Motto:
”Imaginea ta este totul !”
Bogdan Tudor
CEO Class IT

social-media-business-online

10 motive SERIOASE pentru care este bună Social Media la casa omului, în condițiile în care mai mult de 50% din timpul petrecut online de către români este pe rețelele sociale (mai ales Facebook)

Cred că este cazul să le prezint mai pe îndelete oamenilor, pe puncte pentru a fi mai ușor de înțeles și aprofundat structurat.

1. Aflii foarte multe informații importante despre clienți la care de regulă nu ai acces deloc sau ușor

Din postările pe Facebook / Google+ / Twitter / Youtube îți dai seama ce le place sau nu: Comment-urile, share-urile sunt surse neprețuite de informații. Ai la dispoziție o mulțime de date statistice pe care nu le poți culege de pe Google Analytics
De asemenea poți avea o mulțime de alte detali importante, numele fanilor, ce ocupatii au, ce prieteni au, cât de atașați sunt de business-ul tău

2. Îmbunătățirea relației cu clienții / fanii / partenerii / furnizorii / colegii

Prin intermediul Social Media ai acces direct la comunicare live cu aceștia, primești mesaje, comentarii, comunici în direct într-un mediu în care aceștia stau zilnic ore întregi. Cu ocazia aceasta arăți că nu ești doar o siglă pe perete sau niște litere pe o carte de vizită sau bon fiscal ci că ești uman și că aveți mai multe valori în comun.
Dă-le oamenilor ce vor! Dacă oamenii vor să fie luați la ”PERTÚ” pe social media, ia-i la ”PERTÚ”, doar nu vrei să te împrietenești cu ei folosind pronume de politețe pe care ei le consideră anacronice.

3. Îmbunătățirea rezultatelor SEO

Aici se poate vorbi sute de ore despre asta.
În primul rând Google oferă printre rezultate pagini de fani Facebook, postări pe Google+, pagini de fani Google+, clipuri de Youtube, Twitter și multe altele, deci ai șanse foarte ca foarte multe comenzi să îți vină din afara site-ului.
De asemenea Page Rank Authority-ul este întărit de prezența online în rețelele sociale, deci clar aici nu este de neglijat activitatea, sunt foart multe business-uri care câștigă frumușel numai din Social Media, nici măcar pagină web nu au.

4. Reduce costurile de marketing

Foarte adevărat, pur si simplu nu te costă hârtia, cerneala, spațiul de emisie TV / Radio, promoterii și toate chestiile pe care se cheltuiesc o mulțime de bani! Tot ce ai de făcut este să te apuci serios de creat conținut, faci fotografii cu telefonul, scrii frumos articole zilnic și HOP, iată cum vin comenzile și clienții în … câteva luni!
Ce am observat este că lumea este FOARTE LENEȘĂ și cu slabe cunoștințe SEO, așa că nu este tocmai ușor pentru cei leneși și nepricepuți.

5. Mergi unde sunt oamenii!

Știu că pare ciudat dar unii oameni nu stau pe Google să caute ce le trebuie, ei stau doar pe rețele sociale și la ei nu ai cum să ajungi decât dacă intri cu ei în horă în rețelele sociale.
Încrederea în rețelele sociale a crescut așa de mult încât bugetele de publicitate online pentru Social Media sunt alocate mult mai generos decât acum 5 ani. Unele business-uri se promovează online exclusiv în rețelele social media!
Cu atât mai mult cu cât acum sunt unele segmente de clienți mai ”exclusiviști” cum ar fi LinkedIn sau Instagram, Pinterest sau Twitter. Te duci după ei acolo unde sunt!

6. Crești AUTORITATEA brandului.

Este ridicol cum și în anul 2015 există multe branduri / firme mari și foarte mari care nu au pagină de fani Facebook sau canal de Youtube sau cont de Twitter sau LinkedIn. Ce fel de firmă crezi că este aceea care nu acceptă noul, modernitatea, flexibilitatea în comunicare?
Dar, există o mulțime de firme mici care clienții exclamă: ”Vai, dar ce sediu mic aveți, pe Internet sunteți așa de mari”  am trăit experiența aceasta cu mulți clienți care acum au afaceri înfloritoare.
Clienții, partenerii, furnizorii și toți ceilalți te vor aprecia mult mai mult dacă vei fi prezent ONLINE în rețelele sociale!

7. Rată de Conversie Mare

Clienții tăi vor fi mult mai ușor de convins, vor avea mult mai multă încredere în tine și vor aprecia comunicarea deschisă, prietenoasă. Astfel, cei cucare menții comunicarea online te vor ajuta să îți îmbunătățești simțitor profiturile.
Să luăm un exemplu: Pe pagina de fani facebook potențialii tăi clienți au văzut mai multe modele de produse pe care si le doresc să le achiziționeze, acolo se vor informa asupra lor, vor intra în contact cu alți clienți care sunt mulțumiți de produsele tale și mai mult ca sigur vor cumpăra liniștiți și foarte posibil vor mai recomanda și altora chiar mai multe produse.
Ai mai multă încredere să cumperi un produs sau serviciu când ești mai bine informat.

8. Crește oportunitățile de vânzare și noi afaceri

Sunt unele medii unde produsul promovat pur și simplu ”nu prinde”, spre exemplu la TV nu se mai uită decât babele și moșii sau țăranii. Ai mai multe șanse să promovezi acel produs sau serviciu în rețelele sociale de asemenea vizibilitatea ta online
În alte cazuri, business de exemplu, conferințele sau expozițiile de servicii și produse au ajuns desuete ciar triste prin foarte slaba prezență a oamenilor acolo. Oamenii pur si simplu stau pe Internet și nu mai ies din case sau birouri!
O soluție ar fi publicitate pe LinkedIn si mai ales activitatea naturală.
Un alt caz, cel al programatorilor care simt nevoia să socializeze dar, atenție, nu pe Facebook ci pe Google+

Se pun întrebări firești cum ar fi: site-urile de anunțuri online, cum ar fi cele de job-uri, sunt rețele sociale?
Forumurile mai există mai sunt bune de ceva? Tabletele (exemplu iPad) sunt device-uri mobile?

9. Îmbunătățește loialitatea la brand și retenția clientului

Un client / partener / angajat care este aproape zilnic în contact cu brandul tău prin Intermediul rețelelor sociale îți va fi mult mai fidel decât dacă nu aude de tine deloc cu lunile de zile sau cu anii… Vizibilitatea online îți va întări  REPUTAȚIA și îl va face pe cel care interacționează cu tine să te considere un punct de reper în existența sa.
Prin intermediul Social Media va vedea noutățile, oportunitățile, seriozitatea și loialitatea ta.

10. Îmbunătățește recunoașterea în piață a brandului

90% din decizia de achiziție a unui produs sau serviciu este luată INCONȘTIENT ! Informația din subconștient nu trebuie nicidecum neglijată. Logo-ul, sloganul, stilul și celelelalte elemente de recunoaștere a brandului funcționează minunat în rețelele sociale!

atenti-la-seo

Dar până acolo, expertul SEO va ”sparge bășica” multor probleme care există în firmă,
iar în cazul în care Social Media nu este prezentă deloc la acel brand, ”bășica” aceasta este mare și dureroasă!

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

 

Unele infografice merită postate pe perete la birou, fie că este agenție de comunicare, publicitate fie că este un simplu publisher sau departament Social Media al unei companii mari.

Am găsit foarte amuzante/interesante cele 36 reguli în Social Media, un fel de ”decalog” sau manual de utilizare ce îți vor oferi ocazia să îți dai seama dacă este normal sau mai puțin normal să ți se aplice sau nu și ție aceste reguli.

Aceste reguli ar trebui să te lămurească odată pentru totdeauna că treaba pe care o faci tu este foarte importantă, că ai multe de învățat, că trebuie să insisti, să fii inovativ, să ai o anumită atitudine online, să fii realist și ce să mai, să pui osul la treabă că acum e de făcut bani și concurența nu doarme în bocanci sau freacă menta 🙂

Social media in cativa pasi simpli

Reguli generale in social Media

seocial-media-viitorul-online

Ar trebui să mai scriu pentru SEO în același stil SEO cu cuvinte cheie?

Prin definiție, optimizarea motorului de căutare (SEO) este modul în care site-urile comunică cu motoarele de căutare și primesc un ”rank” pentru diferitele căutări.

Dar SEO și marketingul social media au fuzionat.
Acum, conținutul tip ”SEO friendly” (optimizat SEO) conceput pentru a convinge Google că site-ul tău merită să apară în primele căutări, trebuie să aibă între aceste optimizări și prezența Social Media.

Dă-i un click să vezi aici SEOcial-Media-SEO-Social

internet-fist-bro

Brandingul digital este strâns corelat cu semnalele social media, și motoarele de căutare oferă ca rezultate în căutările Google și paginile oficiale de fani (Google+ sau Facebook).

Mai mult, pentru Google+ în rezultate postările de pe profilele personale și Tweet-urile indexează foarte bine.

În cele din urmă, impactul Social Media va juca un rol foarte mare în SEO.
Rezultatele Google cu trimitere către Social Media sunt din ce în ce mai frecvente și chiar în căutările cu miză mare, comercială!

Noul tip de expert SEO va trebui să cunoască aspectele social media, conversaționale, abordarea conținutului va fi mai puțin academică și mai mult cotidiană/emoțională.

Cu ajutorul canalelor Social Media, conținutul se va alinia mai bine conversației și intențiilor utilizatorului,
Partea EURISTICĂ a conținutului este generată de interacțiunea maieutică dintre utilizatorii care deja interacționează cea mai mare parte a timpului online în rețelele social media.

Un rol important îl joacă comentariile la articole cu autentificare Social Media (de regulă Facebook)

Care este viitorul dinamicii dintre SEO – Social Media?

În mod cert un rol important va fi actualitatea, informatiile de pe device-urile mobile, in special smartphone-urile.
Social Media este mult mai bine adaptată pentru actualitate si echipamentele mobile decât SEO, iar SEO va trebui să țină cont din ce în ce mai mult de semnalele social media, campaniile de hashtag ##, companiile, brandurile și mediul business deja sunt racordate la sistemele Social Media și intercorelarea cu capacitățile SEO vor trasa rezultatul final care va fi în favoarea celor care vor integra armonios componenta SEO cu cea de Social Media. Lipsa Social Media din prezența online a companiilor sau brandurilor va avea un impact mare negativ asupra rezultatelor SEO. Conținutul Social Media este foarte important pentru motoarele de căutare care sunt permanent avide de continut nou, original, ”added value content” iar ”scrapped content” va fi din ce în ce mai frecvent penalizat ca rezultate în motoarele de căutare.

Un alt aspect interesant sunt magazinele online integrate în rețelele sociale, cum ar fi de exemplu Shopify.
Rețelele sociale doresc să își păstreze audiența și să convertească traficul în profit, valoare adăugată.
Această fuziune între: actualitate, profitabilitatea rețelei sociale și adăugarea de conținut nou, original, de calitate vor face ca SEO să se orienteze și mai mult spre rețelele sociale.

Continutul relevant pentru SEO este cel care este viral, care atrage vizitatori fideli și care interactionează cu pagina respectivă de web prin like/ comment / share/tweet/pin etc. Social Media clar asigură toate aceste informații, comunitatea fidelizează, mecanismele de viralitate sunt pe retele sociale în primul rând, specificul local și taregetarea sunt un el Dorado electronic pentru companiile care vor să își fidelizeze sau să atragă clienți noi.
Prin pagina de web nu poți ajunge prea departe în inima utilizatorului, prin social Media, emoția este la ea acasă pentru că este disponibilă în timp real prin chatul online.

Traficul / audiența utilizatorilor mobili care a depășit 50% din audiență este factorul primordial în interdependența dintre Social Media și SEO.

Faptul că utilizatorul este preponderent ”mobil” face ca SEO să își dorească să ajungă la el iar Social Media este ocazia este cea mai naturală oportunitate.

Autoritatea Social Media este importantă în SEO?
În mod cert da. Faptul că paginile de Fani / Brandurile pe Social Media au rating reviews, număr de fani, citations, zonare, content, informatii care pot fi măsurate si contorizate, faptul că retelele sociale importante acordă o mare atenție calității retelei cum ar fi:
a) Utilizatori reali
b) Continut original protejat de drepturi de autor
c) Clasificare pe industrii, afinităti, vârstă, sex. localitate. preferințe, bunuri consumate

… face ca motoarele de căutare să își dorească să folosească aceste surse de informații din ce în ce mai des și cu mai multă încredere!
Mai mult decât atât paginile de Facebook, Google+, Pinterest etc sunt CONECTATE/Autentificate cu authorship la paginile WEB oficiale

O mare parte a conținutului TEXT / imagini / video noi autentice sunt acum în retelele Social Media si motoarele de căutare sunt foarte dornice să indexeze această informatie, dar si să o indexeze după POPULARITATE si REPUTATIE, având deja indicii / parametrii / markerii necesari evaluării deja în rețeaua socială respectivă.

Să nu uităm că Google nu poate să indexeze la secundă toată informația din lume, dar unele zone ”fierbinți” le poate indexa la secundă, aici este cazul zonelor de social media active cu comunități mari de utilizatori.

Cum să valorifici Social Media mai bine din punct de vedere SEO?

Cu ajutorul Social Media aflii direct care sunt întrebări reale, de actualitate – publicul adoră să găsească ce îi interesează ”Give them people what they want!!!” răspunde la întrebările și îndeplinește nevoile lor
Fi distractiv și interactiv – Publicul vrea să simtă o persoană vie, caldă de partea cealaltă, publicul vrea mai mult decât să fie informat in timp real si exact, vrea să se simtă bine!
Folosește hashtag-uri, scrie titluri cu greutate SEO în social Media, Google nu va ezita să premieze conținutul tău dacă este apreciat sau viral de către utilizatori

Discuția de fond este de fapt competiția între NOTORIETATE și AUTORITATE, social media acum nu mai este doar popular, are și AUTORITATE certă, la TV / RADIO sau în alte surse sunt citate ca oficiale postările de pe Facebook sau Twitter și nu numai de pe paginile de fani oficiale ci și profilele PERSONALE de Facebook.

Să nu mai vorbim de angajări, care clar au ca reper și profilul personal din rețelele Social Media

continua-sa-studiezi

Una dintre întrebările cele mai interesante care mi se adresează este cum văd viitorul Marketingului Online.
Este cert că preferințele publicului au evoluat, este clar că pe Internet are acum acces toată lumea și nu mai este un public foarte exclusivist ce depindea de cunoștințe foarte bune în utilizarea computerului, de mijloace financiare pentru a procura un computer (sau smartphone), de condiții tehnice pentru conectarea la Internet.

INTERNETUL rămâne CEA MAI MARE ȘANSĂ a oricărui individ uman!
Astăzi oricine își poate permite Internet, cu numai 100 Euro poti cumpăra un computer la mana a 2-a si cu 5 euro lunar poti beneficia de Internet la viteza decentă. Un geniu, cu această minimă investiție ar putea face milioane de euro într-un an, un ignorant, cu un computer de 100,000 euro nu stie să facă nici 100 euro într-un an.

ne-vom-transforma-in-roboti

Mai mult, perspectiva socială s-a schimbat foarte mult, felul de a face audiență și de a comunica nu doar că s-a schimbat mult cu ceea ce se întâmpla acum ”să zicem” 10 ani, lucrurile evoluază rapid în direcții neașteptate revoluționând din ce în ce mai rapid societatea noastră.

Un simplu clip postat pe o rețea socială, o simplă poză într-un articol online pot pur și simplu să schimbe lumea.
Iată câteva lucruri care ne-au schimbat radical viața în ultimii 5 ani, un top personal:
– Smartphone-urile – Internet oriunde oricând la performanțe de desktop / laptop
– 3G-ul si preturile mici la Internetul Mobil
– Social Media (deja toată lumea are viața personală arhivată și în plină desfășurare acolo)
– Magazinele Online – cumpărăm din ce în ce mai des / rapid / eficient / online
– Felul în care ne informăm și stocăm informația online, publicațiile scrise aproape au dispărut, până și cărțile sunt amenințate serios
– Revoluția VIDEO – pozele sunt depășite, totul tinde către Video
– Intimitatea – totul devine mai vizibil și mai accesibil despre viața privată online acum

Dincolo de acest mic top, marketingul evoluează spectaculos, marketingul trebuie să fie permanent nou, creativ, provocator, inovativ,

viitorul-marketingului-online

De regulă expertiza SEO sau Social Media este foarte apropiată de personalitatea și experiența consultantului.
Există tot atâtea feluri de a face SEO și Social Media pe câte feluri de oameni există pe Internet, fiecare om are ampreenta sa online, fiecare om are locurile favorite pe Internet și obiceiurile sale.

Un expert SEO / Social Media va avea în minte foarte clar diversitatea utilizatorilor și este o persoană eminamente Open Minded cu foarte multă experiență în online.

În mod natural, comportamentul online este foarte asemănător și cu cel în viața romantică, astfel că ”obiceiurile de curtare” ale clienților/audienței vor fi asemănătoare cu cele de curtare a domnișoarelor.

Să fim onești: curtarea unui client / audienței este o formă de a vinde, vindem timpul nostru, vindem zâmbetul nostru, vindem atenția noastră pentru detaliu, mergând până la o filosofie a curtării este doar o vânzare permanentă, un schimb în cele mai mărunte gesturi.

Este foarte normal ca un expert Social Media și SEO să fie un excelent vânzător, cunoscător al ergonomiei, sociolog, și expert în tehnologii, o persoană care adoră să exploreze și să învețe permanent!

seo-social-media-guide-to-dating

engage-social-media-audience

O mulțime de oameni mă întreabă permanent cum să facă audiență și apoi, cum să valorifice audiența.

Pentru că mulți oameni chiar adună milioane de oameni în comunități fără ca aceștia să știe absolut nimic despre audiență, despre structura lor socială, despre preferințe, despre trend-uri dar totuși au pretenția de a fi VIRALI.

audienta-virala

Ei bine, viralitatea nu se poate fără ca să îți cunoști FOARTE BINE audiența și fără ca aceaceastă audiență să fie implicată, angrenată în comunitatea respectivă.

Cum faci ca respectivii oameni să ”te iubească„?

Iată căteva idei interesante pe care trebuie să le păstrezi vii în mintea ta și să le duci la nivelul superior ale conștiinței tale,

Supercharge-your-Facebook-fanpage

Interviul complet cu Brian Clark : aici

cum-faci-audiență-buna

oameni-de-succes

A fi un om de succes nu reprezintă o scală sau o sumă de succese.

A fi un om de succes este o stare de spirit, o permanentă căutare a soluțiilor și a îmbunătățirilor care pot fi făcute.
Inovația este vârful de lance al oamenilor de succes. Oamenii de succes caută să realizeze lucruri EXTRAORDINARE și ORIGINALE pe care nimeni înaintea lor nu le-au realizat.
Excelența în inovație merge mână în mână cu perfecțiunea prin simplicitate.
Oamenii de succes vorbesc des despre nou, echilibru, ecologie, inovație, echipă, posibilități, altruism, ergonomie, infinit, responsabilitate, curaj, performanță iar negațiile aproape că nu există!
Oamenii de succes foarte rar au probleme de sănătate, sunt mereu optimiști și foarte entuziaști.
De asemenea ÎNTOTDEAUNA oamenii de succes nu își asumă cu egoism rezultatele ci întotdeauna pun echipa pe primul loc punând în față viitorii leaderi.
Un leader adevărat formează leaderi, nu fani!

Iată cele 10 fraze pe care oamenii de succes le evită:

1. ”Imposibil” – pentru oamenii de succes imposibillul este doar o chestiune de timp, oamenii de succes sunt openminded și caută permanent posibilitățile, Steve Jobs deforma realitatea ca proiecție a percepției pentru a găsi o scurtătură în scopul atingerii viitorului

2. ”Asta nu merge / Asta nu îmi place .. ” – fără ca aceștia să încerce.
Ciorba de burtă de exemplu, mulți spun că este scârboasă după cum arată, dar asta nu îi reține pe mulți dintre cei care nu au gustat așa ceva să spună: ”E scârboasă”

3. ”Nu este corect” – Un om de succes foarte rar se simte nedreptățit . Dacă vreți să vedeți cei mai mulți luzări pe metru pătrat mergeți când sunt greve în fața clădirii Guvernului.

4. ”Aș putea să fac asta dacă …” Oamenii de succes se descurcă cu ce au, nu trebuie să ceară resurse prea multe

5. ”Nu e vina mea…” – Un om de succes își asumă întotdeauna greșelile și le recunoaște cu sinceritate public

6. ”Cred că…” – Oamenii de succes nu exprimă vocal îndoielile, oamenii de succes știu ce vor și care le este drumul lor în viață.

7. ”Nu pot să fac asta..” – Un om de succes învață permanent și se adaptează, unul dintre citatele clasice românești este cel al lui Constantin Brâncuși: “Lucrurile nu sunt greu de făcut. Greu este să te pui în starea de a le face.”
Pentru un om de succes nici un chin nu este chin și nici o greutate nu este o greutate.
Pentru un om de succes nu există prpbleme ci doar OPORTUNITĂȚI !

8. ”Am să încerc” – Un om de succes nu se apucă de o treabă fără să fie absolut convins că va reuși
”Do, or do not, there is no try”

9. ”Îmi este teamă că…” – Unui om de succes nu îi este teamă niciodată, el își asumă sau nu o provocare.

10. ”Nu e treaba mea…” … În orice companie mare apar o mulțime de ”joburi” / ”task”-uri care sunt la granița departamentelor. Pentru orice firma este DECISIVĂ această flexibilitate a oamenilor de a își însuși aceste ”joburi” / ”task”-uri și nu de a le da leapșa / pasa altora.
Un om de succes este întotdeauna dornic să își extindă abilitățile și mai ales SĂ AJUTE !

fa-sau-nu-fa-nu-exista-incercare

Odată cu tehnologia și noile vremuri, comportamentul angajaților a evoluat și el.

Iată aici un infografic consistent pe această temă.

evolutia-angajatilor-pe-net

angajati-valorosi-brand-ambasadori

 

implicarea-angajatilor

If you don’t cannibalize yourself, someone else will.
Steve Jobs

Canibalizarea online mediile online

 

– Auditul SEO, prima parte, când te uiți la ”bubă” audit-seo-plan-de-actiune
– Cum se face SEO în 2015 – cum-se-face-seo-2015
– Atenție la PINGUIN probleme-SEO-algoritmul-penguin

seo-google-penguin

 

Bineînțeles trebuiesc și backlink-uri

1. Themed forums
Post on connected forums

2. eHow articles
Write original content

3. Create wiki

4. Comment on blogs
May not get backlink

5. Good content
Enhances reader’s life

6. Find sites that accept your content

7. Create squidoo lenses
Original content

8. Competitor’s backlinks
Analyze & imitate

 

Și, dacă tot a venit clipa să te extinzi pe INTERNAȚIONAL iată niște idei: ghid-SEO-International-site

 

Un infografic interesant

 

cat-de-multe-stie-Google-despre-tine

fetita-cu-camera-foto

Pur și simplu zbor propulsat de dorința sufletului de a explora, printre stele, printre planete, printre oameni plante.. înțelesuri, lumini sunete și arome…

Poate tocmai de aceea scopul vieții mele este DESĂVÂRȘIREA, înțeleasă ca supunere și participare la DESTIN.

ridicarea-sufletului-la-cer

mermereala

High usage pentru acest cuvânt nou: ”mermeleală”

Cel mai bogat în sensuri e verbul a mermeli, folosit pentru acţiuni diverse, de la unele concrete şi precise, din sfera culinară, pînă la cele foarte vagi şi generale, exprimate mai ales în construcţie cu pronumele cu sens neutru o (a o mermeli). În textele culinare, mermelirea e aproximativ sinonimă cu amestecarea sau ungerea: „Începem cu dovleceii. Pe care îi tăiem pe lung, îi azvîrlim într-o pungă şi îi mermelim cu o marinată confecţionată din ulei de măsline, usturoi pisat şi ceva sos de soia“ (easypeasy.ro); „au adus cu ei aromele Orientului, condimentele cu care mermelesc carnea“ (romaniateiubesc.stirileprotv.ro); „se adaugă porcu’ înapoi în tigaie, se aruncă o mînă de susan, se mai mermelesc puţin toate alea şi apoi li se toarnă-n cap o zeamă“ (chez.mazilique.ro). Aplicat la alte situaţii, verbul poate desemna o activitate similară, de pregătire (în exemplul următor, a Crăciunului) – „e drept, îl şi plănuiesc, bibilesc, mermelesc, cu o atenţie la detalii de zici că un milieu de lasetă croşetez, iar nu altceva“ (maldita.ro) –, de aranjare – „numai eu ştiu cum le mermelesc şi le zăpăcesc, astfel încît să poată încăpea toate“ (macnetize.com), avînd adesea conotaţii negative: „Şoferi absolut iresponsabili (imbecili) care conduc zeci de ore în continuu, care mermelesc foile de parcurs“ (vinland.ro). Cu sensul cel mai general, e vorba de orice fel de acţiuni, specificate de context: „sînt tot soiul de aplicaţii cărora dacă le dai o dată acces, mermelesc pe feisbuc în numele tău“ (arhiblog.ro). Şi mai vagă şi dependentă de context e formula a o mermeli, care (ca şi a o arde, de exemplu), poate însemna aproape orice: „să nu mai o mermelesc pe lîngă subiect“ (blogulmoshului.blogspot.ro); „eu de acolo o mai mermelesc cîteva zile prin Munţii Vrancei, Slănic Moldova şi unde o mai fi“ (lroc.ro). Verbul are şi un sens negativ mai bine precizat, referitor la o acţiune superficială, ineficientă, haotică: „eu vreau să muncesc, nu să o mermelesc“ (forum.softpedia.com); „propria greşeală din 2008, cînd au mermelit-o şi au ameţit-o pînă în ultima clipă“ (ziare.com). Negativitatea se regăseşte şi mai clar în substantivul nume de acţiune mermeleală: „să ne trezim odată din mermeleala asta bolnăvicioasă“ (blogosfera.piatza.net); „se vroia a fi un film psihologic, dar a ieşit o mermeleală“ (divxonline.ro); „după două veri puteai să-ţi cumperi maşina numai din mermeleala băuturilor la bar“ (palmeintelectuale.wordpress.com).

A mermeli şi mermeleală au fost înregistrate în Glosarul regional Argeş al lui D. Udrescu (1967), unde verbul este explicat ca „a face ceva d-a-n fuga, a da peste ochi; a căşcăli“, participiul mermelit înseamnă „făcut la repezeală“, iar mermeleală (cu sinonimul mermelitură) este o „lucrare de mîntuială; lucrare făcută în fugă, fără grijă, în bătaie de joc“ (cu citatele: Ce mermeleală de arătură mi-ai făcut aici, omule?; Mă, izgolie, ce mermeleli sînt astea prin caietele tale?).

Din cîte ştiu, originea verbului a mermeli nu a fost explicată. O posibilă pistă etimologică ar fi oferită, cred, de un turcism vechi, atestat în Dicţionarul limbii române (DLR, Litera M): mermer. Cuvîntul turcesc desemnează marmura, dar se pare că a trecut în română cu un înţeles depreciat, de simulacru: „stuc“ („ipsosul amestecat cu clei se numeşte stuc“, conform unei definiţii din secolul al XIX-lea, din DLR, s.v.). Mermer este atestat într-un act din 1836 şi apare într-o scrisoare a lui Ion Ghica („Un bal la curte în 1827“), publicată în 1889 în Revista nouă; termenul e folosit în descrierea unei case boiereşti: „pereţii odăilor, toţi cu mermer (stuc) imitînd marmurile cele mai rare şi mai frumoase“. Poate că a existat, în limbajul zidarilor, cu circulaţie regională (în Muntenia), un verb a mermeri, de la care se putea uşor trece la a mermeli. Ideea de amestec şi de lucrare rapidă, superficială, lipsită de rezistenţă, s-ar potrivi cu sensul principal al mermelirii. Nu avem însă vreo dovadă a acestei legături, care rămîne o simplă ipoteză.

În presa cu limbaj colocvial cuvântul acesta pare a desemna:
– amețeală, ghiveci, abureală, o maieutică eșuată, o aflare în treabă, o întrevedere alambicată fără o finalitate clarăm, un brainstorming politic de televiziune de partid.

Personal o asociez mai mult oamenilor bătrâni care spun cuvintele fără vlagă să se afle în treabă, boscorodeli sau mormăieli doar ca să se simtă și ei băgați în seamă: ”Nesimțitule, nu îți este rușine așa un pic? Părinții tăi știu ce faci tu? Cine te-a învățat la școală să faci așa ceva? Tineretul din ziua de azi.. Golanilor! Huooo!”

De regulă este asociat situațiilor penibile cum ar fi eșecuri de: proiecte, campanii, întreprinderi de mare angajament care implică interese mari și mulți oameni, o treabă făcută de mântuială sau abureală (poleială) că treaba e făcută bine.

Evident se poate asocia și patern-ului comportamental Ghiță Pristanda – ”două la primărie doua la prefectura două la școala de fete”, o abureala în scopul de a ”a se scoate”

Desigur, în exces de limbaj colocvial se poate folosi în cazurile în care cineva te amână mult cu o treabă, când treaba se face în doru` lelii` sau a`mpulea, când e plictis general sau atmosferă de căcat (discotecă sau birou)

Expresii în care poate fi întrebuințat cu succes acest termen:

– Ce mermelești pe acolo?
– A ieșit o mare mermeleală
– Să mi-o iei la mermelit
– A mermelito până a înebunit
– Mermelitul ăla
– Mermelita aia
– Nu merită atâta mermeleală
– Încă o mermelire
– S-a apucat de mermelit

 

Iulian-Andrei-emisiune

 

și REAL sau VIRTUAL

Iată că experimentez ceva nou, emisiuni la radio în fiecare JOI seara 🙂

sau cu Adriana 🙂

Ghostwriter
A ghostwriter is a writer who writes books, articles, stories, reports, or other texts that are officially credited to another person.

Inflație de ”vedete” care scriu cărți! Se pare că ”dă bine” să scoți o carte, chiar dacă nu o cumpără mai nimeni.
Mă întreb, ce valoare ”inestimabilă” este Andreea Esca din moment ce a apărut în cărțile de istorie și este publicată de Humanitas?
Să ne înțelegem, la Humanitas, puțini sunt autorii care acum sunt în viață, pentru mine Humanitas este o editură de colecție unde nu orișicine este publicat. Dar, doamna Esca este o băsistă declarată latura udristă mai mult decât convinsă, am privit-o 10 ani de zile cu câtă dragoste și mai ales CONVINGERE ne relata ce minunat este Băsescu și ce puțin admirabili și nedemni de încredere sunt ceilalți oameni care nu sunt de acord cu Băse sau Udrea.

Ce mă mir și acum este cum de nu au dat-o afară și pe Esca după ce l-au dat afară pe Sârbu cu băsiștii lui din ProTV, probabil au pus-o să se lepede de Băsescu 🙂

esca_sarbu
Și cum Humanitas-ul este condus de Liiceanu, intelectual băsist consacrat, cum să nu o publice pe reprezentanta nr. 1 a băsismului în media, pe Esca? Așa că, nu mai cumpăr cărți de la Humanitas !

esca_scriitoare

Dar, ca să vezi! Există o specie de scriitori (de regulă ratați) care se îndeletnicesc cu stilul scriitoricesc pe materialul clientului.
Astfel, orice idioată de carton pe care o vezi zilnic la TV, sau poate mai rar, poate ”să scrie” o carte al cărui tiraj l-ar umili și pe Heidegger și pe Kant.
Mai grav este că prostimea ar băga oricând mâna în foc că ”autorul” e chiar persoana de pe copertă.

Cum se procedează:
Respectiva ”vedetă” va lucra clar cu un pupincurist / o pupincuristă, de regulă din presa / redacția de unde mănâncă o pâinică.
Poate fi o persoană care scrie numai de bine de ani întregi, poate fi o persoană acreditată sau poate fi pur și simplu un scriitoraș rupt de foame care nu are succes pentru că literatura sa nu e cumpărată dar are un pic de stil,

Apoi ”ghost writerul” ia interviuri peste interviuri persoanei, ca notițe, își va nota riguros toate aceste detalii, le va împacheta pe capitole și va purcede la scris viața ”vedetei”

Să ne înțelegem, oricine poate scrie o carte, dar puțini o pot scrie cu stil. Iar la o ”vedetă” care apare pe sticlă ar da foarte prost să fie scrisă cartea fără pic de talent scriitoricesc, pentru că cititul nu este hobby-ul real al persoanei de pe copertă!
Persoana de pe copertă merge la serate, călătorii exotice, în general la cheltuit banii ”agonisiți” mai mult sau mai puțin MORAL, dar în 90% din cazuri, IMORAL!

Și uite așa apar toți proștii pe coperta cărților, mai trist mi se par cei care ”votează cu portofelul” aceste dejecții literare.

Totuși, să nu uităm că și Shakespeare pare să nu fi fost autorul operelor sale, ci un tainic ”shadow writer”.

Recomandarea mea filmul: The Ghost writer (Marioneta)

da

scuze_idioate

Sunt o mulțime de scuze care mai bine nu ar fi spuse, uneori îmi este greu să îmi dau seama dacă sunt insulte la adresa bunului simț sau doar a inteligenței.

Iată scuzele:

1.”Nu am timp … ”
Evident că nu ai timp pentru cărți, studiu, sport, prieteni etc pentru că:
a) Te uiți la seriale pe net
b) Stai pe Facebook degeaba 5 ore pe zi
c) Tragi de o cola 3 ore la terasă fără scop
d) Muncești 12 ore pe zi la un job care nu îți place

etc

De fapt expresia corectă ar fi ”Nu mă interesează atât de mult” sau ”Nu e stilul meu” sau ”Am alte priorități în viață” nu tu ființă ipocrită ”nu ai timp de cărți” sau de studiu…
Este doar o simplă chestiune de organizare!

2. ”Traficul… ”
Asta e chiar enervantă replica, în epoca știrilor care te anunță coduri de toate culorile la meteo și Google Maps chiar întârzii o oră pentru că nu pleci cu o oră mai devreme.. Normal că faci 2 ore din Militari până în centru dimineața și doar 10 minute în weekend !

3. ”Știi și tu cum sunt fetele…”
Da, chiar știu! Mă întreb de ce am mai venit la ora exactă!

4. ”Ah, iar am uitat…”
Adică e clar, puțin îți pasă, sau deloc, nici nu știu de ce te mai deranjezi!

5. ”Dă-mi pe e-mail că altfel uit…” (după ce i-am spus de 5 ori, cel puțin!)
Dar de ce nu vrei să îți trimit pe Facebook sau recomandată cu Poșta Română?

6. ”Nu am auzit alarma dimineața…”
Ai surzit.. clar!
Dacă îți dădea cineva un milion de euro dimineața auzeai toată noaptea alarme!

7. ”Merge prost calculatorul”
Merge prost capul tău, că dacă ai avea ceva în cap ai ști să ți-l faci să meargă cum trebuie! Ai desktopul plin de theme, browserul plin de bare publicitare, plus nenumărați viruși troieni și alte progrămele AdOns-uri.
A, mai mult de atât ai și un antivirus expirat care nu face nimic bun computerului, dar îți halește 50% din ”procesor și memorie”… Culmea e că ții la toate prostiile astea de pe calculator și dacă ți se recomandă să scapi de ele o iei în nume foarte personal!

======================

Ca temă de casă, comentați și voi scuzele acestea idioate:
– ”N-am avut noroc în viață
– ”Mă doare capul / Sunt obosită” (Când te refuză a 10-a oară într-o lună)
– ”Prietenii sunt de vină!”
– ”Viața este grea!”
”Am fost beat(ă)” sau ”Eram beat(ă)”

 

în fond…. VIAȚA-I DE VINĂ !

Întâmplător, Facebook mi-a dat pe newsfeed un Like dat la un clip pe Facebook de către un prieten
Clipul fusese postat inițial cu 6 ore înainte aici:
Mi-am spus că ar fi păcat ca un asemenea gest să nu fie publicat și transformat în viral. așa că l-am postat pe câteva pagini de fani sănătoase și, a devenit viral.

clip_viral

Statisticile după o oră:

viral_dupa_o_ora

Probabil, acesta este cel mai bun lucru care l-am făcut anul acesta, că mi-am făcut datoria, să fiu un PUBLISHER care își face meseria cu adevărat!

Așa cum m-am așteptat a depășit 1 milion de vizualizări!
femina_wow

După aceasta a urmat un articol frumos scris de Cătălina

romanul_cu_suflet_de_aur

Ziarul Gândul publică un mic sondaj de opinie stradal în care oamenii obișnuiți sunt întrebați dacă și-ar vinde votul.
Întrebarea folosită în acest pseudo sondaj de opinie: ”V-ați vinde votul?”
Mă și mir foarte tare că unul dintre intervievați a răspuns că ”Da”, cred că a fost complet idiot sau inconștient că a spus asta pe stradă pentru că și-a făcut un mare dezavantaj de imagine.
Întrebarea aceasta ”V-ați vinde votul?” nu are alt răspuns inteligent decât ”NU” deși este clar ca lumina zilei că răspunsul în majoritatea cazurilor este ”DA”

Iată de ce aproape toți au spus că nu și-ar vinde votul:
– Când cineva este întrebat pe stradă cu camera de luat vederi devine brusc oficial, sobru, deontolog, imaculat, mai pur neaua, evident că are principii, are educație, are morală, are valori, unii chiar au VIZIUNE :))))))
– Ai fura? Ai minți? Ai preacurvi? – NORMAL CĂ NU !!!!
– Doar nu ar comite o ilegalitate pe față, în mod normal dacă ar fi cineva discret, să nu știe nimeni, altfel s-ar pune problema, anonim, față și voce mascate, oricum, nu au nimic de câștigat dacă declară GRATIS public că ar face ce ar face 99% din populația României
– Cred că întrebarea corectă ar fi ”Pentru ce sumă v-ați vinde votul?” sau ”Pentru 100,000 euro v-ați vinde votul?” .. sau măcar 1000 Euro 🙂

Voturile se vând des, cu maxim 100 Euro, oricine e întrebat pe stradă cu camera de luat vederi în față dacă și-ar vinde votul în mod evident ar spune că nu și l-ar vinde nici pentru 1 milion de Euro (doar nu îi dă cineva bani pentru asta), oricine este cât de cât specialist în limbaj nonverbal ar observa cu ușurință că majoritatea MINT când răspund.

Pentru că nimeni nu vrea să se facă ”de baftă” în fața națiunii că ar fi așa de ”impur”, gratis, ce ar avea de câștigat?

Într-un fel întrebarea asta este ca și pariul pascalian ”Există Dumnezeu?” Dacă zic că există, nu am nimic de pierdut, dacă zic că nu există dar El există, atunci am de pierdut…

Evident că preturile diferă, votul pentru președenție sunt cele mai ieftine, se cumpără din cele mai îndepărtate și năpăstuite sate pentru sume între 50 lei și 20 lei.

Evident, la TV nu ar declara nimeni că nu ar vinde votul dar realitatea este că votul se vinde în zeci de feluri în care nu ai bănuit:
– Nu participi la vot – ai vândut votul
– Ai plecat din România și nu participi la vot pentru că ești prea departe de o secție de vot – ai vândut votul
– Locul tău de muncă sau leafa depind în mod direct de faptul că trebuie să votezi pe cineva care nu îți place și ești absolut convins(ă) că nu îți merită votul – Ai vândut votul
La ora actuală, mai mult de jumătate din România trăiește sub limita sărăciei, între sărăcie extremă și sărăcie.

Care dintre acești români nu și-ar vinde votul pentru câțiva bani? Și iuda l-a vândut pe Iisus pentru câțiva arginți !

Că acest filmuleț are o imagine realizată cu un obiectiv optic de mii de euro cu bokeh vulgar care pune intervievatul într-o imagine artistică chiar bucolică, culori vii, cu un sunet de fundal superb paradisiac, nu înseamnă că asta e realitatea.

Sunt 100% convins că oricare din cei intervievați și-ar vinde votul pentru o sumă între 1000 Euro și 10,000 Euro ! La unii cel puțin se vede de la distanță din limbajul nonverbal că spun minciună!

Culmea ipocriziei este că noi i-am votat pe absolut toți aceștia care ne conduc și până nu ne asumăm faptul că avem clasa politică pe care o merităm și că nu este străină de noi, ne merităm actuala stare economică, socială și culturală.

Cât despre cât de curvuliță este România la noua generație, în 2014, priviți acest filmuleț între minutul 6:30 – 8:30
http://www.redtube.com/867592 

 

 

î

relatie_fata_baiat