RomaniaVin rose / Vin roze

Basilescu Eclipse – vin ROSE – sec – Dealurile Munteniei – Cupaj Fetească Neagră – Burgund Mare

În general respect brandurile.
La prima degustare de vin Rose de la Basilescu,  mai exact, Îngerii din Micul Paris am rămas cu o impresie foarte plăcută, de aceea am și scris un review complet data trecută despre Roze Basilescu.

Cupaj-Roze-Basilescu-Urlati

Mă așteptam să regăsesc o experiență asemănătoare și la prezentul vin pe care îl am în review, cu un GENEROS 14% Alcool care denotă un vin puternic și sigur pe el, un regal al rose-urilor, o casă care este mai mult HORECA decât Supermarket.
Dar, se pare că gusturile mele nu sunt suficient de mature pentru vinurile SECI și cu o aciditate medie pentru că pe acest vin nu îl pot cota peste un Purcari și cu greu depășește un Sâmburești.

Avem în față un CUPAJ de Fetească Neagră cu Burgund Mare, ca de obicei am gătit pentru că fiecare review al rose-urilor aș vrea să îl asociez unei mese mai deosebite de la caz la caz.
Spre deosebire de precedentele rose-uri, de data aceasta am ales burgeri de vită cu salată, condimentați generos cu chilli, am ales vită în loc de pasăre deoarece la 14% alcool și la SEC cu aciditate medie cred că se merită o carne mai consistentă.

Vin-rose-Burgeri-Basilescu

Descrierea sticlei
Design SĂRĂCĂCIOS, cel puțin eticheta principală cred că este cea mai urâtă etichetă pe care am văzut-o până acum la un rose, paginată prost cu multe erori de aspect, design, montaj.
Pe lângă lipsa diacriticelor și ”reze” în loc de rose / roze, editorul etichetei pune spațiu înaintea punctuației contrastând șocant cu exprimarea poetică de pe etichetă ”un spectacol al vinului nascut in soapta naturii”

Feteasca-Neagra-Rose-Basilescu

Eticheta față este minimalistă, un design simplu de bun gust, low budget.
Adâncitura din fundul sticlei destul de agresivă cu un ”grip” bun, foarte potrivită pentru un vin horeca.

Pe etichete nu se regăsește nici o adresă de web, ceea ce mi se pare stupid în era informației când toată lumea e online.
Explicația este simplă, website-ul lor fiind NEFUNCȚIONAL : http://cramabasilescu.ro/ fiind indexat pe prima poziție în Google SEO dă următoarea eroare.

eroare-website-basilescu

Poate că din cauză că este o ediție limitată sau ”pilot de încercare”, merită să apreciem că Basilescu a mai scos un vin rose și pe seria CUPAJ ceva nou pe care nu am mai întâlnit la ceilalți producători autohtoni de vinuri rose.

Dopul a fost corect montat, sigiliul DECENT, cu fir care a funcționat bine, de asemenea dopul a ieșit ușor fără chin, nu s-a fărâmițat.

Dop-Pluta-Vin-Rose-Basilescu
Același design spartan spre sărăcăcios l-am regăsit și la dop, un CB pe ambele părți. Vreau să subliniez că acest dop de plută poate fi pus la loc cu mare ușurință și are un design excepțional de bun, tronconic, care intră fără prea multă ”negociere” la loc, sunt totusi un singur om și nu beau o sticlă întreagă de vin la o masă ci la 3-4 mese, câte un pahar, maxim 2!
Pentru această realizare sticla aceasta de vin chiar e memorabilă, dopul acesta îl voi păstra pentru sticlele al căror dop va fi mai îndărătnic!

Culoarea vinului mi s-a părut în contrast odios cu ”purpose”-ul lui, este o culoare prea roșiatică prea vișinie spre culoarea unui lichior de domnișoare.

vin-rose--prans-Basilescu
Probabil că încă mă aflu sub puternica impresie a culorii ”foiței de ceapă” IRIS de la Cotnari care m-a convins că o culoare monotonă te poate duce pe un alt ”state of mind”

Basilescu-Cupaj-Dealurile-Munteniei

Am privit culoarea cu multă atenție la lumină artificială, și lumină naturală și ”contre jour”, imprsia neplăcută a fost de artifical și lichior, ceea ce nu este un sentiment tocmai plăcut pentru un consumator de BIO care preferă vinuri cât mai naturale.

Aș zice că seamănă neplăcut de mult cu culoarea Lacrima Lui Ovidiu Rose Glamour, ceea ce face lucrurile un pic mai clare, despre ce înseamnă culoarea unui vin Rose în funcție de clientelă

Degustare-vin-rose-Basilescu

 

Să trecem la degustarea efectivă.
Acord o deosebită atenție nasului vinului, în acest caz nasul este fin, se simte alcoolul 14% un pic cam mult, ușor acid dar în același timp cu un declic delicat.
Mă așteptam la o aromă preluuungă, dar nu am primit prea multă aromă prelungă ci aciditate prelungă, numai bună pentru burgerii cu salată.
Nu am primit ”arome de fructe şi flori” promise pe site-ul lor, chiar nu am simțit deloc arome, nici flori nici cireșe albe !!!  Ciudat este că la expoziție de unde am cunpărat vinul am simțit asta dar sticla pe care mi-au dat-o nu are deloc arome, este posibil să avem aici o ”inconsistență” a loturilor de vin vândute?
Am testat ieri 23 Aprilie, am testat azi 24 Aprilie la temperaturi DIFERITE, de la 5 grade până la 10 grade, același efect, arome nesemnificative sau inexistente, alcool din plin!

Rezumând, un vin de masă, pe care nu l-aș servi prietenilor distinși, un vin pentru digestia unei mese mai copioase, personal cred că nu îl vom vedea pe viitor la Basilescu acesta probabil fiind un experient.

Recomandarea mea pentru Cramele Basilescu este să acorde o mai mare atenție etichetei pricipale, în mod cert acest segment de vinuri este destinat publicului care apreciază gramatica și designul rafinat, și să continue cu rose CEPTURA . Pe prtea de design și funcționalitate, site-ul trebuie făcut să funcționeze cum trebuie și adresele de web cât mai publice,
Ca plus, apreciez cantitatea de 14% alcool care poate fi considerată la acest preț o achiziție cumsecade dar care în mod cert nu poate fi pe termen lung ci doar experimentală, Purcari 1827 Rose se pare că ia avânt ca poziționare pe nișa Rose-urilor la 30-35 RON fără un concurent mai rezonabil în ciuda P.R.-ului agresiv Terra Romana care nu își merită prețul.

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Close
Back to top button
Close