am uitat cu ce scor este cotată România și nu am fost deloc surprins de faptul că am fost puși, ARBITRAR la coada clasamentului, ”depășiți” fiind de Turcia și alte țări din Europa considerata ”barbare”. Ce m-a întristat însă a fost ferocitatea vecină cu inconștiența cu care conaționalii noștrii distribuiau și argumentau veridicitatea acestui scor, aș fi fost cât de cât împăcat că totuși cineva, din sutele de mii de români utilizatori ai rețelei sociale LinkedIn, ia totuși atitudine și argumentează științific, cu argumente de bun simț, de ce această ”hartă” este o mare eroare.

Sunt cel putin 30 de argumente solide valide care să contrazică această hartă, totuși mă voi limita la principalele  8 pe care le găsesc de cuviință să le prezint aici și am să vă las pe voi să găsiți măcar un argument în plus pe care aș putea să îl adaug la lista aceasta, care așa cum cum am menționat anterior, nu este încheiată.

1. Inteligența umană este distribuită OMOGEN! Fiind o calitate NATIVĂ în principal, nu se poate face un clasament GEOGRAFIC.

A clasifica GEOGRAFIC inteligența umană înseamnă a arunca apariția omului indirect pe panta evoluționismului, teorie care în ultimii 20-30 de ani a fost demonstrată ca fiind depășită (ca să nu zic falsă sau frauduloasă). Așadar, din fașă această hartă are un temei greșit, imoral, neprofesional, etc etc

2. Studiul inteligenței umane este imprecis, neclar, neștiințific din punct de vedere al cuantificării și impreciziei Definiens-ului și Definiendum-ului.

Orice definiție comportă un DEFINIENDUM, în privința psihologiei, știință relativ tânără dar destul de departe în privința preciziei cifrelor, domeniul este neclar și metodele de cercetare iar neclare și superficiale în privința inteligenței. Dacă se poate vorbi de niște cifre, este îngăduit ca a fi considerabil acceptate cifrele SOCIOLOGICE, dar nu cele din psihologie,

3. Tipurile de INTELIGENȚĂ sunt cel puțin 7 științifice, din punct de vedere științific, în această hartă este aleasă o inteligență arbitrară, preferențială

4. Autorul hărții Richard Lynn este contestat și mai mult, este declarat în afara științei, pentru RASISM și DISCRIMINARE geografică, istorică, etc etc etc

Iată ce scriu aceste mari publicatii de un incontestabil nivel academic și cu reputație impecabilă despre acest domn Richard Lynn autorul hărții inteligenței care ne clasează pe noi românii drept un popor de oameni cu inteligență mică:

5. Nu este prezentată nici o metodă științifică sau cum au fost obținute aceste procente

6. Nici un INSTITUT sau autoritate în domeniu nu garantează sau nu susțin în nici o formă calitatea procentelor sus numite. Instituțiile noastre abilitate din România, de stat sau private, din câte cunosc, nu au făcut nici un fel de studiu în această privință.

7. Reacția comunității științifice a fost puternică și cei care contestă acuratețea și chiar onestitatea datelor sunt de zeci de ori mai mulți, așadar Quorumul comunității științifice nu este întrunit, dimpotrivă, numărul si reputația contestatarilor în domeniu este mult mai mare!
Articole despre această hartă și acest subiect sunt aici:
– Devastating Criticism of Richard Lynn

– IQ Map Sparks Controversy

8. Felul în care este livrată informația, sub formă de INFOGRAFIC care este un format grafic VIRAL (lucru pe care foarte puțini oameni îl știu) sub formă de material viral, duc către un HOAX, am explicat în multe locuri ce este un hoax: Aici, aici și aici

Trecând peste faptul că domnul Richard Lynn discriminează fățiș oamenii geografic și rasial, acesta mai discriminează și femeile din punct de vedere al inteligenței.

sau cum titreaza Daily Mail despre Richard Flynn : Sorry, men ARE more brainy than women (and more stupid too!) It’s a simple scientific fact, says one of Britain’s top dons
… unde acest pretins ”om de știință” declară cu subiect și predicat că bărbații sunt mai deștepți ca femeile…

De fapt, la o sumară documentare pe internet despre lucrările acestui domn Richard Lynn vă veți da seama asupra competenței profesionale și a calității informației pe care acesta o generează.

Mi se pare STRIGĂTOR la cer, ca în plin mileniu 3, în plină epocă a cunoașterii și informației, aceste informații de senzație false să se bucure de așa de mare apreciere și asimilare!

Dincolo de faptul că am fost acuzat (pe nedrept, pentru că sunt exact la polul opus al acestor etichetări) de: comunism, PSD-ism, Dragne-ism, naționalism etc și alte mizerii intelectuale de acest gen, țin să atrag atenția că PATRIOTISMUL și luarea de atitudine în fața informației false, manipulatoare, incorecte este o atitudine de bun simț. Patriotismul nu este nationalism ci păstrarea DIVERSITĂTII culturale, nu este nici comunism și nici coruptie politică.

În încheierea articolului voi vorbi despre BRANDUL DE ȚARĂ.

Este foarte trist că noi românii nu suntem conștienți de ce este IMPORTANT să luăm atitudine în fața acestor manipulări de joasă speță.
Aici nimeni nu spune să ieșim în stradă să ne batem în piept cu ”noi suntem români”, ci doar ca înainte de a accepta o informație ca fiind 100% reală, de calitate, etică, morală, profesională ș.a.m.d., să o verificăm!

Mi se iar iar teribil de trist că, atunci când vedem ca autor un nume străin să ne ploconim și să o luăm drept ”de bună” și mai mult, să sărim la gâtul celor care de fapt ne apără interesele noastre și nu în ultimul rând, adevărul și corectitudinea științifică.

Cu atât mai trist este că o publicație NAȚIONALĂ care PRETINDE un jurnalism de calitate ca ADEVĂRUL, cade în capcana HOAX-ului și publică această hartă luând-o drept informație de calitate:
Cât de inteligenţi sunt românii în comparaţie cu restul europenilor. Harta IQ-ului din statele UE

Ca o reacție în lanț, zeci de publicații jurnalistice au preluat acest articol distribuindu-l la scală națională.

Din păcate, organele noastre abilitate nu au luat nici o măsură, populatia României fiind intoxicată cu mesaje care induc complexul de inferioritate al unei inteligențe mici europene, aceste articole publicate și promovate de către publicații în masă din România reprezentând un atac direct asupra siguranței naționale în contextul războiului hibrid, războiul informațional.

Încă o dată, iată punctul de vedere despre autorul hărții Richard Lynn, surse jurnalistice IMPECABILE aici:

============

Ca o ultimă remarcă, dacă mai aveți o fărâmă de conștiință românească, anul acesta se împlinesc 100 de ani de la marea unire, care ne definește ca națiune, poate ar fi un moment bun de meditație asupra acestui fapt și, dacă nu putem face ceva bun pentru România, măcar să nu îi facem rău.

Vă multumesc pentru răbdarea de a fi citit acest articol destul de arid.

 

19. February 2018 · Comments Off on Pe Facebook nu îi amendează nimeni pentru HOAX? · Categories: I.T., Psiho

Au trecut aproape 24 de ore de când ”un glumeț” a postat cu rea voință un HOAX pe cea mai vizibilă rețea socială.
Reacția rețelei sociale este de a nu șterge această postare, care este pomenită în cam toate ziarele de scandal din lume este (cel puțin pentru mine) de neînțeles. Cum este posibil ca FACEBOOK în aproape 24 de ore să nu șteargă un HOAX care s-a propagat la aproape 1 miliard de oameni? Cum de își permite FACEBOOK ca să păstreze cu bună știință această postare mincinoasă care a fost distribuită de 2 milioane de oameni???

Adresa postarii Facebook HOAX 

hoax-facebook-silvester-stalone

 

Cum adică, tu rețea socială lași ca asemenea HOAX să fie distribuit de aproape 2 milioane de oameni și tu să tolerezi asemenea poluare informațională.

Despre HOAX am scris în foarte multe rânduri, sunt pasionat de acest subiect de mai mult de 15 ani, am scris despre asta Hoax in strada am scris despre Hoax pe Yahoo messenger , în mod cert voi mai scrie despre asta și în viitor, am vrut doar ca să punctez acest ”milestone”  din istoria omenirii când 2 MILIOANE de oameni au dat SHARE în 24 de ore unui HOAX

În condițiile tu ca rețea socială ești într-un război deschis cu știrile de senzație, stirile tip clickbait, pretinzi conținut premium, conținut original și niște standarde mari de conținut online, lași totuși o postare care a ajuns la toată planeta ca fiind falsă.

Este normal ca HOAX-ul de asemenea amploare să fie tolerat? Ar trebui ca cineva să amendeze sau nu Facebook pentru asemenea tolerare la asemenea nivel (2 milioane share-uri) a acestei stiri false?

Părerea mea personală este că Facebook ar trebui să se implice, mai ales ca a fost cazul de curand al bug-ului iOS cu acel simbol care bloca mesageria iPhone, iar oprirea hoaxului ar trebui să se facă si la nivel de mesagerie, nu doar la postări.

În mod cert, se va ajunge la asta, estimez că în 10 ani astfel de fenomente nu vor mai fi posibile, va fi un departament întreg specializat pe HOAX care va opri de la bun început acest gen de fenomene media.

Acum este ora 2 noaptea și HOAX-ul încă se propagă. Facebook, multumim că ne-ai lăsat jucăria s functioneze, sperăm că te va da în judecata Stalone si va lua si pielea de pe voi!

sylvester-stalone-hoax-2-million-shares

 

Update 20 Februarie ora 10.00 A.M. – Toată lumea e sătulă de acest HOAX însă Facebook a decis să păstreze această postare după mai mult de 36 de ore.

HOAX - Silvester Stallon-Facebook-Post

Toate rezultatele de pe Google vorbesc despre acest HOAX iar Facebook a decis ca să mențină această postare, desi Facebook permanent ameninta cu suspendarea paginilor, oprirea livrarii postarilor pe newsfeed si vorbeste cu gura pana la urechi de CALITATEA RETELEI sociale

Sylvester-Stallone-Hoax-Google -results

16. February 2018 · Comments Off on Povestea unui șoricel · Categories: Psiho, Romania, Umor
O poveste foarte frumoasa

O poveste foarte frumoasa

Într-o gospodărie era un șoricel care se uita printr-o crăpătură din perete si ii văzu pe taran si pe nevasta acestuia deschizand un pachet.

– Ce mâncare să fi adus oare? se intrebă șoricelul… Cu groază își dădu repede seama ca era o capcană.

Soricelul se strecura cu mare grija in curtea animalelor si dădu alarma:
– E o capcană în casă, e o capcană în casă!
Găina cotcodaci si se infoie, ridica apoi capul si ii spuse:
– Domnule Soarece , vad bine ca acest lucru te afecteaza , dar pentru mine asta nu are nici o relevanță.
– Nu pot permite ca acest lucru sa ma afecteze.

Șoricelul se intoarse atunci inspre porc si ii spuse:
– E o capcană în casă, e o capcană în casă!
Porcului îi fu mila de el , dar raspunse: – Imi pare foarte , foarte rau , Domnule Soarece , dar tot ce pot sa fac este sa ma rog pentru tine și familia ta. Te asigur că te vei găsi in rugaciunile mele.

Șoricelul merse atunci la vacă si ii spuse:
– E o capcană în casă, e o capcană în casă!
Vaca ii spuse:
– Vai! Domnule Soarece, îmi pare foarte rau pentru tine, dar chiar nu este o urgenta pentru mine.

Și asa se intoarse soricelul in casă, cu capul plecat și cât se poate de amărât, pentru a înfrunta de unul singur capcana pusă de taran.

Chiar în noaptea aceea, în casă se auzi un zgomot… zgomotul produs de o capcana in care s-ar fi prins un soricel. Nevasta taranului se repezi sa vada ce s-a prins. Pe intuneric , ea nu isi dadu seama ca in capcana isi prinsese coada un sarpe veninos. Șarpele o mușcă pe nevasta taranului.

Țăranul o duse cât putu de repede la spital, acolo i-au făcut injecție împotriva mușcăturii de șarpe si i-au spus poi să o ducă acasa și să astepte să se vindece, că asta a fost tot ce au putut să facă atunci pentru ea. Acasă, peste noapte ea făcu febră. Oricine stie ca cel mai bun tratament impotriva febrei este supa proaspătă de pui , asa ca taranul lua un cutit si se duse in curte ca sa faca rost de ingredientul pentru supa, adică găina. Dar nevasta lui nu se insanatosi, asa ca prietenele si vecinele ei venira sa o ingrijeasca si stateau cu ea mai toata ziua. Pentru a le da de mancare, taranul fu nevoit sa taie porcul. Nevasta taranului nu se mai insanatosi si muri la scurt timp. La inmormantare veni multa lume , iar taranul trebui sa taie si vaca pentru a-i hrani pe toti. Soricelul se uita din crăpatura lui din perete, cuprins de tristete.

Așa că data viitoare când auzi pe cineva că se confruntă cu o problemă si tu ai impresia ca acest lucru nu te priveste, adu-ti aminte: Când unul dintre noi este amenintat, cu totii suntem expusi riscului mai mult sau mai puțin direct.

Suntem cu toții implicati in această călătorie numită viață. Trebuie sa avem grija unii de altii si sa facem un efort în plus pentru a ne sprijini în mod real unii pe altii.

30. January 2018 · Comments Off on Al patrulea val – Societatea Informațională · Categories: I.T., Psiho

Alvin Toffler și Al treilea val

#alvintofler #altreileaval #antropologie #alpatruleaval #societateainformationala #antropologieindustriala

Al-4-lea-val

Ultima lucrare a lui Alvin Toffler, “Al treilea val”, cunoscuta prin atributele ei de a fi incitanta, chiar socanta, a castigat popularitatea mondiala. Ea a fost editata in peste 1,5 milioane de exemplare si tradusa in 16 tari.

Cartea a necesitat o vasta documentatie, la elaborarea ei contribuind lectu ri indelungate ale revistelor de specialitate, rapoarte, ziare, documente, monografii din numeroase tari, alaturi d interviuri ale “pionierilor” schimbarii dintr-o gama larga de domenii. Nu au lipsit, dupa cum insusi autorul afirma, calatoriile, experientele personale.

Aceasta carte imparte civilizatia in numai trei faze – faza agricola a Primului Val, faza industriala a celui de Al Doilea Val, locul central ocupandu-l insa omenirea contemporana, aflata in zorii unei noi civilizatii, deseori personificata de Toffler – civilizatia celui de Al Treilea Val.

Termenul “val” este aici metaforic, el referindu-se la impactul social al unor “torente” de schimbare ce ne perturba vietile, aceste ciocniri de valuri ducand la disparitia civilizatiei industriale si aparitia civilizatiei informationale.

Aceasta noua civilizatie este atat de revolutionara – spune Toffler – incat sfideaza vechile moduri de gandire, vechile formule, dogme si ideologii, intrucat acestea nu mai corespund realitatilor. “Nu putem inghesui lumea embrionara de maine in spatiile tihnite de ieri. Nici atitudinile sau starile de spirit conventionale nu mai sunt potrivite”.Aceasta este marea incercare al lui Alvin Toffler.

In capitolul “Mausoleul politic”, Toffler subliniaza mesajul politic al celui de Al Treilea Val – necesitatea confruntarii cu o revolutie politica, in urma careia civilizatia celui de Al treilea Val sa beneficieze de noi instrumente politice de adoptare si aplicare a deciziilor, intrucat structurile politice de tipul celui de al Doilea Val sunt perimate si pe punctul de a fi transformate.

In subcapitolul “Gaura neagra”, Toffler, referindu-se la criza energetica din anii ’70 , critica neputinta mecanismului politic al S.U.A., blocajul decizional cu privire la chestiunile de importanta vitala pentru societate, aratand ca tehnologia politica a celui de Al Doilea Val “scartaie”, nefiind vorba de criza unui guvern sau a altuia, ci de o profunda criza a democratiei reprezentative in toate formele ei.

Incapacitatea crescanda dae a lua decizii competente la momentul oportun modifica radical raporturile dintre putere si societate. Astfel, partidele politice isi pierd puterea de atractie, scade participarea la vot, cetatenii exprimandu-si fata de conducatorii politici dezgustul si dispretul, drept pentru care, sistemul politic, fiind el insusi dereglat,nu mai poate indeplini rolul de stabilizator intr-o societate dinamica, cuprinsa de schimbari. “Gaura neagra” in societate este un tot mai mare vid al puterii, inregistrat in toate tarile celui de Al treilea Val al schimbarii.

Asistand la “falimentul” celor care ne conduc si observand politicienii impletindu-se “nauci” in fata problemelor generate de inaintarea celui de Al Treilea Val, pana si oamenii cel mai bine intentionati incep sa doreasca un conducator dinamic, dominator. Aceasta revendicare a unei conduceri mai ferme coincide cu aparitia unor grupuri autoritare care urmaresc profituri din destramarea guvernamantului reprezentativ.

Se pleaca astfel de la trei idei gresite, dintre care, prima este mitul eficacitatii regimurilor autoritare. Insa conducerea autoritara si chiar totalitarismul au prea putin de-a face cu eficienta, relevanta fiind in acest sens , ineficienta Germaniei naziste in multe privinte, chiar daca a actionat cu eficienta in omorarea “nearienilor”. Comparand Germania nazista cu Marea Britanie, in privinta organizarii pentru razboi, Toffler demonstreaza ca “ideea ca cel de-al treilea Reich a fost un exemplu de eficienta militara sau industriala este un mit caraghios”.

Cea de-a doua idee pe care se bazeaza cei ce pledeaza pentru o conducere de mana forte este supozitia tacita ca un stil de conducere care a dat rezultate in trecut va da rezultate si in prezent sau in viitor, insa in civilizatii diferite este nevoie de calitati de conducator foarte diferite, intrucat ceea ce azi se demonstreaza a fi virtute, maine se poate dovedi a fi nevolnicie, “slabiciune dezastruoasa”.

Cea de-a treia idee comporta un viciu si mai grav, in sensul ca se simte nevoia unui Mesia politic, care sa ne salveze de la dezastru, idee ce porneste de la premisa ca miezul problemei ar fi personalitatea conducatorului.

Toffler sustine insa ca, daca am avea in posturile de conducere chiar “sfinti, genii si eroi, tot nu ne-ar ocoli criza agonica a guvernarii reprezentative, adica a tehnologiei politice din era celui de Al Doilea Val.

El lasa loc ideii ca liderii de maine s-ar putea sa aiba de-a face cu o societate mult mai descentralizata si mai participativa, o societate mai diversificata decat cea actuala.

Se pune problema ca, daca totul s-ar rezuma la alegerea “celui mai bun conducator”, solutia s-ar gasi in cadrul sistemelor politice existente. Insa, in conditiile desuetudinii structurilor politice si guvernamentale actuale, conducatorii – chiar si “cei mai buni” – se dovedesc neputinciosi, intrucat institutiile prin intermediul carora trebuie sa actioneze sunt perimate.

Unul din motivele desuetudinii structurilor politice este interdependenta la nivel mondial a guvernelor nationale, ale caror decizii pot declansa repercusiuni costisitoare si primejdioase, atat la nivel local, cat si la nivel planetar, insasi scara la care se exercita guvernarea si chiar modul in care este distribuita autoritatea decizionala fiind flagrant inadecvate lumii contemporane.

Anacronismul structurilor politice se reflecta si in tendinta de a delimita net activitatile diverselor ministere sau departamente din cadrul guvernelor ceea ce duce inevitabil la confuzie si dezastru, generandu-se efecte contradictorii care se anihileaza reciproc.

Un asemenea mod de abordare a realitatii, caracteristic celui de Al Doilea Val, nu va permite nici unui guvern, oricat de centralizat si autoritar, sa rezolve problema integrarii activitatii acestor unitati, in virtutea intelegerii stransei impletiri a diferitelor domenii, care se interconditioneaza reciproc (energia afecteaza economia, de pilda) si ca urmare, orice incercare a unui guvern de a rezolva o problema ar genera o noua problema, deseori mai grava decat cea initiala, rezultatul nefiind insa decat aparitia unui nou rand de filtre si filiere, care incalcesc hatisul birocratic prin care trebuie sa treaca deciziile, adica o si mai mare complicare a labirintului birocratic.

Guvernele si institutiile parlamentare ale celui de Al Doilea Val au fost concepute pentru adoptarea deciziilor fara graba, fondatorii lor neprevazand viteza cu care aveau sa evolueze evenimentele. Astazi, schimbarea sociala se accelereaza, sporind presiunile carora trebuie sa le faca fata cei ce adopta deciziile politice si intensificand totodata actualul declin politic si guvernamental.

Institutiile politice, proprii celui de Al Doilea Val, nu permit elaborarea unor decizii intaligente cu promptitudinea pe care o impun evenimentele, in conditiile accelerarii generale a schimbarii, iar in acest ritm frenetic, deciziile ori vin cu intarziere, ori lasa loc indeciziei, ceea ce face ca structurile politice actuale sa fie perimate, indiferent de ideologiile de partid si de conducatori.

Daca Al Doilea Val a generat o societate de masa, Al Treilea Val ne demasifica, lasand loc unui nivel mai mare de diversitate si complexitate.

Acest proces revolutionar, asimilat evolutiei societatii, ne ajuta la explicarea unui fenomen politic cunoscut de toata lumea – destramarea consensului.

Organizatiile de masa nationale intampina dificultati in a-si pastra coeziunea, concomitent cu proliferarea unor puternice grupuri disidente, interesele acestora fiind foarte diversificate, atat la nivel national, cat si la nivel local, incat politicienii si inaltii functionari din aparatul de stat nu le pot urmari.

Se inregistreaza nu numai faramitarea electoratului, dar si o necontenita perindare a grupurilor disidente, tot mai efemere, aceste schimbari facand sa devina tot mai desuete si ideile despre coalitiile politice, aliante sau fronturi unite.

Demasificarea vietii politice reflecta tendintele conflictuale din domeniul tehnologiei, al productiei, comunicatiilor si culturii, ceea ce reduce si mai mult capacitatea oamenilor politici de a adopta decizii de importanta vitala ei fiind obisnuiti sa manevreze cu un electorat format din cateva blocuri bine delimitate si organizate.

Situatia difera insa de la tara la tara. Ceea ce nu difera este provocarea revolutionara a celui de Al Treilea Val, fata de institutiile perimate ale celui de Al Doilea Val, care sunt prea lente pentru a putea merge in pas cu schimbarile si prea nediferentiate pentru a putea face fata gradului actual de diversitate sociala si politica. N-ar fi suficiente simple remanieri ale regulilor pentru a schimba situatia, fiind in joc postulatul fundamental al teoriei politice ale celui de Al Doilea Val: conceptul de reprezentare.

Desi sistemele noastre se bazeaza teoretic pe principiul majoritatii, cresterea diversitatii duce la imposibilitatea formarii unei majoritati, chiar si in problemele de importanta cruciala pentru supravietuire.

Aceasta destramare a consensului arata ca tot mai multe guverne sunt guverne minoritare, bazate pe coalitii flotante si precare. Diversitatea electoratului este atat de mare, incat “reprezentantii” alesi nu pot pretinde cu indreptatire de a fi mandatarii unui consens. Ei nu pot reprezenta vointa generala, pentru simplul motiv ca asa ceva nu exista. Astfel, democratia reprezentativa este pusa sub semnul intrebarii.

Incompetenta deciziilor politice si guvernamentale de astazi se explica prin faptul ca trebuie adoptate prea multe decizii, intr-un timp prea scurt, asupra prea multor probleme, institutiile noastre fiind zguduite de o implozie decizionala. Pentru ca se lucreaza cu o tehnologie politica invechita, capacitatea decizionala la nivel guvernamental se deterioreaza. Mai mult, un sistem politic trebuie sa fie capabil nu numai de a elabora decizii, ci si de a le aplica.

Sistemele noastre politice, asa-zis “contemporane” sunt copii ale modelelor inventate inainte de nasterea marii industrii, ele fiind concepute dinainte de Marx, de Darwin, de Freud si de Einstein.

Prin urmare, cea mai importanta problema politica cu care se confrunta contemporaneitatea este senilitatea celor mai fundamentale institutii politice si guvernamentale dar si a principiilor insesi pe baza carora au fost intemeiate.

Capitolul “Democratia secolului XXI” debuteaza cu o epistola imaginara adresata parintilor fondatori ai Constitutiei Statelor Unite si in special lui Jefferson, carora Toffler le multumeste pentru contributia adusa la crearea sistemului actual, sistem care i-a oferit posibilitatea de a trai o jumatate de secol ca cetatean american, sub o domnie a legilor si nu a oamenilor.

Mesajul lui Toffler este ca intocmai ca si revolutionarii defuncti, care au inteles necesitatea reconsiderarii Constitutiei Statelor Unite in vederea largirii Declaratiei Drepturilor si care au contribuit al crearea unei structuri de guvernamant, capabila sa adopte decizii inteligente, democratice pentru a supravietui intr-o lume noua, generatia actuala are ca principala sarcina polititca, renuntarea la cliseele proprii erei industriale si edificarea unor noi structuri de guvernare, prin considerarea a trei principii – cheie: principiul “puterii minoritatilor”, principiul “democratiei semidirecte” si principiul “impartirii deciziei”.

Principiul puterii minoritatilor porneste de la premisa ca regula majoritatii – fundamentul legitim al erei celui de Al Doilea Val- devine din ce in ce mai desueta. Regula majoritatii a avut o semnificatie umana si eliberatoare pe parcursul erei industriale, dar ea isi pastreaza si acum aceasta semnificatie in tarile aflate in curs de industrializare. Principiul majoritatii a insemnat intotdeauna o sansa in plus pentru cei saraci, fiindca ei erau majoritatea. Azi insa, suntem martorii unei cotituri istorice, cei saraci nefiind neaparat si cei mai numerosi. Ei au devenit in multe tari o minoritate si vor ramane, daca nu va interveni vreun holocaust economic.

Toffler critica pozitia ideologilor celui de Al Doilea Val, care se plang de destramarea societatii de masa si care, in loc sa vada in aceasta diversitate sporita un teren fertil pentru dezvoltarea umana, o ataca, numind-o “fragmentare” sau “balcanizare”.

Se desprinde astfel ideea ca ar trebui sa acceptam diversitatea si sa schimbam institutiile politice mostenite de la Al Doilea Val, ceea ce ar duce la evolutie sociala si al democratia bazata pe minoritati a secolului al XXI-lea. Absenta institutiilor politice adecvate este cea care exacerbeaza astazi, in mod inutil, conflictul dintre minoritati, ducandu-l pana la violenta si in consecinta, intrunirea majoritatii devine din ce in ce mai greu de realizat. Astfel, ar trebui sa modernizam intregul sistem si sa intarim rolul diferitelor minoritati, permitandu-le sa formeze majoritati.

Daca politica a fost “pre-majoritara” in timpul Primului Val si “majoritara” in era celui de Al Doilea Val, se presupune ca maine va fi “mini-majoritara” – o fuziune intre principiul majoritati si puterea minoritatilor.

Cel de-al doilea fundament politic al societatii demasificate va trebui sa fie principiul “democratiei semidirecte” ce consta intr-o reducere a dependentei fata de reprezentanti si o crestere corespunzatoare a autoreprezentarii, democratia semidirecta fiind o imbinarre a celor doua modalitati de reprezentare.

Acest principiu se prezinta aca o consecinta fireasca a destramarii consensului, a inexistentei unui acord intre alegatori, fapt ce conduce la inutilitatea reprezentantilor, insusi conceptul de reprezentare fiind golit de continut, in conditiile in care foarte putine grupuri sunt reprezentate adecvat.

De altfel, e de notorietate faptul ca legiuitorii au ajuns sa se bizuie in elaborarea legilor pe personalul tehnic si pe experti din afara, Parlamentul nedispunanad de un personal de specialitate corespunzator, generandu-se astfel un transfer al puterii dinspre el spre aparatul guvenamental neeligibil.

O receptivitate mai mare a sistemului fata de puterea minoritatilor si crearea posibilitatii de participare mai directa a cetatenilor la propria lor guvernara ar fi deopotriva necesare, nu insa si suficiente.

Cel de-al treilea principiu vital al vietii politice de maine va trebui sa fie “impartirea deciziei”, prin care s-ar urmari desfacerea blocajului decizional si o distribuire adecvata a competentelor in acest domeniu.

Descentralizarea politica este de fapt o pseudodescentralizare si ea nu constituie o chezasie a democratiei, stiut fiind ca, deseori viata politica locala este mai corupta decat cea la nivel national.

Or, nu este posibil ca o societate sa-si descentralizeze activitatea economica, comunicatiile si multe alte procese cruciale,fara a fi silita, mai devreme sau mai tarziu, sa descentralizeze si decizia guvernamentala.

Transferul “in sus” al anumitor decizii ce tin in prezent de preocuparile statului national, nu este o solutie si ca urmare, o insemnata parte a procesului decizional trebuie deplasata dinspre centru in jos, cea ce ar avea ca efect nu numai o reducere a poverii decizionale ce apasa asupra guvernelor nationale, ci si o schimbare fundamentala a structurii elitelor.

Toffler analizeaza astfel, impartirea deciziei ca pe un mijloc de depasire a blocajului politic, asa incat sistemul politic sa poata functiona din nou , adaptandu-l la nevoile civilizatiei care se naste.

Nivelul democratiei intr-o societate depinde de modul in care este distribuita “povara deciziei” pe care aceasta societate o poarta, intrucat pentru a putea functiona, orice societate are nevoie de o anumita cantitate de decizii politice si de o anumita calitate a lor, asa incat se poate spune ca fiecare societate isi are o structura decizionala proprie si unica.

In societatile industriale – ale celui de Al Doilea Val – expansiunea pietei, adancirea diviziunii sociale a muncii si gradul de complexitate a vietii sociale au provocat o implozie decizionala de tipul celei pe care o determina astazi Al Treilea Val si ca urmare, vechile grupuri conducatoare nu au mai avut capacitatea de a decide singure, impunandu-se nevoia de a recruta noi elite si subelite, ceea ce a dus la inventarea unor institutii politice noi. Asadar, ca o consecinta naturala, datorita imploziei decizionale ce copleseste oamenii politici din tarile celui de Al Treilea Val, se impune largirea radicala a participarii politice si revolutionarea institutiilor politice.

In subcapitolul “Marea lupta a zilei de maine”, Alvin Toffler subliniaza existenta in mijlocul nostru a doua mari tabere, hotarul dintre ele nefiind inca net trasat: una, atasata civilizatiei celui de Al Doilea Val, cealalta – celui de Al Treilea Val. Aceasta din urma este constienta de faptul ca cele mai presante probleme ale contemporaneitatii – de la energie, razboi si saracie, pana la degradarea ecologica si a relatiilor de familie – nu mai pot fi rezolvate in cadrul unei civilizatii de tip industrial, intrucat deciziile de importanta cruciala pentru existenta noastra nu pot fi adoptate in actualul cadru politic.In schimb, aparatorii celui ce Al Doilea Val sustin jocul politic traditional, urmarind perpetuarea institutiilor-cheie ale societatii industriale de masa: familia nucleara, sistemul invatamantului de masa, corporatiile gigant, sindicatul de masa, statul national centralizat si guvernmantul pseudoreprezentativ.

Fortele celui de Al Treilea Val, dimpotriva, actioneaza in directia demasificarii societatii industriale, sustinand democratia minoritatilor si fiind gata sa experimenteze forme ale democratiei mai directe se pronunta pentru o descentralizare a puterii, pentru dezmembrarea birocratiei gigantice si pentru statutul legal al unor structuri familiale, altele decat familia nucleara.

“Cel mai important eveniment politic al epocii noastre” – asa cum caracterizeaza A. Toffler supralupta dintre fortele celui de Al Doilea Val si ale celui de Al treilea Val – va influenta in mod cert viata politica de maine si forma insasi a noii civilizatii.

Asa cum oameni ca Montesquieu , Mill, Madison, aflandu-se la cumpana dintre doua civilizatii, au fost destinati sa creeze si au inventat cea mai mare parte a formelor politice existente, asa si noi “avem menirea de a crea”, cum afirma Toffler in ultimul subcapitol, intrucat unele generatii se nasc pentru a crea, iar altele pentru a mentine o civilizatie.

“Noua ne revine responsabilitatea schimbarii”, sustine Toffler, desi crearea noilor structuri politice corespunzatoare celui de Al Treilea Val nu se va produce printr-o “bulversare unica si decisiva”, ci va dura decenii, aceasta “captivanta” opera de reconstructie urmand s-o incepem “noi si copiii nostri”, inainte ca dezintegrarea sistemelor politice existente sa duca la instalarea tiraniei, iar tranzitia pasnica la democratia secolului XXI sa nu mai fie posibila.

27. September 2017 · Comments Off on Suprasaturația de informație, probleme, soluții și oportunități · Categories: I.T., Psiho, Romania

S-ar putea spune, că dintr-un anumit punct de vedere cea mai mare problemă a societății noastre este în zilele noastre suprasaturația de informație.
Foarte multă informație, este aproape imposibil să discernem dintre ceea ce ne trebuie și ceea ce nu ne trebuie.

prea-multa-informatie
Dar pasul cel mai greu este să prioritizăm informațiile pentru a acționa în consecință. Cum depășim această problemă, a alegerilor potrivite?
Cred că în primul rând trebuie să fim conștienți că există soluțiile și problemele respective. De multe ori este mai important să știm de existența unor soluții decât a unor probleme.
Se zice că un om deștept învață din greșelile proprii și un om înțelept învață și din greșelile celorlalți.

Ce reprezintă un brand online

Ce reprezintă un brand online

Acum, cred că ar fi mult mai potrivit să ne informăm doar asupra existenței cazurilor respective, în special success story.
Este foarte important ca în procesul documentării să ne focusăm pe ”success story” și nu pe ”worst-case scenario”.

Scopul acestui demers este unul în primă fază propedeutic (învățătură pregătitoare) pentru a cunoaște ce fel de posibilități există și a acționa instinctiv cu succes în situații limită sau în care creativitatea este necesară.
Cum v-am obișnuit până acum, infograficele sunt o formă vizuală puternică de a comunica.

Iată

Infografic solutii SEO si Social Media

Infografic solutii SEO si Social Media

13. July 2017 · Comments Off on Cât de mare este Social Media în 2017 – Conversation prism project · Categories: I.T., Psiho

În decursul ultimilor 10 ani de Social Media activă și matură, pentru că Social Media ca termen, ca definitie a apărut în anul 1995, avem 5 infografice mari și late care descriu clar cum este structurată social media.

Structura retelelor sociale se imparte, după toipul de activitate pe el astfel:

– Mesagerie
(Skype, Facebook Messenger, Telegram, Instagram, Whatsapp, Viber)
– Parametrii personali (în special sănătate/sport)
(Fitbit, myfitnesspal, runkeeper, Strava)
– Influență
(Klout, Influenz)
– Social Bookmarking
(Delicious, Stumbleupon)
– Colectii de imagini
(Flickr, Instagram, Ptotobucket)
– Streeam-uri Live
(Youtube, Facebook Live, Live.ly, Periscope, Twitch)
– Muzică
(Youtube, Zonga, last.fm, Shazam, Soundcloud)
– Evenimente
(Facebook, meetup, applauze, eventbrite)
– Video
(youtube, vimeo, viva, liveleak, vevo, break)
– Content Networking (distribuție documente, stocare, prezentări)
(Dropbox, Slideshare, Scribd, Google Drive)
– Social Curation
– Păreri / review-uri /
– Service / asistență
– Business / Afaceri
– Discuții, Forumuri
– Wiki / Dictionare (contribuitori)
– Mesagerie corporatie / intreprindere / mesagerie business
– Retea socială de nișă ultraspecializată
– Retele sociale bazate pe locatie geografică
– Fluxuri de informatii sociale / contribuitori
– Rețele sociale de e-comerce
– Rețele Sociale bazate pe comentarii
– Rețele sociale bazate pe Întrebări și Răspunsuri
– Bloguri/Microbloguri
– Rețele Sociale COMPLETE (full range)
– Rețele Sociale cu scop dating / intalnirea in viatăa reală (IRL) In real life
– Călătorie / Turism / Găzduire / Cazare
– Colectare de fonduri, petiții online

Așadar, în 2008, avem primul infografic cu adevărat detaliat.

Social Media în 2008

În 2010 Social Media era prezentata așa

conversation-prism-V2.0

În 2012 era foarte asemanatoare cu cea din 2010

conversation-prism-V3.0

În 2015 lucrurile s-au mai diversificat un pic, chiar intensificat cu mai multe opțiuni

conversation-prism-V4.0

Iar acum în 2017 avem mult mai multe opțiuni, un spectru impresionant al Social Media
conversation-prism-V5.0-bun

 

 

24. May 2017 · Comments Off on Cea mai mare listă de filme psihologice pe care trebuie să le vezi dacă te atrage domeniul. · Categories: Psiho

Noutăți

Pentru cei care doresc să vadă filme psihologice NOI!

Brain on Fire (2016)
Hidden Figures (2016)
Their Finest (2016)

Am adăugat o secțiune de SF, psihologic
After the Dark (2013)
Stalker (1979)
Push (2009)
A.I. Artificial Intelligence (2001)
2001: A Space Odyssey (1968)
Never Let Me Go (2010)
Equilibrium (2002)
Twelve Monkeys (1995)
Vanilla Sky, 2001
Inception (2010)
I Origins (2014)
Mr. Nobody (2009)
Solaris (1972)
Limitless (2011)
Pi (1998)
Interstellar (2014)
Her (2013)
In Time (2011)
Oblivion (I) (2013)
Equals (2015)
Minority Report (2002)

Știință – genii (biografic)
The Imitation Game (2014)
The Theory of Everything (2014)
The Social Network (2010)
Steve Jobs: The Man in the Machine (2015)
The Man Who Knew Infinity (2015)

filme-psihologice-de-calitate
1 — Filme despre formarea psihologiei, psihoterapiei și despre personaje importante din acest domeniu.

Kinsey, 2004.
When Nietzsche Wept, 2008.
The Master, 2012.
My Name Is Bill W, 1989.
A Dangerous Method, 2011.
Princess Marie, 2004.
Soul Keeper, The, 2003.
Freud, 1984.
Freud, 1962.

2 — Filme în care poți vedea cum acționează psihologii și psihoterapeuții: tehnici, modele de comportament, exemple de acordare a ajutorului psihologic profesional sau neprofesional, greșelile psihologilor, descoperiri și realizări.

Gifted (2017) 
Don Juan DeMarco, 1995.
The Tree of Life
Another Earth, 2011.
Der grosse Bagarozy, 1999.2
Kunsten å tenke negativt / The Art of Negative Thinking, 2006.
In Treatmen, 2008-2010.
Lilith, 1964.
Ansikte mot ansikte, 1976.
Necessary Roughness, 2011.
Ordinary people, 1980.
Sans queue ni tête, 2010.
Fairly Legal, 2011.
The Sunset Limited, 2010.
Princess Marie, 2004.
Scorpio Men on Prozac, 2010.
Awakenings, 1990.
One Flew Over the Cuckoo’s Nes, 1975.
Shrink,2005.
Ruby Sparks, 2012.
Family Life, 1971.
Sybil,2007.
Good Will Hunting, 1997.

3 — Filme care îți permit să analizezi și să studiezi crizele psihologice ale oamenilor și cum ai putea să le acorzi ajutor.

Antichrist, 2009.
Akiresu to kame, 2008.
Young Adult, 2012.
Shine, 1997.
Barfussя, 2005.
Into the Wild, 2007.
Vanilla Sky, 2001
Bom yeoreum gaeul gyeoul, 2003.
Harold and Maude, 1971.
Vuosaari, 2012.
Mr. Nobody, 2009.
Wuthering Heights, 2009.
Dirty Filthy Love, 2004.
Days of Wine and Roses, 1962.
Another Woman, 1988.
If…. , 1968.
Mean Creek, 2004.
Life as a House, 2001.
Pay It Forward, 2000.
The War Zone, 1998.
Dogme 2 – Idioterne, 1998.
Instinct, 1999.
Antwone Fisher, 2002.
The King’s Speech, 2010.
Ice Storm, The, 1997.
Lilith, 1964.
Ansikte mot ansikte, 1976.
As Good as It Gets, 1997
ilver Linings Playbook, 2012.
Non ma fille, tu n’iras pas danser,2009.
May, 2002.
O Lucky Man! 1973.
Ordinary People, 1980.
Fantasy Island 1998 (1 sezon)
The Ward, 2010.
Boys Don’t Cry, 1999.
The Prince Of Tides 1991.
Winged Creatures, 2008.
Mammuth, 2010.
Perfect Sense, 2011.
The Descendants, 2011.
Scorpio Men on Prozac; 2010.
Birdy 1984.
The Five Senses, 1999.
Breaking the Waves, 1996.
Love Actually, 2003.
Ruby Sparks, 2012.
Bully, 2001.
Family life, 1971.
The Weather Man, 2005.
The Soloist, 2009.
Black Snake Moan, 2006.
Shame, 2011.
Stuart: A Life Backwards, 2007.
Submarino, 2010.
Albert Nobbs, 2011.
You Will Meet a Tall Dark Stranger; , 2010.
Good Will Hunting, 1997.
Beautiful Boy, 2010.
Chatroom, 2010.
Rain Man, 1988.
Shock Corridor, 1963.
Scorchers, 1992.
Ich will doch nur, daß ihr mich liebt, 1976.

3.1 — Crize existențiale, analiza valorilor morale în fața morții, suicidul
Noruwei no mori, 2010.
The Guita, 2008.
Knockin’ on Heaven’s Door,, 1997.
Martha Marcy May Marlene, 2011.
The Bothersome Man / Brysomme mannen, 2006.
My Life Without Me, 2003.

3.2 —Suferințele pierderii
Another Earth, 2011.
Noruwei no mori, 2010.

3.3 — Acceptarea sinelui și a destinului după o traumă care îți limitează posibilitățile. Probleme de adaptare socială.

Die Zeit, die man Leben nennt, 2008.
Intouchables, 2011.
BenX, 2007.
Inside I’m Dancing, 2004.
Le Chiavi di casa, 2004
Martha Marcy May Marlene, 2011.
Mar adentro, 2004
Le scaphandre et le papillon, 2007.
Die Zeit, die man Leben nennt, 2008.
I am Sam, 2001.

4.1 — Secte totalitare
The Wicker, 2006.
The Master, 2012.
Martha Marcy May Marlene, 2011.
The Village (2004)

4.2 — Filme despre dezvoltarea personalității
Everything must go, 2010.
Hero, 1992.
Dirty Filthy Love, 2004.
Cast Away, 2000.
Running with Scissors, 2006.
Girl, Interrupted, 1999.
The Accidental Tourist, 1988.
London Boulevard (William Monahan), 2010.
Temple Grandin , 2010.
It’s Kind of a Funny Story, 2010.

5 — Filme care arată legile dezvoltării personalității, problemele de creștere, socializare, probleme ale educației.

Fish Tank , 2009.
Anita — ur en tonarsflickas dagbok, 1973.
L’âge de raison, 2010.
Lost and Delirium, 2001.
After.Life, 2009.
Hounddog, 2007.
Klass, 2007.
Moonrise Kingdom, 2012.
Luan qing chun, 2008.
Ansikte mot ansikte, 1976.
The World According to Garp, 1982.
My Little Princess, 2011.
Apflickorna, 2011.
Dead Poets Society, 1989.
Taking Off 1971.
How to Be, 2008.
Polisse, 2011.
Ghost World, 2001.
LOL(Laughing Out Loud), 2008.
Ruby Sparks, 2012.
Stuart: A Life Backwards, 2007.
Detachment, 2011.

5.1 — Filme despre problemele autoidentificării, dezvoltare psihosexuală

Lost and Delirium, 2001.
Naissance des pieuvres, 2007.
El diario de Carlota, 2010.
Eloïse, 2009.
Tomboy, 2011.

5.2 — Violența asupra copiilor
Mean Creek, 2004.
Bully, 2001.
Perras, 2011.
Cyberbully, 2011

5.3 — Formarea comportamentului deviant
Les Quatre Cent Coups, 1959.

6 — Filme care prezintă exemple ale psihopatologiilor, personajele cărora pot fi exemplare de studiu la cursul de patopsihologie sau psihoterapie

Agnosia, 2010.
Being There, 2006.
The Sunset Limited, 2010.
La fille sur le pont, 1999.
The Snake Pit, 1948.
On the Inside, 2011.
Kotoko, 2011.
Dédales, 2003.
El Maquinista, 2004.
Silver Linings Playbook, 2012.
Running with Scissors, 2006.
Ne te retourne pas, 2009.
Front of the Class, 2008.
Memento, 2000.
De wisselwachter, 1986.
Stuart: A Life Backwards, 2007.
Equus, 1977.

6.1 — Agorafobie

Public Domain (2003)
Thomas est amoureux, 2000
Frozen with fear (2000)
Copycat(1995)
Naked Fear (1999)

6.2 —Tulburări din spectrul autismului

Adam (2009)
Mozart and the Whale (2005)
Ben X (2007)
House of Cards (1993)
Cube (1997)
The Boy Who Could Fly (1986)
My Name Is Khan (2010)
Mercury Rising (1998)
Snow Cake (2006)
The Big Bang Theory (serial) (с 2007)
Temple Grandin (2010)
Rain Man (1988)
The Black Balloon. (2008)

6.3 — Tulburarea bipolara (boala maniaco-depresivă)

Mad Love (1995)
The Informant! (2009)
Michael Clayton (2007)
Mr. Jones (1993)
Pollock (2001)
Sylvia (2003)

6.4 — Tulburare depresivă majoră

An Angel at My Table (1990)
Veronika Decides to Die (2009)
The Virgin Suicides (1999)
Interiors (1978)
The Butcher Boy (1997)
Prozac Nation (2001)
Ordinary People (1980)
The Assassination of Richard Nixon (2004)
De Gales hus, 2008.
The Hours (2002)

6.5 — Tulburări disociative
San taam (2007)
Numb (2007)
Hipnos (2004)
Shattered Image (1998)
Passion of Mind (2000)
Dorothy Mills (2008)
Hide and Seek, 2005.
Identity (2003)
El Maquinista (2004)
The Uninvited (2009)
Never Talk to Strangers (1995)
The Jacket (2005)
Peacock (2010)
Psycho (1960)
Angel Heart (1987)
Sybil (1976)
Secret Window (2004)
Dark Floors (2008)
Thr3e (2007)
The Three Faces of Eve (1957)
The Hurricane (1999)
Frankie & Alice (2010)
Color of Night (1994)
Me, Myself & Irene (2000)

6.6 —Tulburări obsesiv-compulsive
Glee (2009)
What about Bob? (1991)
The Aviator (2004)
Matchstick Men (2003)
Dirty Filthy Love (2004)
As Good as It Gets, 1997
Cat People (1942)
K-PAX (2001)
Geheimnisse einer Seele (1926)
Phoebe in Wonderland (2009)

6.7 — Amnezie retrogradă
The Snake Pit (1948)
Mulholland Drive (2001)
The Number 23 (2007)

6.8 — Schizofrenie
Revolution 9 (2001)
Fight Club (1999)
Englar alheimsins, 2000.
The Madness of King George (1994)
Benny & Joon (1993)
Keane (2004)
Donnie Darko (2001)
Sucker Punch (2011)
Igby Goes Down (2002)
Hide and Seek, 2004.
A Beautiful Mind, 2001.
The Perfect Host (2010)
The Fisher King (1991)
Mr. Brooks (2007)
May (2002)
Images (1972)
Julien Donkey-Boy (1999)
Shutter Island (2010)
Spider (2002)
Geomi sup (2004)
K-PAX (2001)
Jeanne d’Arc (1999)
Though a glass darkly (1961)
The Soloist (2008)
Die Summe meiner einzelnen Teile, 2011.
Conspiracy Theory (1997)
Black Swan, 2010.
Clean, Shaven (1995)

6.9 —Tulburări delirante și alte tulburări psihotice

Babycall, 2011.
Inside, 2002
Hypnotisören, 2012.
The King of Comedy (1982)
Lars and the Real Girl (2007)
Obsessed (2009)
Repulsion (1965)
Fatal Attraction (1987)
6.10 — Tulburări de anxietate
Ordinary People (1980)
6.11 — Dependență, codependență
28 Days, 2000.
Clean and Sober, 1988.
The Basketball Diaries, 1995.
Days of Wine and Roses, 1962.
When Love Is Not Enough: The Lois Wilson Story, 2010.
When a Man Loves a Woman, 1994.
Trainspotting, 1996.
Junkhearts, 2011.
For Colored Girls, 2010
Leaving Las Vegas, 1995.
Ray, 2004.
Shadow Hours, 2000.
Flight, 2012.

6.12 — Pasiune dureroasă sau atunci când dragostea devine o problemă

Electroshock, 2006.

7 — Filme care ilustrează tiparele sociale și psihologice

Nineteen Eighty-Four, 1984.
Gattaca, 1997.
Dogville, 2003
Mean Creek, 2004.
Cube, 1997 .
Cube 2: Hypercube, 2002.
Cube Zero, 2004.
Mon oncle d’Amerique, 1980.
Branded, 2012
Somebody Is Waiting, 1996.
Lie to Me, 2009 (serial)
The Ward, 2010.
Lord Of The Flies, 1963.
Lord Of The Flies, 1990.
Carnage, 2011.
Rachel Getting Married, 2008.
Bully, 2001.
Family Life, 1971.
The Weather Man, 2005.
City Island, 2009.
Passion in the Desert, 1997.
Stupeur et tremblements, 2003.
Catch-22, 1970.
Experiment, Das, 2001.
Compliance, 2012.
Die Welle, 2008.

7.1 — Filme distopie

Nineteen Eighty-Four, 1984
Brazil, 1985.
ТНХ-1138, 1971.
Harrison Bergeron, 1995.
Gattaca, 1997.
Brave New World, 1998.
Metropija, 2009.
Schizopolis, 1996.

8 — Filme polițiste în care terapeutul / psihiatru (criminalul, vampir, etc…) este în căutarea infractorului sau făptuitorul este bolnav mintal

Hypnotisören, 2012.
Hide and Seek, 2004.
Faces in the Crowd, 2011.
The Silence of the Lambs, 1990.
Final Analysis, 1992.
Basic Instinct, 1992.
Shutter Island, 2010.
The Jacket, 2005.
Doctor Sleep, 2002.
Shelter, 2008.
Color of Night, 1994.
The Sixth Sense, 1999.
Shock Corridor, 1963.
Equus, 1977.

9 — Comedii în care există umor, satiră, ironie, sarcasm pe tema psihoterapiei, psihoterapeuți și tulburări psihice

The Shrink Is In, 2001.
What About Bob?, 1991.
Analyze That, 2002.
Analyze This, 1999.
Hysteria, 2010.
I Heart Huckabees, 2004.
Le père Noël est une ordure, 1982.
La chance de ma vie, 2010.
K-PAX, 2001.
L’ Antidote, 2005.
Mortel transfert, 2000.
The Couch Trip, 1987.
The Don’s Analyst, 1997.
Psy, 1981.
Scenes from a Mall, 1991.
Anger Management (serial), 2012.
Anger Management, 2003.

10 — Filme științifice despre psihologie și comportamentul uman
The Human Behaviour Experiments, 2006.
Obedience, 1965.

24. May 2017 · Comments Off on Cum să îți crești afacerea cu ajutorul Social Media · Categories: I.T., Psiho, Romania

1. În primul rând trebuie să îți cunoști clienții, partenerii de afaceri, furnizorii, influencerii, trendsetterii si leaderii de opinie.

Fiecare canal social media trebuie bine definit cu o comunicare specifică.
Una dintre cele mai frecvente greșeli în Social Media făcută de către branduri este că folosesc același conținut și tip de comunicare pe toate canalele social media
Dar, cea mai mare greșeală pe care o fac firmele/companiile este că nu comunică, sau comunică mult prea puțin pe social media sau chiar DELOC.
2. Cumpără publicitate!
Toții fanii si followerii social media trebuie să fie FOARTE TARGETAȚI și NU ”la grămadă”
Un start bun este cumpărarea fanilor prin sistemele de publicitate cât mai targetați, constituirea unui nucleu dur de fani / followeri
A porni de la fani / followeri cumpărați netargetati din medii obscure este o MARE GREȘEALĂ care poate atrage pe viitor închiderea vechiului canal social media si deschiderea corectă a unuia nou
3. Strategia Social Media

Trăim într-o epocă în care oricine se laudă că se pricepe la Social Media.
A pune în mâinile cui nu trebuie Social Media companiei / firmei este o mare greșeală care poate aduce prejudicii pe termen lung si foarte lung.
Trebuie constituită o strategie, nu trebuie ”plasat” acest job secretarei, recemptionistei, băiatului de la IT ci angajată o persoană cu livență în Marketing, Jurnalism sau Comunicare.
De asemenea certificarile Google și Facebook sunt mandatorii, a încredința Social Media unei persoane care nu are o cultură minimă de comunicare online este iar o mare greșeală.
Trebuie elaborată o strategie / buget pe termen scurt, mediu si lung.
De asemenea aceasta strategie trebuie strâns corelata cu planul de dezvoltare SEO.

4. Monitorizarea și măsurarea permanentă

Este o necesitate importantă care poate ajunge la 50% din timpul de lucru al unui responsabil Social Media.
Parametrii precum Organic Reach sau cei din Google Analytics trebuiesc stiuti in fiecare zi cât mai bine.
Social Media transmite semnalele din piață cum ar fi: trenduri noi, produse noi, preferinte, probleme cu produsele sau serviciile, relatia de comunicare cu clientii, lead-uri noi, contacte noi, oportunități de afaceri.
Social Media oferă informații în REAL TIME, adică la secundă despre poziționarea companiei în online
5. Creează momentul viral / shareable
Nimic nu este mai viu si mai activ in companie decât social media.
Este pur si simplul vârful de lance al marketingului, este fața frumoasă a companiei, zâmbetul și vocea sa.
Social Media este imagine pură, iar capitalismul presupune IMAGINE, cât mai de calitate, cât mai multă. Reputația este mai importantă decât Notorietatea.

6. Social Media dă tonul în companie si al business-ului.
A ajuns marfa, avem un coleg nou, implinim 10 ani pe piață, avem team building, Social Media aduce noul model de munca ce imbine utilul cu plăcutul mai energic si mai armonios ca până acum.
Că ne place sau nu, ne dorim să fim mai legati de companie atat ca angajati cat si ca clienti sua parteneri.
Social Media este liantul toturor relatiilor interpersonale ale companiei si a le neglija este daca nu pierdere a unor oportunitati, greseli care la un moment dat vor costa.

 

cresti-afacerea-cu-social-media

18. May 2017 · Comments Off on Customer Service si Social Media · Categories: I.T., Psiho, Romania

Problemele social media sunt acum 100% legate de customer service
Toate review-urile de pe toate retelele sociale sunt foarte foarte foarte importante

Imediat, instant si cu toate resursele disponibile se intervine în remedierea ORICARUI rating negativ, nu mâine, nu poimâine, nu amânat, rezultatele Google depind 100% de asta!!!

Iată câteva date statistice foarte importante

customer-service-social-media

26. December 2016 · Comments Off on Cele mai bune sfaturi pentru un somn bun · Categories: Psiho

somn-bun-sanatos

Oamenii încep să aibe din ce în ce mai des probleme cu somnul.

Un somn bun este condiționat de peste 100 de factori, iar corpul nostru este cel care ne ”judecă” dacă îl merităm dacă întrunim cât mai multe din aceste condiții.
În primul rând, principalul factor cuantificabil pe care trebuie să îl avem în vedereeste temperatura corpului.
Temperatura corpului unui om ADULT, normală, este de 37 grade Celsius, iar aceasta nu este constantă în timpul zilei. Bunăoară, dimineața când ne trezim temperatura corpului unui adult este mai ridicată, 37,2-37.3 grade Celsius iar atunci când suntem obosiți și corpul nostru ne cere porția sa de somn, este de numai 36.5 grade Celsius.
Așadar, pentru a putea adormi, avem nevoie ca temperatura corpului nostru să fie cu 0.2-0.5 grade celsius mai scăzută sub temperatura noastră normală.
Mai multe detalii referitoare la temperatura normală a corpului puteți găsi aici:
Sfatul medicului
Despre mame / gravide
Starea organismului 

De asemenea avem o mulțime de cazuri paticulare: gravide, bătrâni, persoane bolnave sau copii mici, bebelușii care au o cu totul altă dinamică, sunt cu totul alte valori care fluctuează între valori mai mari.

Am făcut această introducere, relativ lungă din 2 motive :
– Temperatura corpului este principalul indice care trebuie urmărit pentru obținerea unui somn bun.
– Descurajarea celor care nu au răbdare să citească introducerea, pentru că sfaturile ce urmează sunt inutile persoanelor superficiale.

Așadar, tot ce trebuie să facem este să fim conștienți permanent de temperatura corpului nostru, fără a avea un termometru la noi!

În al doilea rând, un somn bun se pregătește cu cu o săptămână înainte, este un stil de viață! Un somn bun nu este un somnifer sau număratul oițelor, nu! Un somn bun este armonia dintre stress și relaxare!
Așadar, să trecem la sfaturi, în ordinea importanței lor, acestea consită în reducerea temperaturii corpului:

1. Stress-ul
Pentru a avea un somn bun, cele mai neplăcute și dificile îndatoriri cotidiene trebuiesc efectuate la primele ore ale zilei, din mai multe motive:
– Ai corpul și mintea odihnite cu mai multe disponibilități
– Oamenii cu care interacționezi sunt mult mai disponibil la a coopera în rezolvarea obligațiilor
– Programul de lucru al celorlalti oameni este în principal între orele 8.00 – 16.00

Orele suplimentare, angrenarea în activități la ore înaintate față de ora de somn duc la încălzirea corpului și ducerea în subconștient a problemelor mici care vor duce la agravarea problemelor mai mari.
Este recomandabil ca toate facturile să fie plătite din timp sau avans iar persoanele care creează probleme în cercul de oameni cu care interacționați să fie cât mai des posibil evitate.
Ca recomandare generală, este indicat ca după ora 20.00 să ai deja toate ”socotelile încheiate” și în intervalul 20.00 – 24.00 să ai parte doar de activități recreative cum ar fi conversatia cu persoane pozitive care nu ridică probleme.
În Franța, de exemplu, este ILEGAL ca să trimiți e-mailuri de serviciu după program, este dreptul la DECONECTARE

Orice formă de enervare duce la încălzire a corpului, deci la insomnie.

2. Programul
În mod cert, fluctuațiile de program mari ne vor suprasolicita. A avea o oră fixă de somn este ceva important. Orele nedormite, turele la serviciu nocturne (garda, on call, alarmele) sunt factori mari perturbatori.
Astfel, un program fix de mers la birou, școală, antrenament, ar ajuta în mod substanțial un somn bun.
Dacă ”sărim” o noapte, în club sau la o petrecere, ne vom ”re-echilibra” bioritmul în cel puțin 5 zile, chiar o săptămână.
De asemenea un stil de viață cu o planificare moderată a programului zilnic, existența unor planuri pe termen scurt mediu și lung bine definite, asigură un fond de bază important pentru un somn bun.
Programul așadar trebuie să aibă o ritmicitate în primul rând cotidiană dar și al activităților din cursul săptămânii cum ar fi orele de sală / antrebamente, corpul este suficient de inteligent să remarce dacă ai schimbat ziua de sală sau orele de orele de alergat.

Orice schimbare de program duce la încălzirea corpului. Corpul când se adaptează la factori noi de mediu, se încălzește

3. Alimentația
Alimentația trebuie să fie una echilibrată, fără fast food-uri, fără dulciuri, fără prăjeli, fără legume fructe modificate genetic sau carne de supermarket din animale sedentare. De asemenea consumul alcoolului nu ajută unui somn bun.
Cel mai important în privința alimentației este ca principala masă să fie mic dejunul (50%) apoi prânzul (30%) și cina cel târziu la ora 18.00 până în 20%. Carbohidrații (adică făinoasele, cartofii, cerealele, grăsimile) trebuiesc consumate în prima jumătate a zilei.
Este evident că o masă copioasă cu făinuri, dulciuri sau grăsimi (porc sau vită) la cină, vor duce la încălzirea corpului și alungarea somnului.
Ficatul este organul care încălzește corpul cel mai mult după creier, iar dacă îi dăm de lucru cu o masă bogată sau alcool acesta ne va încălzi și somnul cu certitudine va întârzia și dacă va veni va fi agitat.
În cazul în care nu vă permiteți să gătiți alimente sau să procurați alimente de calitate, este foarte foarte important să mesteați de cel puțin 10 ori înainte de a înghiți bolul alimentar și să îl impregnați cu cât mai multă salivă.
Este foarte important să mâncați liniștit(ă) fără să vă gândiți la probleme în compania unor persoane pozitive, într-un mediu plăcut și calm.
A consuma alimente pe fugă, în compania unor persoane nepotrivite, într-un mediu neplăcut (muzică neplăcută, fum, persoane dezagreabile) este la fel ca și cum ați consuma otravă.
Omul spre deosebire de animale, mănâncă cu ochii și cu urechile, așezați mâncarea frumos în farfurie, curățațo masa și faceți un ritual de desfătare chiar dacă masa Dvs este modestă. Nu uitați să nu mâncați prea mult, mâncați doar cât să vă potoliți foamea și nu cădeți în BULIMIE!
De asemenea o hidratare corectă a organismului va asigura un fond de bază corect, testarea hidratării se face prin simpla verificare a elasticității pielii de pe partea dorsală mâinii ca în acest clip:

Este evident că dacă sunteti deshidratati, somnul va întârzia deoarece creierul uman resimte imediat lipsa lichidelor din corp.
ATENTIE: Mesele cu cărnuri, zahar și grăsimi deshidratează organismul ducând la insomnie. De asemenea consumul alcoolului deshidratează!

Deshidratarea duce la starea de alertă a corpului deci, la încălzire, implicit insomnie.

Consumul înghețatei – încălzește corpul – înseamnă insomnie
Apă rece – încălzește corul = insomnie
Mâncare rece uscată – insomnie

Recomandarea este ca după ora 18.00 să nu consumați nici un fel de aliment, nici măcar lapte, lapte provoacă insomnie pentru că presupune o digestie lungă de .. 4-5 ore!
Consumați numai un ceai relaxant de tei, mușețel, sunătoare sau amestecuri relaxante. Este recomandată ALTERNAREA frecventă a ceaiurilor iar ceaiurile consumate să nu foe fiebinți ci doar călduțe!
Îndulciți ceaiul numai cu MIERE când temperatura acestuia a scăzut sub 50 de grade! Nu adăugați miere în ceaiul clocotit!
Ideal este ca ceaiul să nu fie îndulcit.

4. Drogurile
(fumatul, alcoolul, zahărul, cafeaua, energizantele, sucurile, emulgatorii de gust, conservanții, aromele artificiale, alimentele modificate genetic, alimentele prelucrate termic îndelung)
În categoria drogurilor fac parte și zahărul, monoglutamatul de sodiu și ceilalți aditivi alimentari. Aceștia induc dependență, în special zahărul indice o mare dependență și sunt la baza bolilor cronice moderne, cancerul, diabetul, insuficiena cardiacă, atacurile cerebrale.
Orice alt produs de sinteză, care nu este din natură, orice chimical este un drog care nu vă aduce nimic bun sănătății Dvs.
Eliminarea acestora din consumul zilnic pot aduce o îmbunătățire a nivelului de trai cu peste 200%.
Evitând consumul acestora, somnul dumneavoastră va fi mult mai liniștit și mai profund, veți fi mult mai capabili să faceți față solicitărilor cotidiene.
A consuma drogurile de mai sus înseamnă a vă programa moartea mai devreme cu 20-20-30-50 ani mai devreme, voluntar.
Cafeaua este de preferat a se consuma maxim o cană pe zi până la ora 14.00
Cafeaua solubilă este o adevărată bombă toxică pentru organism, este cu totul nerecomandată pentru sănătate

Orice corp străin supliment artifical alimentar plasează corpul în stare de alertă, de autoapărare, ceea ce duce la încălzirea corpului, adică insomnie.

Vreau să menționez că în cazul stresului, consumul canabisului în cantități mici, dfoarte moderate este BENEFIC! Repet – în cantități mici!
(adică 0.05 grame o data la 2-3 zile în zilele stresante si 1 dată pe saptamana zile obisnuite)

5. Sănătatea
Este bine să luați în considerate toți factorii de sănătate care vă pot influența somnul
– cariile dentare
– deviația de sept (respirația greoaie pe nas)
– ficatul inflamat
– gastritele / ulcer
– insuficiența renală (nisip / pietre la rinichi)
– răcelile
– fracturile / osteoporozele
Având un corp care are probleme de sănătate, corpul vostru este în permanentă stare de stress / alertă. Este bine să vă rezolvați problemele de sănătate încet și sigur și să nu le amânaâi până devin critice. Ideal este să preveniți problemele de sănătate!

6. Sedentarismul și activitatea în aer liber
Este tentant pentru foarte multi terapeuți a considera căsedentarismul este principala problemă a societății noastre.
Lipsa activității fizice, de la o simplă plimbare sau alergare până la ridicarea / mutarea unor greutăți mai mari decât cele obișnuite poate duce la un plus de calorii în organism care să împiedice răcirea organismului. Lipsa oboselii fizice stă de foarte multe la baza insomniilor, mai ales că deplasarea se face din ce în ce mai frecvent cu ajutorul automobilului sau altor vehicule specific urbane de transport în comun.
Corelat cu aceasta este lipsa iluminatului natural, de multe ori activitatile fizice desfăsurandu-se în săli sportive iluminate artificial.
O oră de activitate sportivă sub cerul liber, sub razele soarelui este de 3 sau 4 ori mai benefică pentru organism decât o oră de activități sportive în sala de sport iluminată artificial.
Creirul uman este programat să solicite glandelor endocrine secreiile de adrenalină, dopamină, melatonină în mediul natural.
Dacă nu vă puteti permite să faceți sport în aer liber datorită aglomerării urbane, alegeți să petreceți cât mai mult timp în încăpei cu ferestre largi, fără jaluzele sau draperii. Este de asemenea recomandat să aveți cât mai multă lumină naturală în timpul zilei.

Este recomandat ca activitățiile fizice intense să le faceți DIMINEAȚA la primele ore și nu seara, copul Dvs nu trebuie să fie în alertă înainte de somn. Căutați să ieșiti la jogging / sală la primele ore ale zilei și nu seara!

7. Temperatura ambientală
Un confort termic excesiv, anume 21 grade celsius (este temperatura la care corpul decide ca nu este nici cald si nici frig) poate duce la ”lenevirea” sau ”atrofierea” musculaturii vaselor sanguine care vor duce la obezitate. Ceea ce îngrasă cel mai mult este lipsa fluctuațiilor de temperatură cald / frig.
Corpul uman este singurul care își face răcirea prin piele, restul mamiferelelor o fac prin respirație.
Folosiți îmbrăcăminte tehnică, sportivă care vă asigură confortul inteligent termic al corpului.
Dacă faceți sport folosiți doar îmbrăcăminte tehnică și nu bumbac, iată aici câteva exemple de tricouri tehnice , prețul acestora pot fi între 30 lei și 1000 lei, în funcție de calitatea acestora, vă recomand să le cumpărați pe cele mai ieftine în prima fază și apoi, încet să ajungeți la cele mai scumpe corelat cu performanțele voastre sportive! Astfel, doar după ce sunteți capabili să alergați 20km (semi-maraton), merită să investiți 1000 lei pentru un tricou scump.
Pentru un somn bun seara, trebuie să transpirați zdravăn la propriu, făcând efort fizic (înclusiv sex), minim o dată pe săptămână!

8. Relațiile sociale
În mod cert problemele personale și profesionale sunt inerente, dar acestea pot fi rezolvate dacă somnul zilnic este asigurat corespunzător.
Printre cele mai frecvente probleme, minciunile sunt problema cea mai mare. Cu cât ai puține minciuni, cu atât mai multe insomni.
Problemele sociale sunt datorate în 90% din cazuri din lipsa de onestitate. Dacă nu puteți spune adevărul atunci limitați-vă cât mai mult contactele sociale.
De exemplu, pentru a fi admis la Akademia lui Platon, candidatul trebuia să tacă timp de un an. Încercați să  nu spuneți nici un cuvânt o zi. Exersați tăcerea. Meditați.

Ca nivel de stress, o concediere este la fel de stresantă ca decesul unei rude de gradul 1, chiar dacă absolult toți factorii mai sus menționați respectati cu strictețe, insomniile să apară pentru o perioadă de 2 săptămâni până la o lună.
De asemnea un deces sau un divorț pot cauza insomnii prelungite de până la o lună.

Dacă tulburările de somn / insomniile durează mai mult de 1 lună, mergeți la un psiholog, nu este nici o rușine pentru că în vremurile noastre aceste probleme sunt din ce în ce mai des întâlnite. Apelați cu încredere la un psiholog și nu apelați fără îndrumarea medicului la somnifere sau medicamente!
==================

În cazul în care sfaturile de mai sus sunt prea solicitante, vi se par că sunt un chin prea mare să vă readaptați re-educați, gândiți-vă că tot ce aveți poate dispărea dacă nu aveți un somn bun.
Schimbările acestea nu sunt PEDEPSE ci RE-EDUCARE, niciodată nu este prea târziu să vă schimbați în bine!

Dacă totuși vreți câteva somnifere naturale, iată recomandările mele:
– O carte bună, clasică, instructivă și inteligentă (nu Coelho sau NLP)
– Un ceai călduț de tei și mușețel
– Evitați televizorul si computerul cu o oră înainte de somn
– Achiziționați așternuturi de calitate conform sezonului (iarnă sau vară)
– Achiziționați o saltea de calitate (atenție mare, saltelele au fața de vară sau iarnă) de multe ori insomniile sunt cauzate de faptul că salteaua este vara întoarsă pe fața iarnă (prea cald) și iarna este întoarsă pe fața de vară (nu ține căldura)
– Așternuturile trebuie să fie curate, proaspete fără să miroasă țipător a detergent sau balsam
– Camera trebuie să fie bine aerisită
– Camera trebuie să fie izolată fonic (să nu se audă gălăgie de afară)
– Spălați-vă degetele de la picioare (numai degetele de la picioare) cu apă cât mai rece!

Dacă tot nu vă ia somnul, atunci dați din degetele de la picioare! În mai puțin de 3 minute somnul vă va toropi!

cele ami scumpe cautari pe Google

cele ami scumpe cautari pe Google

barbati-femei-cumparaturi-pe-net

Par a fi amănunte, dar aceste ”mici amănunte” constituie 90% din decizia noastră SUBCONȘTIENTĂ de a alege ceva, de a achiziționa un serviciu sau produs.
Impactul brandurilor asupra noastră nu se limitează doar la reclama stradala, tv, Internet sau prezentarea de pe raft (acest lucru este o evidență) impactul se resimte și la nivel de LOGO și TEMATICĂ.

imagini-vizual-procesare

Culorile logo-urilor, tema aleasă pentru website, culoarea mașinii pe care este imprimat numele produsului sau imaginea produsului, contează foarte mult la nivel SUBCONȘTIENT.

Așa cum v-am obișnuit, infograficele prezintă într-un mod foarte schematizat impactul acestora.

culori-psihologia-culorilor

 

Când oamenii cumpără, 93% din decizia de a achiziționa produsul depinde de ”Cum arată” iar pentru 6% textura este factorul decisiv, doar 1% decid achiziționarea unui produs după miros sau sunet.

psihologia-culorilor-online

Cum recunoști oamenii de succes

success-people

1. Tratează pe absolut toată lumea cu respect, dar atenție, cu EGAL respect, vorbesc cu același ton și atenție cu orice om

2. Sunt foarte atenți la componenta umană, pun în față oamenii și apoi lucrurile sau foloasele, nu se feresc să laude sau să mulțumească în public

3. Nu intră în dispute și nu caută să își impună voința altor oameni, ei sunt autentici și nu se ”dau după modă” cum ar fi fani trupe de muzică sau haine de un anumit gen

4. Sunt absolut originali și niciodată nu COPIAZĂ pe alții (cel puțin conștient)

5. Au integritate, nu trădează, nu toarnă și mai ales își asumă greșelile oferind nu doar scuze ci absolut tot ce le este în putinâă să își îndrepte greșeala

6. Zâmbesc des, cald, sincer. Zâmbetul lor nu este prefăcut și oferă necondiționat măcar un zâmbet și celui mai năpăstuit om pe care nu au cum să îl ajute.

7. Sunt punctuali! Îți respectă deadline-urile și ”forecast”-urile. Fac estimări foarte exacte ale procentelor și tendințelor.

8. Evită să facă promisiuni, jurăminte sau alte angajamente verbale inutile, cuvântul lor este solid ca stânca.

9. Ascultă întotdeauna cu atenție oamenii, vorbesc puțin privesc în ochi oamenii.

10. Gesturi simple, firești, controlate.

11. Poartă ceas la mână

12. Exprimarea lor este clară, concisă și elocventă fără a fi vagă incompletă sau evazivă.

13. Sunt posesorii unui calm de primă clasă, ei niciodată nu se plictisesc și au multă răbdare, chiar foarte multă răbdare

14. Au o memorie vizuală a chipurilor și a numelor oamenilor EXCEPȚIONALĂ !

15. Vocea acestor persoane este calmă, caldă, coerentă cu un ritm muzical ușor sesizabil

tipuri_de_like

Sunt sigur că veți recunoaște aici o mulțime de tipologii, evident fără nici un fel de pretenție de a acoperi tot portofoliul comportamental, este doar un punct de vedere amuzant 🙂
De fapt, dacă este să clasificăm sunt 1 miliard de feluri de like-uri înmulțit cu numărul de zile care sunt de când e Facebook-ul 🙂

Dar, să nu mai pierdem vremea, hai să ne amuzăm, vom folosi personajul fictiv Gigel:

1. Like-ul ”raid” de tip ”am văzut” / ”am remarcat”, un fel de bifat… Gigel intră pe Facebook și vrea să își anunțe prezența online, mai discretă, din mouse, este un fel de a se face popular
2. Like-ul ”contract social”: Gigel dă like la cât mai mulți astfel încât cel care a primit like să se simtă obligat să îi dea like înapoi. De regulă este specific fetelor cu complimente de genul ”te pup” / ”ce frumu` ești”  / pup / în forme avansate anomalie cu ”married” între fete

tipuri-de-like

3. Like-ul ”yuby”: Gigel sau Gigica își văd relația online. Indiferent de ce postează îi dă like, că na, își marchează teritoriul
4. Like-ul scroll (like-ul degeaba) : Gigel intră pe Facebook și în timp ce derulează ?NewsFeed-ul dă like la absolut tot, ca să nu uite unde a rămas
5. Like-ul ”colegul / colega” – specific corporatiștilor unde cariera este rațiunea de a fi
6. Like-ul ”gagicăreală”: Gigel dă like numai la fetele cărora vrea să le dea un semn de adorație condescendentă (mai rar întâlnit la fete)
7.  Like-ul”stalker” – Gigel dă like numai la o fătucă, este obsesia sa, nu scapă o postare la ea căreia să nu îi dea like
8.  Like-ul ipocrit – de regulă merge cu un share, să vadă pulimea că ești cult și rafinat, poate fi muzică clasică, poate fi un citat de om cult, poate fi o cauză umanitară
9. Like-ul  random – dai like aiurea, fără scop și fără direcție, uneori dai like pentru a fi sigur că funcționează mouse-ul
10. Like-ul pomană – îl dai de milă cuiva care clar cerșește atenție
11. Like-ul pateu – dai like pe motivaționalele de manelist electronic, platitudini crunte, cliche-uri odioase, truisme jenante, glumițe de căcat care merg la fete proaste sau grase tolerante, nostalgii ceaușiste etc
Nu știi ce este PATEU? Click aici !
12. Like-ul pisicuțe-cățeluși, – mai e nevoie să spun cu ce e? Similar cu like-ul ”Îți iubești mama” sau ”Crezi în Dumnezeu” , la fel de imoral și stupid
13. Like-ul check-in – nu am înțeles niciodată de ce există buton de like la check-in-ul cuiva
14. Like-ul marital status – similar cu like-ul check-in, nu înțeleg de ce se poate da like la așa ceva :)))))
15. Like-ul instant – nici nu a trecut 1 secundă de când a postat că a și primit 10 like-uri la postare, specific pițipoancelor
16. Like-ul inerție – pentru că toți au dat like și că na.. trebuie să dai și tu like, mai este cunoscut și sub denumirea de like-ul oaie
17. Like-ul greblă (Cezărică mi l-a spus) – Îl dai primul la postare și după ce vezi că nu mai dă nimeni like la postare ți-l retragi :)))))
Mai există și posibilitatea ca să îți scpți toate like-urile dacă te cerți cu cineva, fata care nu te place, șmecherul care te-a făcut la o combinație, fosta prietenă, un amic care nu ți-a dat banii înapoi împrumut 🙂
18. Like-ul Poptămaș – Pur și simplu are un sfat pentru oricine oricând și este imposibil să nu ți se potrivească, e la fel ca horoscopul, nu poți decât să fii de acord cu el!
19. Like-ul Șefu` – Dacă ai Facebook și nu ai pe șefu pe Facebook, ești degeaba – orice tâmpenie ar posta tu neapărat trebuie să îi dai like. Foarte asemănător cu like-ul ”yuby” poate aduce beneficii reale în carieră 🙂
20. Like-ul interes – Dai like doar ca să se vadă că ești interesant sau să îți iasă ceva. Tu nu dai like la prostioare, prieteni dacă nu îți iese ceva
21. Like-ul greșeală – L-ai dat aiurea, din viteză. Ai crezut că ai văzut ceva sau pe cineva care te interesează. Îți e prea lene să dai unlike..
22. Like-ul plictiseală – Îl dai că nu ai ce face, tuturor. în stânga și în dreapta. Na mă like, like, like…
23. Like-ul țâțe – Vezi țâțe, dai like
24. Like-ul Buci – Vezi Buci, dai like
25. Like-ul disperare – ea postează ceva,el nici nu citește si cum postează ii dă like, îi place si de ea, o urmărește sa vadă dacă e online, dacă nu e, iese si el si intră din 5 in 5 min poate,poate).
Valabil și la ea, dar mult mai rar!
26. Like-ul de milă – Vezi un amărât (o amărâtă) care are foarte puţine like-uri, poate chiar deloc, la o postare, şi îi dai tu, să îl faci să se simtă mai bine. Viaţa lui/ei nu e aşa interesantă ca a ta. Ţi se face milă de ea/el şi apeşi like, şi te simţi o persoană mai bună.  Nu oricine poate da un like din milă. Sufletul tău e salvat.
27. Like-ul rude – (o mătușă, văr sau un unchi de la țară îți dă like și la fiecare poza comment cu “ce semeni cu maică-ta, leită ea ești, așa era și ea,frumoasa…” când era de vârstă cu tine).
27. Like-ul matern – Dacă eşti mamă pe Facebook, dai like la tot ce postează copilul tău. Punct.
28. Like-ul „obligaţie” – Dai like la prieteni, la oamenii care chiar contează pentru tine. Tot la orice postează. Ştiţi voi, diferenţa dintre „nu dau doi bani pe omenire” şi „ aş dona un rinichi pentru tine.”
O linie care separă şapte miliarde de persoane de cinci, şase, privilegiaţi.
29. Like-ul rușine – îi dai like că si ea ti a dat like la toate pozele si postârile tale si ti-e asa.. plus că vă cunoașteti de mici și locuiți aproape, vă întâlniți mai mereu și e aiurea…
30. Like-ul comment – (mi-a venit ideea când vorbeam cu Andrei Mihai Laslau) Dai like la comment ca să fii sigur(ă) că îi dă notificare Facebook că ai citit comment-ul (vezi fraiere că văd ce scrii pe Facebook) .De regulă se dă like la comment după ce îi comentezi/răspunzi la comment, cumva să îți întărești afirmația.

vrei_like

banc-cu-canibali

O navă de pasageri se scufundă în mijlocul oceanului.
De pe ea, 3 femei – o blondă, o roșcată și o brunetă se salvează înotând până la o insulă.
Sfârșite de oboseală acestea se prăbușesc pe plajă dezmierdate de razele blânde ale soarelui și adorm acolo, o fericire!
După câteva ore, blonda deschide un ochi, privește în larg și zărește mai multe canoe cu canibali venind spre ele. Disperată își trezește suratele și strigă la ele:
”Canibalii! Canibali! Să fugim!”
Fug în nordul insulei, canibalii după ele, fug în est canibalii după ele, fug în vest canibalii după ele, până la urmă zice roșcata: ”Hai în cocotier, că nu au cum să se ia după noi” .. așa că se ascund în cocotier
De unde, canibalii le văd, își fac tabăra sub copac și se pun pe așteptat.
Blonda (care era mai grasă) nu rezistă mult în copac și după 2 ore pică. Canibalii nici nu stau la discuție, îi dau una cu măciuca în cap, o tranșează și o mănâncă.
Ălea două din copac, roșcata și bruneta văzând îngrozite toată scena de sub copac, terifiate hotărăsc să nu se dea jos niciodată!
Canibalii nici un gând să plece, ascultau manele, se uitau la Suleyman Magnificul, n-aveau nici o treabă, așteptau să cadă femeile.
Trece o zi, două, trece o săptămână, fetele mâncau nuci de cocos, beau apă de ploaie, până la urmă după 2 săptămâni, de la atâta stress, oboseală, frig, roșcata cade.
Canibalii tacticos îi dau cu măciuca una în cap, o tranșează și o mănâncă.
Bruneta terifiată își pune ambiția, rezistă eroic, de foame mănâncă chiar și frunzele copacului, după ce le termină roade și coaja, trece o lună, 2-3-4.. într-un final, slabă de tot, fără dinți, chioară, cade și ea din copac.
Canibalii îi dau cu măciuca în cap, o tranșează și o mănâncă și pe aceasta!

MORALA: Cu răbdare de canibal, pică orice femeie!

Este clar, SEO deja este la fel de important la un loc de muncă precum permisul de conducere.
Momentan Știința Google este un fel de permis de navigat pe Internet. Social Media încă nu este așa de evident importantă cum este SEOcial Media.
Așa cum v-am spus dățile trecute, comportamentul motoarelor de căutare, de fapt Google că restul sunt neinteresante, devine mult mai complex, mult mai dinamic și responsiv, adică ”organic”. Probabil că noul SEO se va transforma într-un SEO de tip BIO, fără E-uri (backlink-uri, keyword stuffing, rețele sociale cu profile false și ratinguri false, etc)

Revenind, avem aici un minunat infografic care descrie noul SEO ca o grădină, de la curte, probabil în curând va fi ca o pădure virgină din Amazon 🙂 Culmea este că analogia este foarte reușită întrucât SEO-ul din fiecare țară este exact cum este civilizația respectivei țări, cu mai multe sau mai puține E-uri sau uscăciuni, sau vegetație virgină 🙂

Noul-SEO-pentru-incepatori

Un studiu foarte interesant realizat de către GLOBAL WebIndex pentru anul 2015 arată cât de intens este folosită Social Media și care sunt cele mai populare rețele sociale de pe planeta noastră.

din această cercetare sociologică lipsește CHINA iar eșantionul măsurat este cel al utilizatorilor cu vârsta între 16 și 64 ani.

utilizarea-retelelor-sociale

Cât de importantă este Social Media în zilele noastre, nu mai trebuie explicat, chiar deloc!
Dar, ce este INTERESANT cu adevărat, este acest infografic care arată evoluția folosirii Social Media în ultimii 3 ani.
Concluzia ce trebuie trasă nu se referă exclusiv la societate și utilizare cât și la TEHNOLOGIE.

Pot spune cu MAXIMĂ CONVINGERE că această revoluție Social Media din ultimii 3 ani nu era posibilă fără SMARTPHONE-uri, pentru că personal nu consider Tabletele sau Laptopurile device-uri mobile ci birouri mobile.

Așadar, teritoriul Social Media este ocupat de device-urile mobile, urmăriți cifrele care compară cei 3 ani pentru a gusta noua revoluție Internet Social Media

Explozia utilizării intensive a smartphone-urilor și social media nu ar fi fost posibilă dacă nu erau următoarele progrese semnificative în tehnologie
1. Cel mai important progres tehnologic cred că este datorat miniaturizării componentelor care a dus la:
– realizarea unor procesoare mai performante care să încapă în telefoane (exemplu, octacore)
– realizarea unor circuite care economisesc curentul electric
– ecranele telefoanelor consumă mai puțină energie
2. Bateria care ține mult mai mult
3. Software-ul pentru smartphone-uri care este mult mai prietenos și consumă mai puțin procesor / memorie / baterie
este vorba nu numai de Android și iOS cât și de aplicații
4. Ecrane mai clare si mai vizibile pe lumina soarelui (antiglare)
5. Camere foto mai performante (dezastruos pentru industria echipamentelor foto)
6. 3G și 4G la un preț cumsecade
7. Numeroasele gadgeturi cum ar fi – bateria portabilă, încărcătoare, adaptoare mașină

Semidocții din industria Online / INTERNET (cum ar fi Dragoș Stanca) anunțau revoluția device-urilor mobile încă de pe de acum 5 ani inutil, ceea ce e cu totul stupid să anunți o explozie a utilizării smatphone-urilor care costau EXORBITANT în 2010/2011 plus că nu te ținea bateria telefonului nici 2 ore să te dai pe Internet, unde mai pui că Internetul mobil costa o grămadă de bani era chiar era inaccesibil majorității oamenilor.

Partea de alfabetizare a oamenilor care stiu să își drămuiască mai bine bateria si stilul de viață cu smartphone ocupă locul secund, e clar că dacă telefonul nu te ține nici 1 oră pe Internet, nu ai de ce să îl folosești,
foarte puțini oameni știu că cel mai mare consumator al bateriei telefonului este 3G/ 4G – ul urmat de serviciile de localizare activate.
Unde mai pui că unii stau cu 40 de plicatii pornite in background, ca orice utilizator ”ignorant” este o altă cauză pentru care bateria unui smatphone nu avea nici o șansă să ajute prea mult un smartphone acum 5 ani.

Smatphone-ul devine de la zi la zi cel mai important obiect pentru om, First Screen, apoi PC-ul seccond Screen apoi TV-ul third screen și pe un loc aproape neglijabil stau tabletele.

evolutia-social-media-2012-2013-2014

Motto
”E mult mai ușoară dezintegrarea unui atom decât a unei prejudecăți”
Albert Einstein

Un grup de oameni de știință au pus într-o cuscă cinci maimuțe si în mijlocul cuștii o scară, iar  deasupra  scării  o  legătura  de  banane.  Când  o  maimuță  se  urca pe scara să ia banane, oamenii  de  știinta  aruncau  o  galeată  cu apa rece pe celelalte care rămaneau jos.

Dupa ceva timp,  când  o maimuță încerca să urce scările, celelalte nu o lăsau să urce. După mai mult timp nici o maimuță nu se mai urca pe scară, în ciuda tentației bananelor.

Atunci  oamenii  de  știință  au  înlocuit o maimuță. Primul lucru pe care l-a făcut aceasta a fost să se urce pe scară, dar a fost trasă înapoi de celelalte și bătută.
Dupa câteva bătăi nici un membru  al  noului  grup  nu  se  mai  urca  pe  scară.
A  fost  înlocuită  o a doua maimuță și s-a întâmplat  același lucru. Prima maimuță înlocuită a participat cu entuziasm la baterea novicelui.
Un  al  treilea  a  fost  schimbat  și lucrurile s-au repetat. Al patrulea și în fine al cincilea au fost schimbați.
În  final,  oamenii  de  știință  au  rămas  cu  cinci  maimuțe  care,  deși  nu  primiseră niciodată  o  baie  cu  apă  rece,  continuau  să  lovească  maimuțele  care încercau să ajungă la banane.

Dacă ar fi fost posibil ca maimuțele să fie întrebate de ce îi băteau pe cei care încercau să se  cațere  pe  scară, răspunsul ar fi fost „Nu știm. Lucrurile întotdeauna au fost așa aici…”

Îți sună cunoscut?