EconI.T.PsihoRomaniaUmor

Competiția Facebook versus Google privită din perspectiva singularității

Motto
Utilizatorul obișnuit are deschis mai mult de 50% din timp Facebook-ul și folosește Facebook de 5 ori mai mult timp decât Google.
În ceea ce privește deciziile pentru viața reală, utilizatorul obișnuit ia de 5 ori mai multe decizii folosind Google decât Facebook, în comparație cu anul trecut 2011 când lua de 10 ori mai multe decizii pentru viața reală folosind Google în comparație cu Facebook. 

 

Unul dintre domeniile cele mai avansate ale studiului inteligentei, singularitatea, intra in discutie cu privire la noua competitie deschisa intre cele doua retele sociale, Facebook si nou intratul pe piata Google+.

Avem de a face cu doi competitori redutabili, Facebook care este clar liderul indiscutabil al retelelor sociale sustinut de cel mai mare producator de software Microsoft cu alianta Yahoo/Twitter si nou intratul Google+ cel mai promitator copil al leaderului online Google, colos care se pare ca este numarul 1 in industria IT.
Competitia aceasta de top intre Microsoft (platforma software/finaciara/logistica) a Facebook si Google se duce intr-un punct in care cei mai multi dintre voi nu se asteapta, anume intre centrele de recrutare.

Miza cea mare între cei doi competitori este publicitatea online unde Google deține cea mai mare parte din încasări însă din 2012 Facebook înghite din ce in ce mai multă cotă de piață din încasările Google.
Astfel din ce în ce în ce mai multi oameni aleg să își investească bugetele de publicitate mai mult în Facebook în special afacerile mici și  mijlocii de exemplu:
– Cineva își deschide un magazin de piese auto în orașul Galați
Dacă ar da reclama pe Google reclama nu ar fi eficientă pentru că ar fi distribuită la toți din România indiferent de vârstă sau preferințe, însă dacă ar face reclamă prin Facebook acesta poate limita reclama numai la Galați, numai la persoane peste 18 ani, numai la persoane cu preferințe și inclinații spre automobile..

Această targetare îî face pe cei de la Google să colecteze și ei informații despre utilizatori pentru a livra reclamă relevantă, de exemplu daca folosești browserul Chrome acesta îți va creiona un profil de utilizator ca vârstă, locație, preferințe, click-uri, prieteni, va construi chiar corelații de grup cum ar fi ce vecini ai sau colegi după IP-ul care il folosesti si e-mailurile care le trimitim mergând până la identificarea utilizatorului de browser Chrome după dinamica mișcării săgeții în fereastra de browser și elaborarea de prognoze sau statistici extrem de complexe pentru fiecare utilizator în parte.

Toate aceste mici detalii se traduc în miliarde de dolari profit sau deficit din invadarea spațiului intim al nostru din colectarea datelor despre noi, avem impresia că facem alegeri libere dar nu facem nici o alegere liberă pentru că acestea sunt anticipate de noii noștrii Dumnezei electronici – Google și Facebook!

Acolo unde exista un centru recrutare Microsoft, in imediata apropiere se afla un centru recrutare Google, uneori la o distanta mai mica de 100 metrii!
Se stie ca cele mai cautate locuri de munca din lume sunt la Google si Microsoft, zerourile numeroase, conditiile de lucru, interpersonale, dezvoltare personala si lobby sunt extraordinare, recrutarea celor mai inteligenti angajati incepe practic aproape de varsta prescolara iar castigatorii competitiilor IT si nu numai sunt imediat recrutati.

Revenind la competitia dintre Facebook si Google, sunt cateva concepte care sunt putin folosite in mass media putin specializata dar care vor intra in curand si in limbajul cotidian pe langa clasicele:

– SEO – search engine optimiser
– SMO – Social Media Optimiser
– SEM – Search engine marketing
– PPC – Pay Per click
– Landing page, conversie, retele sociale etc

De exemplu Youtube are acum subtitrare in toate limbile, ce ziceti de asta?

Iata noile concepte mai avansate care Google le are mult mai bine in vedere:
– Algoritmul Uman (PeoplerRank sau People Rank)
– Momentum (momentul de varf de pornire a unui val, unui trend, remarcat mai ales la mesajele virale, poate fi descris ca momentul in care o informatie este matura/coapta, pentru a declansa un stimul prag de schimbare de paradigma)
– Sistemul de operare social/Social Networks: Your Social OS (este ca un un sistem de operare care ruleaza un “software social” compus din prieteni, bloguri, e-mailuri, messenger, forumuri, media online)
– ADN-ul social – aici este vorba despre pattern-ul comportamental pe care se monteaza informatia colectata si procesata online de fiecare individ uman pe diferite interfete de comunicare online (Twitter, Outlook Express, Yahoo Messenger, Google+, LinkedIn)

===========

Youtube Transcribe – Beavis and Butthead, noul serial poate fi vizionat cu subtitrare automata in limba romana!
Mai mult decat subtitrare, recunoastere vocala!

Google+ vine cu remarcabil de multe imbunatiri fara de Facebook in domeniul socializarii, segmentarea/structurarea prietenilor.
Daca la Facebook exista posibilitatea structurarii dar mai putin vizibille pe “foldere” dupa o structura arborescenta, la Google+ conceptul de cercuri “circles” este mult mai asemanator/similar comportamental fata de al lui Facebook.

La Google+ “circles” pot interfera si poti sa iti distribuiesti prietenii in mai multe cercuri, sa luam un caz particular mai complex in discutie deoarece relatiile din retelele sociale sunt astazi foarte complex, un personaj romanesc ION.
ION este din Craiova, a facut facultatea in Cluj, masteratul in Bucuresti, a muncit in Timisoara si a facut mai multe specializari inViena si Praga. Deoarece lui ION ii plac foarte mult vinurile el viziteaza frecvent localitati viticole din Bohotin, Murfatlar, Recas si Purcari iar fetele care ii plac cel mai mult sunt fetele din Brasov si Deva.
Asadar ION isi va crea cercurile de prieteni Craiova, Cluj, Timisoara, Viena, Praga, Recas, Bucuresti, Murfatlar, Brasov si Deva.
Pentru viata sa romantica a creat cercurile Bucuresti, Brasov si Deva iar celelalte hobby-uri a creat cercurile, Colegi, Familie, Job, Specialisti, Viticol si noutati, in prima faza. Astfel ca multi dintre cei care se regasesc in cercul Bucuresti se pot regasi la colegi sau noutati.

In comparatie cu Facebook ce iti permite sa postezi doar intr-un singur folder, partea interesanta intra insa in functiune odata cu +1 Google care spre deosebire de “like” gaseste similaritati intre subiectele de discutie si iti ordoneaza informatiile in fuctie de pattern-ul tau comportamental, astfel +Google se transforma intr-un instrument de pre-cognitie a informatiei ajutand productivitatii.
Daca in mod natural orice sistem de inteligenta artificiala cu cat imita mai bine comportamentul si organicitatea omului cu atat este mai performant, de data aceasta Google se autodepaseste si participa creativ procesand informatia in avans in acest fel comportandu-se ca o “proteza activa”.

Cam orice obiect care este creat de om imita omul iata cateva exemple:
– Autovehiculele au doua faruri (ochii) si radiator (gura), daca ati vazut filmul de animatie Cars este usor sa intelegeti, 4 roti (membre)
– Computerul – unitate de stocare a informatiei HDD (subconstientul), memoria activa RAM (constientul), procesorul, neuronii sunt
circuitele prin care se face conectarea iar placa de baza coloana vertebrala, unitatea centrala separata de monitor (monitor=chip)
– Obiectivul foto (lentila) cea mai performanta este un SLR (Single Lens Reticle) aceasta imita aproape identic ochiul uman

Aceste similaritati intre inteligenta umana si cea artificiala sunt concepute in primul rand functional si apoi din punct de vedere al compatibilitatii, in mod cert daca vedeti o tricicleta (3 roti) sau computer cu 3 tastaturi 4 monitoare sau automobil cu un singur far ar parea nu doar ciudat dar si prea putin ergonomic.
In ceea ce priveste ergonomia, functionalitatea, comprehensivitatea sistemului, prin interfata foarte aerisita si minimalista dublata de imaginile (icons) foarte inteligibile, +Google este mult mai usor de folosit de catre utilizatorii de sex feminin in comparatie cu Facebook care le da batai de cap femeilor.
Imaginea de piata, cursivitatea, preluarea emotiei, empatia, entropia sociala sunt mult mai bine monitorizate si valorificate de Google+ vs. Facebook
In tandem cu noul concept de “momentum“, este “flow“-ul pietei, daca pe Facebook angajarea intr-un trend (tendinta) de piata este lenta, la Google+ insa senzatia de participare (live-ul) este mult mai clara si mai puternica, dupa 5 zile de utilizare intensa cred ca acest lucru este datorat in principal dinamicii site-ului, foarte rapid, prompt, imaginile sunt clare, vibrante iar interloctorii, persoanele care sunt acum in Google+ sunt cele mai premium persoane de pe internet, calitatea acestora fiind recrutata prin “invitatii” catre persoane inteligente si foarte bine literate in tehnologii informationale, pe Google+ nu exista manelisti sau vedete de carton!
Componenta ludica (pofta de joaca), pe Google+ este foarte mare, animatiile, drag&drop, claritatea imaginii, dinamica rapida si placuta, componenta ludica impreuna cu flow-ul formeaza “game play-ul” utilizarii retelei sociale, trebuie sa aibe “fun”
Componenta lingvistica – Google+ este in limba romana, de fapt este valabil in mai multe limbi indigene cu explicatii simple, clare si precise care fac placuta experienta utilizarii sale la care Facebook nu prea are parte utilizant ca browser Google Chrome ce te “faulteaza” intamplator ca bug dar in realitate in cele mai multe cazuri ca si competitie neloiala.
Politica de browsere: Mozila Firefox iese de pe piata lasand acest gol de piata lui Chrome, Chrome este integrat superb cu Google+, pe cand utilizand Facebook cu browserul Google Chrome aceasta nu este o experienta foar placuta (am identificat 20 bug-uri intentionate ale Chrome la accesarea Facebook).
Daca in ultimii 2 ani Mozila Firefox i-a luat Microsoft-ului (implicit Facebook-ului) o cota de piata semnificativa (aproape 50%), Google il aduce in prim-plan odata cu Google+ browserul Chrome, Google Chrome care este cutitul si furculita in utilizarea online
Acestor actiuni similare unui front de lupta  Facebook-ul incaseaza “lovituri” dure pierzand vertiginos cote de piata semnificative, toate acestea insa coroborate nu sunt o adunare simpla de procente ci concura la “momentum”-ul de piata care Google+ il gestioneaza excelent prin politica de “invites” la noua retea sociala, cu alte cuvinte, Google face tot ce este posibil sa nu aduca prosti in reteaua sa sociala, asistam asadar la evolutia unui organism inteligent care evolueaza fara “e-uri” in comparatie cu Facebook care gestioneaza o retea sociala cu mult mai putin premium de utilizatori in comparatie cu Google+.

Increderea: Google are mult mai multa credibilitate in comparatie cu Facebook, imaginati-va doua echipamente, telefoane, vehicule, etc, orice si doua branduri care sunt lipite pe acestea 2, in care dintre ele veti avea mai multa incredere?

Poate ca nu este intamplator momentul “Anders Behring Breivik” care pe langa genocidul celor 92 persoane si sutele de raniti cu sange rece este vehiculata/asociata in paralel imaginea.. Facebook… Facebook incaseaza si aici o lovitura de imagine incredibila asociata cu momentul lansarii Google+, nici ca se putea mai rau pentru Facebook!!!
Iata niste linkl-uri care vorbesc in detaliu despre CAMPANIA terorista inceputa de acesta de pe Facebook, o platforma de terorism virtual, o premiera macabra:
http://www.solidprinciples.com/blog/tag/anders-behring-breivi/

The 3 Big Questions About Anders Behring Breivik’s Facebook profile
Pagina de FACEBOOK a lui Anders Behring Breivik Facebook PDF File

========================

Rapiditate: Google+ este sensibil mult, mult mai rapid decat Facebook, aici practic se castiga mult mai mult la capitolul hiperactivitate, ceea ce inseamna ca satisface mult mai bine necesitatile tip ADHD cerute de catre public.

Poate ca foarte multi dintre voi spun ca nu este o competitie intre cele doua retele sociale dar sunt prea multe puncte in care concureaza, iata care sunt acestea:

Communicare:
– Gmail contra Facebook.com email
– Google Voice contra Facebook/Skype
– Google Huddle contra Facebook/Skype/Yahoo
– Buzz contra Twitter
Sharing:
– Like contra Google +1
– Amintirile digitale cum ar fi fotografii, evenimente, postari si videoclipuri/filme
Stocare documente:
– Google Docs contra Facebook/Microsoft 365Live
Locatii:
– Google Lattitude contra Facebook Places
Cautare pe net/ Explorare
– Google.com contra Facebook/Microsoft Search – Bing
Comert Social – promotii/concursuri/reclama:
– Google Deals contra Facebook Deals
– Google Wallet contra Facebook Credits
Gadgeturi Mobile
– Android, iPhone (Smartphones), iPad (Tablets)
Distractie
– Jocuri online
– Apps / Aplicatii
Shortlink (va lua amploare!!!)
– Goo.gl
Browsere
– Internet Explorer versus Google Chrome si exMozila Firefox
File sharing

La ora actuala la Google cele mai multe angajari le face departamentul Jocuri / Aplicatii online, asa ca: “vi se pregateste ceva”

Iata cateva noutati sa va dati seama cat de serioasa este aceasta competitie:
– Google+ a lansat aplicatie pentru iPhone si Android
– Actiunile Google cresc, actiunile Facebook scad – http://www.allfacebook.com/facebook-google-plus-2011-07
– Google+ cu platforma de jocuri tocmai a fost confirmata ca va fi lansata curand: http://allthingsd.com/20110721/soon-to-debut-google-games-will-hit-facebook-where-it-hurts-the-pocketbook/
– In curand (estimez 5 august) Google+ ajunge la 20 milioane utlizatori: http://online.wsj.com/article/SB10001424053111904233404576460394032418286.html
– Cresterea valorii Google pe piata bursiera fulminanta din ultima saptamana

Rezumand ceea ce aduce Google+ in comparatie cu Facebook este mai multa claritate, mai multa suplete, simplitate in aceasi timp sincronizata cu functionalitate.

Daca pana acum structurarea sociala pe grupuri nu era atat de distincta dupa concepte vizuale atat de clare (cercuri/circles) de data aceasta e-mailul de la G-mail reuseste sa se integreze in reteaua sociala cu mult succes, sunt foarte multe “retete de succes online” dar castigatoare sunt foarte putine, iar acelea care castiga sunt cele care sunt adoptate de nucleele tari constand in leaderii de opinie si inteligenta, avem asadar 700 milioane de frecareti de menta pe Facebook si 15 milioane superinteligenti care s-au adunat in 20 de zile, din experienta mea personala stiu ca intodeauna prostii se iau dupa inteligenti conform legii atractiei universale, un corp cu o greutate mai mare atrage un corp cu o greutate mai mica.

Intrebari interesante:
– In cat timp va bate Google+ pe Facebook? O luna? 2 luni? o jumate de an? Un an?
– Daca nu ai primit pana acum invitatie pe Google+ esti o persoana cu indice scazut de inteligenta?
– Cand se va putea intra in reteaua sociala Google+ fara invitatie?
– In cat timp va fi declarat Google monopol si va fi scindat in mai multe companii (la fel ca AT&T)?
– In cat timp Facebook va da faliment?
– Twitter incotro?
– Google Brands va fi o noua etapa in publicitatea online?
– Dupa falimentul Facebook in cat timp urmeaza falimentul Micosoft?
– Apple va cumpara Microsoft?

Concluzia articolului:

Tags

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

3 Comments

  1. Cele doua cred ca vor coexista cativa ani bun. Luati de exemplu rezistenta lui Hi5 in fata Facebook. FB nu doarme, sunt multi bani in joc.
    Poate cea mai dificila etapa pentru Google este de ai convinge pe utilizatori sa-si faca conturi pe google, orice ar fi el: mail, +, youtube sau altele. Chiar daca androidul pune stapanire pe telefoane mobile, nu toata lumea e dispusa sa renunte la batranul yahoo.
    http://www.campaignmonitor.com/stats/email-clients/
    Faceam un test acum citeva zile – intrebam cine vrea invitatie la Google+ printre cunoscuti, si mai tineri, si mai putin tineri. Pustimea nu prea a pus botul la asa ceva, unii chiar nu stiau de-i ala gmail. Google+ inca e un experiment tehnic, ce atrage pasionatii. Cind va deveni trendy atunci va da lovitura.

    Ma distreaza sincer ultimele intrebari: falimentul Microsoft? Why? Din cauza lui Facebook?
    Apple va cumpara M$? Why? Fiindca vinde 1 model de telefon, 3 de laptop si 3 de computere?
    Vrem sau nu M$ va scrie inca multa istorie de acum incolo, vezi interesul pentru Windows 8, pentru suitele de Office. Asta daca vorbim de home useri. La corporate stau chiar si mai bine. Windows server, SQL server, Exchange, Sharepoint… long life.

  2. @Radu – multumesc pentru coment in primul rand. Daca luam cazul Hi5 acesta este o cantitate neglijabila, majoritatea au uitat de el cum majoritatea uita de un slagar care le-a placut un pic. Din punctul de vedere al e-mailului insa, G-mail este de departe cea mai performanta platforma web gratuita (pot sa enumar cel putin 10 avantaje in comparatie cu competitorii), la capitolul video streaming youtube cred ca nu mai poate fi detronat atata vreme cat este sustinut logistic si cu “creiere” de cea mai bun calitate.
    Despre partea Apple, sa ne aducem aminte ca la ora actuala sunt compania care detine cel mai mult CAS$H, adica in jur de 100 miliarde dolari, pe criza asta financiara este o forta. Bineanteles ca cei 10 milioane de utilizatori G+ actuali nu se compara cu miliardul lui Facebook, insa cresterea exponentiala este un reper bun, mai ales ca este vorba de cea mai sanatoasa si bine controlata crestere, te rog sa iti aduci aminte politica Google de crestere controlata prin invitatii, chiar si banalul Captcha de la inregistrare in G-mail care te e-xa-spe-reaza pana te lasa ca sa iti faci contul (greu lizibil, autentificare repetata, formular dificil).
    Intradevar, la Microsoft “nava amiral” ramane partea de corporate si apoi urmeaza sistemul de operare Windows OEM care vinde cantitati, dar in afara de asta Microsoft nu mai are nici un piunct forte, nici perifericele, nici Bing, cam nimic nu este ceva inovator si senzational, mi se pare un colos care se cam taraste fara flexibilitate.
    Apple insa vinde imens prin magazinul iTunes, muzica, jocuri, software, aplicatii, iar iPhone4 s-a vandut mai bine decat toate Nokia, si Apple are cele mai bune laptopuri, cele mai bune iPad-uri, cele mai bune mp3 playere ca sa nu mai vorbim ca da tonul cam in tot ce tine de tehnologie, de la sistemu de operare pana la banalul Safari care imediat a fost imitat / plagiat de restul browserelor.
    Despre componenta Yahoo da, se poate ca aici sa fie un “ghimpe”, yahoo vine dupa esecul dot.com-urilor fiind singurul portal care a supravietuit lui Google, sa nu uitam ca erau 5000 search engine-uri in anul 2,000, marile portaluri s-au prabusit lamentabil (Altavista, Metacrawler, Lycos, Excite, Alibaba), in fond aceste portaluri erau cauza esecului dot.com din cauza informatiei care era prea eterogena, insa e-mailul gratuit de la Yahoo (care se tine destul de bine) si messenger-ul l-au scapat de la scufundare.
    Avem asadar o competitie intre CREATIVITATE versus strategie de vanzari in masa si sincer sa fiu, vremea box-urilor vandute a cam trecut.
    Totul nu este decat o simpla chestiune de timp, am lansat intrebari (un pic retorice) dar nu afirmatii, este bine sa privim in viitor cat mai open minded si cat mai optimisti, eu pariez pe CREATIVITATE.

  3. is naspa si google si faisbuc deoarece uita lumea sa iasa din casa.toata ziua stau in fata unui cacat de calculator.masoni si illuminati coduc lumea.din partea mea sa explodeze internetu sa nu mai fie deloc.sa vad ce ar face cocalari pizdele si restu lumi care sunt dependeti de internet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Close
Back to top button
Close