EconI.T.PsihoRomania

De ce am ales Google? (sau, mărturisirile unui publicitar online din România) O părere PERSONALĂ !

Motto:
Spune-mi ce website ai, ca să îți spun cine ești.

Iulian Andrei,
februarie 2014

Google-Adsense

Unul dintre lucrurile cele mai importante care le-am am învățat în 18 ani despre Internet este că AICI este locul unde TOTUL se schimbă cel mai repede, cel mai de efect și de substanță.
Aici este vorba despre Inteligență Neuronală, singularitate, comunicare în masă, viralitate, comunicare în aspectele ei cele mai fine și speciale, practic cel mai mare ”creier” informațional care îl percepem la ora actuală.

Evident că odată cu mutarea ”audienței” pe Internet și publicitatea a urmat-o încă de la început firesc, mai întâi stângace, apoi excentric, entuziast pragmatic iar acum FEROCE !

Vorbim despre publicitate, locul unde mințile fine informează sau ÎNȘEALĂ  audiența.
Părerea mea personală sinceră este că banerele Google informează 90% și înșeală 10% pe când banerele de SAMSARI ale Agențiilor SAMSARE (nu le nominalizez dar le știți voi care sunt) informează 10% și ÎNȘEALĂ 90%

Din start vreau să spun că MARILE AGENȚII DE PUBLICITATE DIN ROMÂNIA, sunt OK și au un indice de moralitate relativ bun, restul însă sunt doar niște BIJNIȚARI online de cea mai joasă speță

O altă impresie BUNĂ este că AGENȚIILE MARI de PUBLICITATE s-au ferit de MIZERIILE publicității online cum ar fi promovarea Roșia Montană Gold Corporation lăsându-le acest SCÂRBAVNIC loc agențiilor tip SAMSAR

Pentru că eșecul dotcom-urilor din adolescența Internetului (2000 – 2005) a fost motivat în primul rând de anarhia lipsei unui Search Engine autoritar ca Google, tot Google aduce și acum ordinea în haosul publicitar.

La ce mă refer când spun ”haos publicitar” online?
– Reclama la produse FRAUDULOASE (penis enlargement, slabiri miraculoase, chelie rezolvata, impotență, îmbogățiri rapide, jocuri de noroc, curve, DROGURI, produse alimentare DUBIOASE, etc )
– Banere AGRESIVE
– Reclama Pop Up
– Reclamă ne-targetată

… și evident, cu cât ești un om de mai joasă speță accepți orice banner sau ADVERTORIAL ( O FĂCĂTURĂ între publicitate și jurnalism CHIPURILE INDEPENDENT mai ales în site-uri/bloguri foarte citite. Clientul platește echipa editorială sau BLOGGERUL să scrie un articol ce îi prezintă produsul într-o lumină FOARTE POZITIVĂ în speranța de a induce asupra acelui produs/serviciu plus valoarea publicației tale online sau offline ) indiferent de mesajul publicitar pentru câțiva arginți îl vinzi pe oricine.. până la Iisus.., numai să îți justifici pâinea de zi cu zi (nu câștigul suplimentar) , la o firmă mică sau mare… e.. acum poți fi o curvă pe 1 Euro sau pe 10,000 Euro (exemplu Zoso, bloggerul cel mai scump la ora actuală pentru Roșia Montană Gold Corporation)

asae

CAZUL PARTICULAR ROMÂNIA !!!

Din start vreau să spun că MARILE AGENȚII DE PUBLICITATE DIN ROMÂNIA, sunt OK și au un indice de moralitate relativ bun, restul însă sunt doar niște BIJNIȚARI online de cea mai joasă speță 

Mulți se vor grăbi să spună că Google limitează creativitatea prin excesivul Policy, dar acesta este chiar un MINIMA MORALIA adică un minim bun simț pentru online.
Locul Google este PRIVILEGIAT dar nu exclusiv, desigur dacă ești site de țepari te umpli de banere cu țepe agresive și intruzive dar reputația se va duce, s-au dus vremurile în care ”audiența” uita că le-ai dat țeapă sau le-ai omorât browserul, acum dacă umbli cu banere MÂRȘAVE riști să rămâi foarte repede FĂRĂ PUBLIC !

România e plină de intermediari publicitari, mulți FOARTE NEPROFESIONIȘTI care sunt bazați DOAR PE TUNURI, mult din ele pe fundament POLITIC (de aceea nu fac politică)

Agentiile de publicitate MARI au oameni de CALITATE care stiu bine MESERIE dar mai ales au un FOND DE BAZĂ (sau pe românește CARACTER) de calitate
Rolul agenției de publicitate NATURAL este să creeze CONCEPTE, Campanii Integrate, Campanii CREATIVE , CAMPANII SPECIFICE de calitate.

Agențiile de publicitate TREBUIE să aducă DIVERSITATE, INOVAȚIE, CREATIVITATE, unicitate fenomenului publicitar, chiar să facă EXOTIC Internetul nu să îl transforme în MAȘINĂ DE SPĂLAT BANI FURAȚI POLITIC sau FRAUDE cu PRODUSE FAKE sau DUBIOSE (ca Roșia Montană Gold Corporation) sau CLOACĂ DE INCOMPETENȚI din oameni neplătiți sau îmbogățiți peste noapte!

De asemenea campaniile de publicitate ProfitShare din România nu sunt 100% incriminabile, dar prea puține sunt cele oneste pentru a fi considerate a avea o importanță prea mare, adică mai merge un black Friday, Vouchere sau chestii sezoniere FOARTE PUNCTUALE !!! 

Este NORMAL ca Agenția de publicitate să vină cu banere DE CALITATE nu cu BOMBE aiurea, cu sunet, popup, clienți DUBIOȘI !
Rolul agențiilor este de a aduce FLEXIBILITATEA publicității, specificul local al pieței, rapiditatea de a găsi și testa nișe de piață… locul Agenției de Publicitate locale este NATURAL, NORMAL și benefic în piață, este o COMPLETARE a INVENTORY-ului GOOGLE!

REPET: Agențiile de publicitate COMPLETEAZĂ anunțurile Google nu Google completează golurile de publicitate. Atâta vreme cât piața de publicitate online din România nu înțelege că GATA CU BANERELE LA CLIENȚI DUBIOȘI vom avea un INTERNET DE CĂCAT !!!!!

Desigur, ar fi foarte frumos ca site-urile din RO să aibe audiență Internet superb targetată și nu adusă cu TITLURI ÎNȘELĂTOARE și ȘTIRI FAKE , dar momentan audiența Internet este structurată NEPROFESIONIST și banerele publicitare ale agențiilor SAMSARE merg PROST și fac experiența Internet din România un MARE CĂCAT!

Să nu uităm că ”profit share”-ul publicității online este în majoritatea cazurilor în România caz de OPC, și chiar de FRAUDĂ ! 
Să nu uităm aici cazurile BET365 care face EVAZIUNE FISCALĂ de zeci de milioane de euro, să nu uităm cazurilor produselor PLACEBO sau mincinoase, să nu uităm CAMPANIILE ELECTORALE cu oameni PUȘCĂRIABILI, să nu uităm cazul Roșia Montană Gold Corporation care nu sunt clienții cei mai ”indiscutabili” sau ”morali”.

CREDEȚI CĂ AR FI NORMAL SĂ TAC și să nu spun cum fiecare român este FURAT sau OTRĂVIT zi de zi din cauza LĂCOMIEI unor oameni care și-au vândut sufletul pentru bani?
Ei bine, nu voi tace și voi EXPUNE PUBLIC aceste practici ODIOASE !!!

Astfel, Google devine un factor de SIGURANȚĂ NAȚIONALĂ împotriva publicității de joasă speță, împotriva SPĂLĂRILOR DE BANI, împotriva celor care prin lipsa lor de onestitate și moralitate pot aduce daune FOARTE GRAVE societății noastre.

Google nu anulează specificul local, dimpotrivă banerele Google nu promovează pornografia, nu promoveză produsele ILEGALE, dimpotrivă prin POLICY-ul strict, bine întemeiat descurajează PIRATERIA, coținutul duplicat, continutul de slabă calitate plătind foarte bine conținutul ORIGINAL și VALOROS !!!

google-adwords-doubleclick-ad-exchangegoogle-doubleclick-ad-exchangedoubleclickadexchange

Revenind, am ales Google pentru următoarele 30 din 1000 de motive:

1. Plata la timp ! Întârzierile la plată de minim 3 luni ucid orice pasiune de a face un business din publicitate online
2. Gata cu țepele ! Google este ultima firmă din lume care ar da țeapă cuiva, în România mai mult de 20% din agențiile care cumpără reclamă dau țeapă!
3. Fără rebate ! Adică după ce că își pun adaos comercial nesimțit mai vrei și ”rebate” tu agenție?
4. Stabilitatea business-ului, clienți permanenți!
5. Traininguri GRATUITE permanente, certificări pentru toată lumea !
6. Consultanță permanentă de la cei mai buni experți online, ce îți spune cineva care lucrează la Google nu îți poate spune nici un pișcotar / papagal online de care e plină piața
7. Platforma Analytics, statisticile PERFECTE 
8. Platforma DoubleClick For Publishers (gratuit 150 milioane afișări lunar) goodbye OpenX & other bullshit AdServers, unele pe bani,
9. Anunțurile Google au cea mai bună rată de click
10. Anunțurile Google NU DERANJEAZĂ niciodată, practic COMPLETEAZĂ informația din pagină, adică INFORMEAZĂ
11. Targetarea EXCEPȚIONALĂ conform algoritmilor celor mai avansați de comprehensiune comportamentală
12. Remarketing ! Plata foarte bună pentru asta
13. Bannere bine plătite pentru smartphones
14. Bannere bine plătite pentru tablete și aplicații mobile
15. Banerele se încarcă permanent PERFECT cel mai rapid din lume de pe DoubleClick For Publishers, pagina web se încarcă FĂRĂ PROBLEME
16. Banerele Google ”omoară” cel mai puțin audiența, este posibil chiar să o mărească
17. Canale SEO, prin AdExchange poți pune în competiție directă Agențiile de Publicitate cu licitațiile Google
18, Banere pentru publicitatea VIDEO
19. Banere pentru publicitatea în aplicații de mobile
20. SEO și Google+, prietenii știu ce impact are asupra un site înlocuirea GROAZNICELOR banere de agenție cu banere de Google
21. Integrarea tuturor uneltelor de statistică, raportare, demografice, etc într-un singur mediu, cel mai ERGONOMIC, confortabil și productiv în același timp!
22. Google are cele mai stabile site-uri / server / servicii / oameni serioși din lume
23. Stabilizarea, fidelizarea audienței, implicarea creșterea REPUTAȚIEI tale de publisher de calitate !
24. Menținerea standardelor cele mai înalte, cele mai bune noutăți
25. CORECTITUDINE în relația business, consecvență
26. Cele mai utile și apreciate certificări sunt cele Google
27. O lume unde reputația este de primă clasă, nu de ”samsar publicitar”
SAMSÁR, samsari, s. m. Persoană care intermediază afaceri de vânzare-cumpărare; misit. ♦ Fig. Persoană care face din orice lucru obiect de negoț. — Din tc. simsar, bg. samsar.
28. Scapi de tot stresul ce l-ai fi avut mai sus dacă ai lucra cu samsarii publicitari
29. Siguranța business-ului îți dă posibilitatea de a deschide noi piețe, noi produse, de a fi la curent cu noi tehnologii decât să te vaiți toată ziua de problemele cu majoritatea agențiilor
30. Orice OM este rezultanta circumstanțelor, faptul că eviți oamenii de joasă speță îți va aduce o viață frumoasă și fericită lucrând NUMAI cu Google și MARILE AGENȚII DE PUBLICITATE

Cu toate aceste câteva motive, Google devine cel mai mare BUSINESS ACCELERATOR investind în OAMENI !!!
Investiția în OAMENI și pregătirea lor Google este cea mai profitabilă și de viitor din România !
Dacă Internetul este șansa cea mai mare din România, sunt toate aspectele, șansa cea mai mare pe care o ai în industria Internet și de viitor este tot certificările Google !

Untitled-1

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

One Comment

  1. Sa stii. chiar ai dreptate.

    Dintre 3 “firme” 4 cu google, google este peste asteptarile mele.

    Dar nici nu se poate pune problema de asaceva. google este un colos. Nici u m-as fi asteptat de la altceva din partea lor. Daca ontezi pe stabilitate si pe o frunctionare buna a tuturor treburilor ei sunt solutia. Dupa cum spuneai mai sus.

    “Locul Google este PRIVILEGIAT dar nu exclusiv, desigur dacă ești site de țepari te umpli de banere cu țepe agresive și intruzive dar reputația se va duce, s-au dus vremurile în care ”audiența” uita că le-ai dat țeapă sau le-ai omorât browserul, acum dacă umbli cu banere MÂRȘAVE riști să rămâi foarte repede FĂRĂ PUBLIC !”

    Cu cat mai drastic cu atat mai bine. Cel putin din punctul meu de vedere.
    Daca rei sa faci o “gluma” de site mai bine ti-l faci pe local i nu incurci pe nimeni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Close
Back to top button
Close