EconRomania

Banca BRD are formalități greoaie – NU RECOMAND

BRD-Servicii-slabe

Din capul locului vreau să precizez că nu am avut nici un fel de certuri cu personalul băncii sau probleme cu banii de genul minusuri sau plusuri. Mai mult, nu sunt un reclamagiu sau cârcotaș sau pișcotar / rău intenționat care face reclamă negativă să facă bani din scandal.
Sunt un client de 10 ani la BRD care a rulat bani destui, în contractele cu firmele a pus contul de BRD în vederea efectuării plăților, care s-a zbătut din greu să facă tot ce i s-a cerut !
Scopul acestui post este de a INFORMA corect și realist fără părtinire pe cei care doresc să folosească pe viitor serviciile BRD!

Problema pe care am avut-o cu BRD-ul este datorată 99% sistemului lor LENT și comunicarea ineficientă cu clientul.

Sunt client BRD de mai mult de 10 ani, am rulat sume relativ mari prin contul meu, nu sunt un utilizator mic, sunt mediu.
Săptămâna trecută mi-am înfințat PFA și oată cu PFA-ul a trebuit să îmi deschid și cont pentru a putea primi plăți de la firmele cu care lucrez.

Înființarea conturilor.
Ca o coincidență, cardul meu expira în aceiași perioadă așa că am rugat personalul să mi se emită un card nou, pe care l-am primit imediat, la nici 10 minute (SUPER!!!!) !
Pentru PFA a trebuit să completez nenumărate hârtii și să dau și cu ștampila, din fericire accountul contului a preluat această sarcină și a completat în locul meu de zeci de ori nenumăratele hârtii.
M-am simțit foarte bine, onorat că cineva s-a ocupat de mine la birou!
Cu ocazia aceea mi-am scris CNP-ul si adresa de nenumărate ori, nu înțeleg de ce a fost nevoie de asta, formalitățile au durat O ORĂ!

La deschiderea contului de PFA am cerut un cont în RON și unul în EURO, suficiente pentru plățile mele curente, de care speram să beneficiez IMEDIAT!

Nu a fost așa, pentru contul de PFA eliberarea cardului durează mai mult de o săptămână iar contul de PFA și cu cel de Persoană Fizică nu erau legate între ele, astfel că permanent mergeam la ”roboțel” să alimentez cardul de persoană fizică deși, culmea aveam în contul de PFA sume destul de mari să nu fie nevoie să fac acest lucru.

Mai mult, am făcut un update de iOS la iPhone 5S și aplicația MyBRD nu a mai permis să o utilizez, necesitând încă un drum la bancă. Subliniez, este un update de iOS nu ”resoftare” sau mutare pe alt telefon.

Astăzi, am mers la bancă să întreb de cardul de PFA, după 6 zile cardul nu era disponibil, deci nu mă puteam folosi de banii din contul de PFA.

Văzând că nu este disponibil fizic / virtual (pe site-ul myBRD era vizibil!!!) cardul de PFA, pe care aveam bani destui pentru operatiuni, cer atunci să transfer din contul de PFA în contul de persoană fizică 1000 RON, completez prima dată greșit, și apoi mă retrag (din proprie inițiativă și politețe, pentru a lăsa alt client BRD la ghișeu)  să completez, cum mi-a arătat domnișoara de la ghișeu, din nou formularul.
Oricine știe că dacă nu mai scrii de mână de 20 de ani cu pixul ci numai pe computer din tastatură, a scrie câteva rânduri sau conturi bancare și cifre este o adevărată provocare!

Duc formularul pe care mi-l înregistrează, primesc copia după formularul de transfer și întreb dacă într-o oră sau 2 se face transferul, care trebuia să treacă prin CENTRALĂ (de ce oare, nu știu nici eu) și îmi zice că SIGUR în 2 ore se face.

Dacă tot eram acolo, am cerut ca și aplicația MyBRD să fie instalată pe noul iPhone 6, dar ulterior, la câteva ore distanță am constatat că aplicația era setată numai pe PFA și nu funcționa și pe contul de persoană fizică.

Plec bucuros totuși că deși am făcut în total 3 drumuri la bancă și am petrecut câteva ore, am reușit totuși să pun niște bani pe cardul de persoană fizică să fac mai multe plăți online pe care mă angajasem să le fac ASTĂZI.

===================

După 2 ore constat că transferul celor 1000 RON din PFA în persoana fizică nu s-a făcut!

Sun pe numărul de telefon fix al filialei, nu răspunde nimeni, am zis să nu deranjez accountul cu problemele mele de client mediu, de deschidere de cont, tranzavție obișnuită

Sun enervat accountul de PFA de la BRD care evident nu era la birou, cum e și normal este majoritatea timpului la client, verifică și îmi spune că am COMPLETAT GREȘIT formularul, ceea ce mă exasperează este faptul că persoana de la ghișeu trebuia să verifice dacă am scris corect formularul – conturile – EXACT așa cum mi-a spus ea, și apoi să semneze și să o trimită la CENTRALĂ.

Accountul BRD îmi recomandă să folosesc aplicația MyBRD de pe telefonul mobil, fac cum a spus și plătesc în contul de persoană fizică suma sus menționată de pe telefonul mobil folosind aplicația MyBRD, dar atenție, nu din cont in cont, ci din contul meu în altă persoană (care eram tot eu) pentru că nu erau legate conturile intre ele, deci nu puteam plăti între contul de PFA și persoana fizică!

Între timp încerc să plătesc și de pe COMPUTER online de pe https://www.mybrdnet.ro/ dar nu reușesc în nici un fel, suma de 1000 RON artă că este PROCESATĂ DEJA dar nu o regăsesc în contul de persoană fizică.

Orele trec și stau cu contul de persoană fizică pe care am card bun de plătit online cu sume insuficiente, sunt blocat practic de dimineață!

După încă 2 ore de când am făcut plata prin aplicația mobilă MyBRD nu am reușit nici atunci să am banii în persoană fizică.

==================

Am luat decizia să îmi închid conturile la BRD pentru că sunt o persoană foarte activă, foarte dinamică pentru care faptul că de a nu mă putea polosi de plățile online de pe Desktop și nici de pe mobil sunt o problemă foarte mare.

Nu m-a deranjat că am completat nenumărate hârtii sau că durează imens eliberarea unui card, dar m-a deranjat faptul că nu mi s-a spus că plata a eșuat și am așteptat ca prostul.

De asemenea m-a deranjat că aplicația MyBRD necesită mersul la bancă, chiar și la un update de iOS
De asemenea m-a deranjat că pe online pe https://www.mybrdnet.ro/ nu se poate plăti dintr-un cont în altul sau o altă persoană care are cont în altă bancă
M-a deranjat faptul că dacă sun la numărul de telefon al filialei și nu mi se răspunde
De asemenea m-a deranjat că un transfer între 2 conturi personale în aceiasi banca dureaza mai mult de 2 ore
De asemenea m-a deranjat faptul că transferul meu de pe PFA pe persoană fizică necesită aprobarea CENTRALEI
M-a deranjat că dacă transferul pentru care am mers în persoană la bancă nu a fost valid (din vina CASIEREI) nu am fost anunțat că nu a fost validat deși mi s-a dat o chitanță / formular de plată semnat si ștampilat
M-a deranjat că nu am putut închide pe loc toate conturile mele, trebuie să mai fac un drum până la bancă peste 30 de zile!

Evident că nu există nici o problemă dacă nu ar exista soluții cum ar fi:
– Îmbunătățirea aplicației MyBRD
– Simplificarea procedurilor interne (formulare, CENTRALĂ etc)
– Îmbunătățirea user experience a site-ului https://www.mybrdnet.ro/ care este SLAB, greu utilizabil și puțin comprehensiv ca interfață
– Îmbunătățirea serviciilor de plată online prin https://www.mybrdnet.ro/ să pot plăi pe cine vreau online!

Cu toate acestea, vreau să subliniez că accountul meu de cont PFA a făcut eforturi deosebite, a fost o persoană FOARTE AMABILĂ și promptă, dar care nu a putut depăși formalitățile băncii care sunt foarte multe și aiurea!
Toată vina o are 99% politica și organizarea BRD și numai 1% casiera care nu a verificat plata mea!!!! 

Acestea fiind relatate (100% real fără ură sau tendențios) că BRD se mișcă FOARTE GREU, este o piatră de piciorul meu iar pentru o persoană SERIOASĂ, inteligentă, dinamică, întreprinzătoare, BRD nu este o opțiune bună, este o opțiune de duzină chiar nerecomandată!

Închiderea cardurilor a fost rapidă, conturile nu au vrut să le închidă, durează 30 de zile! Nu înțeleg de ce!
De parcă nu era de ajuns, în timp ce persoana de la ghișeu completa (aceiași casieră cu formularul completat greșit) formalitățile de închidere a cardurilor, o sună cineva pe fix (cred că din firmă) și nonșalat îi spune printre altele, foarte puțin sesizabil cam în scârbă ca și cum aș fi fost un aurolac; ”Uite închid niște carduri” …
Sincer acum, ar fi trebuit să aibă puțină decență să spună lucrul acesta la telefon mai politicos, nu într-o ușoară (foarte puțin sesizabilă)  scârbă, mai ales că eram de față, în fața ei, cu mai multă decență și fără silă, oricum asta m-a deranjat puțin, în contradicție cu atitudinea mea de client civilizat care pe tot parcursul operațiunii am păstrat un ton politicos, amabil și calm, deși, prin natura circumstanțelor, ar fi fost normal să fiu nepoliticos, nervos și mai puțin amabil!

Este foarte URÂT ca tu, client de 10 ani al unei bănci, să nu îți poți onora obligațiile financiare deși ai stat multe ore să duci până la capăt formalitășile, să ai totuși destui bani în bancă special pentru asta, să ai unul din cele mai moderne smartphone-uri din lume, să fii unul din cei mai buni experți pe online din România,  și TOTUȘI să fii plimbat aiurea de colo colo din cauza proastei organizări și politici BRD persiflat de o casieră puțin atentă la clienți, să pierzi prieteni, clienți, colaboratori, oportunități de afaceri, etc !

 

Povestea acestui om > AICI

Mă întreb și eu (ca tot onliner-ul), presupunând că ar fi fost în locul meu o persoană care are mult mai puțină răbdare ca mine, care se mișcă greu, care nu are deloc calități de comunicare interpersonale, care nu are deloc experiență de ”customer care”, care ar fi fost la o filială de cartier sau din provincie (nu una din centru de fițe) , care nu este deloc experimentată în online sau IT și care nu dispune de echipamente performante, CE AR FI FĂCUT OARE?

Tags

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

3 Comments

  1. Salutare,

    Nici mie nu imi place BRD-ul insa am cateva precizari:
    1) completarea OP-ului si corectitudinea datelor cade in sarcina persoanei care efectueaza plata. Operatorul de la ghiseu introduce date de pe OP in sistem-ul BRD/Tiriacului/Ingiului. Ulterior OP-ul ajunge la procesare care este de 2 feluri:
    -(STP-straight through processing) in cazul in care datele introduse sunt 100% corecte
    -manuala in cazul in care informatiile de pe OP necesita verificari suplimentare sau sunt insuficiente

    In cazul din urma cineva din centrala informeaza Account-ul ca datele introduse sunt insuficiente/incorecte, si da poate dura si 2 ore pana cineva ia la puricat coada de OP-uri. Fara sa jignesc clientii BRD par predispusi la a completa

    2) Daca ai ales BRD pt mobile si online banking ai gresit din start. Banca asta nu e facuta pt 24H Banking

    3) Pentru ca inteleg ca ti-ai asumat greseala de la pct 2 te linistesc asigurandu-te ca si la alte banci se intampla acelasi lucru. Nu poti lega doua Core Id-uri unul de PF si altul de PFA in online sau mobile

    4) emiterea unui card dureaza de regula pana la 7 zile. numarul de card se aloca de regula in 1-2 zile (e vizibil in IB) insa embosarea plasticului, trimiterea plicului, generarea pin-ului dureaza la orice banca.

    5) as putea jura ca aplicatia de mobile nu este produs 100% BRD. de regula bancile cumpara de la un producator softul – gen Asecco (vezi mobile-ul de tiriac, millennium, etc) S-ar putea sa ai norocul sa mergi la alta banca si sa te alegi cu aceeasi aplicatie branduita altfel. mare grija ce alegi.

    6) Raspunzand la intrebarea ta eu as fi ales ING care chiar e o banca pentru oameni mari: Ceea ce am si facut. 🙂

    Succes!

  2. La fel de greoaie si nesimtita, pline de reguli stupide e si BCR. Un singur exemplu: un transfer de bani de la client BCR-BCR prin cec a durat… 7 zile! Si asta dupa interventii si scandal. Asta a insemnat aproape intrarea firmei in CIP pt ca nu primise banii din vinzari pt a onora plati catre furnizori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Close
Back to top button
Close