EconI.T.Romania

De ce ai nevoie de un PROJECT Manager pentru proiectul tău online?

Evită să eșuezi pierzând timp si bani inutil!

Motto:
Ce este cel mai frumos în industria noastră, este că absolut totul este măsurabil, în numere.
Iar numerele, numerele nu mint niciodată!

Iulian Andrei

Trecerea la economia digitală dă mari bătăi de cap mediului business din România, nu doar la nivelul micilor afaceri din România dar și marilor corporații transnaționale!

Am întâlnit anul acesta mulți directori de marketing al unor branduri foarte mari care nu aveau nici cele mai mici cunoștințe practice și uzuale de online, nu stiau ce este SEO, nu știau ce este un hashtag, nu știau ce este inlfluencer si alți mulți de termeni de online, absolut banali:
– IP
– Responsive
– CMS
– Sesiune, Bounce Rate
– CTR / CPA / CPC
– UX / UI / CX
– GDPR

Toată problema pleacă de la delegarea acestui obiectiv de digitalizare al întreprinderii sau businessului,către un webdesigner sau unei agenții de digital dintr-o adunătură de ”neica nimeni” în materie de online, ciupercuțe după ploaie apărute de câțiva ani.

Din păcate, ambele alegeri sunt complet sau parțial greșite: webdesigner sau agenție mică de digital online generalistă, sunt dezastruoase!

Tot ce trebuie să faci este să apelezi la un PROJECT MANAGER care să cunoastă în amănunt tot ecosistemul digital, cineva cu foarte multă experiență si multe proiecte de succes online dovedite în mai mult de 10 ani!

Cea mai proastă alegere: Digitalizarea afacerii o va face un singur om, un simplu websdesigner!

Webdesignerul este o persoană care are competențe limitate, chiar foarte limitate:
– Programare web
– Un pic de rețele de computere (securitate online)
– Un pic de Big Data
– Un pic de grafică
– Un pic de publicitate
– Un pic de user experience
– Un pic de branding
– Un pic de social media
– Un pic de contabilitate
– Un pic de psihologie
– Un pic de marketing
– Un pic de experiență business
– Un pic de comunicare și PR
– Un pic de Legal – GDPR
– Un pic de dropshipping, merchant și curierat
– Poate a auzit de Small Data
– Un pic de Digital security

Ori, la facultatea de informatică (politehnică sau informatică economică) , 90% dintre acestea nu fac parte ca pregătirea academică a unui webdesigner, nici măcar din cei minim 5 ani de experiență în WEBDESIGN!
ca lucrurile să fie mai dramatice, domeniul presupune o pregătire activă, de maximă actualitate cu cele mai avansate și eficiente proceduri de online existente la ora actuală.
În sistemul de învățământ românesc, toate acestea sunt în urmă cu 5-10 ani sau complet inexistente, așadar un webdesigner este cu totul depășit de această sarcină, chiar dacă are o oarecare experiență cu câteva website-uri!

A translata un business către online presupune un puternic proces de REBRANDING, de adaptare pentru mediul online
Nu poți să te muți pe online cu gândirea de offline!
Practic toată filosofia de online presupune mari schimbări de mare amploare care s-au produs recent, din ultimii câțiva ani care nu au cum să fie acumulați de către cineva care s-a apucat de website-uri de 1-2-3 ani!

– Grafică adaptată pentru website, mobil și desktop
– Branding de digital online
– Gândire avansată Social Media
– Psihologie online
– Experiență cu business-uri online, de la 0

Scenariul clasic începe cu Logo-ul, care evident este un fel de racilă antică cu totul păguboasă. Dar nu de acolo ar trebui pornit ci de la BRANDING.

Nici măcar 1% dintre firmele de webdesign din România nu îți aplică un CHESTIONAR de branding înainte ca să îți mute/reinterpreteze identitatea ta de brand în mediul digital!
(dacă vrei un asemenea chestionar, îl poți primi gratuit de la mine dacă mi-l ceri)

BRANDINGUL este o știință extraordinar de complexă care nu se limitează la niște identificatori de brand, la o marcă (fie ea și înregistrată la OSIM) dar și înfiorător de importantă!
Va trebui să regândești complet tot brandul, să îl repoziționezi după atributele și valorile ei corecte, brandul tău va comunica acum 90% în online și nu offline ca până acum , deci o schimbare radicală a brandului!

Ce e de făcut?

Vestea rea este că foarte puțini au experiență și sunt cu adevărat în stare să îți mute brandul pe online cum trebuie.
Vestea bună este că aceasta este cea mai mare șansă a ta de a îți relansa business-ul și de a cuceri/câștiga piața pe care te lupți să o cucerești de foarte multă vreme cu foarte puțini bani decât în modul clasic offline!

Personal, cred că vestea bună e de zece ori mai importantă ca vestea rea!

90% din brandurile din România nu au nici cea mai mică idee despre atributele brandului și valorile brandului!

Webdesignerul nu are aproape niciodată nici cele mai elementare cunoștințe despre branding, tragic este că nici măcar agențiile mici de digital nu au nici măcar un singur om care nu a citit nici măcar o singură carte despre branding, mă refer la agenții cu 5-10 oameni care se compun din următorii oameni:
– CEO, absolvent de ASE secția management
– Programatorul – absolvent de politehnica la sectia informatica (caz fericit) sau informatica la ASE
– Graphic designer (baiatul care stie Photoshop, Corel și Ilustrator bine)
– Copywriterul – Cel / cea care scrie contentul de pe website în secțiunile de bază, de regulă absolvent de marketing sau Filologie
– Content writerul – acesta este un junior absolvent de jurnalism sau SNSPA,  vrea doar să își plătească chiria și e un Copy&paste frate cu Google Translate de rând, pe alocuri coafat (că doar asta a învățat în facultate, să își facă temele păcălind sistemele de plagiat 3 ani)

Exemplu, recent de Social Media Manager tip ”ciupercuță după ploaie” :

Când te uiți la contentul digital scris de către o asemenea agenție de digital, complet agramat școlar-gramatical, fără cele mai elementare cunoștințe academice, ce să mai vorbim de marketing sau psihologie online, cu un content preluat (ciordit) cu google Translate din afară, te ia cu ”aia rea” din toți neuronii.

Acum, între noi fie vorba, cum poți să pui pe asemenea oameni ca să îți facă:
– analiza de piață (asta necesită un EXPERT business)
– namingul
– sloganul
– descrierea scurtă, descrierea medie, descrierea lungă, povestea brandului, mesajul de întâmpinare, canned responses … all that jazz
– logo-ul

Aici este zona unde digitalizarea online eșuează! Aici este zona unde brandul este reinterpretat digital prost și se pierde cel puțin 50% din acest efort!
Degeaba ai un website care se încarcă repede cu un brand refăcut prost pentru online! 

Pașii care trebuiesc făcuți de o afacere MEDIE din România (câteva milioane de euro anual cifră de afaceri) către digitalizarea online sunt următorii:

  1. Agenția de digital branding – minim 10,000 Euro

Zona aceasta ar trebui preluată de o agenție de digital rebrand! După ce sunt realizate toate aceste cerințe, agenția de branding digital trebuie ca să măsoare și să testeze riguros brandul pentru online, să ofere rezultate sigure la diseminarea identității sale digitale online.
Această agenție de rebrand sau de branding digital trebuie ca să îi trimită agenției de marketing digital următoarele date:

  • Nume de brand adaptat pentru digital, pentru online
  • Logo pentru digital (website, social media, email marketing)
  • Slogan, descriere scurtă, descriere medie, mesaj de întâmpinare, povestea brandului, canned responses
  • tonul de comunicare online, pentru fiecare canal de comunicare nu doar pentru website ci pentru fiecare retea socială
  • Layouturile grafice pentru website, rețele sociale
  • Canned responses pentru digital (pentru website, pentru fiecare rețea socială)
  • Elementele de identitate grafică în format vectorial
  • Elementele de identitate text ale brandului digital
  • Elementele de identitate audio ale brandului digital
  • Elementele de identitate vizuală OFFLINE care să nu intre în contradictie cu identitatea online!

2. Agenția de digital online – construcția website și securitate online – 10,000 Euro

  • Proiectare website
  • Implementarea elementelor de branding de la agenția de digital branding
  • Generarea contentului TEXT, Vizual și audio respectând recomandările agenției de digital branding
  • Testarea riguroasă a conținutului online: website, rețele sociale, emailuri
    – viteza de încărcare
    – auditurile SEO (foarte complexe)
    – user experience
    – user interface
    – customer interface
    – customer experience
    – customer journey
    – influencer interface
    – influencer experience
    – influencer journey
    – user device responsive
    – geographical experience
    – implementare newsletter si push notifications
    – implementare website messenger chat
    – etc
  • Backup – Disaster recovery plan
  • Cloud cache / security website / DNS DDoS Hack website
  • Database safety meintenance & GDPR

3. Agenția de PR și marketing digital – 10,000 Euro

Credeți-mă, vă spun cu cea mai mare sinceritate că o agenție de marketing digital obtine de 3-4-5 ori mai multe rezultate online decât un departament clasic de marketing care nu este specializat pe online cu acelasi buget.

Am cunoscut firme cu peste 100 IT-isti unde nici măcar jumătate dintre ei nu aveau cont pe LinkedIn si nici compania pe Google Maps!!!!

Am lucrat cu companii care cheltuiesc constant mai mult de 1 milion de Euro anual pe publicitate la TV, dar nu aveau nici măcar Google Compania Mea – Knowledge Graph și m-au amânat luni de zile cu plata la facturi de câteva sute de euro câteva luni de zile pe servicii ce meritau de 10 ori mai mult!

Am cunoscut firme de programatori cu peste 300 programatori cu zece HRiste care pe LinkedIn care nu aveau nici o postare pe LinkedIn în ultimul an dar cu mai mult de 10,000 Euro lunar pe site-uri de joburi!

Am cunoscut branduri foarte mari din România cu mii de angajați care nu aveau nici măcar cont de INSTAGRAM sau YouTube

Ce îți face un departament de marketing OFFLINE în publicitate onlne cu 10,000 Euro îți face un profesionist de marketing online cu numai 1000 de euro! Ori, cheltuielile acestea le ai lunar, nu punctual o dată la 5 ani!

– Audit și analiza de seo marketng
– Community management
– Keyword research / SEO marketing / SEO keywords
– Fine tunning SEO content
– Fine tunning Social Media content (hastags research si monitorizare)
– Gestionarea campaniilor plătite online Google, rețele sociale, forumuri, siteuri de anuntiri
– Gestionarea comunicării online (comunicate de presă, influenceri, SEO, recenzii, advertoriale, articole neutre, backlinks)
– Comunicarea pe canalelele Live online – Social Media și Website messenger
– Crize de comunicare si planuri de rezervă pentru situații de criză de comunicare online

Toate acestea nu pot fi realizate nici măcar ”basic” de către un webdesigner, toate acestea trebuiesc făcute profesionist acum când toti oamenii comunică online.

Concluzie:

Ai neoie de cineva care înțelege complet, în detaliu toate aceste etape, care să creeze o sinergie perfectă între toate aceste elemente. Dacă nu ai pe cineva care să ”connecting dots”, ai o grămadă și nu ai un ORGANISM natural, pursânge care să te ducă la performanță, ai doar o struțocămilă sau o mârțoagă disfuncțională digital.
Poți să înveți din experiența sa sau poți să înveți din greșelile tale pierzând timp și bani inutil

Alegerea este a voastră, dacă o faceți așa cum trebuie sau superficial! dacă veți avea un viitor frumos sau nu!

P.S. De prea multe ori, în România, automobilul patronului costă de 10 ori mai mult ca bugetul lui pentru digitalizarea afacerii sale care i-a adus milioane de euro profit în loc ca acest fapt să fie exact invers!

 

Related Articles

Back to top button
Close