EconI.T.Romania

Cum să creezi un brand personal online de succes, pentru tine sau clientul tău

Etapele de bază ale creării unui brand personal online

Ultimul an este un an în care digitalizarea a scos la iveală o nouă nevoie și o cerere în masă a unui produs despre care se vorbește tot mai mult: PERSONAL BRANDING
Am urmărit sute de clipuri video online și articole pe Internet în care vorbeau (în general) dar nu spuneau exact cum și ”cu subiect și predicat” care sunt pașii de urmat pentru a construi un brand personal.

Doar vorbărie goală și nimic concret peste tot pe Internet despre care sunt efectiv etapele creării unui Brand Personal!

Pașii de urmat:
1. Creare profil personal branding înainte de creare și diseminare în media:
– Realizarea unui CHESTIONAR cu minim 50 de întrebări la care să se răspundă (am câteva  chestionare realizate până acum)
– Zonele de expertiză ale Dvs (maxim 3)?
– Care este motivația Dvs pentru un brand personal?
– Care sunt calitățile pentru care sunteți apreciat în domeniu?
– Care sunt principalele Dvs proiecte de success din domeniu?
– Care sunt activitățile unde sunteți foarte active?
– Pentru ce fel de activități doriți ca să fiți cunoscut?
– Definirea clară a audienței / publicului țintă
– Crearea unui CV professional / personal
– Care sunt premiile, diplomele și certificările pe care le aveți?
– Ce cursuri ați urmat?
– La ce conferințe (evenimente în general) din domeniu ați participat?

2. Crearea unei identități vizuale și audio:
– Logo și simbol
– Culori si linii de brand
– Typography
– Cover image
– Cărți de vizită
– Mape / brosuri / pixuri / căni / agende / etc (unde este cazul)
– Sesiune FOTO (indoor si outdoor)
– Video și sunet

3. Crearearea unei identități text:
– Slogan
– Descriere scurtă
– Mesaj de salut
– Descriere medie
– Descriere lungă
– Povestea mea

4. Testimoniale
– Recomandări de la clienti
– Recomandări de la colaboratori/parteneri de afaceri cu care ați colaborat
– Recomandări de la specialisti din domeniu
– Recenzii Google / Facebook si alte rețele sociale

5. Creare website
Websiteul va conține următoarele zone:
– Slider (7 articole)
– Proiecte
– Apariții în presă
– Evenimente
– Curriculum Vitae
– Galerie (Video si Imagini)
– Social Media
– NewsLetter și Push Notification
– Contact

Website-ul va fi populat cu informații conform unui plan redactional

6. Creare zonă Social Media și populare cu identitatea de brand create pe website

– Google Compania Mea (cel mai important!!!)
– Pagină de fani Facebook și Grup Facebook
– Instagram
– YouTube
– Grup WhatsApp
– Twitter
– Pinterest
– TikTok

7. Postări periodice și boostare:
– Website
– Rețele sociale
– Boost pe nișă al articolelor din website pe Facebook si celelalte rețele sociale

8. Presă și Lobby
– Communicate de presă gratuite
– Communicate de presă plătite
– Distribuire articole în grupuri Facebook (Community Management)
– Blogroll cu principalii 10 influenceri online din domeniu
– FameUp (sau similar) pentru brand awareness cu principalii 100 Influenceri Instagram din domeniu

FOARTE IMPORTANT!!!
Iată principalele 5 clipuri de care trebuie să țineți cont 100% înainte să vă apucați să creați un brand personal pentru voi sau un client care reprezinta un brand important (CEO, VIP, Marketing Manager, Politician, etc).

Dacă nu aveți răbdare să le urmăriți cu mare atenție pe toate cele 5 clipuri, vă rog să nu vă apucați de Personal Branding, pur și simplu riscați să fiți greșit înțeleși sau mai rău: jalnici sau ridicoli.

  1. Designing a purposeful personal brand from zero to infinity

2. Powerful Personal Branding

3. Building a Personal Brand

4. Personal Branding Strategy

5. The Personal Brand of You

.

Dacă sunteți o persoană importantă sau aveți de gestionat o persoană care reprezintă un brand important, recomandarea mea este să apelați la o agenție specializată, cu experiență, scumpă, care să vă gestioneze fiecare din aceste elemente, pentru că sunt riscuri foarte mari online:
”Lucrurile bune despre tine pot prinde viteză foare repede online, la fel si cele mai putin bune, acestea din urmă  pot prinde viteză mult mai repede decât cele bune.”

 

Related Articles

Back to top button
Close