Motto:
”Imaginea ta este totul !”
Bogdan Tudor
CEO Class IT

social-media-business-online

10 motive SERIOASE pentru care este bună Social Media la casa omului, în condițiile în care mai mult de 50% din timpul petrecut online de către români este pe rețelele sociale (mai ales Facebook)

Cred că este cazul să le prezint mai pe îndelete oamenilor, pe puncte pentru a fi mai ușor de înțeles și aprofundat structurat.

1. Aflii foarte multe informații importante despre clienți la care de regulă nu ai acces deloc sau ușor

Din postările pe Facebook / Google+ / Twitter / Youtube îți dai seama ce le place sau nu: Comment-urile, share-urile sunt surse neprețuite de informații. Ai la dispoziție o mulțime de date statistice pe care nu le poți culege de pe Google Analytics
De asemenea poți avea o mulțime de alte detali importante, numele fanilor, ce ocupatii au, ce prieteni au, cât de atașați sunt de business-ul tău

2. Îmbunătățirea relației cu clienții / fanii / partenerii / furnizorii / colegii

Prin intermediul Social Media ai acces direct la comunicare live cu aceștia, primești mesaje, comentarii, comunici în direct într-un mediu în care aceștia stau zilnic ore întregi. Cu ocazia aceasta arăți că nu ești doar o siglă pe perete sau niște litere pe o carte de vizită sau bon fiscal ci că ești uman și că aveți mai multe valori în comun.
Dă-le oamenilor ce vor! Dacă oamenii vor să fie luați la ”PERTÚ” pe social media, ia-i la ”PERTÚ”, doar nu vrei să te împrietenești cu ei folosind pronume de politețe pe care ei le consideră anacronice.

3. Îmbunătățirea rezultatelor SEO

Aici se poate vorbi sute de ore despre asta.
În primul rând Google oferă printre rezultate pagini de fani Facebook, postări pe Google+, pagini de fani Google+, clipuri de Youtube, Twitter și multe altele, deci ai șanse foarte ca foarte multe comenzi să îți vină din afara site-ului.
De asemenea Page Rank Authority-ul este întărit de prezența online în rețelele sociale, deci clar aici nu este de neglijat activitatea, sunt foart multe business-uri care câștigă frumușel numai din Social Media, nici măcar pagină web nu au.

4. Reduce costurile de marketing

Foarte adevărat, pur si simplu nu te costă hârtia, cerneala, spațiul de emisie TV / Radio, promoterii și toate chestiile pe care se cheltuiesc o mulțime de bani! Tot ce ai de făcut este să te apuci serios de creat conținut, faci fotografii cu telefonul, scrii frumos articole zilnic și HOP, iată cum vin comenzile și clienții în … câteva luni!
Ce am observat este că lumea este FOARTE LENEȘĂ și cu slabe cunoștințe SEO, așa că nu este tocmai ușor pentru cei leneși și nepricepuți.

5. Mergi unde sunt oamenii!

Știu că pare ciudat dar unii oameni nu stau pe Google să caute ce le trebuie, ei stau doar pe rețele sociale și la ei nu ai cum să ajungi decât dacă intri cu ei în horă în rețelele sociale.
Încrederea în rețelele sociale a crescut așa de mult încât bugetele de publicitate online pentru Social Media sunt alocate mult mai generos decât acum 5 ani. Unele business-uri se promovează online exclusiv în rețelele social media!
Cu atât mai mult cu cât acum sunt unele segmente de clienți mai ”exclusiviști” cum ar fi LinkedIn sau Instagram, Pinterest sau Twitter. Te duci după ei acolo unde sunt!

6. Crești AUTORITATEA brandului.

Este ridicol cum și în anul 2015 există multe branduri / firme mari și foarte mari care nu au pagină de fani Facebook sau canal de Youtube sau cont de Twitter sau LinkedIn. Ce fel de firmă crezi că este aceea care nu acceptă noul, modernitatea, flexibilitatea în comunicare?
Dar, există o mulțime de firme mici care clienții exclamă: ”Vai, dar ce sediu mic aveți, pe Internet sunteți așa de mari”  am trăit experiența aceasta cu mulți clienți care acum au afaceri înfloritoare.
Clienții, partenerii, furnizorii și toți ceilalți te vor aprecia mult mai mult dacă vei fi prezent ONLINE în rețelele sociale!

7. Rată de Conversie Mare

Clienții tăi vor fi mult mai ușor de convins, vor avea mult mai multă încredere în tine și vor aprecia comunicarea deschisă, prietenoasă. Astfel, cei cucare menții comunicarea online te vor ajuta să îți îmbunătățești simțitor profiturile.
Să luăm un exemplu: Pe pagina de fani facebook potențialii tăi clienți au văzut mai multe modele de produse pe care si le doresc să le achiziționeze, acolo se vor informa asupra lor, vor intra în contact cu alți clienți care sunt mulțumiți de produsele tale și mai mult ca sigur vor cumpăra liniștiți și foarte posibil vor mai recomanda și altora chiar mai multe produse.
Ai mai multă încredere să cumperi un produs sau serviciu când ești mai bine informat.

8. Crește oportunitățile de vânzare și noi afaceri

Sunt unele medii unde produsul promovat pur și simplu ”nu prinde”, spre exemplu la TV nu se mai uită decât babele și moșii sau țăranii. Ai mai multe șanse să promovezi acel produs sau serviciu în rețelele sociale de asemenea vizibilitatea ta online
În alte cazuri, business de exemplu, conferințele sau expozițiile de servicii și produse au ajuns desuete ciar triste prin foarte slaba prezență a oamenilor acolo. Oamenii pur si simplu stau pe Internet și nu mai ies din case sau birouri!
O soluție ar fi publicitate pe LinkedIn si mai ales activitatea naturală.
Un alt caz, cel al programatorilor care simt nevoia să socializeze dar, atenție, nu pe Facebook ci pe Google+

Se pun întrebări firești cum ar fi: site-urile de anunțuri online, cum ar fi cele de job-uri, sunt rețele sociale?
Forumurile mai există mai sunt bune de ceva? Tabletele (exemplu iPad) sunt device-uri mobile?

9. Îmbunătățește loialitatea la brand și retenția clientului

Un client / partener / angajat care este aproape zilnic în contact cu brandul tău prin Intermediul rețelelor sociale îți va fi mult mai fidel decât dacă nu aude de tine deloc cu lunile de zile sau cu anii… Vizibilitatea online îți va întări  REPUTAȚIA și îl va face pe cel care interacționează cu tine să te considere un punct de reper în existența sa.
Prin intermediul Social Media va vedea noutățile, oportunitățile, seriozitatea și loialitatea ta.

10. Îmbunătățește recunoașterea în piață a brandului

90% din decizia de achiziție a unui produs sau serviciu este luată INCONȘTIENT ! Informația din subconștient nu trebuie nicidecum neglijată. Logo-ul, sloganul, stilul și celelelalte elemente de recunoaștere a brandului funcționează minunat în rețelele sociale!

atenti-la-seo

Dar până acolo, expertul SEO va ”sparge bășica” multor probleme care există în firmă,
iar în cazul în care Social Media nu este prezentă deloc la acel brand, ”bășica” aceasta este mare și dureroasă!

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

Expertul SEO este și expert Social Media dacă este un SEO-ist bun

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *