I.T.PsihoRomania

Unii ”și-o iau în cap” pe Internet foarte repede

social

 

Internetul este o piață (de bani, socială, comportamentală, business, culturală, etc) foarte instabilă, volatilă cu cel mai mare potențial de creștere și profitabilitate dintre toate industriile existente.
Schimbarea, ca și vehicul de evoluție de care omul în mod natural uzează, în versiunea Internet beneficiază de cele mai ”dinamice inteligențe”, unii fac față și nu își pierd capul pe măsura progreselor făcute iar alții pur si simplu o iau razna și degenerează în forme aberante de grandomanie paranoia sau alienare mintală (înstrăinare de realitate).

Constat cu oarecare surprindere ce repede se schimbă oamenii și se cred FOARTE IMPORTANȚI, mai ales pe Internet, oameni care au descoperit Internetul de 4-5 ani și s-au alfabetizat pe Hi5 cu utilizarea computerului.

Odată cu creșterea ”audienței lor” ONLINE, fie că este blog, fie că este pagină de fani Facebook sau folowers pe Twitter etc, fie că sunt administratori de canale social media (mai ales Facebook) , simpli proaspăt ANGAJAȚI ca moderatori online, postaci pe pagini de fani, aceștia încep să se creadă FOARTE IMPORTANȚI și că Internetul și implicit întreaga planetă se învârt în jurul degetelor lor pe tastatură.

Social Media are din ce în ce mai multă importanță, dar odată cu inflația inerentă de audiență atât pe ”verticale” (Facebook, Twitter, Hi5, Blog) cât și pe ”orizontale” (pagini de fani Facebook care cresc necontenit, număr de utilizatori Google+ care sunt din ce în ce mai mulți etc) se și diluează EFECTUL

Astfel, de exemplu, deși ai un număr mare de fani pe Facebook, aceiași fani mai sunt fani la încă 1000 de pagini de Fani Facebook în acelasi timp și pe alte 10 rețele de socializare, deci TEORETIC ai ”o avere de audiență” dar practic ai o mână de nisip într-un deșert.

Aici am vrut să ajung cu această diferențiere, faptul că adevărata VALOARE constă 90% în felul în care interacționezi cu audiența ta și nu în CANTITATEA de audiență.

De exemplu degeaba ai milioane de fani Facebook dacă ai doar până în 10 like-uri amărâte la o postare + înjurături..
În prelungirea acestei idei am observat că și comportamentul utilizatorilor Internet s-a aliniat cu cel din viața ”away from keyboard” , adică oamenii chiar se cred vedete acum dacă au câteva share-uri sau vizualizări pe youtube, uitând că de fapt sunt NESEMNIFICATIVI în raport cu toată audiența online.

Pur și simplu, acum toți se pricep la Internet și Facebook la fel cum toți se pricepeau la femei și fotbal pe vremea lui Ceaușescu, analogia fină fiind că nici unul dintre aceștia nu se pricepeau nici la Internet, nici la Facebook și nici măcar la femei pe vremea lui Ceaușescu… practic o grandomanie la proporții naționale!

Rezultanta este foarte simplă: multă lene, nesimțire, superficialitate și sedentarism… din 600 candidați pe un post de social media, cu greu găsești pe cineva care să se descurce cât de cât să facă treaba, majoritatea 90% nu știu ce este ”social media” iar 9% care știu ce este social media cât de cât, nu au nici un fel de chef de muncă, vor doar să fie șefi la ceva ce încă nu mi-am dat seama ce.

Ca o concluzie, Social Media / Internetul nu este un balon de săpun frumos, colorat, parfumat și gol… nu.. Internetul este un UNIVERS foarte real și foarte lunecos pentru cei care cred că stiu ce e dar de fapt NU ȘTIU CE ESTE!

Pentru că numărul celor semidocti/sfertodocți care au impresia că știu ce este Internetul sau SOCIAL MEDIA citind articole despre dar ca practică.. nici 1% din ce înseamnă social media, fără nimic deosebit sau extraordinar PRACTIC, ca cifre REALE de AUDIENȚĂ este în mare creștere.. pot să spun fără nici un fel de jenă că prefer să iau de la 0 pe cei care vor să învețe decât pe cei care se cred tari în domeniu și de fapt NU ȘTIU NIMIC PRACTIC!

De asemenea și la ”nivel mare” papițoii trusturilor media (plătiți de INTERLOPI cum ar fi Vântu, sclavii lor) nu se jenează deloc să BÂRFEASCĂ sau să ARBITREZE cum ar trebui să fie de fapt piața și că topurile sau indicii de audiență nu ar fi cum trebuie… Pentru aceștia nu am de spus decât atât: ”Mă oameni buni, dacă nu sunteți de acord cu respectivele topuri, de ce mai comentați sau vă raportați la ele? Ieșiți din competiție dacă vă simțiți NEDREPTĂȚIȚI și faceți-vă voi propriile voastre topuri.. dacă topurile pe care le contestați nu sunt făcute CORECT”

Ultima categorie, probabil cea mai jenantă, este a bloggerilor pișcotari (care scriu 99% din interes) ce se cred niște ”influenceri” sau ”evanghelisti” și de fapt se citesc doar între ei… maxim 4,000 unici pe zi, adică 1% din audiența care o am în management în acest moment (vezi SATI.ro în dreptul ROL.ro) … un fel de ”neica nimeni electronici”  ce NU AU FĂCUT NIMIC REMARCABIL/ UTIL / REVOLUȚIONAR pentru Internetul românesc și își dau cu părerea de parcă ar fi vox populi , când de fapt sunt niște jalnice MARIONETE PLĂTITE ale agențiilor de publicitate la care ”atârnă” pe diferite sume (între 50E / lună și 1000 E / lună) , un fel de gunoaie undercover care vând pe oricine pe ”2 arginți” mamă, tată, țară, cinste, adevăr, știți bine cine sunt personajele de genul acesta…

Cam atât… sper că v-a plăcut

 

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close