EconI.T.PsihoRomaniaUmor

Noile butoane Facebook “like” – social media marketing accelereaza devoltarea la viteza maxima!

Motto:
Jumatate din banii pe care ii dau pe publicitate sunt pierduti, problema este ca nu stiu care jumatate.
John Wanamaker
(1838 – 1922), Om politic american
(unii il denumesc drept parintele marketingului modern)


Ei bine, Facebook va pregateste ceva.

Va pregateste mai multe butoane pe langa clasicul “like” se pregateste sa mai livreze inca 2-3 butoane cel putin… cu incetisorul 🙂
Si pentru mai multa consistenta iata de ce, cum se va face, presupuneri, estimari si un mic sondaj de opinie 🙂

Scopul noilor butoane:
– sa mentina si dezvolte actuala audienta
– retentia audientei, adica lumea sa gaseasca mai multe noutati si informatii
– sa acumuleze mai multe informatii despre utilizatori
– sa aibe mai multi indici statistici in timp real
– sa poata sa faca mai multe si cat mai exacte interogari de baze de date.

Este un pic cam prea simplist sa ai doar “like” cand poti sa ai si “dislike” sau “hate” sau “meh” sau ..

Evident ca este o megasecretomanie din partea Facebook in a dezvalui planurile lor de viitor, ca la “The new iPad” nu iPad 3, nu iPad 2S, nu iPad 4G.. nu.. va fi ceva cu totul diferit, marketingul devine din ce in ce mai tampit si mai incurcat!

1) De ce se vor introduce si alti de estimare in stilul “like” la Facebook?
Se cunoaste o expresie: “keep it simple but not so f… simple..”
Sa recunoastem ca Facebook nu este un produs elitist ca Apple sa fie asa de minimalist, sau ca Google care si el a trebuit sa se mai “cocalarizeze” un pic dezvoltand si implementand cu succes propria sa retea sociala despre care am scris de acum o jumate de an consistent: exemplu

Mai intai noile butoane vor fi introduse in din Fanpage-urile de Facebook de firme cu produse, cu numele:
– aquired
– want
– read
– listened
– watched

Asadar sunt multe optiuni, este clar ca “like”-ul simplu nu mai ajuhge deoarece publicitatea prin  Facebook deja este mult mai eficienta decat  cea prin Google, sau decat oricare, fiind supertargetata in virtutea datelor care le furnizati prin conturile de Facebook 🙂
– Nume prenume
– Telefon
– IP
– Adresa
– Profil de consumator – paginile la care sunteti abonati ca fani sau care le vizitati frecvent
– Paginile Facebook unde va inscrieti
– Prietenii pe care ii aveti
– Locurile unde faceti check in

continuand cu chestiile subtile, la ce concursuri va inscrieti, cu ce frecventa vizitati anumite locuri, de pe ce ip-uri care arata locatia, cat timp stati conectati, cati prieteni aveti, chiar si ce poze puneti va traseaza un profil clar de consumator, aici este valoarea Facebook – capacitatea sa de a indexa informatii, a le interpreta si mai ales de a va convinge sa le cumparati!
Totul consta in cantitatea de informatii acumulata care este practic imensa pana la capacitatea de prelucrare si interpretare, de generare a unui profil de utilizator 🙂 a unor patternuri, ale unor instrumente superperformante de interpretare statistica, folosind programele precum SPSS sau Statistica puteti sa trageti niste concluzii 3D variabile uluitoare!
(stiu sa lucres cu SPSS si Statistica din 1995, sunt aplicatii foarte complexe dar usor de inteles foarte intuitive)

Practic Facebook este principala agentie de publicitate care incaseaza actualmente 1% din valoarea bunurilor care sunt vandute si care tinde sa ajunga la 10% din toti banii planetei!

Vom lua un exemplu simplu, un producator de bere, care doreste sa vanda mai mult sau sa atinga un segment de consumatori nou, care apartine concurentei 🙂 In locul acestuia puteti apoi pune orice alt produs… si sa va exersati capacitatea de extrapolare si adaptare a gandirii de marketing 🙂

Da, sa luam un exemplu, un producator de bere doreste sa stie ce muzica asculta consumatorii de bere, mai ales cei ai concurentei.
Astfel, va stii sa distribuie bani prin sponsorizari catre un festival de muzica sa stie ce trupe sa aduca 🙂

sau..

Producatorul de bere doreste sa stie ce programe TV urmaresc fanii lor de pe pagina lor de Facebook, astfel pot cu aceste statistici sa aleaga Canalele TV si orele si programele si chiar si artistii / V.I.P. – urile care se preteaza sa investeasca in reclama.

Desigur ca la asemenea sume profit investite inteligent se vorbeste de cercetare in domeniu de nivelul la cel putin 1 Miliard dolari anual numai la Facebook, in dezvoltarea de software care sa identifice si sa customizeze patternuri statistice care pot sa determine si sa faca prognoze cu erori de maxim 3% asupra a.
– locatia unde te aflii la o anumita data din viitor
– ce produse cumperi sau vei cumpara
– ce produse iti doresti
– ce muzica iti place sau chiar ce megastar ar avea succes la tine

Acestea par Stiintifico Fantastice dar chiar exista si functioneaza bine de mai mult de 5 ani!

De cateva zile este lansat buton “listen”
Dar daca sapati printre formularele de completat despre profilurile voastre online pe Facebook o sa constatati ca puteti sa completati la ele 100 de pagini de informatii, cu tot ce va trece voua prin cap, evident toate informatiile acestea sunt informatii MARKETING asupra a ce produse cumparati sau ce obiceiuri de cumparator aveti.

Cat de etic este butonul “like” si in general achizitionarea de informatii despre utilizatorii sai
Facebook evident ca a informat printre randulete ca daca vrei nu iti publici informatiile nu le faci publice sau ca nu esti obligat, dar cumva tot te obliga sa le introduci, de exemplu nu ai voie sa iti faci cont imaginar, trebuie sa iti bagi datele pe bune!
Desigur ca nu te obliga direct, dar iti spune ca pentru recuperarea parolei, sau pentru imaginea lor sau pentru decenta, etc, toate sunt tertipuri comerciale pentru a iti aduna datele.

Pentru ei este o mare dilema intre a introduce mai multe elemente de “stress” a audientei si a introduce elemente de “atractivitate” a aaudientei, cumva este oarecum dificil datorita globalizari si specidficului fiecarei culturi si impactului mare in societate.

Mai exista si un alt fenomen, anume acela ca oamenii se plictisesc si piata online ofera permanent noi si noi jucarii, noi locuri, noi stiluri de viata, si mai mult este ca Facebook ca orice retea sociala se va demoda, mai devreme sau mai tarziu, banuiesc ca nu va vedeti ca stati pe Facebook si peste 50 de ani 🙂

Scopul Facebook este simplu:
– Cat mai multe date de obtinut (direct sau indirect)
– Cat mai multi bani de la clientii care isi fac reclama!

Google este la concurenta maxima in acest moment cu Facebook, pentru ca Facebook acapareaza vertiginos clienti Google, incasarile Google scad in favoarea incasarilor Facebook deoarece este mult mai rentabil sa iti faci reclama de multe ori prin Facebook decat prin Google.

Privind realist industria publicitatii, din ce in ce mai multi bani sunt investiti in publicitatea Internet si celelalte canale media scad rapid, televiziunile, outdoor-ul etc scad repede repede.
Primii care incaseaza banii sunt: Google si Facebook iar aici nu vorbim de cateva milioane pe luna ci vorbim de MILIARDE de $$$ pe luna profit pe plan mondial incasati de la clientii care investesc in publicitatea online.

Numai in Romania exista cel putin 100 de clienti care investesc minim 10,000 Euro lunar in publicitate prin Facebook..

Avem asadar o piata de aproape 500 milioane Euro anual pentru Facebook numai in Romania!

La Google incasarile lor pentru Romania cifrele sunt cel putin duble… in jur de 1 Miliard Euro anual pentru Romania..

Se poate pune cineva cu acestia?
Intre timp insa, Facebook isi arata si el latura razboinica si isi pregateste un search engine alternativa in locul la Google, acum ei au mai multe informatii despre utilizatorii internet decat Google…

 

Pentru asa sume ametitoare, pentru asa audienta, este normal ca cele mai bune resurse umane sa fie implicate atata vreme cat profiturile sunt URIASE!

Cu noile informatii care se vor acumula procesate prin echipamente care lucreaza acum in CLOUD, cumparatorul nu mai are nici o sansa, orice producator in masa va stii exact ce arome ii plac, ce obiceiuri de consum are, cand cumpara, cat cumpara, inclusiv cand se caca si cand moare.

Vor rezulta produse inselatoare foarte multe, mai multe E-uri si nu doar alimentare, vom cumpara mai mult ce nu ne trebuie, ne vom transforma in niste masini de consum care nu au nici un haz 🙂

Tags

Iulian

15 ani experienta in industria online

Related Articles

One Comment

  1. mama , de la ce am plecat si la ce s-a ajuns, adica ce a fost netul acum 20 ani si unde a ajuns acum. Dar daca stai si te gandesti asa a inceput si televiziunea prin anii 60 si acum, intrerup reclamele ca sa iti dea continut :), cred ca netul o sa aiba cam aceelasi tip de evolutie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close