24. May 2017 · Comments Off · Categories: I.T., Psiho, Romania

1. În primul rând trebuie să îți cunoști clienții, partenerii de afaceri, furnizorii, influencerii, trendsetterii si leaderii de opinie.

Fiecare canal social media trebuie bine definit cu o comunicare specifică.
Una dintre cele mai frecvente greșeli în Social Media făcută de către branduri este că folosesc același conținut și tip de comunicare pe toate canalele social media
Dar, cea mai mare greșeală pe care o fac firmele/companiile este că nu comunică, sau comunică mult prea puțin pe social media sau chiar DELOC.
2. Cumpără publicitate!
Toții fanii si followerii social media trebuie să fie FOARTE TARGETAȚI și NU ”la grămadă”
Un start bun este cumpărarea fanilor prin sistemele de publicitate cât mai targetați, constituirea unui nucleu dur de fani / followeri
A porni de la fani / followeri cumpărați netargetati din medii obscure este o MARE GREȘEALĂ care poate atrage pe viitor închiderea vechiului canal social media si deschiderea corectă a unuia nou
3. Strategia Social Media

Trăim într-o epocă în care oricine se laudă că se pricepe la Social Media.
A pune în mâinile cui nu trebuie Social Media companiei / firmei este o mare greșeală care poate aduce prejudicii pe termen lung si foarte lung.
Trebuie constituită o strategie, nu trebuie ”plasat” acest job secretarei, recemptionistei, băiatului de la IT ci angajată o persoană cu livență în Marketing, Jurnalism sau Comunicare.
De asemenea certificarile Google și Facebook sunt mandatorii, a încredința Social Media unei persoane care nu are o cultură minimă de comunicare online este iar o mare greșeală.
Trebuie elaborată o strategie / buget pe termen scurt, mediu si lung.
De asemenea aceasta strategie trebuie strâns corelata cu planul de dezvoltare SEO.

4. Monitorizarea și măsurarea permanentă

Este o necesitate importantă care poate ajunge la 50% din timpul de lucru al unui responsabil Social Media.
Parametrii precum Organic Reach sau cei din Google Analytics trebuiesc stiuti in fiecare zi cât mai bine.
Social Media transmite semnalele din piață cum ar fi: trenduri noi, produse noi, preferinte, probleme cu produsele sau serviciile, relatia de comunicare cu clientii, lead-uri noi, contacte noi, oportunități de afaceri.
Social Media oferă informații în REAL TIME, adică la secundă despre poziționarea companiei în online
5. Creează momentul viral / shareable
Nimic nu este mai viu si mai activ in companie decât social media.
Este pur si simplul vârful de lance al marketingului, este fața frumoasă a companiei, zâmbetul și vocea sa.
Social Media este imagine pură, iar capitalismul presupune IMAGINE, cât mai de calitate, cât mai multă. Reputația este mai importantă decât Notorietatea.

6. Social Media dă tonul în companie si al business-ului.
A ajuns marfa, avem un coleg nou, implinim 10 ani pe piață, avem team building, Social Media aduce noul model de munca ce imbine utilul cu plăcutul mai energic si mai armonios ca până acum.
Că ne place sau nu, ne dorim să fim mai legati de companie atat ca angajati cat si ca clienti sua parteneri.
Social Media este liantul toturor relatiilor interpersonale ale companiei si a le neglija este daca nu pierdere a unor oportunitati, greseli care la un moment dat vor costa.

 

cresti-afacerea-cu-social-media

Comments closed.