I.T.Romania

Internetul bate TV-ul și în politică

La alegerile din primăvară Internetul nu s-a simțit mai deloc, să nu mai zic că anul trecut primarul Vanghelie a câștigat detașat pe sectorul său (Rahova) fără să se atingă de Internet.
Anul acesta Google a anunțat calm, discret că audiența Internet a depășit audiența TV din România și pur și simplu nu o regăseam în bugetele de publicitate dedicate Internet care sunt de 10 ori mai mici decât cele de la TV!
În vară, smartphone-urile și conținutul Video au înregistrat creșteri uriașe, estimasem 15% mobili pe 2015 și am constatat că uneori se ajungea la audiență internet de 60-65% din utilizatorii mobili.

Acum, în această toamnă electorală, bugetele de publicitate Internet au fost mici și nesemnificative, dar ele au jucat un rom major deoarece Facebook s-a hotărât să livreze masiv continut video pe newsfeed în detrimentul postărilor text și imagini.
Urmarea a fost că Facebook a omorât complet televiziunea, practic Televizorul nu a mai contat și alegerile președintelui au fost hotărâte de Internet, mai precis de Facebook și mai precis de filmulețele video,
Dacă în prima fază filmulețele funny de genul acesta au jucat un rol major:

https://www.facebook.com/video.php?v=914105901961339&set=vb.138926556145948&type=2&theater

ponta-catel

… lovitura de gratie au dat-o filmulețele cu românii care nu au mai putut vota din Diaspora care s-au filmat la ambasade.
Filmulețele de pe Facebook de la alegerile din Diaspora au avut cel mai mare impact, au fost așa de dramatice că au răsturnat rapid situația în favoarea Johannis.

De fapt problema cu secțiile de votare a fost semnalată cu mai bine de un an înainte de Dan Diaconescu, acesta anunțase destul de vocal că secțiile de votare vor fi mult mai puține decât alegerile precedente, colac peste pupăză s-a pus și ”limitarea de viteză” cea cu completarea declarației că nu ești din localitate.

Pentru mine, personal este o mare bucurie să mi se confirme că munca în domeniul în care lucrez este foarte foarte importantă și de impact, mă motivează să fiu mai atent pe viitor 🙂

Partea amuzantă este că hipstereala pro Johannis de pe Facebook a fost manipulată chiar și în cele mai idioate detalii cum ar fi chiar PHOTOSHOP-uri la imagini, adică minciuni prefabricate de staff-ul de campanie :))

Iată un exemplu de imagine PHOTOSHOP VIRALIZATĂ în neștire :)))))

pensie

Rezumând, fără smartphone-uri, livrare content video pe Facebook masivă pe newsfeed și apetitul românilor pentru tehnologie, Johannis nu ar fi ieșit președinte, cu toate că Ponta pare a fi mare fan al tehnologiei de fapt el nu este pentru că s-a văzut, campania sa de online a fost FOARTE PROASTĂ, iată aici un exemplu din sutele de greșeli pe online care le-a făcut frecvent, cum ar fi postările pe Internet fără diacritice sau slaba moderare a commenturilor pe Facebook:

greseli-campanie

 

Toate aceste sute de greșeli pe online ale lui Ponta, coroborate cu campania seacă, fără nimic viral, nimic amuzant, nimic viu.. a dus la pierderea la 10% distanță a alegerilor, o pierdere din lipsa de contact cu realitatea și TEHNOLOGIA.

Cred că asta se vede ușor și în ”online”-ul Antenelor care este foarte slab și vor trage în jos tot trustul dacă nu fac ceva cu asta.

Cât despre noul președinte: ”Vom trăi și vom vedea!”

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close