EconI.T.PsihoRomania

Logo și culori

Culorile logoului sunt cele care iti dau emoția brandului

Știați că 85% dintre cumpărători consideră culoarea cel mai important factor dacă vor cumpăra sau nu un produs? Și logo-ul este o parte integrantă a acestei decizii (plus că poate crește recunoașterea mărcii cu până la 80%, ceea ce vă poate ajuta să creșteți peste concurență. Prima impresie pe care o face marca, produsul sau serviciul dvs. va fi, de asemenea, format în mare parte din culoare (de la 62% la 90%, în funcție de client).

Companiile se folosesc de culori pentru a accentua mesajul și, din acest motiv, cele mai multe își aleg culorile cu mare atenție, apelând la sfaturile designerilor și psihologilor. Fiecare culoare, inclusiv alb și negru, influențează efectele logoului. Până și pentru umbre trebuie să alegem nuanțele cu atenție.

Logourile stăpânesc lumea.

Aceste fragmente minuscule de design sunt încorporate atât de adânc în gândirea noastră încât declanșează reflexiv tot felul de guri de marketing de asociații care ne doresc să experimentăm. Dacă mai aveți atât de multe de câștigat doar prin crearea unui logo corporativ excelent, de ce nu faceți același lucru pentru startup? Toate logo-urile celebre au câteva lucruri în comun – în mare parte, sunt simple și folosesc cele mai bune culori, în mod corect. Când vine vorba de formular, nu există o soluție „unică pentru toate”. Fantasizează, desenează schițe, devin sălbatic, deoarece chiar și cea mai nebună idee ar putea fi un hit. Alegerea combinației de culori perfecte, pe de altă parte, este un aspect al designului cu care știința te poate ajuta. Se numește psihologie a culorilor.

Albastru
Albastru este vazut ca o culoare relaxantă, asociata cu masculinitatea, tehnologia, securitatea, linistea, pacea, libertatea, intuitia si increderea.
Nuantele de albastru deschis sunt ideale pentru companiile medicale sau de igiena care incearca sa transmita sentimente precum liniste si ideea de vindecare.
Albastru inchis este folosit cu succes in cazul brandurilor de securitate, oferind un sentiment de incredere si profesionalism.

Rosu
Rosu este o culoare primara si poate chiar sa ridice pulsul.
Descrie experiente îndraznete, intense si se asociaza cu pasiunea, dragostea, energia, focul, pericolul dar si determinarea.
Cand vorbim de utilizarea acesteia in logourile unor companii este asociata cu puterea, energia si rezistenta.
Se foloseste in logourilor companiilor indraznete care nu se tem sa atraga atentia sau imbie direct la actiune.
Exemplele sunt multiple. In industria divertismentului sunt NETFLIX, YOUTUBE , a comertului cu amanuntul – Kmart, in industria automobilelor KIA, industria alimentara KitKat, KFC, Coca-Cola, etc.
Aceasta culoare are ca rol, de cele mai multe ori, sa atentioneze si sa grabeasca procesul de luarea a unei decizii. Din acest motiv rosu se foloseste pentru butonul de call to action, precum „Comanda acum”, „Apasa aici”, pe multe magazine sau websiteuri.

Portocaliu
Portocaliu este o culoare vibranta, energica si prietenoasa. Revitalizeaza, imbunatateste starea de spirit si provoaca achizitii impulsive.
Declanseaza emotii precum incredere, creativitate, determinare, prietenie, veselie si anticipare.
Este culoarea potrivita pentru companiile care incearca sa convinga potentialii clienti sa ia decizia de a cumpara mai repede.
Este asociat si cu companiile care ofera servicii sau produse de o calitate buna la preturi accesibile. Se apeleaza la portocaliu daca se doreste ca logoul sa iasa mai repede in evidenta.
Este o alegere perfecta pentru a reprezenta divertismentul, produse farmaceutice, produse pentru familie, produse pentru ingrijirea copiilor.
Exemple: Fanta, Mastercard, Amazon, TNT.
Se apeleaza la culoarea orange, pe multe websiteuri, magazine online sau formulare de contact, pentru butoanele de call-to-action („Comanda acum”, „Cere Oferta”).

 

Modul în care diferite culori pot afecta emoțiile depinde în mare parte de gradul de luminozitate, umbră, ton, nuanță și dacă sunt reci sau calde.
Culorile calde
Culorile roșu, portocaliu și galben stau una în apropierea celeilalte pe roata culorilor și sunt toate trei culori calde. Culorile calde evocă adesea sentimente de fericire, optimism și energie. Cu toate acestea, galbenul, roșul și portocaliul pot avea și efectul de atragere a atenției, de a semnala pericolul sau de a te impulsiona să acționezi ( ai ca exemplu semnele de stop, banda roșie folosită ca barieră sau semnele de atenționare asupra pericolelor). Culoarea roșie poate crește apetitul unei persoane.

Culorile reci
Culorile reci includ verde, albastru și violet. Ele au adesea un efect de calmare, de liniștire, dar pot exprima și tristețea. Culoarea violet este adesea folosită pentru a încuraja creativitatea și este un amestec de albastru (calm) și roșu (intensitate). Dacă o companie vrea să exprime concepte precum sănătatea, frumusețea sau siguranța, trebuie să includă aceste culori.

Culori care exprimă fericirea
Culorile care exprimă fericirea sunt strălucitoare, culori calde precum galben, portocaliu, roz și roșu. Culorile pastelate precum piersică, roz deschis sau lila pot să aibă de asemenea un impact pozitiv asupra stării noastre de spirit. Cu cât o culoare este mai strălucitoare sau mai deschisă, cu atât starea creată este de fericire și de optimism. O altă modalitate de a crea stări de fericire este prin combinarea mai multor culori primare și secundare pentru a crea un efect tineresc și plin de viață.

Culorile care exprimă tristețe
Culorile care exprimă tristețea sunt de obicei mai întunecate. Culorile negru și gri sunt esențial triste, dar și albastrul închis, verdele sau culorile neutre precum maro sau bej pot avea efecte similare asupra sentimentelor și emoțiilor, în funcție de cum sunt folosite. În cultura vestică, negrul este văzut precum o culoare de doliu, în timp ce în cultura Est-Asiatică albul simbolizează puritatea și renașterea.

Culori care calmează
Culorile reci precum albastru și verde induc un efect de liniștire. Culorile pastelate și în special culorile lila, mentă, albastru deschis, au efect calmant și relaxant. Culorile neutre precum alb, bej și gri ne pot face să ne simțim mai liniștiți. Cu cât sunt folosite mai puține culori, cu atât efectul calmant este mai mare.

Culori care energizează
Culorile strălucitoare, puternice și neon pot să aibă un efect puternic asupra emoțiilor. Culorile precum roșu strălucitor, galben strălucitor și verde neon pot avea un efect energizant care să te facă să te simți mai alert, dar pot deasemenea să fie deranjante pentru ochi. Aceste culori au scopul de a atrage atenția și de a ieși în evidență. Culorile puternice, pigmentate, precum albastru regal, turcoaz, magenta și verde smarald pot avea de asemenea un efect stimulativ care să ne facă să ne simțim energizați și revigorați.

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Check Also

Close
Back to top button
Close