PsihoRomaniaUmor

Cum scapam de frig

Foarte multa lume se plange de frig, pe buna dreptate pentru ca aproape toti au in comun mai multi factori.
In primul rand frigul nu este o chestie care se rezolva cu o pastilutza de stiti voi ce :). Aceea este o solutie pe moment neeficienta.
Temperatura corpului nu este constanta in timpul zilei, dimineata dupa somn corpul este mai cald cu 0.2 grade celsius, este mult mai vioi si poate face fata mai usor frigului decat seara cand corpul este obosit. Seara, cand corpul este obosit temperatura scade fapt care atrage somnul, in cazul frigului excesiv si oboselii somnul survine automat ca o betie.
De asemenea starea psihica este foarte importanta, o stare de bine, optimista pozitiva face corpul sa se adapteze mai rapid si mai eficient la frig.
Vestile proaste sunt primite cu raceala si somnolenta, de aceea persoanele mai “emo” sunt mult mai expuse racelii si in bolilor in general.
Rezistenta la frig se pregateste din timp, din toamna, in toamna corpul trebuie sa fie foarte bine vitaminizat cu fructe dar mai ales cu legume.
Caldura corpului este reglata de circulatia sanguina, inchipuiti-va un calorifer intern.. vara cand este cald vasele de sange se dilata si maresc circulatia sanguina spre extremitatile corpului pentru a disipa caldura.. iarna vasele de sange se contracta la periferiile corpului si maresc circulatia  sanguina la organele interne, de aceea mainile si picioarele ingheata repede.
Tot secretul consta in elasticitatea si supletea vaselor de sange. Sportivii se vor adapta cel mai usor la frig.
Alti factori care aduc frigul in corpul nostru:
– Varsta.. tinerii suporta mult mai usor frigul
– Fumatul, fumatorii au vasele de sange rigide
– Colesterolul, sangele este mai vascos daca este incarcat cu grasimi si zahar, inclusiv e-uri, mancaciosii de fast food vor avea probleme cu frigul
– E-urile, inutil sa mai vorbim despre ele cum ne intoxica corpul
– Lipsa de misca, sedentarismul
– Lipsa vitaminelor din corp datorate unei vitaminizari insuficiente din lunile anterioare

Solutii:
– Sport, sport in fiecare zi, sport AEROB, adica 5 minute de alergare usoara sunt SUFICIENTE!
– Inlocuirea zaharului cu mierea
– Consumul lactatelor
– Renuntarea la fumat
– Carnea de oaie, carnea de oaie si mai ales seu captuseste interiorul vaselor de sange cu o izolatie termica excelenta!
– Gin Seng
– 2-3 lingurite de miere, mierea are nenumarate calitati (vezi http://magazin.complex-apicol.ro/) , pentru plamani in cazul racelilor, mierea de tei si cea de brad sunt perfecte.

La capitolul imbracaminte, imbracamintea din lana si bumbac este cea mai indicata, de asemenea brand name-urile sunt mult mai bune decat no name-urile din plastic.
Conteaza foarte mult TESATURILE adica tehnologia in care sunt croite tesaturile, pentru ca vestimentatia poate sa fie in ambele cazuri 100% bumbac si sa tina de cald diferit.

Spre exemplu, cizmulitelele LGG originale au captuseala de blana si piele de oaie care este net superioara celor fake care sunt din alte pieli care nu sunt tratate special termic.
Incaltamintea trebuie sa fie cu talpa groasa pentru a mentine o izolare termica buna.

Poate cel mai important este prezenta caciulii, creierul uman consuma 80% din oxigenul respirat si majoritatea arderilor si caldurii au loc in creier, creierul nu este suficient de bine protejat termic si este bine vascularizat, de aceea o caciula pe cap ce acopera urechile este cea mai indicata. Fularul nu este un accesoriu ciudat sau incomod, este foarte util, mai ales daca gatul este expus.

Asadar, o zi in care sa nu ne fie frig incepe asa:
– un jogging de 5 minute in aer liber, pentru hardcoristi 1 minut de alergat descult in zapada da imunitate la frig 100%
– 2-3 lingurite de miere in decursul zilei
– fara tigari, fara zahar, fara fastfood
– mese mici si dese, nu indopat de 2 ori pe zi..
– o fripturica de oaie sau o bucata de pastrama de oaie
– daca nu va place carnea de oaie, branza de oaie este cea mai buna, cascaval sau lapte de oaie
– o caciulita + fular
– zambet si voie buna.. cu cat suntem mai pesimisti cu atat ne este mai frig

In privinta ceaiului.. nu beti ceaiul oparit fierbinte.. beti ceaiul caldut, indulcit cu miere si cu multe felii de lamai.
Ceaiurile cele mai bune de baut sunt cele bogate in vitamina C anume:
– catina
– afine
– busuioc
– macese
– muguri de pin
– scortisoara

Ceaiul se consumă cu 30 de minute înainte de masă, pentru a “tăia” pofta de mâncare sau după masă, pentru a arde grăsimile.
Ceaiul negru şi oolong, ajută la digestie şi  se consumă după masă.

In rest.. inarmati-va cu zambet si voie buna, incercati sa iesiti afara pana in ora 16.00, evitati cat mai mult alcoolul si supararea.

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close