I.T.

Noul Logo de la Gmail

Vă place sau nu?

Așa cum se obișnuiește, în fiecare VINERI toate marile branduri implementează noul design, noul layout, noile functionalități, inclusiv brandurile mari de online românești, Olx, eMag etc. De ce vineri? Pentru că vineri lumea e cel mai mult dispusă să accepte schimbările și folosește cel mai puțin internetul, în special Vineri noaptea

Avem noul design al Gmail: Minimalist, playfull childish, colourfull, integrata complet cu produsele Google Workspace.

Ce a vrut Google a fost ca toate produsele lor să aibă o identitate vizuală similară, dar cum majoritatea sunt de specie diferită, unele achizitionate pe parcurs, ideea nu a fost cea mai bună, find la 10 zile distanță intens criticată  noua identiate de brand de către majoritatea oamenilor.

Se pare că departamentul Marketing de la Google a vrut o implementare mai ”tolerantă” și a dus la extrem implementarea unui „design universal al mărcii”.
Vechea siglă Gmail transmitea că este vorba de poșta clasică, un plic .. noua siglă s-a limitat doar la un M, ca și restul noilor lor pictograme, este dificil să descifrezi dintr-o privire imediată ceea ce cauți telefon, foarte eficient mai ales când este vorba de icon-ul Appului de pe telefonul mobil sau FavIcon-ul din Tab-ul browserului.

Alt aspect straniu este că litera M este cumva ”stretchuită” orizontal ca să pară un plic, probabil ca tranziția de la plic la litera M să nu fie prea brutală.

O încercare similară am văzut și la LinkedIn cu acel ”Ln” în stilul ”gay parade” în urma cu câteva luni, dar s-a renunțat la ea ziua următoare.
Inevitabil, primele 2 săptămâni va urma un val imens de HATE pe tema noului logo (că ar fi prea GAY) dar, vom vedea dacă va rămâne zilele următoare.

Documentarul despre IAN Spalter
Ian Spalter: Designul pentru produse digitale
După ce a organizat proiecte de proporții pentru Nike și Instagram, Ian Spalter ne explică modul în care experimentează cu noi designuri de produs.

Acelasi fenomen cu ”colourfull logo” a fost cu logo-ul Instagram în urmă cu 2 ani și cu rând cu icon-ul Facebook Messenger, se pare că lucrurile sunt cumva acceptabile

Între timp si alte produse Google au avut parte de multiculorile noului Logo

Această tranzitie de la Unicolor la Multicolor va face ca produsul Gmail să se distingă mai greu de celelalte produse Google

Până la urmă se pare că vom avea un ”portofoliu” de produse Google care se diferențiază destul de greu

Cel puțin pe telefon se disting foarte greu, la favicon in browser pe desktop iar se disting foarte greu

 

Peste asta, s-au jucat cam cu tot ce înseamnă identitate Google

Ce părere aveți, designul este inspirat sau trebuia să rămână la aceiași culoare?

 

Glumele cele mai populare:

1. Let’s all take a moment and honor those poor Support people that will have to guide users on which buttons to press.

2. “Click on the blue, red, yellow and green icon shaped like a square. If that one doesn’t work click the blue, red, yellow, and green icon shaped like a square with a triangle. No. Not the triangle but the combination of a square with a triangle protruding from its right side.”

“What does protruding mean? Just come fix my computer.”

I used to work on a help desk. This would be my life.

3. Google: Makes new icons for G Suite
Everyone: Nobody asked

4.  They all look the same, that’s very confusing for users.
Yep, ain’t Google smart

5. We all thought 2020 is shit enough and then there comes the new Gmail logo

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Back to top button
Close