EconI.T.Umor

Cinci modalități rapide și sigure să pierzi clientul (online) pentru totdeauna

Pe website și Social Media

1. Creează cel mai prost UI și UX design posibil.
UI (User Interface) este ceea ce vede utilizatorul când intră pe site: butoanele, modul de navigare, meniu, categoriile.
UX (User Experience) sunt impresiile din interacțiunea vizitatorului cu site-ul/aplicația.
Ce e ăla site adaptiv, bagă si tu ceva care să se vadă bine doar pe desktop, sau doar pe mobil!
Ca să te asiguri că vizitatorul va pleca odată și pentru totdeauna de pe site, ai de făcut următoarele:
Creează doar versiunea mobilă a site-ului. Conform statisticilor, 49% dintre utilizatori navighează din telefon, 2,5% din tablete, iar restul 48,5%, care navighează din PC, lasă-i în plata Domnului.
Gândește cea mai complicată înregistrare ever. Așa ca omul să piardă, preferabil, vreo 1 oră, încercând să completeze un amărât de formular.
Utilizează cel mai anapoda font pe care îl găsești. De dorit super-mărunt, esențialul să se vadă doar prețurile. Că doar prețul contează, nu?
Uită de branding și identitate. Lasă-l pe vizitator să-și dea singur seama pe site-ul cui a intrat.
Las-o naibii de Customer Journey Map. Nu mai urmări la ce etapă anume a părăsit clientul site-ul, și basta. Problema lui.
Bagă cât mai mult text de umplutură. Lasă-l să citească cât încape.
Nu mai seta filtrele și search-ul. Chiar nu poate găsi singur ce-i trebuie? Cât acolo, să navighezi prin catalogul de vreo ‘nșpe sute de produse? Mare scofală.

2. Lasă la o parte Customer Experience (deservirea)

Să nu care cumva să saluți clientul sau să te prezinți. Chiar va ține minte numele fiecărui vânzător?
Nu spune de ce suni. Și, în genere, fă un mister din toată discuția telefonică!
Nu mai băga în seamă toate nevoile clientului și mofturile lui. Nu-l mai răzgâia ca pe un copil. Ce, vrea cumva să se simtă deosebit?
Fă-i clientului cât mai multe complimente aiurea. Spune-i ce voce frumoasă are atunci când își alege papuci noi.
Fă cât mai multe glume proaste. Ah da, și cu aluzii indecente. Dacă omul nu înțelege glumele și intențiile tale adevărate, sunt problemele lui.
Nu introduce datele clientului în CRM. Ce contează ce vârstă are și care sunt preferințele lui? Produsul tău e așa de genial, că toată lumea are nevoie de el!
Dacă îți dă clientul o recenzie negativă pe Google Maps, pe Facebook sau pe blog ignoră-l total, recenziile nu le citește nimeni, dar absolut nimeni! Nici Google nu ține cont în SEO de asta, dar chiar deloc!

3. Nu argumenta prețul
Fă-le clienților cât mai multe reduceri, și cât mai des cu putință. Așa, vor cumpăra din ce în ce mai rar produsul la preț complet și tu vei merge în pierderi până la faliment. Doar asta îți dorești, nu?
Uită odată de avantajele produsului! Pentru ce să explici aiurea, dacă clientul oricum nu te ascultă și face ce vrea el?
Nu mai pomeni de utilitatea finală a produsului. Produsele se cumpără pentru că… se cumpără. Ce nu-i clar aici?

4. Site-ul se încarcă greu, răbdarea este sfântă!

Ce dacă ai site-ul cu poze mari care se încarcă greu? Clientul ar trebui să își cumpere iPhone 12 cu 5G nu să folosească telefoane sau computere vechi, ce e aia 4GB RAM când pe site este nevoie de minim 16GB RAM, i7 generația a 10-a și SSD Corsair GT
La urma urmei, nu are nvoie să i se încarce repede, să aștepte că nu are altceva mai bun de făcut

5. Tu ești deșteptul, ei sunt proștii, nu are sens să le răspunzi

Ți-au scris că nu ai descrieri la produse, pozele nu se încarcă, ai erori la încărcare, paginația e haotică.. ei sunt proști, tu știi cel mai bine. Ți-au scris pe mesageria de facebook, la email le răspunzi doar când ai chef sau e rost de făcut bani, nu are sens să vorbești cu toti gură cască, nici vorbă să trimiți oferta personalizată, dă-le un link acolo sau ceartă-i că sunt proști și nu găsesc oferta sau lista de prețuri bine ascunsă cu meșteșug de către tine
Tu ai dreptate întotdeauna, clientul habar nu are, tu ai ieșit primul din găoace și le știi mai bine ca ei, ei nu au voie decât să plătească și tu eventual să le trimiți produsele

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Back to top button
Close