Cât de importantă este Social Media în zilele noastre, nu mai trebuie explicat, chiar deloc!
Dar, ce este INTERESANT cu adevărat, este acest infografic care arată evoluția folosirii Social Media în ultimii 3 ani.
Concluzia ce trebuie trasă nu se referă exclusiv la societate și utilizare cât și la TEHNOLOGIE.

Pot spune cu MAXIMĂ CONVINGERE că această revoluție Social Media din ultimii 3 ani nu era posibilă fără SMARTPHONE-uri, pentru că personal nu consider Tabletele sau Laptopurile device-uri mobile ci birouri mobile.

Așadar, teritoriul Social Media este ocupat de device-urile mobile, urmăriți cifrele care compară cei 3 ani pentru a gusta noua revoluție Internet Social Media

Explozia utilizării intensive a smartphone-urilor și social media nu ar fi fost posibilă dacă nu erau următoarele progrese semnificative în tehnologie
1. Cel mai important progres tehnologic cred că este datorat miniaturizării componentelor care a dus la:
– realizarea unor procesoare mai performante care să încapă în telefoane (exemplu, octacore)
– realizarea unor circuite care economisesc curentul electric
– ecranele telefoanelor consumă mai puțină energie
2. Bateria care ține mult mai mult
3. Software-ul pentru smartphone-uri care este mult mai prietenos și consumă mai puțin procesor / memorie / baterie
este vorba nu numai de Android și iOS cât și de aplicații
4. Ecrane mai clare si mai vizibile pe lumina soarelui (antiglare)
5. Camere foto mai performante (dezastruos pentru industria echipamentelor foto)
6. 3G și 4G la un preț cumsecade
7. Numeroasele gadgeturi cum ar fi – bateria portabilă, încărcătoare, adaptoare mașină

Semidocții din industria Online / INTERNET (cum ar fi Dragoș Stanca) anunțau revoluția device-urilor mobile încă de pe de acum 5 ani inutil, ceea ce e cu totul stupid să anunți o explozie a utilizării smatphone-urilor care costau EXORBITANT în 2010/2011 plus că nu te ținea bateria telefonului nici 2 ore să te dai pe Internet, unde mai pui că Internetul mobil costa o grămadă de bani era chiar era inaccesibil majorității oamenilor.

Partea de alfabetizare a oamenilor care stiu să își drămuiască mai bine bateria si stilul de viață cu smartphone ocupă locul secund, e clar că dacă telefonul nu te ține nici 1 oră pe Internet, nu ai de ce să îl folosești,
foarte puțini oameni știu că cel mai mare consumator al bateriei telefonului este 3G/ 4G – ul urmat de serviciile de localizare activate.
Unde mai pui că unii stau cu 40 de plicatii pornite in background, ca orice utilizator ”ignorant” este o altă cauză pentru care bateria unui smatphone nu avea nici o șansă să ajute prea mult un smartphone acum 5 ani.

Smatphone-ul devine de la zi la zi cel mai important obiect pentru om, First Screen, apoi PC-ul seccond Screen apoi TV-ul third screen și pe un loc aproape neglijabil stau tabletele.

evolutia-social-media-2012-2013-2014

Motto
”E mult mai ușoară dezintegrarea unui atom decât a unei prejudecăți”
Albert Einstein

Un grup de oameni de știință au pus într-o cuscă cinci maimuțe si în mijlocul cuștii o scară, iar  deasupra  scării  o  legătura  de  banane.  Când  o  maimuță  se  urca pe scara să ia banane, oamenii  de  știinta  aruncau  o  galeată  cu apa rece pe celelalte care rămaneau jos.

Dupa ceva timp,  când  o maimuță încerca să urce scările, celelalte nu o lăsau să urce. După mai mult timp nici o maimuță nu se mai urca pe scară, în ciuda tentației bananelor.

Atunci  oamenii  de  știință  au  înlocuit o maimuță. Primul lucru pe care l-a făcut aceasta a fost să se urce pe scară, dar a fost trasă înapoi de celelalte și bătută.
Dupa câteva bătăi nici un membru  al  noului  grup  nu  se  mai  urca  pe  scară.
A  fost  înlocuită  o a doua maimuță și s-a întâmplat  același lucru. Prima maimuță înlocuită a participat cu entuziasm la baterea novicelui.
Un  al  treilea  a  fost  schimbat  și lucrurile s-au repetat. Al patrulea și în fine al cincilea au fost schimbați.
În  final,  oamenii  de  știință  au  rămas  cu  cinci  maimuțe  care,  deși  nu  primiseră niciodată  o  baie  cu  apă  rece,  continuau  să  lovească  maimuțele  care încercau să ajungă la banane.

Dacă ar fi fost posibil ca maimuțele să fie întrebate de ce îi băteau pe cei care încercau să se  cațere  pe  scară, răspunsul ar fi fost „Nu știm. Lucrurile întotdeauna au fost așa aici…”

Îți sună cunoscut?

Motto:
”Imaginea ta este totul !”
Bogdan Tudor
CEO Class IT

social-media-business-online

10 motive SERIOASE pentru care este bună Social Media la casa omului, în condițiile în care mai mult de 50% din timpul petrecut online de către români este pe rețelele sociale (mai ales Facebook)

Cred că este cazul să le prezint mai pe îndelete oamenilor, pe puncte pentru a fi mai ușor de înțeles și aprofundat structurat.

1. Aflii foarte multe informații importante despre clienți la care de regulă nu ai acces deloc sau ușor

Din postările pe Facebook / Google+ / Twitter / Youtube îți dai seama ce le place sau nu: Comment-urile, share-urile sunt surse neprețuite de informații. Ai la dispoziție o mulțime de date statistice pe care nu le poți culege de pe Google Analytics
De asemenea poți avea o mulțime de alte detali importante, numele fanilor, ce ocupatii au, ce prieteni au, cât de atașați sunt de business-ul tău

2. Îmbunătățirea relației cu clienții / fanii / partenerii / furnizorii / colegii

Prin intermediul Social Media ai acces direct la comunicare live cu aceștia, primești mesaje, comentarii, comunici în direct într-un mediu în care aceștia stau zilnic ore întregi. Cu ocazia aceasta arăți că nu ești doar o siglă pe perete sau niște litere pe o carte de vizită sau bon fiscal ci că ești uman și că aveți mai multe valori în comun.
Dă-le oamenilor ce vor! Dacă oamenii vor să fie luați la ”PERTÚ” pe social media, ia-i la ”PERTÚ”, doar nu vrei să te împrietenești cu ei folosind pronume de politețe pe care ei le consideră anacronice.

3. Îmbunătățirea rezultatelor SEO

Aici se poate vorbi sute de ore despre asta.
În primul rând Google oferă printre rezultate pagini de fani Facebook, postări pe Google+, pagini de fani Google+, clipuri de Youtube, Twitter și multe altele, deci ai șanse foarte ca foarte multe comenzi să îți vină din afara site-ului.
De asemenea Page Rank Authority-ul este întărit de prezența online în rețelele sociale, deci clar aici nu este de neglijat activitatea, sunt foart multe business-uri care câștigă frumușel numai din Social Media, nici măcar pagină web nu au.

4. Reduce costurile de marketing

Foarte adevărat, pur si simplu nu te costă hârtia, cerneala, spațiul de emisie TV / Radio, promoterii și toate chestiile pe care se cheltuiesc o mulțime de bani! Tot ce ai de făcut este să te apuci serios de creat conținut, faci fotografii cu telefonul, scrii frumos articole zilnic și HOP, iată cum vin comenzile și clienții în … câteva luni!
Ce am observat este că lumea este FOARTE LENEȘĂ și cu slabe cunoștințe SEO, așa că nu este tocmai ușor pentru cei leneși și nepricepuți.

5. Mergi unde sunt oamenii!

Știu că pare ciudat dar unii oameni nu stau pe Google să caute ce le trebuie, ei stau doar pe rețele sociale și la ei nu ai cum să ajungi decât dacă intri cu ei în horă în rețelele sociale.
Încrederea în rețelele sociale a crescut așa de mult încât bugetele de publicitate online pentru Social Media sunt alocate mult mai generos decât acum 5 ani. Unele business-uri se promovează online exclusiv în rețelele social media!
Cu atât mai mult cu cât acum sunt unele segmente de clienți mai ”exclusiviști” cum ar fi LinkedIn sau Instagram, Pinterest sau Twitter. Te duci după ei acolo unde sunt!

6. Crești AUTORITATEA brandului.

Este ridicol cum și în anul 2015 există multe branduri / firme mari și foarte mari care nu au pagină de fani Facebook sau canal de Youtube sau cont de Twitter sau LinkedIn. Ce fel de firmă crezi că este aceea care nu acceptă noul, modernitatea, flexibilitatea în comunicare?
Dar, există o mulțime de firme mici care clienții exclamă: ”Vai, dar ce sediu mic aveți, pe Internet sunteți așa de mari”  am trăit experiența aceasta cu mulți clienți care acum au afaceri înfloritoare.
Clienții, partenerii, furnizorii și toți ceilalți te vor aprecia mult mai mult dacă vei fi prezent ONLINE în rețelele sociale!

7. Rată de Conversie Mare

Clienții tăi vor fi mult mai ușor de convins, vor avea mult mai multă încredere în tine și vor aprecia comunicarea deschisă, prietenoasă. Astfel, cei cucare menții comunicarea online te vor ajuta să îți îmbunătățești simțitor profiturile.
Să luăm un exemplu: Pe pagina de fani facebook potențialii tăi clienți au văzut mai multe modele de produse pe care si le doresc să le achiziționeze, acolo se vor informa asupra lor, vor intra în contact cu alți clienți care sunt mulțumiți de produsele tale și mai mult ca sigur vor cumpăra liniștiți și foarte posibil vor mai recomanda și altora chiar mai multe produse.
Ai mai multă încredere să cumperi un produs sau serviciu când ești mai bine informat.

8. Crește oportunitățile de vânzare și noi afaceri

Sunt unele medii unde produsul promovat pur și simplu ”nu prinde”, spre exemplu la TV nu se mai uită decât babele și moșii sau țăranii. Ai mai multe șanse să promovezi acel produs sau serviciu în rețelele sociale de asemenea vizibilitatea ta online
În alte cazuri, business de exemplu, conferințele sau expozițiile de servicii și produse au ajuns desuete ciar triste prin foarte slaba prezență a oamenilor acolo. Oamenii pur si simplu stau pe Internet și nu mai ies din case sau birouri!
O soluție ar fi publicitate pe LinkedIn si mai ales activitatea naturală.
Un alt caz, cel al programatorilor care simt nevoia să socializeze dar, atenție, nu pe Facebook ci pe Google+

Se pun întrebări firești cum ar fi: site-urile de anunțuri online, cum ar fi cele de job-uri, sunt rețele sociale?
Forumurile mai există mai sunt bune de ceva? Tabletele (exemplu iPad) sunt device-uri mobile?

9. Îmbunătățește loialitatea la brand și retenția clientului

Un client / partener / angajat care este aproape zilnic în contact cu brandul tău prin Intermediul rețelelor sociale îți va fi mult mai fidel decât dacă nu aude de tine deloc cu lunile de zile sau cu anii… Vizibilitatea online îți va întări  REPUTAȚIA și îl va face pe cel care interacționează cu tine să te considere un punct de reper în existența sa.
Prin intermediul Social Media va vedea noutățile, oportunitățile, seriozitatea și loialitatea ta.

10. Îmbunătățește recunoașterea în piață a brandului

90% din decizia de achiziție a unui produs sau serviciu este luată INCONȘTIENT ! Informația din subconștient nu trebuie nicidecum neglijată. Logo-ul, sloganul, stilul și celelelalte elemente de recunoaștere a brandului funcționează minunat în rețelele sociale!

atenti-la-seo

Dar până acolo, expertul SEO va ”sparge bășica” multor probleme care există în firmă,
iar în cazul în care Social Media nu este prezentă deloc la acel brand, ”bășica” aceasta este mare și dureroasă!

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

 

Unele infografice merită postate pe perete la birou, fie că este agenție de comunicare, publicitate fie că este un simplu publisher sau departament Social Media al unei companii mari.

Am găsit foarte amuzante/interesante cele 36 reguli în Social Media, un fel de ”decalog” sau manual de utilizare ce îți vor oferi ocazia să îți dai seama dacă este normal sau mai puțin normal să ți se aplice sau nu și ție aceste reguli.

Aceste reguli ar trebui să te lămurească odată pentru totdeauna că treaba pe care o faci tu este foarte importantă, că ai multe de învățat, că trebuie să insisti, să fii inovativ, să ai o anumită atitudine online, să fii realist și ce să mai, să pui osul la treabă că acum e de făcut bani și concurența nu doarme în bocanci sau freacă menta :)

Social media in cativa pasi simpli

Reguli generale in social Media

seocial-media-viitorul-online

Ar trebui să mai scriu pentru SEO în același stil SEO cu cuvinte cheie?

Prin definiție, optimizarea motorului de căutare (SEO) este modul în care site-urile comunică cu motoarele de căutare și primesc un ”rank” pentru diferitele căutări.

Dar SEO și marketingul social media au fuzionat.
Acum, conținutul tip ”SEO friendly” (optimizat SEO) conceput pentru a convinge Google că site-ul tău merită să apară în primele căutări, trebuie să aibă între aceste optimizări și prezența Social Media.

Dă-i un click să vezi aici SEOcial-Media-SEO-Social

internet-fist-bro

Brandingul digital este strâns corelat cu semnalele social media, și motoarele de căutare oferă ca rezultate în căutările Google și paginile oficiale de fani (Google+ sau Facebook).

Mai mult, pentru Google+ în rezultate postările de pe profilele personale și Tweet-urile indexează foarte bine.

În cele din urmă, impactul Social Media va juca un rol foarte mare în SEO.
Rezultatele Google cu trimitere către Social Media sunt din ce în ce mai frecvente și chiar în căutările cu miză mare, comercială!

Noul tip de expert SEO va trebui să cunoască aspectele social media, conversaționale, abordarea conținutului va fi mai puțin academică și mai mult cotidiană/emoțională.

Cu ajutorul canalelor Social Media, conținutul se va alinia mai bine conversației și intențiilor utilizatorului,
Partea EURISTICĂ a conținutului este generată de interacțiunea maieutică dintre utilizatorii care deja interacționează cea mai mare parte a timpului online în rețelele social media.

Un rol important îl joacă comentariile la articole cu autentificare Social Media (de regulă Facebook)

Care este viitorul dinamicii dintre SEO – Social Media?

În mod cert un rol important va fi actualitatea, informatiile de pe device-urile mobile, in special smartphone-urile.
Social Media este mult mai bine adaptată pentru actualitate si echipamentele mobile decât SEO, iar SEO va trebui să țină cont din ce în ce mai mult de semnalele social media, campaniile de hashtag ##, companiile, brandurile și mediul business deja sunt racordate la sistemele Social Media și intercorelarea cu capacitățile SEO vor trasa rezultatul final care va fi în favoarea celor care vor integra armonios componenta SEO cu cea de Social Media. Lipsa Social Media din prezența online a companiilor sau brandurilor va avea un impact mare negativ asupra rezultatelor SEO. Conținutul Social Media este foarte important pentru motoarele de căutare care sunt permanent avide de continut nou, original, ”added value content” iar ”scrapped content” va fi din ce în ce mai frecvent penalizat ca rezultate în motoarele de căutare.

Un alt aspect interesant sunt magazinele online integrate în rețelele sociale, cum ar fi de exemplu Shopify.
Rețelele sociale doresc să își păstreze audiența și să convertească traficul în profit, valoare adăugată.
Această fuziune între: actualitate, profitabilitatea rețelei sociale și adăugarea de conținut nou, original, de calitate vor face ca SEO să se orienteze și mai mult spre rețelele sociale.

Continutul relevant pentru SEO este cel care este viral, care atrage vizitatori fideli și care interactionează cu pagina respectivă de web prin like/ comment / share/tweet/pin etc. Social Media clar asigură toate aceste informații, comunitatea fidelizează, mecanismele de viralitate sunt pe retele sociale în primul rând, specificul local și taregetarea sunt un el Dorado electronic pentru companiile care vor să își fidelizeze sau să atragă clienți noi.
Prin pagina de web nu poți ajunge prea departe în inima utilizatorului, prin social Media, emoția este la ea acasă pentru că este disponibilă în timp real prin chatul online.

Traficul / audiența utilizatorilor mobili care a depășit 50% din audiență este factorul primordial în interdependența dintre Social Media și SEO.

Faptul că utilizatorul este preponderent ”mobil” face ca SEO să își dorească să ajungă la el iar Social Media este ocazia este cea mai naturală oportunitate.

Autoritatea Social Media este importantă în SEO?
În mod cert da. Faptul că paginile de Fani / Brandurile pe Social Media au rating reviews, număr de fani, citations, zonare, content, informatii care pot fi măsurate si contorizate, faptul că retelele sociale importante acordă o mare atenție calității retelei cum ar fi:
a) Utilizatori reali
b) Continut original protejat de drepturi de autor
c) Clasificare pe industrii, afinităti, vârstă, sex. localitate. preferințe, bunuri consumate

… face ca motoarele de căutare să își dorească să folosească aceste surse de informații din ce în ce mai des și cu mai multă încredere!
Mai mult decât atât paginile de Facebook, Google+, Pinterest etc sunt CONECTATE/Autentificate cu authorship la paginile WEB oficiale

O mare parte a conținutului TEXT / imagini / video noi autentice sunt acum în retelele Social Media si motoarele de căutare sunt foarte dornice să indexeze această informatie, dar si să o indexeze după POPULARITATE si REPUTATIE, având deja indicii / parametrii / markerii necesari evaluării deja în rețeaua socială respectivă.

Să nu uităm că Google nu poate să indexeze la secundă toată informația din lume, dar unele zone ”fierbinți” le poate indexa la secundă, aici este cazul zonelor de social media active cu comunități mari de utilizatori.

Cum să valorifici Social Media mai bine din punct de vedere SEO?

Cu ajutorul Social Media aflii direct care sunt întrebări reale, de actualitate – publicul adoră să găsească ce îi interesează ”Give them people what they want!!!” răspunde la întrebările și îndeplinește nevoile lor
Fi distractiv și interactiv – Publicul vrea să simtă o persoană vie, caldă de partea cealaltă, publicul vrea mai mult decât să fie informat in timp real si exact, vrea să se simtă bine!
Folosește hashtag-uri, scrie titluri cu greutate SEO în social Media, Google nu va ezita să premieze conținutul tău dacă este apreciat sau viral de către utilizatori

Discuția de fond este de fapt competiția între NOTORIETATE și AUTORITATE, social media acum nu mai este doar popular, are și AUTORITATE certă, la TV / RADIO sau în alte surse sunt citate ca oficiale postările de pe Facebook sau Twitter și nu numai de pe paginile de fani oficiale ci și profilele PERSONALE de Facebook.

Să nu mai vorbim de angajări, care clar au ca reper și profilul personal din rețelele Social Media

continua-sa-studiezi

Una dintre întrebările cele mai interesante care mi se adresează este cum văd viitorul Marketingului Online.
Este cert că preferințele publicului au evoluat, este clar că pe Internet are acum acces toată lumea și nu mai este un public foarte exclusivist ce depindea de cunoștințe foarte bune în utilizarea computerului, de mijloace financiare pentru a procura un computer (sau smartphone), de condiții tehnice pentru conectarea la Internet.

INTERNETUL rămâne CEA MAI MARE ȘANSĂ a oricărui individ uman!
Astăzi oricine își poate permite Internet, cu numai 100 Euro poti cumpăra un computer la mana a 2-a si cu 5 euro lunar poti beneficia de Internet la viteza decentă. Un geniu, cu această minimă investiție ar putea face milioane de euro într-un an, un ignorant, cu un computer de 100,000 euro nu stie să facă nici 100 euro într-un an.

ne-vom-transforma-in-roboti

Mai mult, perspectiva socială s-a schimbat foarte mult, felul de a face audiență și de a comunica nu doar că s-a schimbat mult cu ceea ce se întâmpla acum ”să zicem” 10 ani, lucrurile evoluază rapid în direcții neașteptate revoluționând din ce în ce mai rapid societatea noastră.

Un simplu clip postat pe o rețea socială, o simplă poză într-un articol online pot pur și simplu să schimbe lumea.
Iată câteva lucruri care ne-au schimbat radical viața în ultimii 5 ani, un top personal:
– Smartphone-urile – Internet oriunde oricând la performanțe de desktop / laptop
– 3G-ul si preturile mici la Internetul Mobil
– Social Media (deja toată lumea are viața personală arhivată și în plină desfășurare acolo)
– Magazinele Online – cumpărăm din ce în ce mai des / rapid / eficient / online
– Felul în care ne informăm și stocăm informația online, publicațiile scrise aproape au dispărut, până și cărțile sunt amenințate serios
– Revoluția VIDEO – pozele sunt depășite, totul tinde către Video
– Intimitatea – totul devine mai vizibil și mai accesibil despre viața privată online acum

Dincolo de acest mic top, marketingul evoluează spectaculos, marketingul trebuie să fie permanent nou, creativ, provocator, inovativ,

viitorul-marketingului-online

De regulă expertiza SEO sau Social Media este foarte apropiată de personalitatea și experiența consultantului.
Există tot atâtea feluri de a face SEO și Social Media pe câte feluri de oameni există pe Internet, fiecare om are ampreenta sa online, fiecare om are locurile favorite pe Internet și obiceiurile sale.

Un expert SEO / Social Media va avea în minte foarte clar diversitatea utilizatorilor și este o persoană eminamente Open Minded cu foarte multă experiență în online.

În mod natural, comportamentul online este foarte asemănător și cu cel în viața romantică, astfel că ”obiceiurile de curtare” ale clienților/audienței vor fi asemănătoare cu cele de curtare a domnișoarelor.

Să fim onești: curtarea unui client / audienței este o formă de a vinde, vindem timpul nostru, vindem zâmbetul nostru, vindem atenția noastră pentru detaliu, mergând până la o filosofie a curtării este doar o vânzare permanentă, un schimb în cele mai mărunte gesturi.

Este foarte normal ca un expert Social Media și SEO să fie un excelent vânzător, cunoscător al ergonomiei, sociolog, și expert în tehnologii, o persoană care adoră să exploreze și să învețe permanent!

seo-social-media-guide-to-dating