26. September 2019 · Comments Off on Fișa postului minimală pentru Social Media și Online-ul unui business mic · Categories: I.T., Romania

Sunt întrebat (din ce în ce mai des, uneori zilnic):
”Ce ar trebui să facă responsabilul cu Social Media și online-ul într-o firmă mică sau mijlocie?”
Deoarece resursele umane și financiare pentru online, în cazul firmelor mici și mijlocii sunt foarte limitate (sub 500 E / lunar), atât ca nivel de pregătire a persoanei respective cât și din punctul de vedere al timpului alocat, am conceput aici pentru voi, o fișă a postului minimală, care ar trebui să asigure o susținere minimă a business-ului, cu punctele critice unde trebuie acordată atenție prioritar.

Fișa postului Content Creator

A. Îndatoririle de bază
Realizează texte specifice si materiale de comunicare online pentru website-ul companiei
Realizează texte specifice si materiale de comunicare online pentru rețelele Social Media ale companiei companiei
Acordă suport Departamentului Online pentru căutare si identificare de fotografii sau material grafic;
Efectuează editări minimale (nivel începător) pentru continutul grafic (ajustare rezoluție, crop, luminozitate, contrast, corecturi)
Efectuează cercetare și documentare cu informatii necesare realizării continutului text
Efectuează cercetare și documentare cu informatii necesare realizării continutului grafic
Efectuează reaserch pentru Social Media și SEO pentru textul pe care îl creează sub îndrumarea Project Managerului
Participă la întâlnirile cu colegii din celelalte departamente pentru luarea deciziilor care privesc activitatea de Content Creator
Adaugă continut text, grafic și video pe website-urile companiei sub îndumarea Project Manager-ului
Adaugă continut text, grafic și video pe rețelele sociale aparținând companiei sub îndumarea Project Manager-ului
Realizează și prezintă raportări periodice sau punctuale cu privire la conținutul text și grafic creat la cererea superiorilor
Rectifică textele adăugate pe website-urile companiei și în rețețele social media

B. Adițional dar nu obligatoriu (ține mai mult de postul de Social Media Specialist)
Realizează campanii de publicitate online plătite
Promovează conținutul creat text și grafic online în campanii de publicitate neplătite
Măsoară traficul online, monitorizează activitatea în jurul continului text si grafic adăugat
Raportează sau recomandă eventualele îmbunătățiri, optimizări ale platformei online unde adaugă conținut
Moderează comentarii, răspunde la comentarii sau mesaje, monitorizează activitatea din Social Media
Efectuează alte activități de marketing online cum ar fi: postări în grupuri online, comentarii pe alte website-uri, postari de anunturi online, mesageria clasică tip e-mail, newsletter, etc

===================

A) Rețelele Sociale
Se efectuează postarea de bază pe pagina de fani Facebook care să conțină:
– Descriere cel puțin 2 rânduri a conținutului Video / Imagini
– Adresa de web
– Număr de telefon contact
– Icons / emoji
– CheckIn la locație
– 5 hashtaguri (1 hashtag proprietar, 1 hashtag foarte nișat, 2 hashtag medium nișat, 1 hashtag general)

1. Postare pe Facebook – 1 la 2 zile (minim 3 pe săptămână)
Postarea cu articolul OPTIMIZAT din blog va fi boostată de către mine targetat inteligent
– Fotografii cu produsele / interiorul companiei / clienti
– Articole din BLOG (cel putin 1 pe saptamana)
– Zile de naștetere / aniversări
– Activități specifice care să arate cu ce vă ocupați
– Zile speciale, ziua pamântului, Crăciun, Halloween, Anul nou, Paște

2. Postare pe Instagram, identică cu cea de pe Facebook 1 la 2 zile

3. Postare pe Google Compania Mea (se poate adauga si la Produs / Oferta) 1 la 2 zile
Toate postările si imaginile de pe Facebook

4. Postare pe LinkedIn compania mea – 1 pe săptămână
Toate postarile si imaginile de pe Facebook

5. Postare pe Twitter – 1 pe săptămână
Toate postarile si imaginile de pe Facebook, dar simplificat

B) Website-ul firmei
Pentru Website trebuie ca în fiecare săptămână să fie OPTIMIZAT pentru rețele sociale și SEO cel puțin 2 articole din sectiunea BLOG
În ce constă optimizarea unui articol din secțiunea BLOG:

1. Introducerea unui clip video EMBED sau a două imagini
Fiecare articol de pe blog TREBUIE să conțină una din cele 3 versiuni:
a) Un clip video
b) Un clip video și o imagine
c) Două imagini
Orice imagine care va fi introdusă într-un post trebuie OPTIMIZATĂ!

Optimizarea imaginii comportă următorii pași:
– Redenumire fisier imagine din 5 cuvinte
– Adăugare watermark companie
– Redimensionare fisier 1200 x 800 pixeli
– Reducere calitate imagine 7 din 10 (maxim 100kb)
– Atributele ALT IMG din WordPress trebuiesc completate

2. Adăugare două link-uri Interne în fiecare articol care să ducă către articole similare
Aceste link-uri trebuie să ducă spre:
– Contact
– Articole similare
– Articole care continua tema de discutie
– Articole din site / Grupe Varsta / Despre Noi / Parinti / Cursuri etc
ATENTIE MARE!
Link-urile interne nu trebuiesc puse ”de formă”, ele trebuie să fie UTILE și să AJUTE , link-urile interne trebuie să îmbunătățească experiența de utilizare a site-ului, să îl ”țină” pe utilizator in website nu să fie în plus!

3. Adăugare de CALL TO ACTION la sfârșitul articolului
Este FOARTE IMPORTANT ca după ce citește articolul utilizatorul, acesta să efectueze în majoritatea cazurilor cel puțin una dintre aceste acțiuni:
– Să se aboneze la unul dintre canalele social media (instagram, Facebook, Youtube)
– Să dea un Like la articol
– Să se aboneze la newsletter
– Să distribuie articolul pe rețelele sociale (Facebook sau LinkedIn)
– Să sune în scopul solicitării mai multor detalii
– Să salveze numprul de telefon în agendă
– Să adauge la site-uri favorite
– Să trimită prin Chat / Email / SMS adresa de web a articolului
– Să salveze fotografii sau text in computer
– Să viziteze și alt articol
– Să adauge comentarii pe rețelele sociale la postare
Fiecare CALL TO ACTION trebuie să fie UNIC! Nu trebuie să fie Copy&Paste / identic la toate articolele, trebuie să fie personalizat pentru fiecare articol!

Exemple de formulări:
”Ne găsești și pe Facebook, abonează-te pentru mai multe informații”
”Pentru mai multe detalii despre serviciile / produsele noastre, click aici”
”Abonează-te la newsletter pentru mai multe știri”
”Pentru mai multe detalii despre …. așteptăm mesajul tău”
”Dacă v-a plăcut articolul nu uitați să îl distribuiți, vă mulțumim!”

=======================

Pentru Avansați și foarte avansați / PROFESIONIȘTI

De aici însă, sunt însă cel puțin 100 de lucruri de făcut dacă se dorește a fi în pas cu Online-ul, aici am nominalizat doar câteva dintre ele, și la fiecare dintre ele trebuie să le fie acordată atenție periodică și la unele permanentă.

– Brandul companiei trebuie corect construit / poziționat / definit / adaptat pentru online
– Conținutul personalizat pentru fiecare rețea socială
– Mesajele STANDARD ale brandului construite corect – slogan, descriere scurtă, descriere medie, descriere lungă, mesaj de întâmpinare, contacte, mesaje de răspuns, scenarii de vânzare, scenarii de criză
– Moderare mesaje / reactions / postări social media / review-uri / ratinguri retele sociale si Google Maps
– Prezența în grupuri de discuții tematice pe toate rețelele sociale
– Prezența în grupuri de discuții tematice pe toate site-urile de profil
– Inițierea și Comunicarea cu toți influencerii, trensetterii, leaderii de opinie, etc din nișa respectivă de piață
– Campanii Google Ads – pe diferite perioade, promoții, produse sau servicii
– Campanii Facebook si Instagram
– Advertoriale – reviste, blogg-uri, agenții de blogvertising, agenții media
– Backlink-uri de calitate (90% din backlink-urile din piață sun țeapă)
– SEO research – cuvinte cheie, nișe de piață / Să știe ce e PA / DA / Google Webmaster Tools / SEMRUSH / MOZ / AHREFS
– Social media research  / https://www.fanpagekarma.com/ /
– Folosește cu pricepere permanent pe social media HASHTAGURI ! Știe să facă research de hashtaguri
– Are cel puțin 5 conturi de Facebook și Google pe care le folosește activ
– Pe Google Maps are cel puțin Level 6
– Grafică Adobe Photoshop
– Să știe să folosească un aparat foto DSLR cu setările Creativ (nu automat)
– Plan redacțional pe termen scurt, mediu și lung
– Cursuri și training-uri specializate pentru personal (marketing, graphic design, SEO, Social Media, Google Ads, Atelierul Digital)
– Realizarea unei baze de date și back-up cu: Postări, date clienți, mesaje
– Testarea User Experience / User Interface / Customer Experience /
– A/B testing funnel vânzări / Securitate / Marketing /
– SEO audit – adică pagina de web este testată cu analizoare de trafic în privința vitezei de încărcare, erorile din website, virusilor
Să cunoască PERFECT termenii și condițiile de utilizare ai Google / Facebook / Youtube și principalii giganți online cu care lucrează
– Să monitorizeze activ postările principalilor concurenți și celor din piață
– Să prezinte periodic cifre statistice comprehensive despre traficul pe website, statistici social media, afinități, demografice
– Să anticipeze posibilele probleme cum ar fi crizele de imagine, trendurile descrescătoare de piată, intrarea unor concurenți noi pe piață
– Să rezolve probleme de PR cum ar fi: articole negative pe bloguri, review-uri negative, probleme cu garantia produselor
– Să propună introducerea de funcționalități noi cum ar fi: Statcounter / PushNotification / Hashtaguri / Newsletter / Mobile App / Google 360 / Virtual Reality /
– Să gestioneze responsabil și eficient newsletterul / push notification-ul website-ului
– Să furnizeze informații sensibile despre accesarea website-lui de pe diferite ip-uri sau sau al anumitor utilizatori (StatCounter)
– Să aibă contacte cu diferiți furnizori de solutii de marketing online, branding, programatori, webmasteri, specialisti securitate online pentru a furniza solutii rapid la costuri rezonabile
– Să aibă relații PROFESIONALE apropiate cu influencerii, trendsetterii, leaderii de opinie, administratorii de grupuri și forumuri de specialitate pentru nișa de activitate
– Să cunoască cu mare precizie rezolvarea problemelor care tin de incidente de securitate Google / Facebook și chiar ISP pentru cazul atacurilor de tip , Pish, Flood sau DDoS
– Să aibă cunoștințe foarte bune de securitate online: protejarea parolelor, scurgerea de informații, monitorizarea accesului
– Să motiveze INDIRECT pe ceilalți colegi să fie activi online în scopul susținerii brandului, ca acestea să posteze articolele proprii pe LinkedIn / Facebook etc
– Să aibă un brand personal, o reputație și notorietate de primă clasă în domeniu, astfel încât loialitatea să nu fie pusă niciodată în discuție
– Să citească constant cărți de: Marketing, Branding, PR, Diplomație, ”să viseze” evoluția profesională a lui: Bill Gates, Ellon Musk, Steve Jobs, Mark Zuckerberg, Jeff Bezos, dacă nu a văzut cel putin o dată pe săptămână un documentar despre asta, nu este specialist de online…
– Să știe să folosească și Microsoft și Android și Apple (iOS)
– Să cunoască și respecte la perfecțiune regulile de Copyright Online dar să și știe de unde să procure/genereze conținut de calitate online la costuri rezonabile
– Să gestioneze diferite CLOUD-uri de baze de date online
– Să țină evidența la toate hosting-urile, domeniile web înregistrate, costurile cu plugginuri si alte costuri cu online-ul
– Să știe foarte bine care este diferența dintre un brand și o marcă
– Să știe la fel de bine ce este Big Data și ce este Small Data
– Să nu aibă nici un fel de alte proiecte online care să îi asigure beneficii materiale / financiare în afara companiei pentru care lucrează fără aprobarea prealabilă a acesteia
– Să asigure un mediu online propice nu doar funcționării corecte a comunicării online dar și de a stimula INDIRECT activitatea celorlalți colegi, parteneri, clienti, colaboratori la susținerea brandului companiei online

 

Comments closed.

Iulian Andrei