21. June 2018 · Comments Off on De ce să apelezi la servicii PREMIUM când este vorba de servicii ONLINE – Web Development, SEO și Social Media · Categories: Econ, I.T., Romania

Suntem în plină eră digitală, prezența online nu mai este un simplu moft sau gadget, este ceva foarte important, spre critic: însăși diferența dintre a rămâne în business sau a închide business-ul.
În urmă cu câțiva ani, un website era necesar ca o simplă carte de vizită, o broșură de prezentare sau simplă posibilitate de a fi contactat.
Astăzi, când oamenii petrec mai mult de jumătate din timpul activ online, simpla prezență online nu mai este suficientă, îți trebuie mult mai mult:

  • să ai toate informațiile despre afacerea ta online, nu doar pe website ci pe toate canalele social media
  • să îți prezinți complet și corect toate produsele și serviciile tale, într-o manieră cât mai premium
  • să îți cristalizezi imaginea de brand nu doar la nivel de identificatori de brand (logo, slogan, culori, linii , sunete, persoane reprezentative din compania ta) ci și la nivel de ATRIBUTE de BRAND (alege maxim 3 dintre acestea: relevanță, încredere, consistență, poziționare corectă în piață, durabilitate, flexibilitate, originalitate și atractivitate) și VALORI de BRAND(integritate, solidaritate, profesionalism, dezvoltare, respect, pozitivitate, încredere, implicare, dinamism. pasiune, inovație, inițiativă și responsabilitate.)
  • să comunici cu ușurință, natural, clar, concis, eficient și elocvent în timp real și nu un simplu ”reply” în 24 de ore în zilele de muncă. A modera comentariile de pe o rețea socială, a ține cont în timp real de o informație transmisă de un client sau un partener de afaceri prin mediul online, a avea o bază de date cu informații bine structurată (nu doar adrese de mail) și a monitoriza activ datele statistice de audiență (Goolge Analytics și celelalte insight) este eminamente necesar

Ar mai fi multe de spus despre asta, o activitate susținută online nu este costisitoare atâta vreme cât investiția se reîntoarce cu succes în următoarele feluri:

  • Volum mult mai mare de vânzări servicii sau produse
  • Mărirea marginii comerciale la produse și servicii
  • Creșterea notorietății
  • Creșterea reputației online
  • Clarificare brandului
  • Poziționarea mai bună în piață
  • Identificarea nișelor de piață
  • Planificarea eficientă datorată unui cumul mare de informații (business forecasts)
  • Prospețimea brandului
  • Comunicarea eficientă (creșterea numărului de clienți satisfăcuți și scăderea spre 0 a incidentelor neplăcute care au loc mai mult sau mai puțin accidental)
  • Evitarea situațiilor de criză (internă sau externă)
  • Atașamentul la brand al personalului și a clienților și colaboratorilor
  • Plăcerea de a lucra sub umbra unui brand bine definit și poziționat pe piață

În plină eră a informației, a colecta și a evalua corect cât mai multe informații poate fi un plus semnificativ, care îți poate aduce nenumărate beneficii.

Online-ul este benefic pentru clienți, dar mult mai profitabil ca furnizor de produse și servicii.

Și pe plan intern, un brand care are o reputație și o notorietate impecabilă are foarte mult de câștigat, mai ales în ceea ce privește resursa umană.

  • Angajații muncesc cu mai mult drag și spor, sunt mai atașați de brand
  • Recrutarea personalului nou este mult mai ușoară, plăcută, atrage candidați mult mai valoroși cu costuri mult mai mici
  • Colaborarea cu furnizorii și partenerii de afaceri este mult mai bună, se obțin discounturi, livrarea către propriul business este mai proptă.

Să vorbim un pic despre imagine ca și cum ar fi două persoane: În față ai o persoană îmbrăcată casual, în haine puțin îngrijite de slabă calitate, care nu sunt ale unui brand și o altă persoană îmbrăcată cu mult bun gust, în haine curate, de marcă, alese cu grijă potrivite momentului.

Mai mult, persoana care este îmbracată corect este o persoană educată, cu un background academic bun cu o reputație bună iar cealaltă nu are un vocabular prea profesionist iar despre reputația sa nu știm prea multe, aproape nimic.

Instinctul nostru este să ne adresăm cu mai multă politețe, plăcere și dorință de a dezvolta o colaborare cu persoana ”ambalată” care știm că are o reputație foarte bună decât să comunicăm / interacționăm cu persoana care nu ne transmite prea multe semnale că am putea avea o colaborare bună pe viitor?

Trăim într-o societate unde IMAGINEA contează foarte mult, sunt nenumărate situațiile în care concurenți mult mai slabi decât noi în ceea ce privește calitatea serviciilor/produselor au câștigat încrederea mai multor clienti (de multe ori mai mari si mai importanti) datorită faptului că au avut o imagine mai îngrijită.

Reputatia este ceea ce simt, gândesc și spun oamenii despre tine. este totalitatea percepției oamenilor despre tine din trecut, prezent și viitor.
Este amprenta pe care ai lasat-o acolo unde ai fost și ești pomenit. Este etică, moralitate și valoare. Nu cea din DEX. Aia dovedita. Este BRANDUL tău!

Reputatia este cel mai important capital, este încrederea, avantajul competitiv care face diferența de cele mai multe ori, este experiența construită pe parcursul timpului obținută din interactiunea cu cei din jurul nostru și nu numai, aceasta ne definește imaginea.

Socrate considera preocuparea pentru reputatie mai importantă decat atentia acordată unei bijuterii, calea obtinerii unei reputatii de calitate obținandu-se prin eforturi constante, permanente. Suntem datori să înțelegem că suntem răspunzători nu de ceea ce comunicăm dar și de felul în care suntem percepuți de către cei către care ne adresăm sau suntem observați de către terți, către care nu ne adresăm în mod direct.

Reputatia este mesajul efectiv perceput de către comunitatea profesională, socială si bineînțeles virtuale (ONLINE) la ceea ce propui, la ceea ce initiezi, la anunturile tale din online. Socializeaza mai mult, întreaba, află și răspunde. Tot ceea ce va vine către tine va confirma sau nu că esti in atentia oamenilor si ca ei te apreciază mai mult sau mai puțin.

Cand spui: ”Am o reputatie de apărat” te referi de fapt la opinia generală si judecata publicului in privința ta.

Reputatia inseamna mai mult decat identificatorii de brand, este vorba de ATRIBUTELE și VALORILE brandului
Ce comunică? Cum sustine un BRAND în planul actiunii promisiunea sa…Cum se comportă un BRAND în situatii de criză….
Un BRAND este aliniat între ceea ce promite si ceea ce face?

Reputatia este o consecință directă a acțiunilor, un feedback avut in urma relationari cu cei din jur, real sau virtual (ONLINE), sau daca nu il cunoastem direct, probabil că am auzit despre acesta.

România, din păcate sau după cum era de așteptat este o țară unde nivelul de neîncredere este la cote crescute, pe toate planurile: economic, social, personal, politic și cultural, de aceea trebuie să acordăm o atenție suplimentară imaginii de BRAND, mai nou și ONLINE.

Reputatia se construieste permanent, este un proces de durată, oamenii au mecanisme firesti de percepție, sunt prudenți, studiază bine BRANDUL înainte de a-i oferi încrederea. e suficient un singur rating negativ pe Facebook sau Google Maps pentru ca aceste proiecții în care investesc emotional să se destrame și sa activeze mecanisme de apărare și neîncredere.

Important este ca toate aceste elemente de BRAND să funcționeze natural, într-o sinergie PERFECTĂ!

Asa se face ca in urma interactiunii cu celalalt se creeaza o impresie, ramai cu un sentiment de prea plin sau prea gol. Este mult mai usor sa viralizezi, sa promovezi un om care are o reputatie,decat o persoana care are doar bani, ai observat? De aceea paritatea nu se pastreaza cand ne raportam la reputatie si bani.

Ideal ar fi sa le avem pe amandoua. Uneori e suficient sa ai doar una dintre acestea. Ambele sunt forme de energie. Câti oameni cu bani nu ați văzut, făcând gesturi necugetate, frizând de multe ori penibilul, încercând să obțină o reputație sfidând cele mai elementare norme de bun simț?

1. Efectuează mai multe căutări ale numelui tău pe Google și pe rețelele sociale
2. Citește toate review-urile online despre tine imediat și reacționează în consecință
3. Verifică dacă business-ul tău este prezent în cât mai multe căutări pe Google despre produsele și seriviciile tale
4. Cere părerea cât mai multor clienti și colaboratori despre prezența ta online, inclusiv a propriilor angajați
5. Testează-ți website-ul cu cât mai multe instrumente de audit SEO
6. Studiază cu mare atenție datele din Google Analytics și instalează pe website și alte instrumente de monitorizarea ale activității online (cum ar fi statcounter pentru IP-uri)

Așadar, faptul că oamenii petrec atât de mult timp online și iau atât de multe decizii conștient și inconștient din informațiile colectate online, de ce nu am avea grijă de imaginea noastră online?

Comments closed.