I.T.Romania

Facebook între necesitate si dependență

”Get a life” a devenit”Get a real life”

De la o vreme Facebook devine din ce în ce mai comercial, numeroase reclame, facilități, publicitate, audiență, imagine.
În același timp se poate vorbi mai mult de o dependență de Facebook decât de Internet sau alte mijloace de utilizare a computerului, componenta virală fiind foarte prezentă, în multe cazuri fiind vorba și de acțiuni clinice/terapeutice mergând de la restricții, concedieri, drame profesionale/familiale/ până la tratament ambulatoriu.
Dacă până de curând audiența se măsura strict în număr de vizite pe o pagină web, afișări, bounce rate (timp de staționare) sau engagement (cât de implicat ești), acum  notorietatea se măsoară în număr de fani, commenturi, share-uri, like-uri.. unele pagini de fani având ”talking about” de multe ori mai puțin de 5% din numărul fanilor (Exemplu PROTV) iar altii având  ”talking about” mai mare decât numărul fanilor (Papagali vorbitori)!

Pe ROL.ro lucrurile stau cu totul diferit, în fiecare zi sunt poze care au succes în toată România, exemplu azi:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=447732595265341&set=a.166108363427767.28994.138926556145948&type=1&theater

… pana la 4000 share-uri
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=447732595265341&set=a.166108363427767.28994.138926556145948&type=1&theater

Pe YouTube la fel, nu mai contează câte like-uri ai ci câte vizualizări ai… ai vizualizări ești celebru… nu ai.. te confunzi cu anonimatul.
Trăim în plin capitalism și imaginea este mai importantă decât produsul în sine, degeaba ai cel mai bun serviciu și cel mai  bun produs dacă nu știe nimeni de tine, iar aici intră în forță un nou indice de ”brand awareness” adică mai pe românește: câți au auzit de tine?
Până acum 2 ani toate companiile mari ignorau Facebook-ul ca pe un moft puțin necesar și nereprezentativ, astăzi ne vedem in fața bugetelor din ce în ce mai mari investite în publicitatea pe Facebook. Google deja își arată colții retrogradând în căutări prietenii Facebook care investesc în el, ambii concurenți punând din ce în ce mai mult pe relevanța utilizatorilor.
Astfel Facebook nu îți permite să ai acces în rețeaua lor decât cu informații reale, de multe ori pe lângă numărul de telefon mai suspendă câte un cont pretinzând acte scanate care să demonstreze că tu ești proprietarul acelui cont, desigur, nu ai voie să ai decât un singur cont pe Facebook și acela cu informații reale!
În viața personală deja pe Facebook ce postezi acolo este OFICIAL – dacă ești într-o relație sau nu se știe că 99% postează pe bune în ce situație sunt, cei mai duplicitari evident menținând conturile pe privat la maxim.
Orice persoană publică are pagină de fani, cu voia sau mai puțin voia da, dacă nu își deschide altcineva va deschide o pagină de fani cu acel ”brand”. La nivel personal cam toată lumea este pe Facebook, cu implicații skizoide, un utilizator obișnuit în mod frecvent petrecând mai mult timp pe Facebook decât pe celelalte site-uri împreună.
Deși Facebook nu are încă un rol foarte important în luarea deciziilor, google fiind încă pe primul loc, din ce în ce mai multe decizii sunt luate în funcție de Facebook, totuși Facebook menține un control strict al numărului de Frends / Fani.
Astfel limita de 5000 prieteni corelata cu numeroasele inchideri de conturi de fani Facebook pentru motive mai mult sau mai putin obscure continuă.
Mecanismul social al Facebook este momentan la limta dintre comercial și atractiv, de curand Facebook a inaugurat 1 miliard de utilizatori activi, ceea ce este o cifră impreionantă, totuși Facebook omițând intenționat de a spune ce înseamnă ”utilizator activ”, putând fi un simplu utilizator care se conectează o dată la o zi sau o data la o lună și dă un like..
In continuare Facebook rămâne pentru consumatori o dependență  iar pentru furnizorii de conținut online, o necesitate evidentă!

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Close
Back to top button
Close