ATENTIE! – acest post nu este nationalist, nu este xenofob, nu discrimineaza doar va atrage atentia cum suntem furati pentru 10-20 locuri de munca de 500 – 1000 euro fiecare ei o sa ne ia 5 miliarde EURO anual – INDIRECT adica 25% din avutia tarii fara macar ca sa banuiti!!!
Acest post este ONEST – STIINTIFIC – si foarte putin crestin sau patriotic, vrem progres dar nu vrem sa fim sclavii strainilor ca ei ne fura creierele!

Google intre leader si monopol – CEA MAI MARE HOTIE MONDIALA ACUM IN ROMANIA

Groupon s-au grabit cu versiunea de .ro,”Inregisrati-va”,”duopol “Recomanda altor persoana” .False positive, este joc Google si Groupon
Groupoin este tot al lui Google
Facebook este al lui Microsoft!

si mai sunt inca cateva dar aflatile si voi creiere lenese ce sunteti!

Va mai aduceti aminte de search engine-urile Internet anii 1998 – 2001 ?
Da, erau mult mai multe, de regula se confundau cu portaluri, Altavista, Lycos, AliBaba, Yahoo, Webcrawler, Excite, SavvySearch, Magellan sau inktomi? Erau atat de multe search engine-uri incat ajunsesera la aproape 10,000 search engine-uri, o fauna coloristica si o dezordine nemainantalnita.
Extazul Web a declansat la inceputul mileniului o adevarata explozie de site-uri si magazine electronice, s-au investit sute de miliarde poate mii de miliarde $ olari in acestea, programatorii si designerii si-au facut treaba, produsele erau pregatite in raft, vanzatorii si distribuitorii asteptau clientii, totul parea perfect pus la punct, dar, a trecut un an, au trecut 2 ani si iata cum investiile multimiliardice nu dadeau nici un fel de semn ca ar functiona, oare unde se gresise? Era vorba despre probabil cea mai mare greseala la scala mondiala in investitia intr-o tehnologie, ” esecul dot com-urilor”, s-au pierdut aproape 90% din acei multi bani investiti, a fost un dus rece neasteptat pentru majoritatea industriei online.
Greseala a pornit din dezordinea, anarhia organizationala si structurala a informatiei internet, search engine-urile urmand politici particulare private au dus la un haos nemaivazut astfel incat orice informatie pe Web esra nesigura, friabila, alunecoasa si implicit greu de folosit, aproape imposibil.
Astfel, pentru un mare brand sa isi faca reclama pe Altavista, spre exemplu, il putea costa 1 milion $ un cm de reclama vizibila timp de o luna pe acel portal, ori, daca vroia spre exemplu, Sony sau Panasonic ca atunci cand cineva cauta un electronic TV, CS, DVD, audio, etc ca sa apara primul in cautare platea o suma cu 4-5-6 zerouri lunar la search engine, evident, functie de notorietatea sa.
Pana aici nu pare a fi nimic in neregula, dar oare ce putea sa creada un surfer cand cauta un Televizor de exemplu si pe Altavista ii arata primul un SONY, pe Excite ii sarea in ochi in primele rezultate un Panasonic iar pe Lycos LG, mai mult si mai rizibil era cand pe celelate 1000 search engine-uri rezultatele la aceleasi “keywords” erau cu totul si cu totul alti furnizori, alte branduri, alte modele sau cu totul alte rezultate, era un haos de nedescris!
Fragmentarea informatiei, a trendurilor, stocurilor dublata de intrarea Chinei ca producator al majoritatii bunurilor vandute ON LINE, plus ca platile electronice nu erau asa de simple, clare, sigure inclusiv viteza scazuta a incarcarii paginilor Internet si generalizarea comunicatiilor prin telefonie mobila pe tot globul au dus inevitabil la prabusirea acestor afaceri online, astfel intre 2002 – 2007 antreprenorii si-au lins ranile si au limitat activitatile sale online catre prezentari si servicii cu valoare mica.
In acest interval temporar 1999 – 2001 in care toate search engine-urile au neglijat importanta performantelor functionale ale acestuia, au facut o mare greseala, aceea de a isi impopotona prea mult site-urile, astfel un portal obisnuit nu se incarca in 2 secunde ca Google ci in 20 secunde, portalul ofera toate nebuniile din lume de la starea vremii politica dating reclama vanzari online TV – Radio broadcast jocuri software seriale felicitari si chat asociat cu problemele software din acea vreme, playerul flash, java, tabele, rezolutia monitoarelor si incompatibilitatile html cu browserele de atunci i-au facut loc lui Google pe primul loc.
Cum s-a intamplat ca Google de pe locul 7000 (in 1998) sa ajunga pe 1 loc in 2002? Foarte simplu!
Sa luam studiul de caz al unui utilizator obisnuit, are nevoie de 30 de ori pe zi de un search engine, in loc sa astepte 30 x 20 secunde pe zi pana se incarca = 10 minute (caz fericit) a preferat sa utilizeze Google care se incarca in numai.. 2 secunde.. 30 accesari x 2 secunde =  60 secunde = 1 minut, sa nu uitam ca este enervant, frustrant si complet neproductiv sa astepti de 10 ori sa se incarce un portal (Altavista, Lycos, Excite, Yahoo) pentru a ii folosi search engine-ul cand poti sa accesezi doar un search engine rapid care furnizeaza de 2 ori mai repede rezultatele ce sunt de 3 ori mai precise / oneste / relevante.
Ca o neasteptata cauza a succesului Google as vrea sa mentionez si preponderenta utilizatorilor pentru “content” decat pentru “divertisment”, sau mai pe romaneste nu intra tot prostul sa se uite la poze ci erau mai mult oameni care aveau nevoie de informatii pentru studiu si productie ce nu aveau nici un chef sa astepte 1-2 minute sa se incarce pagina de web a portalului pe care isi mai pusesera banere cu reclama cam oricine venea cu bani multi.
Ca sa va faceti idee, iata cum se facea reclama pe Internet / Website-uri mai exact in acele vremuri 1998 – 2002.
Un antreprenor JOHN isi facea un site unde vindea produse sa zicem de tip PANGLICI, construia un site de regula in HTML daca afacerea era pana in 100,000$ sau PHP/MySQL daca depasea cateva sute de mii afacerea sa. Site-ul in majoritatea cazurilor era de prezentare, te interesa ceva, il sunai pe JOHN, vorbeai cu el la telefon iti trimitea marfa la usa si o plateai cash cand o primeai sau in avans. Totul pana aici pare usor simplu si ar fi trebuit ca practic magazinele obisnuite sa se mute toate online daaaaaaar!
Toata dezordinea, haosul si nebunia incepea de la reclama, de la felul in care se promovau website-urile: In mod clasic se alegeau 10-20-30-50 cuvinte cheie, plasate in sursa paginii, apoi scrise cat mai des si cat mai relevant in paginile sale pentru a fi gasit usor de catre “spiderele” (Scripturile) de cautare ale search engine-urilor.
Pentru a merge mai la sigur, puteai sa completezi un formular cu datele firmei, produsuluui, caracteristicile, perosane de contact la fiecare PORTAL, sa faci asta pentru 1-2-3-45 portaluri nu este foarte greu.. dar cand in fata ai 5000 de portaluri, cu tot entuziasmul te desumfli rapid.
Urmare a acestei probleme cu publicitatea prin completarea formularului de inscriere la Search Engine / Portal, actiune preferata deoarece decat sa te inregistreze aiurea cum te gaseste spiderul / scriptul website-ului mai bine te inscriai tu, a fost apariotia software-urilor tip SUBMIT , exemplu este Submit Wolf produs de catre Trellian.
Cu acewst software (existent si azi) compeltai o singura data formularul cu nume prenume firma telefon domeniu de activitate produse descriere serviciilor orar persoane de contact si toatwe detaliile care le vrei sa fi gasit in mod standard, si apoi seledctarea search engine-urilor / portalurilor unde vrei reclama, desigur, nu vrei ca produse de tip ADULT sa fie promovate pe site-uri / portaluri ca Disneyland, iti alegeai dupa “industrii” / “tara” / “varsta” / politic / cuitural / guvernamental si apasai butonul “submit”.
In mai putin de 30 de minute programelul te inscria la cateva mii ide website-uri, era parca, rezolvarea problemelor, dar aici au aparut alte si alte probleme, cum ar fi:
– sa spunem ca un binevoitor care are un asemenea programel te inscrie cu nume prenume adresa date firma si mai ales e-mail la 10,000 portaluri si search engine-uri ca si cum tu ai fi vanzator de gogosi, sau pornostar, in umatoarele zile adresa de e-mail ar incepe sa primeasca mii de mailuri publicitare de la mii de website-uri, iar ideea de a da “unsubscribe” de la acesti advertiser este cat se poate de nepotrivita, ai sa le confirmi ca valida adresa de e-mail si in loc de 2-3,000 e-mailuri zilnice primesti 10,000!
Iata ca la inceputul mileniului in 2000-2001 nu puteai avea controlul publicitatii online, nu puteai avea controlul imaginii, clientilor, distributiei, implicit al vanzarilor.
Pare a fi o situatie fara iesire, dar iata ca odata cu esecul dot-com-urilor acesta antreneaza si falimentul marilor portale care raman fara clienti dintr-o data si Google acapareaza vertiginos pana la 50% din aceasta piata.
Supravietuitorii Google sunt putini, MSN (microsoftt), AllTheWeb (abundenta de rezultate la cautari), HotBot, Teoma, WiseNut. Pe alta parte intra Facebook, Apple store, si Craigslist.
eBay-ul cade ca vistima colaterala in acest razboi fiind inlocuit incet si sigur de Craigslist, un site bazat exclusiv pe contect, eBay pierde datorita graficii abundente si greoaie, pattern-ul euristic al Google il favorizeaza clar semnificativ la rezultate pe Craigslist.
In inima searchengine-ului Google este dezvoltata o inteligenta artificiala care deja nu mai este controlabila, este mai mult decat euristica, invata singura si mai mult.. invata ce ii place si face fara sa i se zica ce sa faca, dovada FlashMob, emo, pwned killer zone, hoaxul, twitting, waving, spoof, flood, si multe alte fenomente ce par an u a avea legatura!
Dar din ce s-a hranit Google in acesti ani 1998 – 2002 cat a crescut? PE site-ul sau nu exista nici o reclama, nici un banner, nici un fel de grafica, designul absolut minimalist placut ascunde la fel ca apele linistite adancuri mari, Google castiga la “page ranking” adica, daca domnul John vroia sa apara primul la search cand cineva cauta  “John” atunci el trebuie sa plateasca lui Google 100,000$ lunar, iar compania JVC ca sa apara prima cand cineva cauta “TV” sau “Video” trebuie sa cotizeze lunar aproape 500,000 $, si acestia sunt bani pe bitzi, nu pe bunuri materiale, asa se aduna lunar cam 1000-2000-10,000 de branduri, furnizori, distribuitori,  care vor cu orice chip sa apara PRIMII in cautarile pe Google, desigur si |ION din Romania poate sa apara primul, dar in mod cert nu va plati 100,000$ lunar ci numai 1,000$ lunar, dupa audienta.
Incet si sigur marile portaluri se prabusesc zilnic, falimentele se succed in lant inexortabil, Geocities este achizitionat de Microsoft, Yahoo scapa razant de faliment datorita mailului gratuit oferit si messenger-ului, Lycos este istorie, DejaNews la fel, Alta Vista pierde pana la 90-93% din valoarea la bursa, Infoseek , Webcrawler, in mai putin de 3 ani se scufunda incet pana in anonimat.
Google pare sa nu aibe competitor, G-mailul primul mail de 1Gb spatiu inghite fulgerator mai mult de jumate din piata mailurilor gratuite online, ca sa isi consolideze pozitia achitioneaza in 2007 pentru 2.5 Miliarde $  – Youtube, cu mult curaj integreaza Web 2.0, emailul care iti omoara computerul si nu le mai omoara lor serverele si latimea de banda, astfel ca utilizatorul nu mai reancarca la “refresh” sau “check mail” toata grafica ci doar continutul nou, daca apare, intre timp Microsoft si Hotmail se mai chinuiesc cu fostul Web 1.0 inca un an pana reusesc si ei sa isi integreze Web 2.0 care nu sunt in stare sa nu ofere in continuare Yahoo Clasic si Hotmail Clasic, aceste detalii par minore, dar inchiputi-va 1 milion de utilizatori care dau  “check mail in acelasi timp”, poti sa ai cel mai mare mega superserver ca iti crapa explodand, pentru asta |Google inca din 1997 foloseste clustere, Akamai, data spreading si redundanta omniprezenta.
Felul genial, inteligent, practic si curajos al google dublat de discretia si modestia cu care serviciile lor sunt oferite in piata asigura un “nucleu tare si dens” din clienti multumiti, seriosi trensetteri, Google a preferat o crestere lenta, controlata, constant si sigura, au inteles ca succesul este asigurat de progresul controlat, un progres prea rapid duce la scaderea calitatii servicilor si intr-un final faliment iar cel prea lent (cum a fost al laptopurilor IBM care erau cu “numerele” in urma dar cu calitatea prea departe) ar duce la ramanerea in urma, iata ca Yahoodor supravietuieste, Microsoft isi da seama ca ignorand piata search engine-urilor incearca sa dea lovitura cu BING, dar ah, ce greseala, repeta controversata gresealace a facuto in 1998 cand a integrat in sistemul de operare browserul Internet Explorer, de data aceasta integreaza search engine-ul in browserul sau fapt ce atrage dezaprobarea nu numai a publicului ci si a numerosilor competitori, timpurile se schimba dar naravurile ba…
Pentru a isi consolida de data aceasta definitiv pozitia pe piata Goole lanseaza platforma de blogging – Blogspot cu foarte multe performante servicii gratuite care celelalte platforme de blooging nu le au cum ar fi: Google Insight, Google Analytics, Froogle, Ad Words, Ad Sense, si ca totul sa fioe de-a dreptul demential reuseste sa aduca in 2010 pe primul loc propriul browser Chrome 7 fapt care il consacreaza pentru multa vreme ca leader.
De partea celalalta surprizele insa apar de la noi concurenti, spre exemplu browserul Safari de la Apple cu layout-ul sau minimalist da tonul in materie de browsere, dupa o jumate de an toate browserele il imita! Fantastic! Oare cum de nu se satura oamenii sa imite pe cel mai bun???
In industria online, o alta surpriza, Facebook permite uploadarea fisierelor video in reteaua sociala (unde sunt cenzurate mai putin ca pe youtube), mai mult, se poate transmite prin webcam direct din Facebook si chiar lanseaza un mail gratuit.. in ultimele 2 luni Google este zgaltait zdravan dar culmea, actiunile scad foarte putin, deoarece piata publicitatii online este intr-o crestere formidabila si se pare ca la ora actuala majoritatea banilor pe publicitatea online ii ia.. Google…
Deci, sa presupunem ca, peste 5 ani, Google este si mai leader al publicitatii online si incaseaza 50% din reclama online, asta inseamna ca, daca un borcan de Iaurt costa 4 RON, pentru publicitate se cheltuie cam 50%, adica 2 RON, din cei 2 RON , 50% este publicitatea online, adica se chelltuie 1 RON pe publicitate opnline a iaurtului, din acestia, Google are jumate de piata, adica, 50 de bani, asta inseamna caa pentru orice produs ca iaurtul orice om din lume va lati.. 12,5% din valoarea produsului.
Cu alte cuvinte, noi vom plati pe viitor un “TVA” de 12,5% la google, pentru orice produs, va place asta?
Mai demult se numea dijma, sau zeciuiala, cum ar fi ca 100,000 de oameni (angajatii google) sa primeasca 10% din avutia planetei, adica un om de la Goolge sa fie platit de 20,000 ori mai bine ca un om obisnuit, de pe glob, ce credeti? Este corect?
Atunci ce va mai urma? Un nou monopol?
Estimarea mea este urmatoarea, am sa o denumesc “sindromul false positive” , est la fel ca si Coca Cola si Pepsi Cola, proprietarii sunt aceiasi, noi cand fugim de coca cola la pepsi sau de pepsi la coca cola noi tot acolo dam banii ­čÖé asa ca.. false positiv va fi aparitia unui “rival aproape egal” al Google care va fi tot al lui Google, dar care, putini din voi stiu asta, poate ca numele acestuia este deja Apple? Poate ca numele acestuia este deja Facebook?
Tot ce trebuie sa nu uitam este ca in mana noastra se afla mouse-ul si ei nu sunt asa de destepti cum se cred.
Pentru cei care vor sa aprofundeze, recomand un link, as putea mai multe dar stiu ca nu va place sa mai cititi: www.SearchEngineShowdown.com

luati-va monopolul ­čÖé
AdSense,AdWords,Alerte,Analytics,App Engine,Blogger,Calendar,Checkout,Docs,FeedBurner,Gmail,Google Buzz,Google Friend Connect,iGoogle, Froogle,Merchant Center,Insights, Trends,Maps,Picasa Web Albums,Google,Google AdSense,Google AdWords,Google Alerte,Google Analytics,Google App Engine,Google Blogger,Google Calendar,Google Checkout,Google Docs,Google FeedBurner,Google Gmail,Google Buzz,Google Friend Connect,iGoogle, Froogle,Google Merchant Center,Picasa Web Albums,Google, Blogspot, bloguri, imperiu, Google Monopol,Google nazist, goiogle uratii, google strambi

1 Comment

  1. […] Google intre leader si monopol ÔÇô CEA MAI MARE HOTIE MONDIALA ACUM IN┬áROMANIA Majoritatea dintre voi cand cititi un titlu in care scrie “secrete” de fapt credeti ca este vorba despre o stiinta amanuntita, o stiinta cunoscuta in detaliu, pana la urma astazi cuvantul “secret” deja este atat de vulgarizat datorita comercialului incat ┬ási manualele de utilizare la cele mai idioate accesorii sau stiinte se numesc “secrete”. Asadar, pentru a va alunga teama ca in acest post veti citi ceva deja stiut de multa lume, ceva atat de comercial si banal incat sa considerati timpul pierdut, vreau sa intaresc si sa restabilesc valoarea cat mai apropiata a cuvantului “secret” […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *